| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 30.07.2018 16:00 Post subject: |
|
|
| Synes jeg så Andreas Nordvik på Ranheim-trening i dag. Er han ferdig i Danmark og på vei hjem til Trøndelag? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 30.07.2018 16:17 Post subject: |
|
|
Var ikke han i Viking sist da? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 30.07.2018 16:41 Post subject: |
|
|
Sommerferie i hjemtraktene og holder formen vedlike? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 30.07.2018 20:01 Post subject: |
|
|
Muligens. Han har kontrakt med danske FC Fredericia.
Han var for øvrig meget solid på treninga. Trygg med ball, tilgjengelig og god én-mot-én defensivt.
Utover det gjorde Stamnestrø og Eggen Rismark også en fin figur om det skulle være av interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.08.2018 22:20 Post subject: |
|
|
| Der Kaiser wrote: | | Muligens. Han har kontrakt med danske FC Fredericia |
Hadde. den kontrakten gikk ut i sommer. Nordvik er klubbløs. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2018 18:49 Post subject: |
|
|
Rafik Zekhnini er ikke med på oppkjøringen til Fiorentina.
– Jeg har ikke hatt ferie på to år, og har fått klar beskjed om å slappe av og bruke tid også på annet enn fotball, sier Zekhnini til avisen.
(...)
Nå er spørsmålet om den italienske storklubben vil leie han ut på nytt eller beholde han i A-stallen.
– Klubben bestemmer. Vil de at jeg drar på utlån, gjør jeg det. Er planen at jeg fortsetter utviklingen i Fiorentina, er det også en god løsning. Jeg hadde en veldig god sesong rent treningsmessig, sier Zekhnini til Varden.
Les mer: Har ferie helt til agenten ringer |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.08.2018 18:56 Post subject: |
|
|
Jeg tar "Setninger som betyr at jeg nok ikke innser hvor lite brennheit jeg er som fotballspiller" for 200. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2018 19:28 Post subject: |
|
|
Kazakhstan Premier League side FC Irtysh Pavlodar have confirmed via their official website the signing of Nigerian attacking midfielder John Chibuike.
Chibuike has joined FC Irtysh Pavlodar as a free agent following the end of his agreement with Turkish club Samsunspor.
Read more: Official: Ex-Rosenborg BK Star John Chibuike Joins FC Irtysh Pavlodar
Osei Oviasu har spillet Europa League-kampe for norske Rosenborg - han kan få debut for Hedensted på lørdag.
(...)
Tirsdag aften var han med i midterforsvaret ved siden af Nicolai Givskov og Steffen Holm, da Hedensted vandt 3-2 over Skanderborg i den sidste træningskamp inden lørdagens premiere ude mod Silkeborg KFUM.
Læs mere: Norsk-afrikansk forstærkning til Hedensted - spillede Europa League for Rosenborg
- Jeg trengte en liten restart, noe nytt, så jeg mener dette var en helt riktig overgang for min del. Nå håper jeg å få tilbake gleden ved fotballen, og holde meg skadefri, og forhåpentligvis få tilbake litt selvtillit ved å spille fotball igjen. Det var egentlig en perfekt match med én gang, sier Stamnestrø om overgangen.
(...)
Selv om Ranheim ligger rett i hælene på storebror Rosenborg på tabellen, erkjenner 26-åringen at det er stor forskjell på de to naboklubbene.
- Det er stor forskjell på det utenomsportslige, som fasilitieter, økonomi og alt det der. Profesjonaliteten er nok litt høyere i RBK, men det er ingenting som tilsier at vi skal ha dårligere treninger eller være dårligere fotballspillere av den grunn.
- Hva med økonomien da?
- Det er ikke noe jeg tenker mye på, men jeg gikk ikke opp i lønn, nei, det er helt sikkert. Men det var et lett valg, lysten etter å spille fotball var større enn behovet for penger.
(...)
Ranheim-trener Svein Maalen avslører overfor ST at Stamnestrø er med i troppen når gamleklubben står på motsatt halvdel, lørdag kveld.
- Det er jo spesielt å møte Rosenborg i første kamp, så jeg håper jo selvfølgelig at jeg blir tatt ut i troppen. Fysisk er jeg klar til å spille, men jeg trenger kanskje noen kamper og litt tid før alt stemmer hundre prosent, sier Stamnestrø før ST overbringer nyheten.
Les mer: - Tvillingsøstra mi er mitt store forbilde
Dessuten: Hamrén aktuell som ny Island-sjef |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2018 11:20 Post subject: |
|
|
Lørdag er det 75 år siden den norske skihopplegenden Bjørn Wirkola ble født i Alta.
Han vant den tysk-østerriske hoppuuka tre ganger på rad i 1967, 1968 og 1969. Han var datidens norske superstjerne i hoppsporten. Den gamle storhopperen vant ti enkeltrenn i den prestisjetunge hoppauka, og tok to gull under ski-VM i Oslo i 1966.
(...)
I tillegg til å være Norges ubestridte hoppikon, ble Wirkola cup- og seriemester med Rosenborg på fotballbanen.
– Wirkola var han en fremragende fotballspiller. Han ble jo dobbeltmester i 1971 med Rosenberg, og scoret i cupfinalen mot Fredrikstad. Det var mulig å kombinere flere idretter på den tiden. Den gangen var der mer slikt at hopping var på vinteren og fotballen var på sommeren. I dag er det skihopp hele året, sier Scheie.
