| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 11.06.2018 20:17 Post subject: |
|
|
| jubajuba wrote: | | Latebarter melder på Twitter at Kåre har mista både garderoben og ledelsen.. Virker som de ofte har gode kilder, og derav ofte har rett. |
Om så er tilfelle leder han neppe laget i mange kamper til... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.06.2018 20:19 Post subject: |
|
|
Reporter: Hvorfor vinner ikke RBK kampen?
Kåre: Vi er fryktelig upresise på siste tredjedelen, velger feil og er upresise
Reporter: Hva kommer det av?
KÃ¥re: DÃ¥rlige valg og for upresise
Høres ut som en som vet hva han skal gjøre og si på treningsfeltet for å få spillerne til å innprente de rette valgene/relasjonene  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.06.2018 20:20 Post subject: |
|
|
| Overrasker meg ikke om Kåre er ferdig, så ihvertfall veldig ferdig ut på sidelinja da kampen var i ferd med å blåses av. |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 11.06.2018 20:27 Post subject: |
|
|
Ikke mye selvkritikk å spore i intervjuet. Og hvordan han prøver å skylde på enkeltspillere er bare ekstremt usjarmerende.  _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 11.06.2018 20:30 Post subject: |
|
|
Kommer ikke som et sjokk at spillere ikke har tro på KI. De kan sikkert like han som person, men han mangler dessverre kompetanse.
Det at spillerne ønsket å prøve ut ny formasjon mot Zenit i fjor var et tegn på at laget ikke var fornøyd med spillestilen. Nå ser vi det på banen også.
Snart kommer EL/CL kvalikk. Da skal vi parkere bussen sikkert. Og når vi klarer 0-0, vil folk hyle KI.
Jeg mener vi snart bør tenke mer at alt er mulig i fotball. Vi BØR tørre å tenke at vi ikke skal ligge i 4-5-1 og forsvare oss 90% av tiden, men faktisk prøve å dominere kampene selv mot lag som Red Bull Salzburg og Celtic. Det er fult mulig. Men ikke med måten vi spiller fotball på. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 11.06.2018 20:41 Post subject: |
|
|
HAN MÃ… HVILE NÃ…!! _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.06.2018 20:46 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | Kommer ikke som et sjokk at spillere ikke har tro på KI. De kan sikkert like han som person, men han mangler dessverre kompetanse.
Det at spillerne ønsket å prøve ut ny formasjon mot Zenit i fjor var et tegn på at laget ikke var fornøyd med spillestilen. Nå ser vi det på banen også.
Snart kommer EL/CL kvalikk. Da skal vi parkere bussen sikkert. Og når vi klarer 0-0, vil folk hyle KI.
Jeg mener vi snart bør tenke mer at alt er mulig i fotball. Vi BØR tørre å tenke at vi ikke skal ligge i 4-5-1 og forsvare oss 90% av tiden, men faktisk prøve å dominere kampene selv mot lag som Red Bull Salzburg og Celtic. Det er fult mulig. Men ikke med måten vi spiller fotball på. |
Må si meg helt enig. Vi må skape problemer for motstanderen og det gjør vi ikke med å ligge på vår egen halvdel å vente. Mot Tromsø burde taktikken være at med en gang Simen Wangberg får ballen skal det spurtes aggressivt i press, men det skjedde ikke en gang i kampen. Står å venter. Wangberg får slå opp presist og det blir farligheter. Slik har vi sett gang på gang i år. Totalt unødvendig, men Kåre viser gang på gang at han ikke lærer når ting går dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:03 Post subject: |
|
|
Øver og terper Kåre på samhandling og RBK fotball? Vi henger jo ikke sammen hverken offensivt eller defensivt.
Noen som ser treninger? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:04 Post subject: |
|
|
Jeg må oppriktig si at jeg syns synd på Kåre nå. Han traff på så utrulig mye riktig da han kom og han må ha følt seg som en Messias.
Han vil men får det ikke til. Han prøver sikkert steinhardt men både han og de andre i trenerteamet er ikke dyktige nok eller erfaring nok til å lede en klubb som RBK.
Nå har jo de gitt han siste sjanse, det er slik jeg tolker utspillene til Bjørnebye og Koteng og han blir garantert sittende ut sesongen. Han må få sjansen til å snu skuta og vi har faktisk sett litt fremgang i det siste.
Spm om ikke han mistet garderoben før endringene ble gjort. At endringene kom for sent. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.06.2018 21:05 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Slik har vi sett gang på gang i år. Totalt unødvendig, men Kåre viser gang på gang at han ikke lærer når ting går dårlig. |
Hvem skal fortelle den som topptrener uerfarne Kåre at "serviettplanen vi står oss til seier" ikke består realitetstesten?
Og, gitt at Kåre er svak på f.eks. coaching og å endre kampbilder, hvem er hans kompetente sparringspartner på benken som kan utfylle sjefens svake/blinde sider?
Den like uerfarne Hoftun som har drodlet med på "serviettplanen"? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 11.06.2018 21:07 Post subject: |
|
|
Har fått nok nå! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:09 Post subject: |
|
|
| Blodstrupmoen wrote: | Er en merkelig kurve de siste årene:
2015: 73 mål
2016: 65 mål
2017: 57 mål
2018: Med dagens målsnitt, 46 mål!!! Vi har 20 mål og 4 av dem kom mot molde, 3 mot lillestrøm.
Jeg er ikke noen ekspert på lagbygging, men jeg ville prøvd å gått tilbake til de 2 første sesongene for å se hva det var som fungerte så bra. Prøve å få tak i lignende spillere, eventuelt skolere de man har inn i lignende system, men det er selvsagt nesten umulig midt i sesongen. Men hva pokker har han brukt vinteren til??
Nå kan det hende at eliteserien har blitt bedre, men eggen klarte dette i 10 år så helt umulig kan det vel ikke være å ha en viss kontiunitet.
Kåre virker som har et prosjekt han vil gjennomføre som istedet har rotet han ut på noe han ikke klarer å løse. |
Hva fungerte bra...ja, kan det være at vi i alle fall hadde en sentral midtbanespiller som spilte de andre gode.
Konradsen har i følge statistikken 0 målgivende og 0 nestnestsiste pasninger i år. Vi må seriøst få tak i noen som kan styre midtbanen vår. Ok, alt var ikke perfekt, men med Jensen Rasmussen Trondsen mot Stabæk/LSK/Haugesund så fungerte det i alle fall mye bedre enn med Konradsen som sentral. Jeg fatter ikke at Kåre absolutt må ha Konradsen som sentral. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2018 21:12 Post subject: |
|
|
| Jeg er like misfornøyd med spillet i år som dere, men i lys av prestasjonene under Kåre totalt sett så er jeg litt overraska over hvor mange som allerede nå vil kvitte seg med han. Jeg synes han skal få resten av sesongen til å vise at han kan gjenta det han gjorde i 2015. Det fortjener han etter å ha tatt oss opp fra Perry-gjørma. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:13 Post subject: |
|
|
| gurgla wrote: | Jeg må oppriktig si at jeg syns synd på Kåre nå. Han traff på så utrulig mye riktig da han kom og han må ha følt seg som en Messias.
|
Han har valgt helt selv å ta laget vekk fra det hans påståtte læremester står for. Det er ikke noe mer syns på han enn andre trenere som har vist seg ikke å passe inn her. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 21:16 Post subject: |
|
|
| Looney wrote: | Ikke mye selvkritikk å spore i intervjuet. Og hvordan han prøver å skylde på enkeltspillere er bare ekstremt usjarmerende.  |
Tyder på at ting ikke er som det skal være. Er redd at det stemmer det som ryktes om:
At han har mistet garderoben. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:17 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | gurgla wrote: | Jeg må oppriktig si at jeg syns synd på Kåre nå. Han traff på så utrulig mye riktig da han kom og han må ha følt seg som en Messias.
|
Han har valgt helt selv å ta laget vekk fra det hans påståtte læremester står for. Det er ikke noe mer syns på han enn andre trenere som har vist seg ikke å passe inn her. |
Det går mer på hans historie i RBK, hans personlighet. En lett likanes kar som virkelig vil bli en god trener. Så tråkker han så feil, huff jeg får en vond følelse selv om jeg vet at han har valgt sin vei.
Vondt å se på.. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 21:19 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg er like misfornøyd med spillet i år som dere, men i lys av prestasjonene under Kåre totalt sett så er jeg litt overraska over hvor mange som allerede nå vil kvitte seg med han. Jeg synes han skal få resten av sesongen til å vise at han kan gjenta det han gjorde i 2015. Det fortjener han etter å ha tatt oss opp fra Perry-gjørma. |
Jeg har tro på KI men når han tilsynelatende ikke har tillit i deler av spillergruppa da blir det vanskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 11.06.2018 21:20 Post subject: |
|
|
Dersom han har mistet garderoben bør han byttes ut snarest.
Dersom han har alle bak seg bør han få ut sesongen (eller frem til han mister garderoben) |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:25 Post subject: |
|
|
- på tross av resultatene fra de siste sesongene skulle det ikke mye motgang til før Kåre innrømmet i forkant av Molde-kampen at han kjente presset, og var lettet da vi vant
- senere ble det allikevel spillermøte og oppvask med endring i spillesystemet; tilbake til klassisk 4-3-3
- så kritikk fra Koteng om at dette ikke er bra nok; som virket litt som å gi Kåre og trenerteamet en sjanse nummer to og stilne kritikken utenfra
- så uttalelse fra Eggen om at spillerne ikke virker å være godt nok trent, løper ikke nok eller riktig nok - selve dødskysset?
Det er vel ganske tydelig at "noe" må ha skjedd i starten av sesongen, og at i takt med manglende samspill og poengtap, så rettes kritikken mot Kåre også.
Det skal bli interessant å se hvor lenge han får holde på. Så lenge vi ligger på medaljeplass og er med i alle turneringene tror jeg han får fortsette.
Ryker vi i E-kvalik og fortsetter å spille dårlig i serien og taper poeng, da kan det vel skje noe på trenersiden på sensommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:27 Post subject: |
|
|
Tap mot VIF og han er ute. Kan ikke forstå noe annet. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.06.2018 21:42 Post subject: |
|
|
| gurgla wrote: | Jeg må oppriktig si at jeg syns synd på Kåre nå. Han traff på så utrulig mye riktig da han kom og han må ha følt seg som en Messias.
|
Han kunne fortsatt vært Messias. Problemet er at han plutselig bestemte seg for å gå over til en helt annen spillestil - et mønster han åpenbart ikke mestrer å drille, og dette sporet har han kjørt seg fast i. Prosjekt defensiv kontroll og frispilling er forsøkt og bevist negativt i sum, og da forstår jeg ikke hvorfor han ikke kaster disse planene og går tilbake til suksessformelen han begynte med. Han kom faktisk inn med blanke ark, og skapte sammen med en uerfaren assistent det mest rosenborgske laget siden Eggen. Underholdende, effektivt og fikk oss til og med til Europa på bekostning av veldig gode lag til tross for påstått manglende kynisme.
Hva har skjedd i Kåres hode som gjør at han vil endre en oppskrift han hadde umiddelbar og voldsom suksess med? Hvorfor må spillere og administrasjon fortelle ham at dagens Rosenborg både ser dårligere ut og leverer dårligere resultater enn oppskriften han selv kom til Lerkendal med?
Det hele er utrolig merkelig. Han har langt bedre stall nå enn den gang da, allikevel skal han tydeligvis forsøke alle andre taktikker, konstellasjoner og formasjoner enn det han brukte for å gjøre en kvalitativt "middels", dårlig trent, og taktisk rådvill tropp til et mesterlag i løpet av noen uker.
Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer. Du har oppskrifta, mann! Du lagde den, du impleterte den, og du hadde stor suksess med den. Hvorfor skal vi absolutt bort fra prinsipper vi vet fungerer i en periode med suksess og ovasjoner fra fans og media? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:04 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | At han har mistet garderoben. |
Det er jo tydeligvis noe uharmonisk over prestasjonsgruppen om dagen og når vi først skal lansere teorier som at han har mistet garderoben basert på tilsynelatende kun det at de spiller dårlig så lanserer jeg like greit en annen teori som er like ubegrunnet.
Bendtner, med alt han medfører av personlighet og sin måte å spille RBK spiss på er ødeleggende for gruppen. Han er vanskelig å vrake og får ofte spille på bekostning av Søderlund som blir skjøvet ut i en kantrolle han ikke kler. Dette skaper dårlig harmoni i gruppen da alle ser at Søderlund egentlig har tatt krav på spiss plassen gjennom spillet sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:15 Post subject: |
|
|
Laget ser bedre ut med Rasmussen ja. En balanserende spiller hadde vært gull, men laguttak og kampledelse har jo vært noe av det svakeste med Kåre (så lei jeg er av å se det apatisk-oppgitte uttrykket på benken når ting går i mot oss). Dersom det stemmer at han har meldt seg ut av treningshverdagen og han i tillegg har mistet garderoben så er det ikke mye igjen av Kåres kompetanse. Jeg er allikevel tilbøyelig til å la han motbevise meg resten av sesongen. Må uansett ha tid til å hente inn en riktig erstatter. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:27 Post subject: |
|
|
| Synes ikke det var noe tegn utpå banen at han har mistet garderoben, men det har likevel vært klare tegn til misnøye i intervjuer etter kamp med spillerne. Han ser jo like godt som oss at det halter kraftig offensivt,når spillere foretar stadige feilvalg, spørsmålet er hva han gjør for å rette opp. Det er soleklart at Kåre selv må på feltet og drille 4-3-3 til det sitter. Fortsetter han med kjeglefotball er han ferdig etter sesongen. Jeg har dog tro på at han tar de nødvendige grep. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 11.06.2018 23:09 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Kåre har lang tid igjen som RBK-trener. Synd at det har gått denne veien, men det virker veldig vanskelig å snu en så langvarig trend med manglende sportslig utvikling. Pokalene kan ingen ta fra ham, så jeg håper han trekker seg selv med æren i behold.
Det er tydelig at humøret er borte i en tropp som ikke får ut potensialet i hver enkelt eller som lag.
Denne RBK-årgangen har jeg vanskelig for å se skal kunne slå over sin vektklasse, slik de er nødt til om laget skal lykkes i Europa. Og det er målestokken: det var hjemmetapet for Sligo Rovers som ble dråpen for Perry i 2014. Ranheim-tapet i cupen var selvsagt heller ikke bra, men det ble fulgt opp med tre strake seire og én uavgjort i Tippeligaen før han fikk tommelen ned fra styret.
For å sammenligne Perry-tiden med årets Kåre-årgang: I 2013-sesongen fulgte RBK Strømsgodset til døra, og hadde grepet om mesterskapet helt til det var igjen knappe 40 minutter av sesongen. Så scoret godset fire kjappe, og knep gullet – fortjent – ett poeng foran RBK som endte på 62 poeng, med 50-25 i målforskjell. Det var tross alt fremgang etter to bronsemedaljer på rad, selv om det ble pinlig Europaexit mot svak motstand i St. Johnstone og bittert cupfinaletap mot Molde.
I 2014 var både fotballen og retorikken som ble servert fra Perry på et lavmål. Men til tross for grusomme prestasjoner på matta, ble det sanket en del poeng. Etter 13 seriekamper i år har Kåre 24 poeng og 20-10 i målforskjell. Tallene for Perrys lag i 2014 var 23 poeng og 26-18 i målforskjell.
Den siste kampen Perry ledet var sekstende serierunde hjemme mot Sogndal. Kampen ble vunnet 1-0, men beslutningen om trenernes avgang var allerede tatt. Så i seriesammenheng fikk Perry følgende statistikk i serien i 2014: 30 poeng og 34-23 i målforskjell på 16 kamper. Samtidig var laget, rævafotballen til tross, på daværende tidspunkt på sølvplass i serien, men langt bak Molde. Det avgjørende for sparkingen var med Kotengs ord:
– Bakgrunnen for denne beslutningen er manglende utvikling og prestasjon. Kort og godt.
Slik klubben fremstår i dag tror jeg Kåre «overlever» ferien, men får vi en reprise av fjorårets kvartfinaletap hjemme mot Vålerenga 24. juni, brenner det vel et blått lys for trenerne.
Taper vi den kampen, kan vi risikere å ligge på sjetteplass og ti poeng etter Brann etter neste runde, og det vil ingen trønder kunne tåle.
På den annen side - hvis vi vinner, og andre resultater går vår vei, kan vi ligge på andreplass, fire poeng bak Brann. Så det blir en kamp som i stor grad vil avgjøre hvor mye press og uro trener, styre og klubb må forholde seg til videre etter 24. juni. |
|
| Back to top |
|
 |
|