| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
doffen Veteran
|
Posted: 18.07.2018 15:59 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | doffen wrote: | | Fristen for å melde på til neste kvalik er i morgen? Er den uavhengig av om vi er i neste cl-runde eller ryker til EL-kvalik? |
Fristen til både CL og EL er vel i morgen ved midnatt ja. |
Takk. Da bør det skje noe. Vi kommer ikke til Europa med dagens stall og alle de skadene som har herjet i den. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.07.2018 16:20 Post subject: |
|
|
Nei, det gjør vi nok ikke. Blir spennende å se om de har noe klart, men at de venter med å se om de slår Valur i dag.
Skulle de ryke i dag så har de jo forsåvidt lenger tid på å finne noen. Santa Coloma i 2 runde i EL er tilnærmet walkover og RBK vil dermed ha tid frem til fristen før 3 kval runde er. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 18.07.2018 16:41 Post subject: |
|
|
| Fristen ift å registrere spiller er lengre, men vi trenger tid på å kjøre spillerne inn i laget. Med mindre de henter Kane, Neymar, Selnæs, Tettey eller Modric.... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.07.2018 16:45 Post subject: |
|
|
| Troppen for neste kvalifiseringsrunde skal meldes inn i morgen. Men vi kan ettermelde en spiller inntil 24 timer før første kamp i Skottland/Andorra. Slik vi gjorde med Adegbenro før Ajax-kampene i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.07.2018 16:58 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | hello wrote: | | Kamerat Ola wrote: | | Fasit: Ja, det er en dårlig signering i forhold til hva klubben ønsker å oppnå. Han har vel ikke vært en "profil" i norsk fotball i mye mer enn ett år nå. Holder rett og slett ikke. |
Høres ut som diskusjonen rundt Hovland dette her. Vi får stole på at Bjørnebye vet hva han holder på med. |
Nok en gang - det vi vet er at Bjørnebye har sagt meget klart ifra om at vi ikke er interessert i å kjøpe Ulland Andersen. Personlig forstår jeg ikke hvorfor vi fortsatt diskuterer denne spilleren basert på løse rykter som går direkte i mot det klubben selv har uttalt. |
Fordi Bjørnebye kan ikke stoles på når det kommer til slike ting. Historien har vist oss at jo mer at han benekter noe jo større sannsynlighet er det for at vedkommende er aktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 18.07.2018 21:42 Post subject: |
|
|
| Vi trenger høyreving! Levi fungerer utmerket på venstre (og høyre) inntil Adegbendro er tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 18.07.2018 22:08 Post subject: |
|
|
| Puh! Da er det bare å hive seg på F5 fram mot fristen. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 18.07.2018 22:26 Post subject: |
|
|
| vi MÃ… ha inn en kantspiller som kan true bakrommet |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 18.07.2018 22:31 Post subject: |
|
|
Først må vi ha noen som kan spille ballen i bakrommet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 18.07.2018 22:48 Post subject: |
|
|
Enig, dags. Samt en spillestil som gjør at det er rom for vingene.
Hjelper lite å rope på en bakromsspiller når det verken finnes rom for vingene å bevege seg i eller pasningsspillere til å legge ballen der. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 18.07.2018 23:06 Post subject: |
|
|
| Bare gi meg en som kan gjøre det Samuel gjorde i 2017. Egenhendig skyte oss til EL eller CL. Bryr meg ikke om det er en stopper, midtbane, ving, spiss eller ballgutt. Bare et eller annet. All I ask for. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.07.2018 23:48 Post subject: |
|
|
Bari har rykket ned til Serie D grunnet økonomiske problemer. Liam Henderson er dermed å hente gratis. Hadde vært noe! Synd for oss at markedsverdien er steget betraktelig for den drøye millen de betalte for han i vinter. Langt større klubber står nok i kø, men kan jo være verdt et forsøk.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.07.2018 23:55 Post subject: |
|
|
| Står det virkelig langt større klubber i kø? Jeg ville ikke tenkt på han som en forsterkning for oss per i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.07.2018 00:02 Post subject: |
|
|
Imponerte veldig for Bari i andre halvdel av sesongen. Fiorentina vil jeg hevde er en større klubb enn RBK og de har blant annet vist interesse visstnok. Har nok sikret seg Serie A-kontrakt. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
the dude Junior
|
Posted: 19.07.2018 03:40 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke utelukkende negativ til EUA, vi kan nok ikke hente veldig mye bedre spillere uten å kunne garantere fast plass på laget ganske fort.
For meg er ikke han et ving alternativ for Rosenborg. Den ene x faktoren han har vil ikke komme til nytte ved å spille ving hos oss. Derimot hvis han kan plasseres som indreløper vil han mye oftere komme i skuddposisjon. Det er jo en egenskap som kan være meget nyttig for oss når lag legger seg lavt mot oss.
Hvis vi skal hente en ving i Norge så er Gjertsen mannen for oss. Er han god nok til å ta oss til CL tror jeg ikke, men vi kan ikke måle ALLE spillerne opp mot det. Blir vanskelig å ha en benk full av CL spillere.
Gjertsen er lokal, for de som tenker på det..
Han ønsker å spille for oss, og vil ikke være dyr. Jeg tror ikke han er typen som vil klage og forsure garderoben når Adegbenro er klar for å spille igjen. Gutten gjør også mye bra med ballen og er typen som vil kunne gjøre ting på vingen selv mot lag som legger seg lavt. Han kjenner sannsynligvis 433 ganske godt allerede også. Et minus er at han også er skadeplaget såvidt jeg har fått med meg.
Hva tenker folk om å forsterke venstresiden med disse to gutta? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 19.07.2018 08:09 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/13444
Står her at Gersbach mest sannsynlig blir påmeldt til neste runde CL, så får vi se om det kommer noen som tar plassen fra han. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 19.07.2018 08:22 Post subject: |
|
|
Kan det være at det er Tokmac vi er interesserte i på Godset, og ikke Ulland?
Ser han svarer med et timeglass-emoji når han diskuteres mtp et salg til Rosenborg her:
https://twitter.com/tokma...43649?s=21
Det her blir dog synsing på øverste nivå 
Last edited by Fusion on 19.07.2018 10:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 19.07.2018 10:32 Post subject: |
|
|
| Heller tokki enn ulland med tanke på ferdigheter, men varierer ikke tokki ekstremt fra kamp til kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.07.2018 10:36 Post subject: |
|
|
| hendrix wrote: | | Vi trenger høyreving! Levi fungerer utmerket på venstre (og høyre) inntil Adegbendro er tilbake. |
Nei, det gjør han ikke. Han fungerer kun glimtvis med ball i beina, men han må jo faktisk omtrent løpe ballen i mål på egen hånd dersom det skal bli tellende resultat. Fryktelig å spille sammen med. Døden for offensive relasjoner.
Men konklusjonen er jeg egentlig enig i - vi bør ha et nytt førstevalg på høyre ving, slik at Helland kan brukes sparsommelig i andreomgangene. Så kan Levi være backup-Adegbenro eller benkesliter, alt etter Hellands form (foretrekker også Helland framfor Levi på venstre). |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 19.07.2018 10:43 Post subject: |
|
|
| Utmerket var kanskje litt voldsomt, men var mye positivt fra Levi i går. Flere innlegg fra dødlinja som var farlig som man har savnet på høyresida. Allikevel mye å gå på i samhandlingen, men han viser progress. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.07.2018 11:37 Post subject: |
|
|
Tokmac Nguen > EUA
Men dessverre er også Nguen er skadeplaget spiller.
Ellers håper jeg vi ser til utlandet. En ny ving og en ekstremt god ving på lån.
Vi trenger fart på topp.
Trenger også ny midtbaneanker. En som kan slå gjennombruddspasninger i hvertfall. En barista.
Og dersom Serbicic ikke er god nok, må vi få inn ny midtstopper. Vi sliter dersom Hovland eller Tore blir skadet.
I dag må vel signeringene komme mtp på påmelding til Celtic kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 19.07.2018 12:04 Post subject: |
|
|
| Jepp. Vi har dog lov til å melde på 1 spiller, 24t før celtic kampen..dvs at minimum 1 av ving/midtbane må komme idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 19.07.2018 12:08 Post subject: |
|
|
Står det ikke at vi kan etterpåmelde 2 stk i artikkelen på forsiden? _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 19.07.2018 12:19 Post subject: |
|
|
| Synes å ha lest 2 stk ja. Med andre ord har de tid til tirsdag. Strengt tatt for sent for normale spillere å ha noen innflytelse nå. Trenger tid med laget for i det hele tatt å ha noen form for sjanse. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 19.07.2018 12:25 Post subject: |
|
|
Det spørs litt hvilken klubb spilleren kommer fra og hva slags formasjon han er vant med. Kjøper man en ren venstreving som kun har spilt venstreving eller indreløper i 4-3-3 forventer jeg at han skal kunne gå rett inn i 11eren uten altfor lang innkjøring. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
|