| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 08.08.2018 18:16 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | larsarus wrote: | | Vi får begynne å leie inn Skavlan til spillerpresentasjoner, eller om vi vil ha kortreist - Tore Strømøy... |
Det hadde faktisk vært genialt. Da kunne man kombinert med hjemme-hos-reportasjer og flue-på-veggen dekning av forhandlingene. Da kan vi også ta med oss Terje Tysland på pressekonferanse neste gang vi spiller mot Celtic!
Jeg vil gå så langt som å ta til orde for å gjennopprette kommunikasjonssjefrollen som Nils Heldal hadde, og gi den til Tore Strømøy! |
*trist musikk*
"No ska vi få bli kjent med en mann som har reist langt for å komme hit til Trondheim. Etter iherdig forsøk på kontakt via telefon og epost lot det sæ endelig gjør å få tak i han og ikveld e han her for å hilse på oss." |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 08.08.2018 18:40 Post subject: |
|
|
| Det nærme sæ no. Vi har venta læng her, i ankomsthallen på Værnes. Kroppen sitre av spenning, og vi kan jo bare prøv å forestill oss kossen hovedpersonen føle sæ opp i det hele. Gjennom telefonforbindelse til Tunisia har vi fått snakk med mora, og faren, te Jebailly. Dem fortelle om en stor stolthet over sin, og landsbyens store sønn. Vi blir enig om å hold kontakten. Før vi vet ordet av det, kjæm Jebailly ut av tollen. Han glise og vise frem stokken med Ettan han har lovt mæ. I øyan ser æ en lengsel. Etter fotball, snus, og ja, kanskje hele livet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.08.2018 19:02 Post subject: |
|
|
| andrezinho wrote: | | I øyan ser æ en lengsel. Etter fotball, snus, og ja, kanskje hele livet. |
Denne likte jeg. Det var klasse. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 08.08.2018 20:46 Post subject: |
|
|
Morsomt med nye spillere inn. I utgangspunktet er ikke dette en spiller jeg får hjertebank av for å si det pent. 26 år, fra naboliagen vår og selv da er det ikke noe wow faktor over navnet hans. Det jeg liker lite ved denne overgangen er egentlig summen. Synes det er veldig mye penger for en lite kjent spiller fra svensk liga som er i sin beste alder. For den summen bør han ikke bli noen flopp, for dersom han fort viser at han ikke har kvaliteter som forsvarer den summen så har det blitt gjort en veldig dårlig jobb.
Jeg gleder meg over en ny spiller på en plass vi trenger og lar egentlig tvilen komme han til gode. Jeg er nøytral og det er helt opp til Jebali å overbevise meg og gjøre meg til supporter.
Har også en sterk følelse av at klubben har veldig lett for å slenge penger etter selgende klubb og gi dem det de ønsker av videresalg etc mens vi selv er veldig passive når vi selger og virker nærmest takknemlige for at noen ville kjøpe av oss. Her kan vi bli utrolig mye bedre. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.08.2018 21:15 Post subject: |
|
|
Velkommen til RBK, Jebailly!
Satser på at du får en like bra førstesesong som du hadde i Elfsborg, da du kom dit! |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 08.08.2018 22:37 Post subject: |
|
|
Kjenner meg tryggere på at vi har gjort et vel gjennomtenkt kjøp, når jeg leser at RBK allerede i februar hadde blinket seg ut Jebali.
Det var i allefall ikke et panikkjøp, slik flere har antydet, men en spiller vi har fulgt over tid. Det er godt nok for meg, og jeg stoler på de som har bestemt, at de vet hva vi får. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2018 22:45 Post subject: |
|
|
Det virker som det er gjort en god prosess her. Man har først forsøkt seg på Hjulsager, og så gått et steg ned på lista da det ikke lyktes. Jeg kjenner ikke spilleren, men det virker i det minste vel overveid. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 08.08.2018 22:59 Post subject: |
|
|
| Tipper han er meget god i norsk sammenheng, så spørs det om han hever oss i Europa-sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 08.08.2018 23:58 Post subject: |
|
|
| Og sist folk ropte panikkjøp gikk det jo fort ganske så bra med Even Hovland. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 09.08.2018 00:04 Post subject: |
|
|
| Angriff wrote: | | Og sist folk ropte panikkjøp gikk det jo fort ganske så bra med Even Hovland. |
Even Hovland er en stopper som koster lag i Cl kvalifisering. Det gjorde han også mot Celtic. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 09.08.2018 00:13 Post subject: |
|
|
Og samtidig en stopper som gjør at vi vinner serien i år på tross av en begredelig første halvsesong. Uten seier i serien blir det ikke CL, og neppe EL heller - for kvallikruta for ikke-seriemestere i Norge har blitt knalltøff.
Prøver bare å si at det går an å ha to tanker i hodet samtidig, altså serie og Europa. Og når storfiskene uteblir, er det veldig mye bedre å styrke laget med dem som gir oss seriemesterskap enn å sitte på gjerdet å vente på neste Liverpool-stjerne. Synes det virker som ting gjøres veldig riktig på overgangsmarkedet. SIB og gjengen kan ikke gjøre noe med attraktiviteten til Trondheim langt mot nord og eliteserien, tross alt.
Dessuten tror jeg vår nye tunisier vil styrke oss også i Europa. Vi trenger en offensiv spiller som er vant til å bidra med målpoeng. Høres for meg ut som en spiller som vil blomstre i et godt kollektiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Juremidas Junior
|
Posted: 09.08.2018 09:40 Post subject: |
|
|
Hallo, og god dag til dere alle!
Dette blir mitt første innlegg på dette forumet, til tross for at jeg har vært registrert bruker her i flere måneder (og aktiv følger i mange år). Omtrent alltid blir mine syn dekket, argumentert og dementert av dette forumets sylkvasse og saklige debattanter, og det har derfor ikke vært noe poeng for meg å slenge meg med.
Men i tilfellet med Issam Jebali er det en ting jeg ikke klarer å brenne inne med (og som merkelig nok ikke har blitt poengtert ennå)!
(Jeg har forresten aldri sett Jebali spille, eller for den sags skyld hørt om han før han ble linket hit. Så argumentasjonen min går på hva jeg har hørt, lest og sett på youtube, med andre ord, dere må gjerne ta det med en klype salt)
Det finnes utallige, og i mine øyne, nesten ubehagelig mange paralleller med tidligere Start-mann Christian Bolanos.
Tillat meg å sammenligne noen av parallellene jeg ser:
-Begge var store stjerner i sine små midt-på-treet-klubber.
-Begge var offensive spillere med kapasitet og ferdigheter til å bekle spissrollen, vingrollen og 10er-rollen i sine to relativt skrale lag, fikk derfor mye frihet.
-Selv om Bolanos hadde et bedre poengsnitt siste halvåret i Start (6+6 mot 3+3), ser det ut til at det er Jebali har et høyere scoringsnitt i sin Elfsborg-karriere, enn Bolanos hadde i sin Start-karriere (21 mål på 59 kamper, mot 13 mål på 45- jeg så ikke etter assister). Begge er i min bok uansett poengspillere. (man kan argumentere med at kurvene peker i ulike retninger, men da tror jeg man også bør se litt på kurvene til fotballklubbene de spilte i)
-Ingen av spillerne var spesielt raske (Bolanos var ikke rask), men det tok de igjen på høy fotballforståelse, overblikk, driblinger, finter og vanvittige skudd.
-Begge var (faktisk) 26 år da de ble hentet av henholdsvis FCK og RBK(, og begge har også blitt ryktet til henholdsvis FCK og RBK).
-De ble hentet for omtrent samme sum (Bolanos nesten 9m (inflasjonskalkulator) og Jebali kanskje 11m).
Bolanos ble en skikkelig hit i FCK, og jeg håper og tror at styret har sett lignende kvaliteter i Jebali. Han har tross alt vært på blokka i over et halvt år.
Jeg tar ingenting på forskudd, naturlig nok, men det at en spiller på 26-år fremdeles spiller på et mediokert lag i Allsvenskan, trenger ikke bety så innmari mye altså! God dag videre! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2018 09:42 Post subject: |
|
|
Velkommen til forumet!
Interessant sammenlikning. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 09.08.2018 09:46 Post subject: |
|
|
Velkommen ja, Juremidas. Bolanos var jo ønsket av oss og samtidig særdeles irriterende å spille mot. Hvis Jebali i det hele tatt er noe i nærheten av det, kan dette bli veldig moro. Jeg har lenge tenkt at om vi skal få det beste ut av lorden så må vi ha noen som kan fore ham litt med ting, og hvis denne personen samtidig kan være et uromoment...
Bare tenk om det funker, og når Adegbenro kommer tilbake, går Jebali ut til høyre... Det bør bli et brukbart mareritt for forsvar i Elite/Serien skulle man tro! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.08.2018 10:30 Post subject: |
|
|
Det Bolanos hadde som Jebali ikke har var en internasjonal karriere. Bolanos hadde både debutert, passert 20 kamper og til og med deltatt i et VM for Costa Rica før han kom til Start. Han hadde passert 30 kamper før han kom til FCK. Jebali har så vidt jeg ser tilgode å debutere for Tunisia.
Last edited by Montana on 09.08.2018 10:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.08.2018 10:43 Post subject: |
|
|
| Jebali og Bolanos er forskjellige spillertyper. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 09.08.2018 12:55 Post subject: |
|
|
Velkommen, Juremidas! Håper at du har rett, en Bolanos-type hadde vært kult og spennende  |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 09.08.2018 13:02 Post subject: |
|
|
| Slår meg som en fattigmanns Chibuike. Tore Strømøy-tekstene er noe av det beste jeg har lest her på forumet forøvrig. |
|
| Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 09.08.2018 13:08 Post subject: |
|
|
| Hadde han vært en "fattigmans chibuike" tviler jeg på at han hadde spilt i Allsvenskan. Han hadde i hvertfall ikke hadd det målsnittet, og Rosenborg hadde definitivt ikke lagt over 10 millioner på bordet! |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 09.08.2018 13:15 Post subject: |
|
|
| Velkommen til klubben! Det blir spennende å se om sportslig ledelse har gjort jobben sin eller ei. Har sett ham på YT nå, og jeg synes det virker lovende, men det er selvfølgelig lite å bedømme ut i fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Silkesvarten Proff

|
Posted: 09.08.2018 13:43 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Jebali og Bolanos er forskjellige spillertyper. |
Utdyp? (kjedelige med tomme påstander... sier meg forøvrig ikke uenig) _________________ In Bjørnbye we thrust |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.08.2018 13:44 Post subject: |
|
|
vi får se. Håper han har fotballintelligens. Å forstå fotballspillet raskt har vært en mangelvare de siste årene. Stort sett bendtner, og kanskje meling og trondsen. Å forstå andres bevegelser, sette opp trekanter og spille ball har vært noe det. Ikke minst det å ha noen gode basisegenskaper som pasninger og mottak har vært fint. Dvs. å bruke fotballsko og ikke værnesko når man entrer banen.. sa tidligere jeg er skeptisk og er det enda. Men vi får seg hvor dette bærer  |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.08.2018 13:47 Post subject: |
|
|
| Silkesvarten wrote: | | Mikkelsen wrote: | | Jebali og Bolanos er forskjellige spillertyper. |
Utdyp? (kjedelige med tomme påstander... sier meg forøvrig ikke uenig) |
Det er jo bare å flekke opp en Youtube-video av hver enkelt.
Synes Jebali ligner mer på Bojan Zajic enn noe annet. Så får vi håpe at vi får 2010-versjonen og ikke noen senere utgave. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2018 14:19 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Jebali og Bolanos er forskjellige spillertyper. |
Men Juremidas sammenliknet dem jo heller ikke som spillertyper, slik jeg forsto innlegget. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
domis Senior
|
Posted: 09.08.2018 16:20 Post subject: |
|
|
| Mange som trekker en konklusjon av spilletype og generelle ferdigheter basert på et lite klipp eller to. Fakta er at vi ikke er i nærheten å vite hvilke ferdigheter denne spilleren besitter. Blir spennende å se hva han kan bidra med tiden som kommer. Tipper han har noe vi mangler i vår tropp. Best av alt, kanskje Helland får smake litt benken etter skade. |
|
| Back to top |
|
 |
|