View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 23.07.2018 13:47 Post subject: |
|
|
Er det flere enn meg som rister på huet av Wenger-uttalelsene? Vi kommer ALDRI til å få en trener med et verdenskjent navn, med mindre det er Solskjær eller Solbakken, to trenere som ikke passer inn hos oss med den fotballen vi vil spille. Kanskje Solskjær ift spillestil, men han er uaktuell av åpenbare årsaker.
Tror vi må «ta til takke» med mindre navn. Typisk at Fagermo ender opp her. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.07.2018 13:59 Post subject: |
|
|
Har Solbakken et verdenskjent navn? Solskjær ja, men det er vel mest på baksiden av en rød drakt, den eventuelle internasjonale trenerberømmelsen hans er vel av en mer herostratisk art.
Den eneste sjansen vi måtte hatt til å få Wenger var dersom Bendtner skulle klare å lokke ham med fagre ord og rosemalte visjoner, og hovedpersonen selv egentlig gav litt blanke i lønn og sånn. Og så er han jo ledig da. Så det er meget usannsynlig, men ikke totalt umulig.
Ellers fins det sikkert en god del dårlige trenere med verdenskjente navn som vi nok kunne ha lokket med hovedtrenerjobb når ingen andre tilbud kommer. Så små og kjipe er vi tross alt ikke. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2018 14:06 Post subject: |
|
|
Må da få lov til å ha det litt gøy. Er vel ingen her som seriøst tror at Wenger kommer til Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 23.07.2018 14:21 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Er det flere enn meg som rister på huet av Wenger-uttalelsene? Vi kommer ALDRI til å få en trener med et verdenskjent navn... |
Det er akkurat den holdningen der vi IKKE kan ha i jakten på en ny trener. Den overordnede målsetningen fra styret er at vi skal hente en trener som er et tydelig steg opp fra Kåre og da ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal sikte urealistisk høyt. Man taper ingenting på henvende seg til trenere som er langt over vårt navn i kvalitet og omdømme. Det er der vi må starte. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 23.07.2018 14:22 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Messi wrote: | Mange av forslagene dere har, vil ha 5 millioner + i lønn/bonuser. Det er vel noe RBK aldri har betalt så langt i klubbens historie. |
Perry
Quote: | Rosenborg-trener Per-Joar Hansen står oppført med en inntekt på 5,38 millioner |
Jönsson
Quote: | Rosenborg-treneren skal ifølge skattelistene hatt en inntekt på 5,8 millioner kroner |
|
Feil, Perry hadde 4,8 mill [url=https://www.adressa.no/sport/2015/10/16/Disse-to-tjente-suverent-mest-i-RBK-i-fjor-11691126.ece]
Han hadde veldig god lønn og bonus (for at U21-laget ble med i U23-EM) som U21-trener, som ble med inn i 2013.
KÃ¥re hadde 3,85 mill [/url=https://www.vg.no/sport/fotball/i/E0mmj/slik-er-inntektstoppen-i-eliteserien]
Last edited by Messi on 23.07.2018 14:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 23.07.2018 14:28 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si. Mener du at Aftenposten tar feil når de skriver at Perry hadde over 5 mill i inntekt i 2013? Du lenker nemlig til inntektene han hadde i 2014, da han ikke var vår trener på høsten.
Kan være hadde han med seg bonuser fra 2012 over i 2013 som du skriver, men det vet jeg ingenting om. Kilder? 4,8 mill er jo ikke akkurat langt unna 5 mill heller.
At Kåre Ingebrigtsen hadde lønn på 3,85 mill har ingen relevans for din påstand om at 5 mill "er vel noe RBK aldri har betalt så langt i klubbens historie". Jeg viser til to trenere som har hatt inntekt over 5 mill "i klubbens historie". Jeg vil påstå at når vi fyrer en trener med Kåres lønn for å finne en kart bedre kandidat, er det ikke helt unaturlig å tenke seg at lønningsposen kan øke med 1,15 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 23.07.2018 14:34 Post subject: |
|
|
Jeg sier at Aftenposten har riktig tall, men at Perry fikk lønn og bonus fra NFF, i tillegg til Rosenborg . Han fikk en solid bonus for at U21 laget kvalifiserte seg til EM. Han hadde da 5,8 . I året etter som er et rent Rosenborg lønnsår hadde han 4,8
Hvis man skal opp i trenernivå fra Kåre, og hente utenfor Norge, så må man opp i 10 millioner minst. Solkjær hadde 7,8 i fjor... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.07.2018 14:52 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 23.07.2018 15:13 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Driblevækk wrote: | Er det flere enn meg som rister på huet av Wenger-uttalelsene? Vi kommer ALDRI til å få en trener med et verdenskjent navn... |
Det er akkurat den holdningen der vi IKKE kan ha i jakten på en ny trener. Den overordnede målsetningen fra styret er at vi skal hente en trener som er et tydelig steg opp fra Kåre og da ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal sikte urealistisk høyt. Man taper ingenting på henvende seg til trenere som er langt over vårt navn i kvalitet og omdømme. Det er der vi må starte. |
Det er selvsagt ønskelig å gå etter de navnene. Men jeg prøver å se det fra et realistisk standpunkt, med tanke på hva som har kommet inn av spillernavn de siste årene, med unntak av Adegbenro da. Styret tenker nok større og annerledes enn meg, heldigvis.
Wenger in! _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.07.2018 15:53 Post subject: |
|
|
For meg er Wenger uaktuell fordi han er 4-4-2-mann og Perry og Jannes fotballfilosofiske ledestjerne.
Men tilbake til saken så ser ikke jeg problemet med å betale groteskt mye penger til en ny trener - så lenge vi har råd.
Poenget med et lønntak hos spillerne er jo fordi om vi gir en ny spiller høyere lønn enn de spillerne som allerede er her, vil de som er her fra før kreve høyere lønn.
Men å skulle betale en trener mere penger enn Bendtner og Reginiussen er i mine øyne uproblematisk. Det er treneren som er sjefen. Historisk har jo også Rosenborgs største stjerne alltid vært treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 23.07.2018 16:16 Post subject: |
|
|
Ja til å betale 10-15 millioner i året til den riktige treneren! |
|
Back to top |
|
 |
SirAnders Junior
|
Posted: 23.07.2018 16:18 Post subject: |
|
|
Ser at Sami Hyypia er ledig etter en jobb i Zurich. Arrester meg om jeg husker feil, men hadde ikke han suksess med Leverkusen med 433 for noen år tilbake? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.07.2018 16:23 Post subject: |
|
|
Min favoritt er Morten Olsen(68 år).
Trenerkarriere: Seriemester med Brøndby 2 ganger, semifinalist i UEFA -cupen med Brøndby.
Cup og seriemester med Ajax.
Manager FC Køln.
15 år som landslagstrener for Danmark . |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 23.07.2018 18:41 Post subject: |
|
|
Tenkte bare å skyte inn at jeg (også) tror de nå sikter seg inn på noe helt annet enn det vi tradisjonelt har gjort. Helt natta å ansette noen andre fra ES eller tilsvarende- da faller alle de store ordene på steingulv. Da blir det ramaskrik og styret må gå.
Dersom de har jobbet med noen håper jeg på forslag som Olsen, Vrba, Buvac, Bosz og Verbeek..
Har de ikke jobbet med noen vil jeg tro Coolen får tid og vi kan potensielt ende med å gi jobben internt igjen.. Noe som egentlig er ok om han hever nivået betraktelig samtidig som han får resultatene. Isolert sett er jeg helt enig i at Kåre ikke klarte å heve laget mer. Det er det dårlige nivået på ES som gjør at RBK vinner år etter år nå, men det holder ikke internasjonalt. De må spille mye bedre fotball nasjonalt og også være en større reell trussel internasjonalt.. Det var Adegbenro Åpenbaringen som sto for den store og hele beholdningen sist, men i bunn og grunn virket resten drittnervøse og spilte dårlig fotball.. De la seg bak mot slutten av kampene mot bedre viten og slapp inn gang etter gang.. Vi må få inn en med pondus nok til å skape roller og mønster som fungerer og som man har så tro på at man følger de uansett motstand. Da hadde vi gått videre fra gruppespillet i EL sist! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 23.07.2018 22:42 Post subject: |
|
|
Morten Olsen skal ikke trene Rosenborg. Snakk om stilbrudd. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 23.07.2018 23:26 Post subject: |
|
|
Håper på Arne Erlandsen. Eneste norske treneren som kan ta oss til CL med underholdende fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 23.07.2018 23:27 Post subject: |
|
|
 _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 23.07.2018 23:59 Post subject: |
|
|
Svangen wrote: | Håper på Arne Erlandsen. Eneste norske treneren som kan ta oss til CL med underholdende fotball. |
Hahaha. Nei. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.07.2018 01:01 Post subject: |
|
|
Wenger gjenforent med Bendtner hadde jo forsåvidt vært gøy. Men ikke i Rosenborg. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 24.07.2018 01:06 Post subject: |
|
|
Svangen wrote: | Håper på Arne Erlandsen. Eneste norske treneren som kan ta oss til CL med underholdende fotball. |
Da kan vi ikke ha noen kvinnelige fysioterapeuter.... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 24.07.2018 07:18 Post subject: |
|
|
Om vi først skal slenge ut noen store navn som kanskje passer med den spillestilen Rosenborg ønsker å spille:
Patrick Kluivert er kanskje ledig på markedet etter å ha sluttet som sportsdirektør i PSG i fjor sommer?
Aner ikke hvor dyktig han er som trener, men han burde kjenne den stilen Rosenborg ønsker å spille meget godt, og han har tydeligvis ambisjoner innenfor fotballen etter en imponerende spillerkarriere.
Han har vært involvert i akademiet til Ajax og var blant annet assistent for det nederlandske landslaget under VM 2014. Han ville kanskje sett på Rosenborg som et ålreit neste stopp for å få mer erfaring som manager/trener i 2-3 år? Regner med at han ville kunne få med seg en assistent eller et team som kan være dyktig på feltet.
Wiki: https://en.wikipedia.org/...k_Kluivert |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.07.2018 07:52 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Morten Olsen skal ikke trene Rosenborg. Snakk om stilbrudd. |
Hvordan er han et stilbrudd?
Han står for en nesten naiv offensiv fotball. 433, artig og angrepsvillig fotball. Han har autoriteten som trengs for å få spillerne til å yte ekstra til å nå det neste nivået.
I mine øyne så passer han perfekt i motsetning til alternativet du har luftet en rekke ganger. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 24.07.2018 08:02 Post subject: |
|
|
Svendsen wrote: | moomoo wrote: | det er ikke befestet at vi MÃ… spille 4-3-3.
Koteng sa selv i intervju at Formasjon bare er et tall på papir.. |
Har hørt han melde to forskjellige ting. I pressekonferansen etter sparkingen av Kåre sa han "helst 4-3-3", mens i intervjuet med Adressa mente han at tallkombinasjonen ikke var så viktig. Med andre ord er det vanskelig å vite hvor han står. |
Fordi RBK-styret ikke er et enmannsshow som man får inntrykk av i sosiale medier om dagen. Koteng er ikke eksperten på disse områdene, men det har han Bratseth & co til å bidra på, derfor blir ikke sportslige uttalelser for presise fra Kotengs munn. Hans rolle er mer å fronte de tøffe avgjørelsene, og gjennomføre de tøffe situasjonene. Fordi han har god erfaring med slike situasjoner, og tåler å stå i dem. Det var nettopp derfor vi som medlemmer valgte ham også, fordi det var akkurat det vi trengte etter den kyllingen vi hadde som styreleder før ham. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 24.07.2018 08:41 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Nordens Lokomotiv wrote: | Morten Olsen skal ikke trene Rosenborg. Snakk om stilbrudd. |
Hvordan er han et stilbrudd?
Han står for en nesten naiv offensiv fotball. 433, artig og angrepsvillig fotball. Han har autoriteten som trengs for å få spillerne til å yte ekstra til å nå det neste nivået.
I mine øyne så passer han perfekt i motsetning til alternativet du har luftet en rekke ganger. |
Dette passet måske i hans første år som dansk landsholdstræner, i de sidste var også Morten Olsen mere og mere kedelig og defensiv |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 24.07.2018 14:44 Post subject: |
|
|
Kan det være Danny Blind som er på vei inn? Er i alle fall ledig på markedet etter at han fikk sparken som trener for det nederlandske landslaget i 2017. Kanskje har Thoresen forhørt seg, og fått positiv respons? Kun spekulasjon fra min side altså. |
|
Back to top |
|
 |
|