Les mer: – Norge savner en ener som Wirkola
Allbäck:
- Ja, jag vet att Erik är ett av namnen, som de (Island) har pratat med, det kan jag bekräfta.
Läs mera: Allbäck om Island: "Det är inte aktuellt" |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2018 21:29 Post subject: |
|
|
According to a report in the Mirror, Fulham have made an approach to sign St Etienne midfielder Ole Selnaes.
The report claims the Cottagers want to take the Norway international holding midfielder on a season-long loan deal, though the French club would prefer to sell the player outright.
Read more: Fulham seek loan deal for St Etienne's Ole Selnaes
Christian Gytkjær har lagt godt ud i den nye sæson i Polen, da han efter seks kamp - to i den polske Ekstraklasa og fire i Europa League-kvalifikationen - har scoret seks mål.
Dermed har angriberen fået et godt afsæt til at nå sin personlige målsætning om at overgå sidste sæsons måltotal.
- Jeg scorede 19 mål for klubben i sidste sæson og har også tidligere scoret 19 for Rosenborg, så jeg har en ambition om at bryde den grænse og komme op på mindst 20 scoringer, siger Gytkjær til bold.dk.
- I de sidste fem år har jeg været god til at score en del mål. Jeg føler, jeg udvikler mig hele tiden og bliver bedre og bedre. Jeg er blevet 28, og der siger man jo også, at man skal toppe.
Læs mere: Varm Gytkjær sigter efter 20 sæsonscoringer
Bjørn Wirkola feiret 75-årsdagen i Alta i går. Bursdagsgaven fra Alta kommune var et laksedøgn. Og Wirkola selv tok to laks, den største på syv kilo.
(...)
– Dette ble en vellykket feiring, med laks og alt. Jeg har fått to laks, en på nesten sju kilo og en smålaks på et par kilo, forteller Bjørn Wirkola til iFinnmark.
– Når det blir fisk må man være fornøyd!
– Dere idrettsfolk pleier å være opptatt av personlige rekorder. Hva er din pers på laks?
– Den er på 13,5 kilo, også den tatt i Altaelva. Men den ble tatt for 55 år siden, da jeg bodde i Alta. Jeg har ikke fisket så mye, eter at jeg flyttet sørover, forteller Wirkola.
Les mer: Laksen hoppet etter Wirkola: I går feiret hopplegenden 75-årsdag i Altaelva |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2018 21:38 Post subject: |
|
|
| Håper Selnæs blir solgt for store penger, har vel noen videresalgsprosenter der. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.08.2018 23:22 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg som syns det er surrealistisk at ny klubb bare vil leie, mens nåværende klubb aller helst vil selge Ole Selnæs? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2018 23:24 Post subject: |
|
|
Nå vet jeg ingenting om regnskapene til Fulham, men kan det være noe med FFP å gjøre? PSG har vel pleid å gjøre det sånn for å skyve på kostnader.
Alternativt kan det vel være samme årsak som da Hull valgte å leie Henriksen først fra AZ; at papirarbeidet gikk fortere.
Eller så er det så enkelt som at Fulham er litt usikre på om Selnæs er god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.08.2018 06:52 Post subject: |
|
|
Eller kanskje de har en eller annen midtbanespiller skadet? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 06.08.2018 08:03 Post subject: |
|
|
| Fulham har handlet stort, for rundt 5-600 mill til nå. Hadde vel et bud på Selnæs i fjor på ca. 100 mill som ble avslått. Interessen er nok der, men midlene har vel tyntes litt ut før sesongstart og de har sikkert insett at de må ha bedre bredde på midten. Derav låneforespørsel? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.08.2018 09:08 Post subject: |
|
|
| Skjønner til dels at Fulham vil låne (spesielt om det er med opsjon) men kan ikke fatte hva St. Etienne får ut av en sånn lånehandel. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2018 11:35 Post subject: |
|
|
| Dersom de betaler 10 mill. for leie én sesong med tvunget kjøp for f.eks. 80 mill. neste sommer, kan det vel være aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 06.08.2018 12:09 Post subject: |
|
|
Leste det var spekulert i €5mill lån med opsjon på €15m for permanent overgang. Noen som husker om vi har noe videresalg på sædnesen? _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 06.08.2018 12:15 Post subject: |
|
|
| Forundrer meg ikke om de ikke var smarte nok til å forhandle med videresalgsprosenter. Ref. Dockal-overgangen... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.08.2018 12:21 Post subject: |
|
|
| Heftig lånepris. Lånesummen blir kanskje ekskludert fra videresalgprosent-pool'en? Er det et smutthull her sånn? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.08.2018 12:27 Post subject: |
|
|
Hehe, vi låner han for 20 mill og så får vi han for en krone etterpå?
Hvor går isåfall grensa til hva som er greit og hva som ikke er greit?
| Quote: |
Dersom de betaler 10 mill. for leie én sesong med tvunget kjøp for f.eks. 80 mill. neste sommer, kan det vel være aktuelt.
|
Tvunget kjøp, finnes det? Klubbene kan vel inngå en avtale der han skal kjøpes ved den og den datoen men den eneste årsaken til at man vil kombinere noe sånt med et lån må vel være å unngå et eller annet fairplay-reglement. Skulle tro UEFA slo ned på sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.08.2018 12:29 Post subject: |
|
|
| Hvis han blir lånt ut så er det som en del av en kjøpsavtale så jeg regner med lånesummen går inn i salgsinntektene for St.Etienne og skal derfor regnes med i en videresalgsavtale. |
|
| Back to top |
|
 |
|