| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 01.10.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Sapi var god idag som vanlig.. Gleder meg som en unge til å se han sentralt mot TraktorKam Fy f#$ for en spiller vi har fått tak i!!  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.10.2006 22:41 Post subject: |
|
|
Kan det tenkes at han er bedre som indreløper enn som anker? Blir spennende og se han som anker mot Ham-Kam hvertfall, med mindre de hiver utpå Solli der ? |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 01.10.2006 22:44 Post subject: |
|
|
Spør du meg så tror jeg faktisk han er bedre sentralt Han har overblikk og passningsikkerhet som få.. Kommer til å eie traktorkameratenes midtbane totalt  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.10.2006 22:55 Post subject: |
|
|
Det beste, er at vi sannsynligvis ikke har sett hva han har å gi enda heller. Han kommer til å blomstre enda mer!
Også litt deilig å tenke på at for rundt samma prisen vi kjøpte kjøpte VIF Rune Lange!
Deilig å se at han innfrir til de grader. Han har fortsatt ikke hatt en dårlig kamp, til tross for språkbarriærer osv. Denna gutten er gull! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.10.2006 22:59 Post subject: |
|
|
| Og det er ikke noe tull på han når han har sjansen til å score. Idag lobbet han perfekt, men den traff uheldigvis stolpen. Mot Tromsø(?) gjorde han akkurat det samme, men da ble lobben reddet på streken av en forsvarer. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 01.10.2006 23:00 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Man kan ikke bruke ordet "dårlig" om Sapara idag, nei. Ikke om slutten heller. Han ble kun sliten og fikk dårlig uttelling på pasningene sine pga. lite hjelp på slutten. |
Enig.. Sapi var bra i starten, men ble borte utover i 2.omgang.. at dødballene ikke satt helt som vanlig kan vel kanskje komme av et vanskelig føre også!"!? |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 01.10.2006 23:15 Post subject: |
|
|
tror sapara vil gjørede bra sentralt. den beste passningsfoten i Trondheim jeg har sett på lenge. han er også god defensivt. Gleder meg til kampen mot Ham Kam  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.10.2006 23:20 Post subject: |
|
|
Sapara er vel heller ikke vant til tre kamper på ei uke, hvor de to siste er på ei tung og teknisk krevende matte, så akkurat den biten skal han unnskyldes for, synes jeg. Han leverer jo smykker så lenge han er utpå det. Noe av det jeg liker best ved han, er at han virker utrolig kjapp til å få overblikk. Sender utsøkte pasninger, og lobber som i dag på en touch under høyt tempo.
Gutten har tilogmed TO silkeføtter! Var vel venstrebeinet han lobba i stanga med i dag, sjøl om han i ugangspunktet er "mest" høyrebeint. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 02.10.2006 00:24 Post subject: |
|
|
Sapara ble kåret til banens beste av Lerkendal-publikummet i dag. Rett før Iversens 2. scoring hadde han 74 (!) prosent av stemmene, kan ikke huske sist noen ledet så suverent. Til slutt ble det visst veldig jevnt med Iversen like bak.
Den lobben hadde fortjent en bedre skjebne...
Synes faktisk dødballene var av vanlig god standard jeg, bare så synd det er bare Iversen som har luftstyrke å snakke om inne i feltet og at det ikke fylles på med nok folk. Kunne fort vært 2-3 målgivende på Sapi i dag også. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 02.10.2006 01:12 Post subject: |
|
|
Sapara presebterte en hel setning for meg på norsk i dag:
"vil du ha øl?"  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2006 07:44 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet om Sapara bør fortsette som indreløpet eller gå inn sentralt er interessant. Vi trenger utvilsomt en ballsentral, og selv om Sapara ikke har blitt prøvd i rollen for RBK enda så er han nok det beste alternativet vi har i troppen i dag. Samtidig så er han også vår beste indreløper, vi vil miste de gode offensive løpene, og de (ofte) perfekte innleggene fra sida hvis han plasseres sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 02.10.2006 07:46 Post subject: |
|
|
Det eneste han ikke kan er norsk
Jeg syntes denne nye mannen fra Slovakia så litt liten og blek ut ved første øyekast. Så feil kan man ta! Han er en gigant og en fargeklatt.
(fornøyd?)
Dette var vel bare gode ord. Men det kom vel ikke overaskende uasnsett om man er fotballekspert, eller kunskapsløs innen sporten, man ser for gutten er fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 02.10.2006 08:04 Post subject: |
|
|
"Som ballfordeler til Tettey og Ciljan. For en herlig midtbane. "
En ting er at det er et tap å miste ham fra indreløperrollen, men i en ballfordelingsposisjon som sentral midtbane frigjør han plass til Ciljan. Og det å ha Tettey og Ciljan i mellomrommet er en ting jeg liker tanken på. Særlig med en sentral som KAN slå. |
|
| Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 02.10.2006 08:08 Post subject: |
|
|
Jeg lar meg imponere av Sapara. For en herlig spiller.
Et supert kjøp.  _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2006 09:51 Post subject: |
|
|
RBKs ballfordeler problem
Selv
om Sapara kanskje er best som ballsentral, er det muligens best for LAGET at Sapara spiller indreløper. Med Sapi har RBK fått omtrent den samme problemstillingen som Manchester United hadde med David Beckham. Han var kanskje også best som sentral, men LAGET ville da miste hans harde og presise innlegg fra kant.
