View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 02.06.2018 14:29 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | Detaljer? |
Av det jeg har hørt er det en klubb i Asia. Med andre ord er det ikke nødvendigvis ferdigheter de først og fremst trenger (selv om Bendtner har disse), men et navn som trekker oppmerksomhet og tilskuere. Så argumentene om hvorfor det skal inngås en avtale før VM renner litt bort i sanden, da kjøper ønsker spilleren uavhengig av prestasjonene i VM. Detaljer om salget ikke offentliggjort for å ikke trekke fokus bort fra Bendtner og VM. Ikke ta dette for god fisk ettersom det bare er et rykte, men om det skulle skje, så hørte du det (muligens) her først! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.06.2018 16:01 Post subject: |
|
|
Kjør på med en stor rik klubb sier nå jeg! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2018 16:47 Post subject: |
|
|
Blir personlig skuffa dersom ikke salgssummen på Bendtner havner godt stykke oppe på lista.
(Viste seg senere at Selnæs ble solgt for 47 millioner.) |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.06.2018 16:52 Post subject: |
|
|
Burde få en del for han ja. I hvert fall om det kommer en kinesisk klubb på banen feks. Hadde ikke sagt nei til 50-60 mill+ som kineserne gjerne ikke har noe imot å bruke.
Så er det vel et spørsmål om hvor mye Forest skal ha. Ble vel aldri offentliggjort noen overgangssum? Jeg vil uansett tro at for Forest så fikk de nok ikke så mye penger i deres øyne og at de fort dermed har en avtale om å få 20-25% av et videresalg. Eventuelt har de ikke det og de var bare fornøyd med å bli kvitt en veldig høytlønnet spiller som ikke presterte. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2018 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg har håp om at de ikke skal ha særlig mye av videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2018 17:54 Post subject: |
|
|
Nicklas Bendtner tager imod Flemming Toft i Trondheim. Den danske landsholdsangriber fortæller åbent og ærligt, at han var tæt på at stoppe sin karriere, før han kom til Rosenborg. Her har han dog genfundet sig selv. Både på og uden for banen. Bendtner er på ny fodboldforelsket, han er modnet og overskrifter om skandaler hører nu fortiden til.
Se mere: Toft - tæt på VM: Bendtners comeback
Bendtner er igen i vater.
Han er alvorlig, og han citerer på nærmest lyrisk facon.
- Jeg har det meget med at forklare tingene på en speciel måde…
- Hvis du forestiller dig, at du har en statue, men den er overdækket af træer. Så kan solen ikke lyse ned på den. Jeg havde brug for at hakke alle træerne væk. Simpelthen. For at få lys ned på mig igen. Så jeg kunne blive mig selv og mærke varme og mærke ægthed, lyder det fra angriberen, der selv er stolt af sin impulsive og kreative metafor.
(...)
- Landsholdet har altid betydet rigtig meget for mig. Jeg har nogle gange i klubperioder siddet ude med skader eller ikke fået spilletid. Der har jeg kunne komme hjem på landsholdet og stadigvæk performe der. Det var en stor ting for mig.
- Hvad der nu skal ske frem mod VM, hvad min rolle end måtte blive, handler ikke om mig eller om de 11 startere. Eller de 10, der sidder udenfor. Det handler om Danmark. Det handler om holdet, siger han.
Læs mere: Bendtner havde planer om at stoppe: - Jeg gad ikke det liv mere
At det i dag skulle falde ham indlysende naturligt at udføre fodboldarbejde i Trondheim, er nok trods alt en overdrivelse, for Nicklas Bendtner kan utvivlsomt stadig godt se for sig, at han lander i hvert fald én stor kontrakt mere i karrieren. Som fundament for virkeliggørelsen af den vision er det ganske udmærket at være topscorer i Norge, sådan som den nu 30-årige dansker blev det i sidste sæson, men det ville være ideelt for ham at supplere med en spektakulær optræden på den største af alle fodboldscener: VM.
Derfor var det en streg i regningen at blive skadet i den sidste klubkamp inden landsholdstjenesten – både for Nicklas Bendtner og for Åge Hareide, der ganske vist står i spidsen for et hold uden nederlag i halvandet år, men også godt er klar over, at han har brug for effektive angribere, hvis Danmark skal klare sig godt.
Læs mere: Fra spradebasse til afbalanceret karrieremand: Bendtners nyvundne dyder kan blive afgørende på VM-vægten |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:00 Post subject: |
|
|
Aiaiai, hvordan blir det nå når han ikke ble tatt ut til VM? Lite motivert fremover og lettere å falle tilbake til gamle synder? Sjansen er nok derimot større for at han skal tre på seg rbk-drakta igjen og i allefall ut 2018! Får litt vondt av han! Tro derimot Mike tar det med større fatning! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Kings Senior
|
Posted: 03.06.2018 19:02 Post subject: |
|
|
La ut et helt svart bilde på story på Instagram. Det er vel ikke noe positivt? Bekmørkt som vi sier. _________________ Kjernen - Pyro is not a crime |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.06.2018 19:13 Post subject: |
|
|
Dårlig for alle parter dette. RBK får tilbake en mindre motivert spiller, Danmark mister en joker og når det gjelder en eventuell overgang bort fra RBK så sank nok prislappen litt nå.
Synd for Bendtner. Går fort glipp av siste VM mulighet her nå. Han hadde fortjent å fått vært med, men den leie skaden på det jævla annulerte målet ødela. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:23 Post subject: |
|
|
Braithwaite eller fischer bedre enn bendtner ? latterlig.
Bendtner er klassespiller og vist det glimtvis oftere og oftere på våren.
Utrolig synd og det værste som kunne skje både for rbk og bendtner. Vi får en utrolig demomotivert bendtner tilbake, samt en langt dårligere verdi for salg.
Det smakte utrolig dårlig.
Tror det ikke, men kan være en Hareides takk for sist til RBK, kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:24 Post subject: |
|
|
 _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 03.06.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Dette var bare leit... Tror ikke det har noe med Hareide og "takk for sist" til RBK å gjøre. Virker som nåværende ledelse og Hareide har veldig fin og tett dialog. Bare verst tenkelig tidspunkt på den jævla lyskeskaden. Paradoksalt nok hadde nok Bendtner nådd VM om han ikke sto over kampen før for å spare kneet. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:33 Post subject: |
|
|
Trist for alle parter. Bendtner fotballmotivasjon er garantert på bunnivå nå.
Tøft valg av Hareide. Bendtner hadde nok ikke kunne bidratt all verdens med skade rett før, dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 03.06.2018 19:34 Post subject: |
|
|
Ikke optimalt. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.06.2018 19:45 Post subject: |
|
|
Faen... Hadde sett frem til et RBK som fungerte bedre som lag utover sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:52 Post subject: |
|
|
Hverken Bendtner eller mike har vist noe i nærheten av godt nok for å være med i VM. Veldig skuffende sesong av begge!
Men først og fremst er dette veldig synd for Rosenborg, se for dere en umotivert, skuffet og halvskadet Bendtner som KÃ¥re absolutt skal bruke pÃ¥ bekostning av søderlund😭😭😭
Hadde krysset alt jeg har for et salg i sommer, men det tror jeg vi kan se veldig langt etter nå... _________________ Alfredbørs 1-10: 7
Last edited by bongo on 03.06.2018 19:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 03.06.2018 19:53 Post subject: |
|
|
Litt overraskende men om mannen ikke kan springe så er det liten vits.
Mot Brann løp han mer enn på lenge og hadde noen gode drag, synd det endte med en overbelastning.
Nå mister kanskje RBK mange millioner og samtidig som lønnskostnadene blir uendret. Vi får en spiller tilbake som tenker hva om fremtiden? |
|
Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 03.06.2018 19:54 Post subject: |
|
|
Nå blir nok Søder glad...
Nå får vi se hva slags materiale Bendtner er laget av, går han i svart eller plukker han opp hansken?
Time vil sjåv _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.06.2018 20:08 Post subject: |
|
|
Nå er det et helt sinnssykt lavt nivå her. Har fjernet flere innlegg, noen LANGT over streken. Dere pisser på hele forumet med den typen oppførsel.
Full skjerping!
Personlig mening: Fatter ikke at folk kan bli så forbanna over at noen spillere ikke blir tatt ut til VM. Møtte nyheten selv med et skuldertrekk og skjønner ikke helt hvor dette sinnet kommer fra. Er det ikke bra at vi får beholde viktige spillere i sommer? |
|
Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 03.06.2018 20:12 Post subject: Heia Bendtner! |
|
|
Kjære Bendtner!
Nå håper jeg du drar til skogs og fisker opp litt glede og motivasjon til å gi jernet for RBK til høsten. Vi er mange som gjerne skulle sett deg spille for Danmark i sommer, men vi håper du kan ta dette på en måte som er et forbilde verdig. Du har ennå muligheten til å leke deg på europeiske baner til høsten, og tenk for en revansj det vil være!
Vis norske og danske barn at det viktigste med fotballen ikke er store penger eller store titler, men store gleder i de små spark. Lykke til! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2018 20:13 Post subject: |
|
|
Håper og tror at den formen disse to hadde planlagt til VM nå kommer oss til gode. Vi er det beste laget vi kan være når begge de to superdanskene er i form - det er konsekvent de to som løfter laget mot bedre motstand.
Syretest? Ja, som for alle som går glipp av et så stort mål med minst mulig margin. |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 03.06.2018 20:19 Post subject: |
|
|
Virkelig synd, hadde sett fram til både å se Søderlund mer fast på topp og å følge med på Bendtner i VM, men da ble det altså ingen av delene |
|
Back to top |
|
 |
Woter Junior
|
Posted: 03.06.2018 20:40 Post subject: |
|
|
Dette var triste nyheter. Fryktelig synd for Bendtner, og leit for Danmark som mister en joker til spissplassen. Når skuffelsen får lagt seg over å ikke være med i VM, håper jeg både Bendtner og Jensen klarer å rette energien inn mot serien og europacupkvalifiseringen.
Samtidig håper jeg både spilleren selv, om omgivelsene rundt ham klarer å sette denne skuffelsen i perspektiv. Jo, VM glapp, og det er sikkert nitrist her og nå, men skaden hans er forholdsvis kortvarig, og Bendtner vil fortsatt være attraktiv i overgangsmarkedet i sommer (om han ikke er solgt allerede). Mannen har fortsatt en fet kontrakt igjen i karrieren.
Bendtner har en spisskollega i MatthÃas Vilhjálmsson, som skadet kneet da han var i sitt livs form i fjor sommer. Vilhjálmsson gikk fra Ã¥ være i skorpa til Islands VM-tropp i 2017, til Ã¥ gÃ¥ nesten et Ã¥r i opptrening etter skade. Der snakker vi massiv nedtur. Kanskje Matti er riktig mann Ã¥ snakke med nÃ¥ for Bendtner? Det er en fattig trøst at det kunne ha vært verre, men han er langt fra den eneste gode spilleren som mÃ¥ se VM hjemme pga skade. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2018 20:44 Post subject: |
|
|
Selv om dansken hele veien har snakket om VM i Russland som en del av motivasjonen for at han valgte å signere for Rosenborg, forventer Bjørnebye at stjernespissen fortsette å levere for RBK.
– Nicklas har treårskontrakt med oss, og vi må bare jobbe videre sammen. Vi forstår at dette er en gedigen skuffelse, men det er en del av jobben å finne ny motivasjon, både for spiller og ledelse. Vi forventer at alle skal være påskrudd, og i RBK skal alle spillerne være topp motiverte hele veien.
Les mer: Hareide ringte Bjørnebye før Bendtner-vrakingen |
|
Back to top |
|
 |
|