English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kim-Rune
Junior

PostPosted: 19.09.2004 19:09    Post subject: Reply with quote

Her er d bare to spillere som kan ta over for Hoftun, det er Soma og Hangeland......
Så nå må Bratseth opne pengesekken istede for å syte om at RBK gjør en dårli kamp osv........
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert

PostPosted: 19.09.2004 19:24    Post subject: Reply with quote

Nå kommer det sikkert en blondie-spørsmål fra meg her. Også kommer folk til å riste oppgitt på huet når de leser dette. Men er ikke det åpne spiller markedet stengt? Eller har jeg misforstått? Betyr det at man ikke kan kjøpe spillere etter dette? Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik87
Proff

PostPosted: 19.09.2004 19:31    Post subject: Reply with quote

Kan ikke kjøpe spillere for øyeblikket nei. tror spillermarkedet åpner i desember en gang, men er ikke helt sikker!
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2004 20:21    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
tror spillermarkedet åpner i desember en gang, men er ikke helt sikker!

Neste overgangsvindu (i Norge) 1. januar - 31. mars.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 19.09.2004 21:15    Post subject: Reply with quote

Skutle snakker jo om en stall på opptil 30 spillere for dbl dekning overalt, men da må det vises for evt framtidige spillere at de som er her faktisk benkes når de spiller som noen dass! Elelrs får vi enkelt og greit ikke en sånn stall.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.09.2004 06:54    Post subject: Reply with quote

Well, hittil har jeg ment at vi egentlig ikke burde kjøpe inn spillere á la Hangeland og Soma, fordi Hoftun og Riseth uansett ville spilt, og det ville være dumt å kjøpe slike for å ha dem på benken.

Nå er jeg nok i ferd med å endre mening. Kong Erik og Vidar har ikke vært så suverene i år som de har pleid å være, og kunne faktisk hatt god nytte av å slite benken litt.

Nåja... vi kan jo uansett ikke kjøpe noen før til vinteren.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 20.09.2004 08:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Well, hittil har jeg ment at vi egentlig ikke burde kjøpe inn spillere á la Hangeland og Soma, fordi Hoftun og Riseth uansett ville spilt, og det ville være dumt å kjøpe slike for å ha dem på benken.

.

Jeg har hele tiden ment at vi må ha minst en stopper som er god nok til p gå rett inn på laget. Nå viser det jo seg at Hoftun/Riseth ikke har vært så briljant som tidligere, men uansett trenger vi en som er på høyden som reserve. Skader og suspensjoner er noe en må ta høyde for. Og akkurat nå ville det faktisk ha vært behov for et bytte, noe jeg tror ville skjerpet de som er der i dag.
MEN... Nå er det jo ikke tema med nye spillere på noen måneder, nå gjelder det å sikre seriegull med de spillerne som er der. Og med Basma og Berg ute med skade er det jo nå vi virkelig får se om sommerens handletur er vellykket.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 20.09.2004 09:33    Post subject: Reply with quote

Kim-Rune wrote:
Her er d bare to spillere som kan ta over for Hoftun, det er Soma og Hangeland......
Så nå må Bratseth opne pengesekken istede for å syte om at RBK gjør en dårli kamp osv........

Soma og Hangeland?? Hvorfor bare dem?? Hva med Frode Kippe... Uten tvil en spiller med talent, og i tillegg er han den beste midtstopperen på bspillerbørsen, mye bedre enn både erik hoftun og vidar riseth.... Frode Kippe vil være en miiiiiiiinst like god erstatning enn Hangeland og Soma.... Desutn er det mulig det blir lettere å få han billig fra Lillestrøm, enn det blir å få hangeland billeg fra viking,,,(med mindre de rykker ned)
Soma går vel ann å få litt billiere, men uansett tror jeg Kippe er minst like god....
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 20.09.2004 19:03    Post subject: Reply with quote

Slutle sier at vi skal ha dobbeldeknig i alle plassene, men det har vi ikke på midtforsvarens plass! Vi har bare Hansèn og det er IKKE dobbeldekning!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Christoffer
Junior

PostPosted: 20.09.2004 20:06    Post subject: Reply with quote

Ja, vært perfekt med en stall på 30 stykker, MEN da burde vi latt de som sliter benken, fått ett høyere nivå en 2.div. Blitt kurrant med en stall på 30 stk, og at Rosenborg har fått til ett samarbeid med en trøndersk klubb i 1.div.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 20.09.2004 20:49    Post subject: Reply with quote

På den ene siden er det ønskelig å ha elleve som spiller fast, slik at de får innarbeidet rollene sine, og på den andre siden er det ønskelig å rullere kontinuerlig slik at de som til enhver tid er på topp får spille.

Dette er rimelig vanskelig å kombinere, kanskje er en gyllen middelvei (nåsituasjonen?) er et enda dårligere valg? Eller?
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 21.09.2004 16:23    Post subject: Reply with quote

Christoffer wrote:
Ja, vært perfekt med en stall på 30 stykker, MEN da burde vi latt de som sliter benken, fått ett høyere nivå en 2.div. Blitt kurrant med en stall på 30 stk, og at Rosenborg har fått til ett samarbeid med en trøndersk klubb i 1.div.

kunne gjort som i England da. Å innføre en egen liga for reservelagene til alle lagene i Elitedivisjonen.

Så spørs det jo på kvaliteten til "B-spillerene" på de andre lagene da.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 22.09.2004 19:15    Post subject: Reply with quote

Henning Berg uttalte idag at han mener Rbk ikke trenker godt nok når de kjøper spillere, at Rbk tenker på kvantitet i steden for kvalitet!
Jeg er litt enig med Henning selv om vi har kjøpt Mikael Dorsin og Daniel Braaten, så må jeg si at vi ikke har kjøpt spillere som kan gjøre Rbk mye bedre med det samme!

Jeg mener vi burte og bør bruke 1 sesong på å bruke mye penger!
Kjøpe 3 nye kvalitetspillere som gjør hver lagdel (forsvaret, midtbanen og spiss) betraktig sterkere!
Men spillerne må ha kvalitet og internasjonal erfaring!

Jeg anbefaler:
Gylfi Einarsson en midtbane spiller som scorer!
Sigurd Rushfeldt en spiller som har scorer og scorer bøttevis av mål!

Hva mener dere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jalla
Junior

PostPosted: 22.09.2004 20:08    Post subject: Reply with quote

Sigurd Rushfeldt blir 32 år i desember da så han vil nok kun forsterke laget på kort sikt. Jeg vil heller ha en spiller som kan forsterke laget i lang tid fremover.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2004 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes våre innkjøp i år bærer preg av fornying. Og det mener jeg kan være fornuftig.

Stallen vi har hatt de siste årene har vært Norges beste, ingen tvil om det. Men mange nøkkelspillere har maks 1-3 sesonger igjen før de må legge opp.

Da er det lurt å tenke "erstattere". Unge erstattere, ikke på død og liv bedre, for da ville vi logisk sett måttet kjøpt bedre enn de som er og har vært Norges beste.

Vi har masse penger, men kun i norsk målestokk. De aller beste spillerne vil uansett få tilbud om mye høyere lønninger i andre klubber, og det kan vi bare ikke konkurrere med. Hvis vi finner en spiss som garanterer skåringer - så vil han garantert få tilbud av en giga-klubb ganske kjapt. Alle store klubber med fete bankkonti er jo hele tiden på utkikk etter de beste. Når lille Blackburn kan punge ut med 30 mill for Gamst'n sier det jo sitt. Vi kan og bør ikke bruke slike summer.

RBK har "alltid" kjøpt ganske billige spillere, og jobbet steinhardt med å få dem til å passe inn i klubbens spillesystem. Dette har vært grunnlaget for vår suksess. Rett nok har vi gjennom årene kjøpt ganske mange som ikke har slått til, men allikevel har mange nok vært bra nok til at vi har vunnet 12 på rad.

Baadshah/Tab wrote:
Jeg mener vi burte og bør bruke 1 sesong på å bruke mye penger!

Vi er ikke garantert suksess i lengden selv om vi flesker til med spillerkjøp for 100 millioner.

Baadshah/Tab wrote:
Slutle sier at vi skal ha dobbeldeknig i alle plassene, men det har vi ikke på midtforsvarens plass! Vi har bare Hansèn og det er IKKE dobbeldekning!

Det er nok alle enige om, og de fleste deler bekymringen.

Baadshah/Tab wrote:
Jeg anbefaler:
Gylfi Einarsson en midtbane spiller som scorer!
Sigurd Rushfeldt en spiller som har scorer og scorer bøttevis av mål!
Hva mener dere?

Einarsson er et godt valg, men han vil til en større liga, så det er vel ikke så veldig relevant.
Rushfeldt, jo, jeg liker ham, men han vil jo ikke holde i så mange flere år han heller. Heller finne en som maks er 25 år. Kan godt hende at Braaten blir en dugelig midtspiss.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 23.09.2004 10:51    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, Christian Grindheim. Han er en meget god midtbanespiller, og han kommer til å fylle plassen etter Berg. Også knaller vi til med Hæstad på en indreløperplass!
TomH
Veteran

PostPosted: 23.09.2004 12:19    Post subject: Andre Nuri Reply with quote

Så dere Stabæk mot Brann på onsdag?
For en god spiller Muri er!!
Han må kjøpes!
Høy (over 1.90) og vinner alle hodedueller (ble t.o.m satt opp som spiss på slutten som oppspillspunkt), meget rask, sterk og også rolig og god med ball!
Han må kjøpes!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.09.2004 12:31    Post subject: Til RBK4EVER og KIM RUNE Reply with quote

Nå må dere slutte å prate om Hangeland! Jeg har sagt det før og sier det igjen: MURI er MANNEN! Han er rask og ballsikker og kan erstatte både Riseth og Hoftun. Forøvrig ville Soma vært den perfekte erstatter for Hoftun (ikke Hangeland!) Soma er raskere enn Hangeland og Soma er bedre med ball enn Hangeland (begge er gode på hodet), men MURI er BEST!!
Skal imidlertid RBK kjøpe to midtstoppere, hadde både Soma og Kippe vært interessante partnere til MURI!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.09.2004 12:54    Post subject: Reply with quote

Men vil Stabæk selge, vil Muri til RBK? Brann har vel gjort det klart at Soma ikke selges til RBK også. Så det å finne en etablert midtstopper som kan utfordre/erstatte de som er der i dag er en stor utfordring.
Det er vel bare Kippe som har kontrakt som går ut, og der bør Bratseth være på banen. Ut over det må vi ha flere alternativer dersom vi skal kjøpe. Alle har jo ambisjoner av de klubbene vi vil hente dem fra, så vi skal ikke se bort i fra meningsløs overprising.
Jeg synes vi skal hente en etablert og et spennende trøndersk talent. Hoftun og Riseth holder i flere år dersom de får litt pes om plassene.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2004 13:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil på vegne av mange si følgende: Vi har fått med oss hva ditt synspunkt er. Du har sagt "Muri" i ni innlegg på rad.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 23.09.2004 13:25    Post subject: Reply with quote

Jøss, det er jo imponerende. Kort og godt
Recon
Legende

PostPosted: 23.09.2004 13:25    Post subject: Reply with quote

og han dreit seg jo på ene målet sist...
Syns faktisk Frode Kippe var et bedre forslag!
Men vi får bare leve med at en skikkelig god midtspiss forsvinner på et par år. Det har alle andre i ligan overlevd og. Braathen er ingen midtspiss!

Jeg tror ikke Helstad er god nok heller, men lar meg gjerne overbevise om det motsatte!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 23.09.2004 13:43    Post subject: Reply with quote

Helstad er knall i et 4-4-2 system, men tviler på at han blir en suksess i
4-3-3, eller 4-5-1 som RBK heller imot i enkelte kamper. Den eneste superspissen som jeg mener kommer til å passe inn i RBK-stilen er litj- Ivers, og vi håper jo på at han blir å finne på Lerkendal utover vinteren. Dessuten trenger vi en god høyreving! Noen forslag?
Toom
Senior

PostPosted: 23.09.2004 16:10    Post subject: Reply with quote

Arrow Alexander Ødegård

Er den klart beste høyrevingen i Norge, etter min mening.

Synes RBK bør kjøpe ham fri fra kontrakten med Sogndal "når" de rykker ned Wink

Muri Muri Muri og atter Muri, synes ikke han er noe alternativ. Han har da ikke prestert så bra i år? Stabæk er jo i bunnstriden og slipper inn masse mål, men Muri er vel ikke noe årsak til det?.. Usansynelig, spør du meg!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik87
Proff

PostPosted: 23.09.2004 16:55    Post subject: Reply with quote

Kan heller ikke si at jeg ahr lagt merke til Muri noe særlig. Driter egentlig i hvilken spiller som kommer så lenge han spiller bra. Noen som vet om det finnes aktuelle i andre land ( skandinavia)?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 133, 134, 135  Next
Page 39 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb