English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Altitude
Rutinert

PostPosted: 28.05.2018 17:48    Post subject: Reply with quote

Enig. Bendtner har virket lat og uinspirert. Sender veldig dårlige signaler til resten av laget når han loffer rundt som han gjør. Hvis Kåre hadde hatt litt baller hadde han vraket Bendtner og spilt med Søderlund som spydspiss sammen med rene vinger i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 28.05.2018 19:22    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Personlig synes jeg Bendtner har hatt en dårlig vår, sammen med resten av laget selvsagt. I fjor hadde jeg mer tålmodighet, tatt i betraktning hvor lite han hadde spilt det siste året. Nå har han en hel sesong og en sesongoppkjøring bak seg, og virker rett og slett tidvis umotivert og slapp. Synes heller ikke han klarer å briljere på samme måten som i fjor med vakre nedtak, medtak, flikker og pasninger. Stadig vekk dårlige touch og uprovoserte feilpasninger. I tillegg synes jeg det begynner å bli mye diva-takter med veldig mye reising på fritiden, særbehandling av fysioterapeuter i København m.m. Per nå kan jeg ikke forstå at noen storklubber skulle ville kjøpe han i sommervinduet basert på det han har prestert i år, og han virker i hvert fall ikke for god for Eliteserien som mange har antydet tidligere.

Bare tre mål, men en "haug med unnskyldninger for at han ikke scorer", i en av europas svakeste ligaer er ikke nok til å friste pengeklubber, foruten Kina. Tviler sterkt på at FCK kommmer til å kjøpe. De har mye bedre spisser enn Bendtner.
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 28.05.2018 19:37    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
RbkUrge wrote:
Personlig synes jeg Bendtner har hatt en dårlig vår, sammen med resten av laget selvsagt. I fjor hadde jeg mer tålmodighet, tatt i betraktning hvor lite han hadde spilt det siste året. Nå har han en hel sesong og en sesongoppkjøring bak seg, og virker rett og slett tidvis umotivert og slapp. Synes heller ikke han klarer å briljere på samme måten som i fjor med vakre nedtak, medtak, flikker og pasninger. Stadig vekk dårlige touch og uprovoserte feilpasninger. I tillegg synes jeg det begynner å bli mye diva-takter med veldig mye reising på fritiden, særbehandling av fysioterapeuter i København m.m. Per nå kan jeg ikke forstå at noen storklubber skulle ville kjøpe han i sommervinduet basert på det han har prestert i år, og han virker i hvert fall ikke for god for Eliteserien som mange har antydet tidligere.

Bare tre mål, men en "haug med unnskyldninger for at han ikke scorer", i en av europas svakeste ligaer er ikke nok til å friste pengeklubber, foruten Kina. Tviler sterkt på at FCK kommmer til å kjøpe. De har mye bedre spisser enn Bendtner.

Er mildt sagt ikke bortskjemt med å få gode skåringsmuligheter heller da! Kommer Max 5-10 innlegg i løpet av kampene, hvor 80-90 % er håpløse. Har vell i gjennomsnitt 0,3 sjanser i kampene. Synes ikke 4 mål er dårlig da, derimot litt imponerende.

Hadde RBK spilt som i 15 tipper jeg Bendtner hadde rundet 30 før halvspilt
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 28.05.2018 19:41    Post subject: Reply with quote

Samtidig har Søderlund nå flere mål enn Bendtner på langt færre spilleminutter. Handler også om å komme seg selv i posisjoner hvor man kan skåre fra.
gurgla
Veteran

PostPosted: 28.05.2018 20:10    Post subject: Reply with quote

Selg selg selg.

Han er ubrukelig i Eliteserien i Ecup uvurderlig men det er tross alt Eliteserien som er jobben, resten er bonus. Nytter ikke å ha med gratis passasjerer.

Gi Søder fast plass og bruk feks Botheim som backup, gi han gjerne så mye spilletid som over hode mulig, om vi leder med 2 mål og det er sånn 25 min igjen.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 28.05.2018 20:18    Post subject: Reply with quote

Tror Bendtner falt litt tilbake til gamle synder etter en god fjorårssesong, som toppskårer, seriemester, EL, og tilbake på landslaget hvor han fikk skåret et mål på straffe. Kanskje var "prosjekt Rosenborg" i realiteten over for Bendtner i fjor høst, og hvor vårsesongen nå var å bygge seg opp frem til VM, deretter vise seg fram i VM, og deretter velge riktig klubb foran sesongen 2018/19.

Han har virket litt lat, og til tider har det sett ut som han har vært oppgitt over det tekniske nivået og blikket til lagkameratene.

Med en revansjesugen Bendtner i form ble Rosenborg gode i sin beste periode i fjor, men uten en like motivert Bendtner tror jeg han hadde hatt godt av å starte på benken i siste kamp, og så eventuelt kommet innpå i andre omgang, enten som ving eller erstatter for Søderlund.

Rosenborg 2018 uten Bendtner har langt mindre maksnivå, men i serien kan det vise seg å være bedre med en heltent Søderlund på topp, og så får Adegbenro stå for X-faktoren når han er tilbake. Om Helland hadde funnet tilbake til 2015-formen ville vi merket lite til fraværet til Bendtner.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Med Bendtner får man teknikk og avslutningsferdigheter langt over norsk standard. Det kommer spesielt godt frem på trening, - har vi fått bekreftet av alt fra Kåre Ingebrigtsen via Bjørn Hansen til Åge Hareide.

Hareide har de siste ukene vært tydelig på at alle som ser Bendtner på trening med landslaget tydelig ser avslutningsferdighetene, og det er klart at han forsvarer en plass i troppen på det danske landslaget selv om konkurransen er betydelig.

For å få utbytte av dette må åpenbart laget få ballen frem til Bendtner i gode posisjoner: vi må altså spille oss frem til gode målsjanser, og sette opp Bendtner, og da kan han gjøre ting som er et godt stykke unna Søder.

Men det gjør vi ikke. Og Bendtner er ikke den som skaper sjansene på egen hånd i særlig grad. Han har en "godfot" som må brukes han også. Få ballen til Bendtner, foran mål, ofte; så blir det ofte mål.

Jeg synes det er tydelig at hovedproblemet ligger i at vi har et lag som ikke klarer å spille som et lag, og ikke klarer å produsere gode nok angrep som gir gode nok målsjanser.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 09:50    Post subject: Reply with quote

Mangelen på visjon for spillet vårt er én ting, men jeg forundres også ofte over mangelen på samsvar i laguttakene - det ser ofte ut som det bare slenges på en hjemmesnekret ellever av de elleve 'beste' tilgjengelige spillerne, uten noen form for tilknyttet taktikk.

For eksempel: Vi stilte med Søder og Bendtner samtidig mot Brann. Likevel insisterte vi på å forsøke å tre oss gjennom midten på markerte spillere, eller slå matchvinnerpasninger i knøttsmå bakrom på kantene. Med to sluggere i boksen skulle man tro det ble mer dype innlegg fra back og langpasninger med påfyll rundt duellen, for å tvinge Brann til å øke presshøyden, ,men endringen i mannskap er umulig å se i spillestilen på noen konstruktiv måte.

Et annet eksempel: Vi spiller 4-3-3, har 1 midtspiss, og klassisk venstrekant Dølle må ut. Vi har innoverkanten Levi, som trives best på høyre, og venstrekanten Zekhnini på benken. Her kunne vi gjort flere ting, vi kunne ha brukt venstrekanten som venstrekant, og fortsatt med samme spillestil, vi kunne ha satt på Levi, byttet side på litt mer rollekjente Helland, og fortsatt i samme stil - eller vi kunne gjort det vi valgte, som var å spille med Levi ute av posisjon, og drepe alle tilløp til samhandling på venstresiden. Levi trakk innover som vanlig, men denne gang med keivfoten først.

Et tredje eksempel: vi leder kamp, og bytter ut Bendtner med pressbikkja Søderlund etter timen. I stedet for å benytte seg av dette, og starte presset tidligere mot en svakere motstander, så legger vi oss bakpå i egen sekstenmeter, mens Søderlund står stille på topp.

Vi blir rett og slett alt for lette å forsvare seg mot sånn som det er nå, og uten noen form for plan for hvordan vi skal servere superavslutteren vår blir det dårlig med både sjanser og scoringer fra spissen. I fjor scoret han jo nesten flere mål enn han hadde brukbare muligheter, og i år har servicen vært enda verre. Så akkurat nå er nok fraværet til Bendtner en velsignelse i forkledning, for vi er per nå et for dårlig fotballag til å stille med den typen spiss - da er vi bedre tjent med en krigertype som Søder.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 29.05.2018 10:39    Post subject: Reply with quote

Tviler på bedring. Det har ikke blitt bedre på flere år. Historien har vist at man trenger ikke så mye tid for å vise bedring. Når får Kåre sparken, hvor lenge skal man trekke elendigheten?
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 10:50    Post subject: Reply with quote

sitter nok ekstremt langt inne å sparke Kåre.
håper og tror Kåre skal fortsette i mange år, men det er basert på at han har lært mye av det siste 1,5 - 2 år. håper han vet at vi må tilbake til det prosjektet han startet på.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Han har jo vist i noen av de siste kampene at det ikke nødvendigvis er veldig store endringer som skal til før laget fungerer mye bedre igjen, så det å ta denne erkjennelsen ordentlig inn over seg, også i tøffe kamper, det er Kåres halmstrå. Går laget tilbake til en litt mer kompromissløs offensiv stil, slik vi vet de kan, så har han nok tillit enda en god stund. Selv om gullet skulle glippe.

Samtidig er det vel bortimot hevet over tvil at dagens trenerteam ikke har kompetansen til å utvikle laget videre, da alle taktiske grep de har gjort etter Eggenvensjonen høsten 2014 kun har gjort laget svakere. Klubben burde definitivt begynne å sondere markedet etter erstattere, både på kort og mellomlang sikt. Kåres langtidskandidatur var alltid forutsatt at han skulle utvikle seg i rollen, og hvis han ikke har den utviklingen for egen maskin må han enten skoleres eller erstattes.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 11:28    Post subject: Reply with quote

den måten midtbanen har blitt brukt siden Selnæs ble solgt er jo helt vanvittig.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

Kommer det et bud fra østen på 20-30 mill så selg på sekundet! Få inn en som er lojal mot spillestilen, da skaper lager mye mer. Han er på sitt beste fantastisk, men passer ikke veldig inn i stilen; faktum er, enten man liker det eller ikke; Søder har prestert bedre en Bendtner i RBK skjorta. Selv om Søder har misbrukt sjangser så har han i alle fall komme seg til de, fordi han følger spillestilen...
Back to top
Oppkast
Proff

PostPosted: 29.05.2018 12:08    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/69845033

Blind høne, osv...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 12:11    Post subject: Reply with quote

Hvilken stil sikter du til Lord Oakley? Den tåkete vi spiller og som ikke fungerer eller den vi skulle spilt men ikke spiller?

Forøvrig er jeg (som vanlig) veldig enig i det Zaphod og Haavarl skriver.

Bendtner er steingod. Men når laget ikke klarer logistikken med å frakte ballen opp til ham blir det jo håpløst.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

Hvor mange mål hadde Nicklas Bendtner scoret i 2015-utgaven av dette laget?

Det ergrer meg at vi som et resultat av store kollektive mangler ikke får utnyttet potensialet til en av de beste spillerne som noen gang har spilt her til lands.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om en 433 med to vinger og en hardtarbeidende spiss i midten, den vi har hatt siden Kåre kom. Med Bendtner i prakslag så har vi absolutt vært bedre en hva vi var før han kom, men jevnt over så har han ikke vært det og da har vi prestert dårligere. Så langt i år har vi kun hatt et par gode kamper om vi skal være ærlige...Bendtner var sabla god mot Molde, men har ikke vært særlig god ellers. Han gjør ikke jobben som førsteforsvarer og han er alt for skjelden i boksen når det skjer noe. Nå er jeg jo helt enig i at midtbanen, samt de to trekant-konstellasjonene (back, indreløper, ving) ikke har fungert som de har gjort tidligere, og det blir også mindre gode innlegg. Men Bendtner virker ikke inspirert i hele tatt, mange survefeil og dårlige baller...Toppnivået er sabla bra, men det er der for skjelden, og jeg er skjeldent enig med Morten P, men synes han hadde noen gode betraktninger i DB i dag.

Moldekampen var veldig bra, men ser man bort i fra den så har RBK vært på sitt beste og spilt den aggresive fotballen, når Bendtner IKKE har vært på banen..Særlig Haugesundkampen, fram til utvisningen...Men så er det sikkert snakk om smak og behag også..Jeg mener vi svinger mer i prestasjonene med Bendtner enn uten Bendtner, og derfor bør vi være uten han. For vi behøver ikke noen fantastiske kamper og en del ok kamper. Vi må ha et jevnt nivå hvor vi presterer bra...Og det jevne nivået har vi ikke hatt med Bendtner på topp...(Mener jeg)...

Litt uryddig her, men sånn blir det Smile
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 13:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er så enkelt skrudd sammen at jeg tror at når Bendtner ikke gjør førsteforsvarerjobben, i kamp etter kamp, så er det fordi Kåre ikke vil at han skal gjøre den.

Min konklusjon: Det er ikke det at Bendtner ikke er god nok for RBK. RBK er ikke godt nok for Bendtner.
eksil
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Jeg snakker om en 433 med to vinger og en hardtarbeidende spiss i midten, den vi har hatt siden KÃ¥re kom.

Hmmm...der mistet du meg litt. Vi har jo omtrent ikke spilt slik siden 2015.
Tortuga
Junior

PostPosted: 29.05.2018 14:04    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hvor mange mål hadde Nicklas Bendtner scoret i 2015-utgaven av dette laget?

Det ergrer meg at vi som et resultat av store kollektive mangler ikke får utnyttet potensialet til en av de beste spillerne som noen gang har spilt her til lands.

Er så enig. Med spillestilen og angrepsviljen vi hadde i 2015, og med to vinger som pumper ballen i boksen, er jeg overbevist om at han hadde scoret like mange som Søder.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

Forøvrig er det litt samme følelsen jeg hadde med Rade Prica mens han var her. Joda, han scoret noen mål han, men vi fikk aldri noe rytme på siste tredel slik at han kunne komme med fart inn i boksen - jeg er overbevist om at han kunne scoret 25 mål for et lag med litt punch fra kantene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 29.05.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Bare tull at Søder er bedre for RBK enn Lord. Det er Kåre som har ansvaret for at Bendtner ikke har fått dominere. Hvor mange kamper har vi spilt 4-3-3 med Bendtner som midtspiss i år?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Og hvor mange gode innlegg per kamp treffer Bendtner innenfor 20 meter fra mål?
Barney
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at vi slår bedre innlegg når Søder er på banen.

Bendtner har sett fullstendig uinteressert ut i år og det ville ikke overrasket meg om den lyskestrekken han pådro seg mot Brann kom som følge av en kjapp sprint etter å ha blitt kald etter å vært ute av bevegelse i 65 minutter i forkant.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.05.2018 14:56    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Bare tull at Søder er bedre for RBK enn Lord. Det er Kåre som har ansvaret for at Bendtner ikke har fått dominere. Hvor mange kamper har vi spilt 4-3-3 med Bendtner som midtspiss i år?

Og det at Bendtner ble flyttet bort fra midtspissplassen er helt uavhengig av hans prestasjoner? Jada, Bendtner har fått lite gratis som konsekvens av at laget ikke fungerer, men han har ikke bidratt stort selv heller. Litt rart at dere som mener han er så vanvittig god ikke stiller høyere krav til han.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 297, 298, 299  Next
Page 135 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb