English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odd (NM)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem spilte best?
Arild Østbø
5%
 5%  [ 4 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
3%
 3%  [ 3 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Birger Meling
16%
 16%  [ 13 ]
Anders Konradsen
16%
 16%  [ 13 ]
Jacob Rasmussen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
1%
 1%  [ 1 ]
Jonathan Levi
57%
 57%  [ 46 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Rafik Zekhnini
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 80

Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 00:23    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Om det ikke kjøpes en meget god sentral midt i dette vinduet, ja da skjønner jeg ingenting

Det er vel gjerne slik at "en meget god sentral" er en etterspurt herremann i mange klubber i Europa, og vil koste drøyt i innkjøp og veldig drøyt i lønn.

Men klart, når vi har Lundemo (som oftest skadet), Rasmussen (lang vei å gå) og Trondsen/Konradsen (mye bedre som indreløpere), så er det kanskje mulig å finne noe bedre.
SeG
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 00:41    Post subject: Reply with quote

Hiver inn en børs jeg også:

Østbø - 2 -
Forferdelig kamp fra Østbø. Straffekonken er også pinlig for ham helt til han får en mulighet til å stoppe en lompe. Gode straffere fra Odd, for all del, men mannen ligger jo langstrak feil vei før ballen har forlatt straffemerket.

Hedenstad - 6 -
Synes Hedenstad spiller seg oppover utover kampen, og har egentlig fortsatt en ganske positiv trend i år. En av våre positive i dag. Dødballene er også giftige

Reginiussen - 6 -
God kamp igjen av Reginiussen, vinner jo det som skal vinnes av dueller. Er også veldig hissig fremover, morsomt å se, tydelig at han er i form. Men viser også hvorfor han hører hjemme bak i forsvaret i sine offensive involveringer

Hovland - 6 -
Fortsetter sin stabile form for RBK. Noen merkelige pasningsvalg, men er god å ha bak i forsvaret. Burde vel nesten ha scoret et i dag, da han har to ganske store muligheter.

Meling - 5 -
Ikke Melings beste kamp synes jeg. Starter veldig shaky og sliter tidvis med Nije, men synes han har en god periode midt i kampen der han og hele laget er betydelig mer på hugget. Forsvinner utover kampen, spesielt når han flyttes fremover.

Trondsen - 4 -
Ble ikke helt klok på Trondsen i dag. Synes han startet godt, men utover kampen synes jeg han tar flere merkelige valg, og han er ofte den som bremser farten i ballen. Synes også han bør bruke venstreslegg i gunstig posisjon oftere.

A. Konradsen - 6 -
Spiller en god kamp i dag Anders. Synes han tar kapteinsrollen og går foran med innsats og trøkk i dueller. Scoringen er selvsagt en sexy scoring. Trist at han må ut med det som ser ut til å være en ny skade. Vi miste mye trøkk en periode etter han går ut.

Rasmussen - 4 -
Binder midtbanen vår ganske fint sammen og spiller på det enkle. Men det går litt utover kreativiteten. Horrible pasningsfeil så fort han skal slå lengre pasninger som lett ødelegger inntrykket. Også to merkelige kommunikasjonssvikter med lagkammerater i 2.omgang. Men synes han står en forsåvidt grei kamp. Men jeg trekker en del for det som for meg virker som svikt i konsentrasjon i flere situasjoner.

Zekhnini - 5 -
Synes dette var en positiv opptreden av Rafik. Blir litt borte i perioder når vi velger å spille mye på Levi, men viser mye av ferdighetene sine underveis. Jobber også veldig hardt defensivt noe han skal få ros for. Litt sluttprodukt nå så kan dette bli noe på slutten av lånet

Søderlund - 3 -
Synes han blir veldig usynlig i for store perioder, uten at det nødvendigvis bare er hans skyld. Men hans jobbing hjem er jo veldig beundringsverdig. Bør jo ha et mål i dag egentlig når man ser på de sjansene han fikk.

Levi - 7 - BB
Jeg er ganske snill som gir 7 her egentlig føler jeg, men jeg synes også han er en som viser hele kampen igjennom hvor villig han er. Han er en uslepen diamant og jeg har tro på at han skal få lov å prøve å feile litt. er hele tiden på hugget, og søkende etter ball og mål. Leker innimellom med Kitolano og Grøgaard var om mulig enda dårligere mot en sliten Levi når han kom inn. Minuset er at han gjør en del merkelig valg og trekker innover når boksen er full og slikt.

M. Konradsen
Orker ikke gi karakter, men som zaphod ble jeg skuffet over hvor langt unna han virker å være.

Reitan
Hverken fugl eller fisk for meg i dag Reitan. Gjør seg på ingen måte bort, noe som er det aller viktigste nå.

Stamnestrø
Usynlig bortsett fra et par helt forferdelige avleveringer. Men veldig hyggelig å se ham tilbake [/b]

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 31.05.2018 01:12    Post subject: Reply with quote

Botheim ut på banen i hundre for å feire med gutta etter straffekonken var et av kampens høydepunkter for min del. Og at alle satte straffen sin (var temmelig skeptisk til en del av de).
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 08:25    Post subject: Reply with quote

Jeesuus for en en lidelse å lese pessimistene i denne tråden Confused

Ja vi har ikke samhandlingsmønstre som i glansdagene til Eggen. Men også da var det nitriste kamper og tap i køppen mot middelmådigheter. Det var lange perioder på vårparten hvor "spillet" ikke satt. I dag vet motstandere mye bedre å stenge av rom for spillet vårt.

Og i går spilte vi en helt grei kamp omtrent med reservelaget.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Kamptråder er ferskvare-pessimisme. Her er folk styrt av følelser og bipolar-bryteren er skrudd til max under kamp.

Det er hverdagspessimismen mellom kampene som er det egentlige målet på tingenes tilstand. Wink
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Jeg husker godt hvordan det var under Eggen, og det var ikke solskinn hver dag, nei. Men det gikk heller ikke to kamper uten gjenkjennelige samhandlingsmønstre. Det var mer rytmen som hakket, som at laget forsøker å få til noe litt vanskelig, men ikke treffer med alle momentene.

Vi er bare planløse og tilfeldige; spillerne ser litt rådløse ut, og prøver å finne på noe lurt på sparket. Vi har faktisk ikke hatt stor gjennomtrekk i det siste. Da forventer jeg at grunnpilarene i spillestilen sitter spikret i de som har vært her en stund, og kommer raskt hos de nye, med så mange å lære av. Dette er rett og slett ikke tilfelle, og da kaster vi bort hele effekten av å ha kontinuitet på trener- og spillersiden.

Snegle: du sier vi stilte med reservelaget. Vel, unntatt Hansen - hvem ville du ha byttet inn? Greit nok at vi er litt reduserte med VM og noen skader, men av de som startet kampen for begge lag i går er det vel utelukkende Jone Samuelsen og Jacob Rasmussen vi kunne tenkt oss å bytte plass på (og da kun kortvarig)? (apropos det: det vitses her om styrken til Zekhnini, men Bilal Nije!?) Vi stiller med en andrekeeper som har vært her en stund, hele forsvarsrekka, to av førstevalgene på midtbanen pluss en som har spilt ganske mye, og så har vi andrevalgene på topp (men den ene er jo Søderlund, og vingene våre er jo bare kjeks). Det er ikke noen dramatisk utskifting, noe B-lag som i supercupfinalen - andre lag rullerer såpass med vitende og vilje fra en seriekamp til en annen. Det skal ikke kunne forklare total mangel på samspill.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 09:05    Post subject: Reply with quote

Jeg (og flere med meg både på stadion og på jobb) har vært rørende enige om at denne kampen var et stort steg i riktig retning.

Ikke overraskende å komme inn hit og se at folk slakter laget! Cool
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

OK, men hva er det som er et steg i riktig retning? Hva går jeg glipp av her?
Back to top
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg så 2 omgang og synes vi til tider ruller over dem. Problemet er manglende sluttprodukt, feks Levi lekte seg med backen og kom forbi gang på gang men enten er passningen for slapp/upresis eller for lite folk i kassa. Søder hadde også en svak kamp der han ikke satt sjanser.
Så spillemessig tidvis bra men ikke nok trøkk foran kassa.

Men Levi viser hvilket potensial han har, LA HAN SPILLE. Han kommer til å bli rå, han på høyre og Adegbendro på venstre blir helt vilt om de begge er skadefri og spiller 4-3-3 og ikke Kåres 4-2-1-4.
Helland og De Lanlay må få ro til å bli 100 prosent, om det ikke funker så kan de bli reserve på fast basis/solgt.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Det var sjokkerende hvor lett de slapp Levi alene med backen sin. Ingen spillvending eller balltempo, ikke noe overtall eller noe, han kom alene selv om Hedenstad stod igjen på førti meter. Jeg synes rett og slett Odd var veldig dårlige i går, både offensivt og defensivt.

Men backen har litt mer kontroll enn det ser ut som, etter min mening. Etter hvert velger han å stå trygt mot Levis gode venstrefot, og slippe ham til et halvpresset innlegg med keiva - et greit valg i de situasjonene, for Levis høyrefot er av det slappe slaget, og han kikker aldri opp. Da ser det ut som en avdribling, men backen får det som han vil. Enig i at det er potensiale i dribleferdighetene til Levi, og det ser vi de gangene han kommer til med venstrefoten, men han er for endimensjonal og skylappet nå. Men han kan godt spille noen timinuttere for Helland hver kamp, for han er lite verdt mot slutten av kampene uansett.

Men innleggskvaliteten kunne vært maskert av flere og bedre innløp i boks. Mange ganger er Søder helt alene, og de gangene vi fyller på ser det ut som pliktløp - fire spillere som jogger inn på linje og holder forsvareren i hånda. Ingen ordentlige løp mot første eller andre stolpe, eller initiativ på 45, bare spillere som rusler inn i tilfelle de blir truffet.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 09:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
OK, men hva er det som er et steg i riktig retning? Hva går jeg glipp av her?

At vi kjørte over Odd.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 09:59    Post subject: Reply with quote

Men hva var bedre med spillet vårt? Sjansene kom jo stort sett etter upressede feil fra Odd, målene var et stjerneskudd av et langskudd pluss et sjølmål. Og Odd - å si at de var veldig dårlige er en underdrivelse.

Seriøst, jeg har sjelden sett en mindre tilfredsstillende kamp som vinnes på straffekonk etter 2-2. Intensiteten i spillet er jo fullstendig lavmål, og presisjonen fullstendig fraværende. Vi skal ha pluss for ikke å legge oss bakpå, men det skulle da virkelig bare mangle når vi aldri ledet kampen før aller siste spark på ballen.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 11:22    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen i går pga jobb. Noen som vet om den ligger ut i opptak noen steder? Straffekonken, om ikke annet? Finner bare opptak av målene og den siste straffen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 31.05.2018 11:23    Post subject: Reply with quote

Ligger på RBK.no.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 31.05.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

De har fortsatt ikke gidda å fikse lyden ser jeg. Flott.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2018 14:20    Post subject: Reply with quote

Ja, det var ikke bare meg? Jeg hoppa fram til straffekonken da kampen sluttet, og da lå lyden praktisk nok nøyaktig ett straffespark foran. Veldig fint for spenninga (ja, jeg muta etter første spolerte straffen).
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 31.05.2018 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg hørte bare folk som pratet og ryddet etter kampen eller noe jeg, noe med klokka elleve hørte jeg ei dame mase om.
larsarus
Legende

PostPosted: 31.05.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Spillemålene

Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 01.06.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Straffesparkkonkurransen

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

SuperTimCahill wrote:
Noen som vet om den ligger ut i opptak noen steder? Straffekonken, om ikke annet?

BÃ¥de NRK og Adressa har opptak liggende ute. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb