English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
puckno wrote:
På en dag som dette vil jeg først og fremst takke Kåre for alt han har gjort og alt han har oppnådd. Kåre er en stor mann! Gleder meg allerede til hans andre periode.

Kåre er bra på kort sikt. På lang sikt er han Perry og ikke noe særlig bedre. På tide at folk innser dett!

Dette var primært en hyllest til Kåre fra meg. Jeg respekterer din mening men er fullstendig uinteressert i å debattere min hyllest.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Skal screencappe alle som hyller sparkingen og dra den frem etter 5 år med femteplasser og null e-cupspill.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:05    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Skal screencappe alle som hyller sparkingen og dra den frem etter 5 år med femteplasser og null e-cupspill.

Nå er det jo strengt tatt i den retningen der vi beveget oss med Kåre nå.
Ting ble i hvert fall ikke bedre.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:09    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Ingebrigtsen sitt farvel til Rosenborg

https://twitter.com/i/sta...4561437702

Last edited by Iziba Jaja on 19.07.2018 21:10; edited 1 time in total
Back to top
Skiffel
Junior

PostPosted: 19.07.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Skammels! wrote:
Veldig mye negativitet her nå... Litt merkelig, ettersom jeg en stund har vært litt undrende til hvor mange som har ønsker Kåre ut.

Men først: Tusen takk, Kåre, for den fantastiske jobben du har gjort. Med deg som trener så har vi igjen fått oppleve store stunder med RBK.

Utviklingen: Så er det helt åpenbart at det har lugget lenge nå. Vi slo Ajax i fjor, men skal man være litt svart/hvitt - og det skal vi jo - så er det lenge siden vi har sett fremgang rent spillemessig.

Ingen ny trener: At vi ikke har en ny trener klar, er jo slik det må være. Tenk hvilken skandale som hadde oppstått om det skulle lekket ut opplysninger om at vi lette etter ny trener, før nåværende trener var sagt opp. Koteng svarer ellers greit, synes jeg. Han svarer slik han må svare.

Timingen: Timingen er spesiell, men styret har tydeligvis vurdert det slik at det er større sjanse for å lykkes både på kort og på lang sikt uten Kåre. Det sitter fotballfaglig sterke folk i styret og de har tatt det tøffeste valget - å sparke Kåre. Det er jeg overbevist om at er svært veloverveid.

Rini Coolen: Synes han fremsto avslappet, klok og tydelig. Dette blir spennende. Styret har åpenbart tillit til han, i og med at de kunne valgt Henriksen eller Hoftun (*grøss*)

Helt enig her. Veldig overraskende at det kommer nå. Men også forståelig. Nå har banespillet ikke utviklet seg til det bedre over en lang periode, selv med en veldig sterk tropp.

Har også vært tilhenger av Kåre og hatt trua. Men begynt å bli lei den småsarkastiske besvarelsen, ofte med en småbitter/sutrende undertone, av spørsmål etter stadig like lite imponerende forestilinger de siste månedene.

Rini fremsto profesjonell og klar for å lede laget i tiden fremover! Håper og tror et skifte er til det beste for klubben på lang sikt!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re: Rosenborg finner ikke en bedre trener enn meg.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:

Etter 2-2.5 år hvor spillet vårt har gradvis blitt dårligere og dårligere, så er det vel ikke akkurat noen garanti for at det ikke hadde skjedd med Kåre heller. At vi trenger ny trener er hevet over enhver tvil synes jeg. Det man derimot kan stille spørsmål ved er tidspunktet dette skjer på, med under en uke til neste kvalikkamp.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 21:47    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er litt splittet i synet mitt på Kåre og hans prestasjoner og utvikling. På den ene siden så er det hevet under enhver tvil at pilen har pekt nedover (eller i bestefall flatt) denne sesongen med noen enkeltunntak. Samtidig erindrer jeg hvordan vi gjennomførte fire tilnærmet perfekte oppgjør mot Celtic og Ajax i kvalifiseringen i fjor. Kall det gjerne feighet, men da viste Kåre evner til å tilpasse lag, taktikk og spillestil for å optimalisere muligheten til å slå ut en relativt sett langt sterkere motstander. To bortekamper mot Celtic og Ajax hvor vi slipper inn null mål, og atpåtil vinner den i Amsterdam. I tillegg var ikke prestasjonene i gruppespillet i Europa League noe å kimse av, sett bort fra noen arbeidsuhell mot Real Sociedad.

Alt i alt et veldig bold move av styret som kanskje kan vise seg å være det riktige når vi ser tilbake på dette noen år frem i tid. Nigel Adkins-sparkingen av Southampton virket som galskap i sin tid, men bar frukter. Dessverre virker det ikke akkurat som Koteng trekker en Mauricio Pochettino ut av hatten.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 19.07.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Får vanvittig vondt av Kåre etter å ha lest det intervjuet der. Håper ikke folk hopper på tittelen til artikkelen fordi det er bare clickbait.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Synes hele greia med denne sparkingen virker pussig. Liker Kåre på alle mulige måter, en mer likandes kar trur jeg vi skal slite med å finne. Skal ikke se bort i fra at han overtar Godset, det kunne blitt skummelt.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Takk til Kåre for titlene de siste 3 årene. Han var rette personen til rett tid men utviklingen har vært negativ og jeg støtter derfor styrets valg selv om jeg også er sjokkert over tidspunktet men egentlig har det også lite å si. Med tanke på spillet vi har vist i de fleste kampene denne sesongen, skadene og ikke minst Valur kampene så tror det det var 80% sjanse for å ryke ut mot Celtic med Kåre uansett. Vår største sjanse i år ville vært Samuel, men det ville seg bare ikke i år heller.

Personlig ville jeg på bakgrunn av resultatene til Kåre gitt han hele 2019 for å prøve å rette på saker og ting da jeg føler han fortjente det MEN det kan virke som om han kanskje har vært for sta. "Jeg er treneren og vet best! Jeg føler at utviklingen av spillestilen på lengre sikt vil gi bedre resultater". Dersom han har fått noen klare føringer fra styret men har oversett dem eller rett ut sagt at han ikke var enig og ikke ville følge dem så var jo resultatet gitt.

RBK er ingen enkel klubb å lede, selv med Hamren sitter en stor andel ja kanskje flertall av supporterne igjen med glede over at han forsvant. Samme med Kåre. Ikke pga av personene, herlige personer begge to men pga av utviklingen/spillestilen. Når det gjelder Kåre føler jeg at han hadde for store faglige begrensninger. Mange ropte etter en sterk assistent og ja det ville vært riktig å erstatte Hofturn (han skulle aldri vært assistent i første omgag) men folk ropte etter en assistent og beskrev hvilken egenskaper de håpet han ville ha. Den beskrivelsen av ønsket assistent fortalte meg at folk egentlig ropte etter en assistent som dekket mange av de store manglene Kåre har og derfor ville gjøre han bedre egnet som den nye hovedtreneren.

Blir spennende videre, når det gjelder resten av sesongen kan dette slå ut begge veier. Det som nå blir spennende er å se 2019 og ikke minst utviklingen av spillestilen fremover. Styret har store ambisjoner og det er veldig bra. De ønsker utvikling som gjør at vi nærmer oss Europa, som gjør at vi ikke bare håper på EL gruppespill en gang i blant men som gjør at vi skal sloss om å gå videre fra EL gruppespillet og noen ganger med litt tur flakse oss inn i C.L. Derfor stiller jeg meg bak avgjørelsen selv om jeg som sagt personlig hadde vært villig til å gi han 2019 (bortsett fra dersom han konsekvent som ansatt gikk i mot vedtakene/føringene han fikk).
niccolai
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Om RBK plutsellig begynner å sprudle de neste månedene, så kan man jo fort si at dette er riktig!

Mange snakker om timinga.
Kanskje timinga rett før kvallkamper mot Celtic er riktig. Dette gir spillegruppen en boost! Eller?
Spillerne har noe å bevise for en ny trener.

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Om det er én ting som forteller meg at dette er riktig avgjørelse, så er det at Morten P mener det motsatte. https://www.dagbladet.no/...a/70031541

Quote:
IVAR KOTENG LEVER med en illusjon om at Rosenborg skal bli den klubben de en gang var.

Altså, ærlig talt. Dra til helvete Morten P.

Last edited by Stubbelur on 19.07.2018 22:17; edited 1 time in total
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:12    Post subject: Reply with quote

Kjenner folk på Facebook irriterer meg, folk som kommenterer på innleggene om sparkingen. Kjerringer og gubber på 50-60 år som egentlig ikke har særlig fotballforståelse, forstår ikke sammenhenger i en klubb, bryr seg ikke om spillestil, utvikling osv. De ser kun på om vi tar 3 poeng, samma om det er 1-0 i 30 kamper. Har så lyst til å skylle utover med «DU MÅ DA FOR FAEN FORSTÅ HVORDAN VI SKAL SPILLE» osv. Men har gitt opp folk.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Om det er én ting som forteller meg at dette er riktig avgjørelse, så er det at Morten P mener det motsatte. https://www.dagbladet.no/...a/70031541

- KÅRE INGEBRIGTSEN VISSTE ikke noe, Erik Hoftun (assistenttrener), som går med i dragsuget, visste ingenting, og det gjorde ikke spillerne heller. Situasjonen er altså den at de som ikke har greie på fotball på Lerkendal, og nå snakker jeg om faget, er de som har tatt avgjørelsen.

Er vel rimelig å anta at Morten P ikke har peiling på hvem som sitter i styret. Han får holde seg til å fylle sine artikler med korte punchlines uten kraft, det er nok det han kan best.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Man får vondt av han, samtidig er han en sta herremann og det irriterer meg at han "lot" dette skje. Kåre var den optimale treneren det første halvannet året, da var han herlig sjarmerende, i tillegg til at han trente laget etter læreboken til Eggen (med instrukser fra Eggen). Så skjedde det noe. Som om egoet vokste langt forbi kompetansenivået og en rekke ny ideer om hvordan vi skulle bli bedre dukket opp. Plutselig var det ikke godt nok det han hadde lært av Eggen og han begynte å tulle med indreløperne osv. Når dette ikke lyktes endret han retorikken og måten han fremstod på og gikk over til den perryanske perioden der man begynner å angripe omgivelsene og lage fortellinger om hvor naive folk er som tror man vinne kampene med store sifre, angripe på samme måte som tidligere og andre ting nesten identiske med det forgjengeren hadde sagt noen år før.

Så syns jeg det virker som styret har sett dette og vært langt mer oppdatert på akkurat denne utviklingen enn noen av oss trodde, og det virker som Kåre fikk en slags indirekte advarsel tidligere i sommer da han ble kalt inn til styret og de stilte spørsmål om treningene. De fikk nok ikke særlig tilfredsstillende svar der, og det er fordelen med å ha mennesker med solid fotballkompetanse i et styre. De siste ukens horrible uttalelser ble nok dråpen og at man rett og slett ikke ser noen grunn til å la det gå noe lenger. Vi har nok nådd toppen med Kåre og økonomisk passet det nok best å begynne med en ny trener, mens vi enda har ressurser enn å skulle begynne å skusle bort ressurser og røde tall for at Kåre skulle klare å fortsette å vinne titler.
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i sparkinga men en så spontan sparking uten en gang å ha en skikkelig erstatter gir meg en dårlig følelse og virker veldig utålmodig/panikkartet.

Virka som om Koteng var forbanna etter Valur kampene og bare avgjorde at KÃ¥re ryker.

Er veldig spent på fortsettelsen, håper laget får en energiinnsprøyting, men jeg tviler på det siden spillerne var glad i Kåre så håper ikke de er i småsjokk og bli misfornøyde.
Nei dette burde enten vært gjort i sommerpausen eller til høsten!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:16    Post subject: Reply with quote

Så Rune Bratseth har ikke peiling på fotball Rolling Eyes

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:19    Post subject: Reply with quote

Vi snakker om Morten P her. Ingen i verden matcher hans kunnskaper kan du skjønne. Kun Kroksæter er i nærheten.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.07.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Man får vondt av han, samtidig er han en sta herremann og det irriterer meg at han "lot" dette skje. Kåre var den optimale treneren det første halvannet året, da var han herlig sjarmerende, i tillegg til at han trente laget etter læreboken til Eggen (med instrukser fra Eggen). Så skjedde det noe.

Ja, dette har vært det store mysteriet en stund. Han gjorde alt, absolutt alt riktig i 12-24 måneder, men så gradvis forvitret det. Jo mer avtrykk han fikk sette på spillertroppen, jo svakere ble relasjonene. Jeg skjønner det ikke.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Utrolig.

Alle trenere må en eller annen gang oppleve motgang. Første gangen det skjer, får han sparken. Og det atpåtil, mens vi har hatt mange spillere skadet - er med i tetkampen i Tippeligaen, cupen og videre i CL.

Er enig i at det er ting vi kan bli bedre på - men mener utvilsomt at den som er riktigest for jobben er Kåre. Garantert. Er så ufattelig skuffet. Hvordan må dette være for spillerne som var så fornøyd med Kåre?
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Første gangen det skjer, får han sparken.

Det har vel skjedd kontinuerlig i 2 år nå.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 22:36    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Dere som ønsket han sparket, er dere her?

Jeg er her. Eller, jeg er vel sitert på at jeg kunne tenke meg at han "tok en Bjørn Hansen" og selv forlot stillingen, med begrunnelsen om at han ikke får nok ut av stallen.

Kåre! Hjertelig takk for alle smilene du skaffet oss etter å ha tatt over etter Perry! Takk for titler og pokaler og en hel del gode minner, og lykke til videre!

Ellers stiller jeg meg fullt og helt bak Nils Arnes uttalelser: man kunne ha håpet at det var tilstrekkelig positiv utvikling, men det har det ikke vært. Takk til styret for å se at dette er en god løsning: vi har fått ut det vi kan av Kåre, nå må vi ha annen kompetanse for å komme videre.

Logget meg egentlig på fra Danmark for å sjekke om det var noen spillernyheter, men fikk en skikkelig positiv overraskelse.
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
KÃ¥re: Rosenborg finner ikke en bedre trener enn meg.

Skjønner jo at han er bitter, men sånne utsagn har vi hatt nok av fra tidligere trenere som kom til kort.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

Overraskende å se hvor mange skriveføre som er født etter 2014. Dette er skandaløst av styret, helt uvirkelig å se pressekonferansen med Koteng og enda værre å se så mange her inne som er enige. Ferguson og Nils Arne selv var ufattelig nærme sparken tidlig i karrieren men de fikk muligheten til å lære. Snakkes om 2 år med kaos ala Perry. Artig med ørkenvandring da dere!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 271, 272, 273  Next
Page 209 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb