View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.08.2018 15:42 Post subject: |
|
|
Med tanke på diverse tidligere kommentarer tror jeg fort vi må vente til de større ligaene stenger overgangsvinduene sine, kanskje spesielt England. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 06.08.2018 15:45 Post subject: |
|
|
Frankrike, Tyskland, Spania og Italia har vinduet åpent til 18. august... Nederland, Russland, Tyrkia bla. til september.
Overgangsvinduer |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 06.08.2018 15:53 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg blir smått utolmodig når jeg speider her inne etter nyheter eller rykter om nye spillere. Det er frustrerende å vente og vente på signeringen som aldri kommer. I mellomtiden lanseres det forslag om resirkulerte utbrukte norske spillere som har gått stolleken rundt om i Obos, Eliteserien og resten av Skandinavia.
Pr i dag er det KUN E.U.Andersen i Norge av de foreslåtte som kanskje er i nærheten av det vi trenger
Vi bør seriøst se til Øst-Europa etter nye spillere.
Der er det masser av gode spillere på godt nivå som ønsker seg ut i Europa, og som kan bruke RBK som springbrett i karrieren _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Konnyaku Junior
|
Posted: 06.08.2018 16:56 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Mer sannsynlig spiller inn en mitt forslag i går: Michal Travnik.
24 år, er nylig tatt opp i det tjekkiske landslaget, fått 3 kamper der. Spiller i FK Jablonec. |
Taler imot at Jablonec er direkte kvalifisert til gruppespillet i EL som tsjekkisk cupvinnercupen. Er vel bedre utstillingsvindu for ham å spille sesongen idet og gå til noe større? |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 06.08.2018 17:21 Post subject: |
|
|
Både ja og nei. De skal rett inn i gruppespillet, noe som selvfølgelig er positivt for dem, men det er en mindre klubb og han har jevnt over en større arena og utstillingsvindu i Eliteserien, samt at RBK har ikke akkurat den verste veien inn til gruppespillet de også nå! Han vil nok også få langt bedre betingelser hos oss. Det er større navn som har kommet til oss tidligere, så tror ikke han automatisk sier nei pga EL for klubbens hans i alle fall...Men SIB jobber sikkert med en større fisk en som så  |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 06.08.2018 18:36 Post subject: |
|
|
Ser hvertfall mørkt ut mtp forsterkninger til Cork-kampene.  |
|
Back to top |
|
 |
kkhassel Junior
|
Posted: 06.08.2018 19:55 Post subject: Ideelle Spillertyper/spillere inn |
|
|
SIB har lagt lista høyt, men for høyt?
Hvilke spillere eller spillertyper bør vi få inn gjennom portene?
Norske eller utenlandske?
Kan virke som om SIB har is i magen og regner med at Cork er overkommelig motstand med den stallen vi har.
PS! Noen som har en F5-tast å selge? _________________ Superbis quanta futura praeteritis |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 06.08.2018 20:02 Post subject: |
|
|
Et par lokale spillere som kan styrke laget burde være mulig å få plass uavhengig av hvor vanskelig det er å hente disse "toppene" SIB leter etter.
Tenker da på Åsen og Gjertsen. Disse kan både bli enere for oss, men også bidra med en solid lokal bredde/rullering. Tar da for gitt at Konradsen jr. neppe blir lenge her, at Skarsem nok må på 1-2 utlån før han blir aktuell for mye spill og at både Helland og de Lanlay ikke nødvendigvis har en fremtid her heller.
Ellers håper jeg vil følger situasjonen til Dennis Johnsen. Et utrolig talent, men som ikke nødvendigvis slår til i Ajax. Ser for meg Adegbenro og Johnsen på vingene og Ceide og Gjertsen som backup/rullering. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 06.08.2018 20:12 Post subject: |
|
|
Vi er vel så tett opptil Cork kampene at ev forsterkninger ikke vil kunne gi store effekten uansett. Hvis vi ikke snakker skikkelig store «oi-caser». Skuffet over manglende evne til å forsterke gitt skadesituasjon og antall solgte spillere. Rett og slett dårlig.
Last edited by doffen on 06.08.2018 20:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.08.2018 20:12 Post subject: |
|
|
Er det ikke oppe og vedtatt at Ã…sen ikke vil til RBK? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.08.2018 20:17 Post subject: |
|
|
doffen wrote: | Vi er vel så tett opptil Cork kampene at ev forsterkninger ikke vil kunne gi store effekten uansett. Hvis vi ikke snakker skikkelig store «oi-caser». Skuffet over manglende evne til å forsterke gitt skadesituasjon og antall solgte spillere. Rett og slett dårlig. |
Det er ikke for tett opptil Cork-kampene. Vi signerte Samuel rett før Ajax-kampene i fjor, og det sendte oss til Europa League.
Håper også det "oi-case" uttrykket kan dø ut nå som Kåre er borte  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.08.2018 20:31 Post subject: |
|
|
Hvorfor dette gnålet om Åsen? Hvorfor er han god nok? Han spiller på Tromsø og er langt i fra i noen landslagsdiskusjon. Har dere sett han prestere på internasjonalt nivå? Åsen holder ikke med RBKs ambisjoner. Han er altfor veik defensivt. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 06.08.2018 20:54 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | doffen wrote: | Vi er vel så tett opptil Cork kampene at ev forsterkninger ikke vil kunne gi store effekten uansett. Hvis vi ikke snakker skikkelig store «oi-caser». Skuffet over manglende evne til å forsterke gitt skadesituasjon og antall solgte spillere. Rett og slett dårlig. |
Det er ikke for tett opptil Cork-kampene. Vi signerte Samuel rett før Ajax-kampene i fjor, og det sendte oss til Europa League.
Håper også det "oi-case" uttrykket kan dø ut nå som Kåre er borte  |
En spiller med Samuel sitt nivå vil gjøre susen, men vi må opp på det nivået eller høyere. Dvs spillere som egentlig er for gode for ligaen vår. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 06.08.2018 22:12 Post subject: |
|
|
Er i morra man bør forvente at der skjer noe! Får de ingen klar til Cork-kampene kan det like gjerne drøye til deadline day... |
|
Back to top |
|
 |
kkhassel Junior
|
Posted: 06.08.2018 22:46 Post subject: |
|
|
Har gitt opp at det kommer noen inn med det første, tenker spesielt på forsterkninger. Kamskje det ramler en breddespiller inn pga skadesituasjonen. Tror trenerspørsmålet må besvares før de "beste" signeringene kommer... _________________ Superbis quanta futura praeteritis |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 06.08.2018 22:48 Post subject: |
|
|
Problemet er at de spillerne som egentlig er for gode for ligaen vår stort sett også krever høyere lønn enn de andre i ligaen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.08.2018 22:50 Post subject: |
|
|
Og det får de jo hos oss. Null problem. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 06.08.2018 22:55 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Og det får de jo hos oss. Null problem. |
Da tenkte jeg på høyere lønn enn alle i ligaen, inkludert våre egne spillere. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 06.08.2018 23:55 Post subject: |
|
|
I ren desperasjon etter rykter og overganger så speida jeg litt på transfermarkt med å sjekke agentene til våre nåværende spillere og hvilke spillere de har i stallen. Et par navn som kunne vært interessante og mulig å hente:
Kristoffer Olsson, AIK
Matthew, LSK
Mohammed Abu, Colombus Crew
Og ellers, i god gammel FM-Ã¥nd noen free agents med litt navn:
Alex Song, Stephen Ireland, Geoffrey Bia samt X-Thailandproff Dominic Adiyah
og sist men ikke minst, Muhammed Keita
 _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
T7 Junior
|
Posted: 07.08.2018 00:03 Post subject: |
|
|
Muhammed Kveithau?
Da ta æ heller Astrid Anker Hansen på vingen ass! |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 07.08.2018 00:05 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: | I ren desperasjon etter rykter og overganger så speida jeg litt på transfermarkt med å sjekke agentene til våre nåværende spillere og hvilke spillere de har i stallen. Et par navn som kunne vært interessante og mulig å hente:
Kristoffer Olsson, AIK
Matthew, LSK
Mohammed Abu, Colombus Crew
Og ellers, i god gammel FM-Ã¥nd noen free agents med litt navn:
Alex Song, Stephen Ireland, Geoffrey Bia samt X-Thailandproff Dominic Adiyah
og sist men ikke minst, Muhammed Keita
 |
For meg så ser den eneste spilleren på den lista som er interessant. Alex Song. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.08.2018 00:15 Post subject: |
|
|
Dersom det faktisk kommer en i morgen som kan rekke Cork-kampen skal vedkommende være rimelig god for å gå rett inn på laget som en forsterking..
Nå har vi jo vist gryende fremgang etter Ingerbrexit. Håper det holder. Tror kanskje det. Bekymringen etter Ranheim var egentlig mest forsvaret. Det virket liksom litt vel lett å komme til innlegg med fire fem ranheimspillere i boksen. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 07.08.2018 01:27 Post subject: |
|
|
Kommer det noen nye spillere inn nå før kampene mot Cork, vil jeg tro at de ikke er tiltenkt noen startplass. Tenker heller de kan komme inn i løpet av kampen som supersub. Noe lignende Adegbenro gjorde i kampene mot Ajax i fjor. Må da bli en signering før kampene mot Cork, kan ikke tro annet. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 07.08.2018 01:37 Post subject: |
|
|
Om ikke vi henter en spiller i dag (tirsdag), endrer jeg profilbilde mitt til Jim Solbakken i en måned.
 |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
|