Vi
er alle enige om at Braaten ikke er spesielt dyktig til å komme til innlegg. Braaten har andre kvaliteter og som gjør ham farligere når han skjærer litt inn mot midten. Vi skal bare la Braaten få lov til å skjære inn. Da kan Sapara spille indreløper, både ta løp sentralt (når Braaten trekker ut på siden) - og løp ned langs sidelinjen for å slå innlegg. Vi får da utnyttet Braatens spisskompetanse (slåssing med ball på løp mot mål) og Saparas fantastiske innleggsfot.
Av
de kampene som Sapara har spilt til nå (indreløper) ser vi at han ofte kommer til farlige skuddmuligheter, samtidig som han også dekker opp innleggskvoten på Braatens side. I tillegg ser det ut til at Braaten er veldig komfortabel med å overlate innleggene til Sapara - fordi han da kan utnytte sin spisskompetanse (som bl.a IKKE er å slå innlegg).
Tilsammen
blir dette en light utgave av Eggens "Go`fot teori".
Laget utnytter spillernes spisskompetanse til LAGETs beste.
Jeg
tror ikke at pasningsspilleren Sapara skal "forsvinne", selv om han ikke spiller sentralt. Gode pasningsspillere litt lenger frem på banen er bare en STOR styrke for LAGET. Problemet er derimot at vi fortsatt mangler en pasningssikker (og kreativ) ballsentral...
(Jeg legger ved en link til mitt forslag til ny sentral fra tråden "Nye spillere).
http://www.rbkweb.no/foru...;start=450
Han må sees på som et alternativ til Seyi Olofinjana. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 02.10.2006 12:31; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 02.10.2006 10:06 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bra skrevet! lette rundt etter en link.
Spessielt delen rundt braaten er fint forklart. Dette er jo noe man har sett de siste kampene!
Mens jeg leste lurte jeg hele tiden på en ting, samme som du skrev helt på slutten. Vi mangler da en ballsentral.
Av de spillerene som er i troppen idag, virker Sapara også der som beste alternativ.
Men, spillerne som er aktuelle som indreløpere (Ciljan, Tetty) vil nok danne en bedre treer med Sapara som anker, en om han skulle spille indreløper med f.eks Tetty og alternativet på sentral plass (Riseth, solli?)
Jeg vil tro det er best med Sapara sentralt, for vi har ikke andre spillere til å dekke sentralt. Men kommer det en ny Sapara så for all del |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 10:23 Post subject: |
|
|
Fnyser av sammenligning med Beckham
Sapara svarer imidlertid litt unnvikende på spørsmål om han tror han blir værende lenge på Lerkendal.
- Jeg vet ikke. Jeg kom hit for en måned siden, og vil ikke tenke så langt fram i tid, sier han.
Tørum mener Sapara spiller en viktig rolle for om RBK igjen kan lykkes ute i Europa.
- Kunsten blir å beholde ham. Vi trenger ham når vi skal spille i Europa, sier RBK-treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 02.10.2006 11:31 Post subject: |
|
|
| Åsmund wrote: | Sapara presebterte en hel setning for meg på norsk i dag:
"vil du ha øl?"  |
Da kan vi vel snart konkludere med at han kan norsk tilfredsstillende!
Synd at lobben ikke gikk inn! (men hvis så hadde skjedd, så hadde jeg nok fremdeles trodd at jeg bare hadde drømt det..) |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.10.2006 14:12 Post subject: |
|
|
Uenig med deg TomH, problemet med en god "innleggfot"
ved høyresiden skal/bør ikke Sapara løse. Det problemet
bør en ny høyrebeck løse. Og du snakket om skuddvilligheten
hans og at den vil bli borte om han spiller som den sentral-midtbaneanker. Dette problemet ser jeg heller ikke,
hvis du ser skuddet foran 2-1 scoringa mot TIL så kommer
han bakfra på banen, i den sentrale midtbanerollen. Og skuddet
var jo helt konge, utrolig at keepern reddet den. SÃ¥ jeg ser
fremdeles Sapara som en den sentralemidtbane-ankern,
fremfor den indreløper-rolle du vi ha ham i! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.10.2006 14:42 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Problemet er derimot at vi fortsatt mangler en pasningssikker (og kreativ) ballsentral...
|
Robert Koren.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.10.2006 14:43 Post subject: |
|
|
| Jeg trur Robert Koren kommer hit hvis vi gir han et bra tilbud. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.10.2006 14:46 Post subject: |
|
|
| Diskuter Koren i "Nye spillere 2007"! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.10.2006 15:06 Post subject: |
|
|
Tror Sapara vil komme til flere skuddmuligheter når han får spille sentralt. Som vi alle har sett har han nok krutt i begge beina til å score fra hold. Dessuten er han flink til å sende smarte pasninger gjennom ledd og har et utrolig godt blikk.
Eneste som uroer litt til kampen mot Ham-Kam er duellstyrken hans. Marek er ikke spesielt storvokst og vil nok få slite i hodeduellene det garantert vil bli en del av på Hamar. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.10.2006 15:29 Post subject: |
|
|
Er ikke så veldig imponert over duellstyrken til Sapara. Hvordan takler han det defensive arbeidet som fører med den jobben?
Synes Sapara har vært så god som indreløper at jeg nesten blir redd for å se ham sentralt. Fallhøyden kan være stor. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.10.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Men vi Må da ihvertfall prøve det ut, så får vi se åssen det går. Hamarkameratene er nok den verste kampen Sapara kunne får en slik debut mot.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
|