View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.07.2018 19:09 Post subject: |
|
|
"Det blir en intern løsning. Rini Kohonen blir hovedtrener, med Trond Henriksen som assistent i henhold til NRK." Blitt en finne nå plutselig? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2018 19:09 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: |
Ikke skyld på Koteng, vi vet ikke hvem som var majoriteten i styret o.l.
Skal sies styret må vel ha vært relativt enige for å komme fram til dette. |
Hørte jeg rett, sa Koteng at det var enstemmig.
Timing er mildt sagt snodig, men dette var nok dessverre den eneste veien å gå. Det er dog merkelig å sparke uten å ha jobbet med erstatter i det hele tatt.
Koteng er i hvert fall en fyr som tør å ta de tøffe avgjørelsene. Det er ganske uvant i norsk fotball. Jeg tror dette illustrerer godt hvorfor han neppe blir å finne i NFF noen gang. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 19.07.2018 19:11 Post subject: |
|
|
Dette er helt hinsides. At de vurderer at Kåre ikke er rett mann til å ta rbk videre er jo en ærlig sak. Tidspunktet og den åpenbare ikke eksisterende planen for hvem som faktisk skal lede oss videre er jo helt håpløs. De mener at det beste er å gi Kåre sparken nå uten å ha noen til å ta over. De må vurdere Kåre som rimelig talentløs for å vurdere det dit at det er bedre å ikke ha en hovedtrener enn han. Det hele virker amatørmessig. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
Merkelig timing, det er kanskje det mest kritikkverdige i denne saken.
Når det er sagt så har flere poengtert (langt tidligere enn meg) at spillet har blitt svakere og svakere og for min del har det ikke vært en glede å gå på kamp den siste 1 1/2 sesongen. Sånn sett er dette greit nok.
Også får jo folk endelig sett en nederlender som sjef i RBK da  |
|
Back to top |
|
 |
Benjo Junior
|
|
|
Stubbelur wrote: | Trist å miste menneskene Kåre og Erik, men som trenere er de for begrenset. Dette er en helt korrekt avgjørelse, all den tid utviklingen har stagnert totalt, selv med rikelig med tid og oppbacking fra alle rundt.
Koteng mener at potensialet til Rosenborg er større, er det ikke det alle sa før året her? Med den stallen vi har så skal vi dominere Eliteserien.
Jeg mener det er helt klart at de posisjonene i Rosenborg som har størt forbedringspotensiale er i trenerrollene. Koteng med styret hadde ikke gjort dette med mindre de mente det samme.
At det ikke har vært noen personkonflikter er ikke en unnskyldning. |
Amen!
Har aldri hatt troen på at KI har evnene til å ta rbk til nytt nivå som må til for å lykkes bedre i europa. |
|
Back to top |
|
 |
Vector Senior
|
Posted: 19.07.2018 19:12 Post subject: |
|
|
Jeg hater konspirasjonsteoretikere. Men, la oss likevel konspirere litt. Kan dettte ha ligget i kortene da Coolen kom? Kan han ha et kontaktnett i Nedrland som klubben vil utnytte til å finne treneren som kan ta klubben videre. Er Coolen i så fall tiltenkt rollen som assistent i en nederlandsk trenerteam? Trenger han i så fall trenererfaring for å forberedes på dette? |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 19.07.2018 19:13 Post subject: |
|
|
Alle som ber Koteng gå nå kan ikke huske hvordan det var før han kom inn.
Syns Koteng virker som en fornuftig fyr, han tok tak, ordnet i økonomien til klubben og driver ikke gutteklubben grei som NFF.
Han vil ha resultater og jeg har ikke ett stort problem med at han og styret tar tak.
Han sier det selv, "vi har sett en nedadgående kurve i halvannen sesong."
NÃ¥ var det nok.
KÃ¥re har ikke hjulpet seg selv med sine uttalelser og grining til media.
Sportslig har laget blitt dårligere og dårligere.
Koteng ser dette og tar affære. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
|
|
Vi skal spille angrepsvillig fotball. Helst 4-3-3 og underholde, sier Koteng.
= KÃ¥re ut.
meget morsomt å se alle som ikke klarer å takle forandringer |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
|
Zorac wrote: |
Hørte jeg rett, sa Koteng at det var enstemmig.
|
Ikke uvanlig at man sier det er enstemmig selv om det har vært motstemmer dog. Det handler litt om lojalitet til flertallet og styrets avgjørelse, og å unngå for mye graving i etterkant. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.07.2018 19:14 Post subject: |
|
|
Underveis i 1.omg i går var første gang jeg hellet mot at vi må ha ny trener pga svak sportslig utvikling. Likevel mener jeg Kåre burde fått resten av sesongen til å motbevise dette, særlig siden han tydeligvis ikke har spillerne mot seg. Timingen på dette er merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 19.07.2018 19:17 Post subject: |
|
|
Hodor wrote: | Alle som ber Koteng gå nå kan ikke huske hvordan det var før han kom inn.
. |
Hva med hvordan det var før Kåre kom inn da? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.07.2018 19:18 Post subject: |
|
|
Kunne tenkt meg å høre Kåre sin versjon av det hele, samt kanskje noen av spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Bremsen Junior
|
Posted: 19.07.2018 19:19 Post subject: |
|
|
Håper de avslutter Rodal prosjektet med topping av formen til høsten nå. Trondheim og spesielt Adressa var ikke klar for det.
Den jevne Rosenborg supporteren vil heller ha jevnt mer energi i alle kamper enn formutløsning i europacupen.
Rosenborg skal helst underholde i alle kampene, også i vårsesongen.
Blir bare sutring og negativitet av formtopping |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 19.07.2018 19:20 Post subject: |
|
|
Skjønner tanken, så gjenstår det å se hva ny-treneren klarer nå.
-Bratseth er nok Ælgen her, flere av gamlegutta har vært kritiske..
Mon tro hva Bjørneby mener.
Last edited by håpløs on 19.07.2018 19:28; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 19.07.2018 19:23 Post subject: |
|
|
Dette er rimelig tøft gjort av styret. Begynner å forstå hvorfor Koteng har suksess som forretningsmann - han tar risiko så det holder...
Til Ingebriktsen vil jeg si "Takk for at du ga oss tilbake troen på et underholdende RBK etter mange års vandring i ørkenen".
Så ble det dessverre litt for fort stopp i utviklingen og dette året har vi ikke sett bra ut. Ingebriktsen er en jovial og hyggelig kar - og vi ville alle at han skulle lykkes.
Litt rar timing, men styret har nok tenkt lenge på dette. Vi har ikke nubbesjans mot Celtic likevel slik som vi spiller om dagen, så kan like gjerne gjøre dette grepet nå. Tror ikke vi har noe å tape på det. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
mikeøsten Senior
|
Posted: 19.07.2018 19:24 Post subject: |
|
|
Styret har jobbet med aktuelle kandidater og har noen til å overta om en stund eller etter sesongen, men går ikke ut med det nå.
Noe annet vil være en horribel skandale mtp. timingen.
Takk for innsatsen, KÃ¥re! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2018 19:26 Post subject: |
|
|
mikeøsten wrote: | Styret har jobbet med aktuelle kandidater og har noen til å overta om en stund eller etter sesongen, men går ikke ut med det nå.
Noe annet vil være en horribel skandale mtp. timingen.
Takk for innsatsen, KÃ¥re! |
Om de ikke har noen klare før etter sesongen så fremstår dette som noe av det mest uprofesjonelle som er gjort i Rosenborg på en god stund. Vi hadde fint levd med Kåre ut sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 19.07.2018 19:27 Post subject: |
|
|
Noen tanker:
- Dette kom som lyn fra klar himmel
- Jeg syns synd på Kåre
- Sett alt under ett kan det godt hende dette er helt riktig
- Vi har et ekstremt handlekraftig styre, kanskje i overkant. Men heller dette enn det motsatte, der man bare ser på at klubben visner
Ikke kjedelig å være RBK-supporter ihvertfall  |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 19.07.2018 19:29 Post subject: |
|
|
Kan det være at Kåre rett og slett ikke har fulgt opp det han fikk beskjed om da han var "kalt inn på teppet" tidligere? |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 19.07.2018 19:30 Post subject: |
|
|
BBQsaus wrote: | Noen tanker:
- Dette kom som lyn fra klar himmel
- Jeg syns synd på Kåre
- Sett alt under ett kan det godt hende dette er helt riktig
- Vi har et ekstremt handlekraftig styre, kanskje i overkant. Men heller dette enn det motsatte, der man bare ser på at klubben visner
Ikke kjedelig å være RBK-supporter ihvertfall  |
MÃ¥ si meg helt enig.
Tar guts for å gjøre noe som dette. |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 19.07.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Når det gjelder timing så kan det jo ha noe å si at vi er mellom sesonger i mesteparten av europa. Sikkert flust av arbeidsledige landslagstrenere etter VM også  |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 19.07.2018 19:31 Post subject: |
|
|
Hodor wrote: | Alle som ber Koteng gå nå kan ikke huske hvordan det var før han kom inn.
Syns Koteng virker som en fornuftig fyr, han tok tak, ordnet i økonomien til klubben og driver ikke gutteklubben grei som NFF.
Han vil ha resultater og jeg har ikke ett stort problem med at han og styret tar tak.
Han sier det selv, "vi har sett en nedadgående kurve i halvannen sesong."
NÃ¥ var det nok.
KÃ¥re har ikke hjulpet seg selv med sine uttalelser og grining til media.
Sportslig har laget blitt dårligere og dårligere.
Koteng ser dette og tar affære. |
Altså det var Koteng som ansatte Perry. Det alene burde vært nok til å sende han på hue ut døra. Koteng er en cowboy som aldri burde vært styreleder i RBK |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 19.07.2018 19:32 Post subject: |
|
|
Gratulerer til alle som har ønsket at Kåre må gå... Er så forbannet at jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Kommer tilbake til forumet i morgen, når jeg har fått roet meg ned. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.07.2018 19:33 Post subject: |
|
|
Mulig at Kåres uttalelse om at vi skal tilbake til høye og smale indreløpere mot Valur ble oppfattet som en provokasjon eller brudd på avtale mellom Kåre og styret, og det ble til slutt dråpen som fikk begeret til å renne over. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 19.07.2018 19:33 Post subject: |
|
|
Dette var stusselige greier. Tusen takk, Kåre, og jeg ønsker oss alle lykke til de neste årene. |
|
Back to top |
|
 |
|