English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 209, 210, 211 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eru
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Synes Kåre svarer greit for seg og fremstår ikke spesielt bitter for en mann som nettopp har fått fyken fra drømmejobben. At han tror han er den beste Rosenborg-treneren vitner om at han har trua på seg selv, og det må man jo ha for å lykkes på dette nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:41    Post subject: Reply with quote

Vi var jaggu ikke langt fra Sahara i forrige uke heller.
Back to top
Knugen
Junior

PostPosted: 19.07.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

RBK bestemte å fjerne Ingebrigtsen før kampen mot Valur. Uten at han visste noe som helst.

Quote:

– Dette er noe vi i styret har tenkt på i et års tid, sier Rosenborgs styreleder, som forklarer sparkingen med mangel på utvikling i spillet det siste året.

Ivar Koteng ga Kåre Ingebrigtsen den tunge beskjeden på sitt eget kontor klokken 15.30 torsdag ettermiddag. Fire timer tidligere sto Ingebrigtsen på Lerkendal og ledet sin siste RBK-trening, uten å vite noe som helst om hva kvelden kom til å bringe.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Vi var jaggu ikke langt fra Sahara i forrige uke heller.

Jo, et verdenshav og et par hundre millioner.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Kjenner folk på Facebook irriterer meg, folk som kommenterer på innleggene om sparkingen. Kjerringer og gubber på 50-60 år som egentlig ikke har særlig fotballforståelse, forstår ikke sammenhenger i en klubb, bryr seg ikke om spillestil, utvikling osv. De ser kun på om vi tar 3 poeng, samma om det er 1-0 i 30 kamper. Har så lyst til å skylle utover med «DU MÅ DA FOR FAEN FORSTÅ HVORDAN VI SKAL SPILLE» osv. Men har gitt opp folk.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:49    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Mulig at Kåres uttalelse om at vi skal tilbake til høye og smale indreløpere mot Valur ble oppfattet som en provokasjon eller brudd på avtale mellom Kåre og styret, og det ble til slutt dråpen som fikk begeret til å renne over.

Med tanke på at beslutningen ble tatt et kvarter før kampstart i går etter at Kåre gikk ut og sa før kamp at indreløperne skal stå høyt igjen så er ikke dette så usannsynlig. Det var mange som stusset over at Kåre gikk tilbake til gamle synder i går og det var ren og skjær flaks at vi ikke røk ut til slutt.

Det at Eggen mener dette er riktig for utviklingen i Rosenborg legger saken død for min del.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

Svarte noen få på face, men går enormt fort lei.
Folk har så tunnelsyn og ser bare på poeng og navn
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 19.07.2018 22:51    Post subject: Reply with quote

stenex wrote:
hello wrote:
KÃ¥re: Rosenborg finner ikke en bedre trener enn meg.

Skjønner jo at han er bitter, men sånne utsagn har vi hatt nok av fra tidligere trenere som kom til kort.

Les intervjuet da vel
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 19.07.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Kjenner folk på Facebook irriterer meg, folk som kommenterer på innleggene om sparkingen. Kjerringer og gubber på 50-60 år som egentlig ikke har særlig fotballforståelse, forstår ikke sammenhenger i en klubb, bryr seg ikke om spillestil, utvikling osv. De ser kun på om vi tar 3 poeng, samma om det er 1-0 i 30 kamper. Har så lyst til å skylle utover med «DU MÅ DA FOR FAEN FORSTÅ HVORDAN VI SKAL SPILLE» osv. Men har gitt opp folk.

Kjenner også denne irritasjonen på folk som roper på sparking av trener så lenge man ikke vinner 5-0 og leder TL med 10 poeng.

Det å se bak spillet er vel så viktig som å kunne se bak resultatet. Hvorfor spiller vi ikke så bra som vi ønsker? Hvorfor flyter ikke ting bedre? Hvorfor sitter ikke samhandlingen bedre?

Svaret på disse blir alt for ofte å bare sparke treneren. I RBKs sammenheng er nok treneren en av mange faktorer. Men langt fra den eneste. Skader, salg av nøkkelspillere, nye spillere etc er viktigere faktorer. Så er selvsagt ikke Kåre uten ansvar, men føler han får alt for mye tyn.

Jeg trur dette er en dårlig avgjørelse på kort sikt. Så for min del var det ingen grunn til å sparke Kåre nå. Kunne like godt ventet til etter sesongen.

Koteng har lagt lista høyt på kravene til ny trener. Så blir spennende på hvem han skal klare å få hentet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Derfor gidder jeg ikke diskutere dette med folk som ikke kjenner Rosenborg godt, og i tillegg forstår fotball. "Jammen RBK er jo fortsatt med i alle turneringer!" Joda, men da har du misforstått poenget. Om "utviklingen" fortsetter, er det ikke lenge før vi er tilbake på ørkenvandring med Brutter'n ved roret heller.

Det som er trist er at dette var nødvendig. Hadde Kåre bare fortsatt som han startet i stedet for å finne opp hjulet på nytt ved å skjære hull på de han hadde, hadde vi neppe hatt denne diskusjonen i dag. Å gjøre et lag bedre ved å fjerne de grunnleggende suksessfaktorene er sjeldent en god ide.

EDIT: @driblevækk

Last edited by Zorac on 19.07.2018 22:55; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke pressekonferansen, og den var sikkert ikke noe særlig. Men jeg må si jeg støtter styrets avgjørelse 100 %. Nå begynner jeg å se lysere på RBKs fremtid igjen.
Jolern
Proff

PostPosted: 19.07.2018 22:56    Post subject: Reply with quote

[quote="Knowrud"]
RbkUrge wrote:
Det at Eggen mener dette er riktig for utviklingen i Rosenborg legger saken død for min del.

Eggen sier det han sier først og fremst ut av lojalitet til klubben i et ønske on å ikke bidra til ytterligere splittelse og murring.

Edit: kluss i quotes
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Brannfakkel:

Per dags dato har RBK 33 poeng på 16 kamper (med en helsikes skadebonanza). På samme tidspunkt i fjor hadde vi ett poeng mindre.

Greit nok at utviklingen ikke har vært kanon, men resultatene er det absolutt ingenting i veien med hvis man sammenligner med fjoråret.

Så kan man selvsagt snu på det og si at fjorårsseongen også var aldeles for dårlig, men vi vant ligaen ganske så komfortabelt tre runder før slutt og kvalifiserte oss for Europa. At vi hadde vunnet ligaen med Kåre i år også føler jeg meg rimelig sikker på. Nå? Ikke i nærheten. Kan fort ramle i en negativ spiral.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

[quote="Jolern"]
Knowrud wrote:
RbkUrge wrote:

Eggen sier det han sier først og fremst ut av lojalitet til klubben i et ønske on å ikke bidra til ytterligere splittelse og murring.

Må minne om at Eggen gikk ut og kritiserte KI for bare noen uker tilbake. Ingenting som tyder på at Eggen sa dette, men egentlig mener noe annet, for noe mener han garantert.
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 23:01    Post subject: Reply with quote

Ut fra det jeg leser, tolker jeg det som om at Eggen har vært delaktig i styrets evaluering av Kåre, og at han har gitt Kåre det glatte lag.
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 19.07.2018 23:02    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig noe jeg mener, men han er en klok mann og ville vært forsikrig i å lange ut mot klubbens avgjørelse. Noe annet hadde vært uheldig
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Koteng og Eggen <33333

Starter med å sitere Albert Einstein: "Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value."

Er rimelig lei av folk som KUN ser på resultat og ikke spillestilen. Jeg mener det er påtide å gå tilbake til røttene. 4-1-5 har aldri fungert. Gleder meg til 4-3-3.

Jeg er helt enig med Ivar Koteng at de tar en dristig risko ved å sparke KI, for med KI er vi på en måte garantert topp 3 i serien. Men vi som har ambisjoner, ser at KI ikke er den rette mannen med tanke på CL-ambisjoner. Holdte jo på å ryke ut mot Valur. Blitt rundtspilt mot Sandefjord, Tromsø og mange andre dritt lag.

Angående timing, så hadde vi tapt mot Celtic uansett. Så sparkingen var helt greit.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker Eggen slik at han for det første er helt enig med styret i hvordan utviklingen i Rosenborgs spill har vært, og dernest at han er helt enig med styret om at denne manglende utviklingen gjør at Kåre må gå.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Så kan man selvsagt snu på det og si at fjorårsseongen også var aldeles for dårlig, men vi vant ligaen ganske så komfortabelt tre runder før slutt og kvalifiserte oss for Europa.

Men vant vi ligaen fordi vi var gode, eller fordi andre var rævva?

Mot Ajax var vi gode, men én god kamp her og der holder ikke.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:11    Post subject: Reply with quote

Eggen understrekte selv at han ikke har vært med i prosessen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:13    Post subject: Reply with quote

Vi var bra mot Ajax, men møtte også et lag som var langt unna toppnivået sitt. Vi har også hatt et par gode kamper i år, men totalt sett har det vært tynn suppe.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:17    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt 10 trenere siden Eggen gikk av. Kun en har hatt suksess i serie og Europa. Det sier seg selv at statistikken ikke taler for at ny ansettelse blir en noe bedre enn dette.

Greit nok at det har vært lite utvikling i Eliteserien. Skjønner godt at spillerne sliter med ta ut 100 % i en av verdens svakeste ligaer. Men ingen kan kan si at det ikke har vært utvikling i Europa.

Kampene mot Ajax i fjor var noe av det sykeste jeg har vært med de senere årene. Syntes også vi leverte svært godt i gruppespillet, med unntak av den første kampen. Vi kunne fort ha fått med oss tre poeng både borte og hjemme mot Zenit, en klubb som gikk med 200 millioner euro i overskudd i 2017. Selv om enkelte ikke aksepterer det, ER det vanskeligere å levere i de europeiske turneringene i dag, enn det var på 90-tallet. Forskjellene mellom lagene har blitt ekstremt mye større.

Greit nok, dersom vi hadde røket ut av Europa og ikke sett noe mer uvikling i løpet av høsten. Men gi mannen en sesong på å rette opp manglene når han har gitt oss så mye. Syntes avgjørelsen er helt absurd.

NB: Om vi skulle hente en utenlandsk trener som oppnår stor suksess, vil det alltid være et spørsmål om hvor lenge vedkommende gidder å være i Rosenborg. Så blir det å begynne fra scratch.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Eggen understrekte selv at han ikke har vært med i prosessen.

NAE wrote:
– Dette er en grundig evaluering av et fantastisk styre i Rosenborg, og jeg stiller meg bak deres avgjørelse, som jeg alltid har gjort, sier 76-åringen.

Denne setningen tyder på at han værtfall visste om prosessen, men det er jo ikke sikkert han bidro. Magefølelsen feiler igjen.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 23:20    Post subject: Reply with quote

Sliter veldig med å forstå hvorfor dette skjedde nå. Klarer ikke å se hvordan dette skal kunne øke sannsynligheten for seriegull og positive resultater mot celtic osv. På kort sikt er det jo et mildt sagt merkelig tidspunkt. Confused
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 23:31    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
At han tror han er den beste Rosenborg-treneren

* vel og merke "til denne prisen"
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 209, 210, 211 ... 271, 272, 273  Next
Page 210 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb