English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 22.07.2018 23:51    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
LanoX wrote:
Jeg tenkte samme tanke, men Frank var i Frankrike og overvar Touren på det aktuelle tidspunkt.

Sikker på at det ikke er en del av gamet å forvirre weben da?

Alt er mulig. Lanserer teori om at Ronald var i Frankrike med Frank sin Instagram-konto, mens kontohaveren selv ble ammet fra manboobsa til Koteng på stellebordet på Værnes.
robbie
Veteran

PostPosted: 22.07.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Namedropper Gertjan Verbeek jeg.
4-3-3 mann. Mange års erfaring fra Heerenveen, AZ, Feyenoord og nå sist Twente.
Var treneren som henta Markus Henriksen til AZ.
Solid erfaring fra E-cup i tillegg. Tok AZ til kvartfinalen i EL i 2012.

Arbeidsledig etter at Twente rykka ned med store økonomiske problemer i vår.

Om ikke han, så er det en omtrentlig slik CV jeg ønsker meg.

Gertjan er garantert kompis med Hallvar Thoresen. Så han er neppe såå usannsynlig. Men jeg oppfatter han og andre ikke-ajax-nederlendere som litt for defensive for vår smak.
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 22.07.2018 23:56    Post subject: Reply with quote

jinx wrote:
vel...

Dette er fantastisk! Tror Wenger hadde kledd en ekstra lang RBK-jakke, jeg!
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 22.07.2018 23:57    Post subject: Reply with quote

Angående Pavel Vrba, vet vi i det heletatt om han snakker engelsk? Ikke uvanlig at man ikke gjør det i Tsjekkia, og forsåvidt andre østeuropeiske land. Særlig for de som er 50+.

Ser ogsÃ¥ ut til at han har kjørt stort sett 4-2-3-1 i Viktoria Plzeň.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 22.07.2018 23:58    Post subject: Reply with quote

Jaap Stam er milevis unna alt som heter RBK fotball i hvert fall.
SÃ¥ en del Reading kamper, snakker om ballbesittelse uten framdrift. En slags Hamren i tung sobrilrus fotball.
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2018 00:11    Post subject: Reply with quote

Birger Løfaldli, Adressa-kommentator:

– Jeg tror at Rini Coolen blir værende en god stund. Jeg tror ingen kommer inn i løpet av kort tid, og jeg håper også at Rosenborg tar seg god tid til å finne den rette. Vinner RBK kamper og spiller bra, blir han værende. Det er ikke smart med hastverksløsninger, det har de gjort tidligere år. Da har det tatt for kort tid. Veldig spent på hvor høyt klubben sikter. Hareide koster mye penger, men det har nok RBK råd til. Det er smart å bruke penger på hovedtrener. Det er flere som mener at det er allerede så godt som klart med nyt navn, men det tror jeg ikke.

Les mer: Eksperter og tidligere spillere: Dette burde RBK gjøre nå

Det begynte raskt å gå rykter om at Dag-Eilev Fagermo var en kandidat fordi han var det da trønderne ansatte Per Joar Hansen i 2012 og fordi klubben SKAL spille 4-3-3.

Skiensklubben har ikke mottatt noen henvendelser rundt treneren som forlenget sin avtale ut 2020 i vår.

Les mer: Ingen RBK-kontakt

Takk og lov!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LanoX
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om denne har vært oppe her, men de anser at Wenger er like sannsynlig som Lars Arne Nilsen. Relativt lav odds på Solbakken btw.

https://www.reddit.com/r/...h=325142b9
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 00:29    Post subject: Reply with quote

Spørs hvor mye tålmodighet RBK fansen vil få med Solbakkens 4-4-2 da. Digger autoriteten og kompetansen. Fått til utrolig mye med FCK. Og dersom RBK gjør det bra under han, vil det være lettere å beholde han. Kanskje han vil bli bedre enn Eggen og blir i RBK ut trenerkarrieren.

Vil uansett være merkelig om vi henter han. Tror styret fortsatt ønsker 4-3-3.

Last edited by Mikkelsen on 23.07.2018 00:31; edited 1 time in total
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 00:29    Post subject: Reply with quote

Kan det være en fallgruve med for stort navn? Tenker bare på det med at et stort navn vil jobbe sterkt påvirket av dyre vaner. Så skal dette erstattes med Konradsen&co.
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 00:32    Post subject: Reply with quote

Strominho wrote:
If you want to make love to my body, you gotta make love to my brain.

Det blir Ivar Morten Normark.

Haha æ tru æ døvve om så skjer Laughing dagens for min del!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 00:50    Post subject: Reply with quote

Wenger med laver odds (25) enn tom nordlie(50), DET ER HÃ…P FOLKENS!
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 01:10    Post subject: Reply with quote

Kåre har rett i at vi ikke får bedre trener under de forutsetninger vi har.
Det finnes en del enkle grenser for hva som kan forventes av en trener i et lag i Eliteserien. Det er ikke realistisk at vi skal til Champions League lenger. Det har aldri vært større forskjeller på de beste og de mindre gode og vi er midt ned i den siste kategorien. Pengene i de ligaene vi sammenligner oss med viser at det finnes økonomiske muskler til å hevde seg.
Da nåløyet er mindre enn tidligere og det er ingen hemmelighet at UEFA ikke ønsker å ha lag som oss med i Champions League. Vi er ikke et attraktivt navn for de store lagene. Det svinger ikke mye over hverken for UEFA eller de andre lagene i ligaen og reise til Trondheim i 10 minus og baneforhold der etter.
Når vi er uønsket som deltaker og ikke har musklene for å komme oss dit er det ikke rasjonelt at vi skal forvente at en trener skal ta oss dit. Det gjør oss til en uattraktiv arbeidsgiver. Noe styret selv nå får det til å fremstå som.
bunkersct
Junior

PostPosted: 23.07.2018 01:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi skal utenlands for å finne noe.
Nederland, Sverige eller Danmark.

Sverige kan jeg ikke se har noen aktuelle kandidater.
Danmark har ex Laudrup,
Nederland har flere men det blir vanskelig å lokke de til RBK. Må jo selge trua på CL til de da, og det ef ikke lett.
Back to top
Grieg78
Junior

PostPosted: 23.07.2018 02:20    Post subject: Reply with quote

Har Koteng egentlig sagt at målet er at vi skal til Champions League etter sparkinga? Mange her og i media (VG, dagbladet osv.) som prater om det men Koteng etterspør vel utvikling i spillet og suksess i Europa. Et mer realistisk mål er vel å gå videre ifra et Europa League gruppespill (noe vi egentlig ikke var i nærheten av ifjor tross helt grei trekning). Er vel mulig det er no sånt Koteng sikter til når han snakker om Europa?

Og til alle de som snakker om de fantastiske Ajax kampene som Kåre ledet oss gjennom ifjor så må vi ikke glemme at vi var sterkt pressa av Ajax i hele bortekampen (selv om vi fikk 2-3 sjanser og scora på 1) og Ajax hadde kjempesjanser på Lerkendal mens vi scora på omtrent alt i den kampen. Hadde vi tapt mot Ajax med et par mål sammenlagt er det ingen som hadde sagt noe på det den gangen ut ifra sjanser og spill.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 06:32    Post subject: Pavel Vrba Reply with quote

Pavel Vrba viste i allefall at han mener alvor med at angrep er det beste forsvar i CL-kvaliken mot oss i 2011:

https://www.aftenposten.n...7589b.html
Back to top
Svendsen
Junior

PostPosted: 23.07.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

Grieg78 wrote:
Har Koteng egentlig sagt at målet er at vi skal til Champions League etter sparkinga? Mange her og i media (VG, dagbladet osv.) som prater om det men Koteng etterspør vel utvikling i spillet og suksess i Europa. Et mer realistisk mål er vel å gå videre ifra et Europa League gruppespill (noe vi egentlig ikke var i nærheten av ifjor tross helt grei trekning). Er vel mulig det er no sånt Koteng sikter til når han snakker om Europa?
.

Forskjellen på å komme seg til Champions League og å komme seg videre fra et Europa League-gruppespill er da ikke veldig stor? De beste lagene man møter i Europa League er på samme nivå (i noen tilfeller bedre) som de man møter i en playoff til Champions League.
I Europa League kan man jo risikere å møte 5/6-plass fra England, hvor man i en playoff til CL stort sett ikke møter et bedre lag enn Ajax/PSV og lignende. Samtidig så må man prestere over flere kamper om man skal videre fra et gruppespill, enn om man skal kvalifisere seg til Champions League, så det meste taler imot det du sier.

Når det er sagt så er det om Koteng sine ønsker bare spekulasjon fra diverse folk her inne. Det har ikke blitt lagt frem noe målsettinger på noen som helst måte, men det er enkelt å tolke det slik at Champions League er det man prøver og oppnå på sikt.

I tillegg så har nok du og jeg forskjellige oppfatninger av hva som er en grei trekning og ikke. Zenit og Real Sociedad var to av de aller vanskeligste lagene vi kunne fått. Da vi møtte Sociedad borte så ledet de vel La Liga om jeg ikke husker feil?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

For what it's worth: drømte i natt at vi ansatte Hareide.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 10:44    Post subject: Reply with quote

Altså.... Før Kåre ble sparka var det ingenfra EliteSerien jeg heller ville ha , og det har ikke endra seg.

Nei takk til Simo Valakari, Svein Maalen og Dag Eiliv Fagermo.

Videre tror jeg vi kan stryke ALLE rykteaktuelle 4-4-2 trenere slik som Ståle Solbakken, Heimir Helgirsson og Erik Hamren. (Skullerud, Erlandsen, Søppel)

Økonomi spiller selvsagt inn og en god del meritterte 4-3-3 trenere kan fort bli for dyre: Wenger, Laudrup, de Boer etc.

Tar det for god fisk at tidligere avskiltede RBK-kjenninger, fremdeles er avskiltet.

Trond Henriksen
Jan Jönsson
Per Mathias Høgmo
Perry

...faller alle i den kategorien.

Lista over faktiske kandidater kan fort bli veldig kort:

Hjulmand
Sollied
Hareide

sikkert noen flere jeg ikke kjenner...

Også er det sikkert noen dark horses som vi ikke tenker på.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 11:43    Post subject: Reply with quote

Er det vedtektfestet at vi må spille 4-3-3? Det er i så fall både hårreisende og historieløst.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 11:58    Post subject: Reply with quote

det er ikke befestet at vi MÃ… spille 4-3-3.

Koteng sa selv i intervju at Formasjon bare er et tall på papir..
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Mange av forslagene dere har, vil ha 5 millioner + i lønn/bonuser. Det er vel noe RBK aldri har betalt så langt i klubbens historie. Så der har RBK en utfordring. Hadde ønsket å sett noen med Ajax, PSV eller Bayern erfaring

Er mildt sagt noe skeptisk til Trond Sollied. Han er vel den treneren med den beste CV som RBK kan få, innenfor rimelighetens grenser. Men har han fått kontroll på sitt privatliv?
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Mange av forslagene dere har, vil ha 5 millioner + i lønn/bonuser. Det er vel noe RBK aldri har betalt så langt i klubbens historie.

Perry
Quote:
Rosenborg-trener Per-Joar Hansen står oppført med en inntekt på 5,38 millioner

Jönsson
Quote:
Rosenborg-treneren skal ifølge skattelistene hatt en inntekt på 5,8 millioner kroner
Back to top
Svendsen
Junior

PostPosted: 23.07.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
det er ikke befestet at vi MÃ… spille 4-3-3.

Koteng sa selv i intervju at Formasjon bare er et tall på papir..

Har hørt han melde to forskjellige ting. I pressekonferansen etter sparkingen av Kåre sa han "helst 4-3-3", mens i intervjuet med Adressa mente han at tallkombinasjonen ikke var så viktig. Med andre ord er det vanskelig å vite hvor han står.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

"Vi skal ha et fotballag som spiller artig og angrepsvillig fotball" er det som står utad.

Man ØNSKER selvfølgelig helst noen som spiller 4-3-3 fordi det er det et av kjennetegnene til RBK og med tanke på at RBK er et underholdningsprodukt så er både artig og angrepsvillig fotball viktig samt "bærebjelker" i profiler på laget og at laget er gjenkjennelig (slik det kan være via 4-3-3).

Sånn sett vil man helst ha noen som viderefører arven, men kan ikke se for meg at man takker nei til noen som spiller en annen formasjon, men som vil levere angrepsfotball og er på hylla over hva Kåre kunne levere.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.07.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

Når Koteng sier at vi bør se an trenere i et toårs-perspektiv bør jo nesten formasjon være stadfestet. Vi har ikke råd til å bruke store summer på gode rollespillere hvis vi skal endre trener og formasjon annenhvert år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 779, 780, 781  Next
Page 192 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb