English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 24.04.2018 19:41    Post subject: Reply with quote

Moltisanti wrote:
Overskriften til Adressa samsvarer ikke helt med teksten i artikkelen.


Tabloidavisa i et nøtteskall.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 24.04.2018 19:50    Post subject: Reply with quote

Grieg78 wrote:
Skjønner ikke problemet jeg....må da bare være positivt og bli filma og vise fram flott supportkultur. Barnslig av kjernen.


Om Norge Rundt kom uanmeldt og filmet stua di en søndagsmorgen ville nok du også ha protestert, selv om det bare må være positivt å bli filma og få vise fram flott interiørdesign.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Toillbaill
Junior


Joined: 06 May 2015
Posts: 19

PostPosted: 24.04.2018 22:28    Post subject: Reply with quote

Greit å jage bort filmcrewet når de først hadde fått avslag til å filme av Kjernen. Jeg vil allikevel stille spørsmålstegn til avgjørelsen som ble tatt når man avslo dette. Her synes jeg Kjernen bør praktisere åpenhet ovenfor media. Det man gjør på ØØ må man også kunne stå for utenfor kamparenaen.

Rosenborg har åpenhet som en viktig verdi. Hvorfor skal ikke Kjernen praktisere det samme?
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 24.04.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Hvor mener du grensa går da? Skal de ha åpenhet og godta at COOP bruker Kjernen i sine reklamer? Mener du at f.eks Høyre Trondheim kan filme på ØØ og bruke det før valget i 2019?

Hvilken åpenhet er det Kjernen ikke viser her? At de ikke godtar å bli brukt i en tv-serie uten å bli spurt og med null innsikt i hva klippene skal brukes til?

Og nei, folk som står i kjernen eller andre grupper bør ikke kunne stå for det de gjør på ØØ uten for kamparenaen. Hvorfor skulle de det?
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 24.04.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Kjernenfeltet er åpent for alle. Velkommen skal du være.

https://www.ticketmaster....ter/555513
https://www.ticketmaster....ter/555517
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 24.04.2018 22:46    Post subject: Reply with quote

Det virker som det er en nokså utakknemlig jobb å være talsmann/leder i Kjernen, men i veldig mange år har de/den gjort en flott jobb! Så også her.

Synes det er på tide å ramse opp endringene som Kjernen/ØØ har presset på, og "fått rett i":
- avskjediget T. Svendsen
- omstrukturert E. Hoftun (men også hyllet ham gjennom HAF-tifoen)
- hindret Dubai-tur
- positiv tribunekultur

Det siste må kanskje utdypes, men jeg tror det er ytterst få klubber i Norge/Norden/Europa/verden som kan vise til samme stemning, uten at det også innebærer hooligansme. Bare se på "svenske tilstander".

ØØ er samtidig definisjonen på folkelighet. Her aksepteres variert språkbruk og folk i alle aldre. Det finnes folk fra alle samfunnsklasser, folk i alle slags jobber, om det så er lærere, bankfolk, Marcus og Martinus eller Petter Northug.

(I den serien ble det vel også sagt at Helena Mikkelsen har stått på Øvre Øst.)
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 25.04.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

Toillbaill wrote:
Greit å jage bort filmcrewet når de først hadde fått avslag til å filme av Kjernen. Jeg vil allikevel stille spørsmålstegn til avgjørelsen som ble tatt når man avslo dette. Her synes jeg Kjernen bør praktisere åpenhet ovenfor media. Det man gjør på ØØ må man også kunne stå for utenfor kamparenaen.

Rosenborg har åpenhet som en viktig verdi. Hvorfor skal ikke Kjernen praktisere det samme?


Kjernen er en uavhengig organisasjon, jeg ser ingen umiddelbar logikk i at man skal adoptere alle Rosenborgs verdier. Utover dette så er ikke Kjernen spesielt lukket, det er lett å få innblikk i hva vi driver med, selv om ikke er tilgjengelig for media på bestilling.

Så er det jo også en viss forskjell på nyhetsmedier og underholdningsbransjen. Førstnevnte har det i noen tilfeller vært åpnet opp for, mens sistnevnte nok aldri blir aktuelt.

Trøndere er et ganske reservert folkeslag. Det sitter langt inne å få folk på ØØ til å "klikke tulling". Det får en ganske sterk psykoligsk effekt når folk får pressa et kamera og en gigantisk mic i fjeset, og kan føre til at man ikke våger helt å " ta ut alt.

Jeg har vanskelig for å se ett eneste godt argument for at Kjernen skal legge til rette for at prdukjonsselskaper skal bruke vårt felt som innspillingsarena.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 25.04.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Kjernen ikke har gjort noe galt her, men vil gjerne adressere det siste avsnittet ditt om at du ikke ser gode argumenter for hvorfor et produksjonsselskap skulle filme på ØØ.

Norsk fotball sliter med interessen, og klubben selv og Kjernen ønsker så mange som mulig på stadion. "Heimebane" er såvidt jeg forstår en av landets mest populære serier for øyeblikket og kringkastes til hundretusenvis som enten ikke er interessert i fotball, er interessert men ikke går særlig på kamp og er interssert og går på kamp. At to av disse gruppene blir eksponert for vår flotte supporterkultur tenker jeg umiddelbart at må spille særdeles positivt inn. Kanskje får Kjernen flere som vil oppleve stemningen på kroppen, eller i det minste at fler vil dra på kamp? Jeg tror kanskje naivt nok at det kan ha en påvirkning hvertfall.


Last edited by Macha on 25.04.2018 12:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 25.04.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Ja det ville utvilsomt vært god reklame for kjernen.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 25.04.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

Merk at jeg skriver at jeg ikke ser "gode argumenter", ikke at jeg ikke ser noen positive effekter. En positiv virkning alene er i mine øyne ikke noe godt argument, fordi en isåfall må se på eventuelle negative virkninger.

Noen vil sikkert få et bedre inntrykk av Kjernen pga en slik deltakelse, men mange (og flere som er aktive i dag) vil reagere negativt. Om effekten totalt ble positiv vil jeg likevel mene at en eventuell gevinst ikke er et spesielt godt argument veid mot prinsippet om hva Kjernen skal være til for.

Det bør sitte veldig langt inne å delta i kommersielle produksjoner (eller som i dette tilfellet, en statlig produksjon som opererer i et kommersielt marked).
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 25.04.2018 15:21    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det verdt og merke seg at det fra Lerkendal trolig blir det eneste autentiske i hele serien.
"Saken" i adressa handler jo rett og slett om at Kjernen takket nei til noe de allerede hadde takket nei til.
Hvis en er veldig for at Kjernen skal være med på slike kommersielle greier, er det vel bare å melde seg i inn i Kjernen, og dra det i den retningen. Sikkert noen som vil være med, men tror de fleste står over. På generelt grunnlag ville jeg også tro at de som lager best stemning på ØØ/Lerkendal er negative, mens de som ikke gjør så mye ut av det er positive.

Samtidig er det noe fryktelig kunstig over at en "må" ha en tv-serie for å skulle vekke interesseren for ØØ. De fleste som har vært på Lerkendal har vel fått med seg Kjernen allerede. ØØ har jo for lengst etablert seg som en "greie", men problemet er jo at media liker å lage negative saker om norske supportere, men samtidig hyller f.eks England, hvor det i alle år har vært verre.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 25.04.2018 23:00    Post subject: Reply with quote

Noen som kan si meg vinklingen de hadde tenkt å kjøre på Kjernen i serien? Er det sikkert at Kjernen hadde kommet godt ut av det om de hadde sagt ja til filmingen?
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 26.04.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

[quote="arnt"]
Grieg78 wrote:

Om Norge Rundt kom uanmeldt og filmet stua di en søndagsmorgen ville nok du også ha protestert, selv om det bare må være positivt å bli filma og få vise fram flott interiørdesign.


Altså, Øvre Øst er IKKE stua di og kampdag er IKKE en søndagsmorgen. Skjønner at Kjernen føler et visst eierskap til ØØ, men at det filmes stemningsbilder fra Kjernen er på ingen måte et brudd på privatvernet. Skulle jo egentlig trodd at Kjernen, som har all grunn til å være stolt over atmosfæren de skaper, hadde syns det stas å få vist hvor mektig stemningen er på ØØ. I stedet fremstår Kjernen som noe hyklersk når de låser sine egne dører samtidig som de krever åpenhet fra RBK. Og Kjernen er kanskje teknisk sett en uavhengig supporterklubb, men Kjernen er raskt fremme med meninger og krav som går langt utover kjernevirksomheten "å heie på Rosenborg" som Viken sier.

Med det sagt så burde jo selvsagt NRK holdt seg unna når de fikk avslag/ikke spurte om å få filme.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 26.04.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

Ja, altså jeg synes det hadde vært gøy å vise frem stemninga på kjernen, og etter det jeg forstod var det også nettopp å vise hvor trøkk det er å komme til Lerkendal og spille kamp. Forstår prinsippene til Kjernen, men synes det hadde vært gøy hvis vi kunne gjort et unntak for denne serien, da det er en mulighet til å vise frem hvor flott vi er til et publikum som ikke vet mye mer om kjernen enn det som står i avisa, og som oftest er negativt.

Men når det er sagt har jeg full forståelse for at folk reagerer når det plutselig kommer et kamera tett opp i ansiktet ditt, uten at du er forberedt på det og gitt noen form for aksept for dette på forhånd.

Jeg hører rykter om at de hadde fått tillatelse fra klubben til å filme på ØØ, men at klubben "glemte å informere kjernen". Eventuelt, glemte å spørre. I så fall er det jo her problemet er.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 26.04.2018 09:43    Post subject: Reply with quote

Den biten tar vel Kjernen og RBK på kammerset. De hadde tillatelse til å filme køer og livet utenfor stadion, men tok seg til rette og raste opp på øø. Det har vært vanlig kotyme at det blir spurt om slike ting i forkant på de møtene man har før kamp uansett hva det gjelder. Ingen var orientert om at disse skulle filme noe sted på Lerkendal blant oss på øø.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 26.04.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:

Altså, Øvre Øst er IKKE stua di og kampdag er IKKE en søndagsmorgen. Skjønner at Kjernen føler et visst eierskap til ØØ, men at det filmes stemningsbilder fra Kjernen er på ingen måte et brudd på privatvernet.


Dette har ikke med personvern å gjøre, og det har heller ikke med bruk av stemningsbilder å gjøre. Som sagt er det fullt mulig å få gode stemningsbilder ved å filme fra andre tribuner.


Quote:
I stedet fremstår Kjernen som noe hyklersk når de låser sine egne dører samtidig som de krever åpenhet fra RBK.


Kjernen krever at klubben respekterer sitt eget verdigrunnlag og praktiserer rimelig åpenhet, men vi har verken fremmet krav om kamerateam i garderoben, at alle treninger skal være åpne eller full tilgjengelighet for media til enhver tid. Hvor er hykleriet? Kjernen er så åpen at det er bare å kjøpe seg billett på vår tribune og slenge deg med på sangen, så er du med. Ingen krav til betalt kontingent, politisk overbevisning eller signert taushetserklæring.



Quote:
Og Kjernen er kanskje teknisk sett en uavhengig supporterklubb, men Kjernen er raskt fremme med meninger og krav som går langt utover kjernevirksomheten "å heie på Rosenborg" som Viken sier.

§1 FORMÅL

Kjernens hovedformål er å støtte Rosenborg Ballklub (RBK) visuelt og verbalt under kamp, samt å være en konstruktiv og kritisk diskusjons- og samarbeidspartner for RBK utenom kamp.


Ellers er Kjernen ikke "teknisk sett" en uavhengig supporterklubb. Kjernen er en uavhengig supporterklubb. SÃ¥ har man selvsagt et godt samarbeid med RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 26.04.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:

Jeg hører rykter om at de hadde fått tillatelse fra klubben til å filme på ØØ, men at klubben "glemte å informere kjernen". Eventuelt, glemte å spørre. I så fall er det jo her problemet er.


Nei, etter hva jeg har blitt fortalt så fikk produksjonsteamet beskjed om å avtale nærmere med Kjernen om de ønsket å filme på ØØ når de fikk tillatelse til å filme ellers rundtomkring av klubben.

Noe de dret i å gjøre.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.04.2018 12:51    Post subject: Reply with quote

Hvis det er tilfellet, så synes jeg det er greit at de får høre det. Er jo normal folkeskikk å spørre/si ifra.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.04.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

Fascinerende hvordan enkelte i pressen da kan fremstille Kjernen som navlebeskuende og lite folkelige fordi et produksjonsselskap ikke fikk lov til å ta seg til rette uten avtale. Man kan vel ikke etter loven filme folk (uvitende) på offentlig plass og publisere det uten samtykke fra de filmede før visning.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 26.04.2018 14:14    Post subject: Reply with quote

En kommer ingen vei med å diskutere lovtekst her. Å filme aktivitet som pågår i offentligheten er ikke ulvolig og man har ikke krav på privatliv i offentligheten. Du må påregne å bli filmet om du er på Torvet en lørdag ettermiddag eller på Lerkendal en søndag.

MEN: Kampen er et privat arrangement og en må ha akkreditering for å filme. Akkrediteringen ble gitt på visse vilkår og disse ble da ikke overholdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 26.04.2018 14:37    Post subject: Reply with quote

Kjernen - Heimebane produksjon 1-0
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 336

PostPosted: 24.06.2018 18:36    Post subject: Reply with quote

Hører rykter om at Jo gir seg som forsanger? Stemmer dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 24.06.2018 19:19    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke skje Sad
Da må en som er minst like god ta over, om det er mulig..
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 24.06.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Det er jeg som skal ta over. Tromma blir kutta ut og det blir flere engelske chants.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 24.06.2018 22:30    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Next
Page 74 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb