English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Altitude
Rutinert

PostPosted: 05.05.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen var heldig med et han kom inn på et tidspunkt da spillerne var sure og misfornøyde under Perry. De var en spillergruppe full av talenter som bare ventet på forløsningen. Litt mer jovialitet og humør på treningene var alt som skulle til for at det allerede iboende potensialet til spillerne skulle slå ut i full blomst. Denne blomstringen skjedde våren 2015, drevet av bl.a. presise pasninger fra Selnæs, hardt arbeid av Søderlund og en Helland i sin livs form.

Men etter sommeren 2015 har pilene gradvis peket nedover. Da snakker jeg ikke resultater, men det offensive samspillet. For i takt med at drilling av samhandling har blitt byttet ut med kjegler og defensiv organisering har underholdningsverdien på Lerkendal dalt for hver sesong. Norges desidert sterkeste spillerstall, med mange gode enkeltmannsprestasjoner, har vært det som har gitt oss seriegull i 2016 og 2017, ikke blendende offensiv fotball. De fleste eliteserietrenerne har nok kunne gjort minst like mye ut av stallen som Kåre har.

Nå i 2018 kan man spørre seg hva i alle dager de har bedrevet vinteren med. For samhandling kan de umulig ha trent på. Denne gang har Kåre fått ønsket sitt oppfylt, og ikke mistet noen viktige spillere. Så han kan ikke bruke gjennomtrekk av spillere som unnskyldning lenger for sviktende samspill.

Det virker for meg som Kåre har mistet grepet, og han virker stadig mer rådvill og vinglete. Han mangler i mine øyne naturlig autoritet, og det ser ut til at han sliter med å motivere spillerne. Kanskje ser vi nå konturene av at spillerne har mistet troen på det han driver med.

Jeg skjemmes av hvordan RBK fremstår for tiden. Det som serveres ute på gressmatta er direkte pinlig. Manglende innsats og tydelig uten en offensiv plan. Kåre, jeg ser ikke hvorfor du er rette mann til å utvikle dette laget videre. Pilene har pekt nedover lenge nok nå. Vi vil se Rosenborg-fotball igjen!

Last edited by Altitude on 05.05.2018 21:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

VÃ¥r Herre wrote:

Han kan jo være det når han vil. Men det virker som Kåre som mang en annen trener, uansett hvor lojal man i utgangspunktet er, med litt suksess på baken ønsker å utvikle sin "egen" stil, ta avstand fra læremesteren og finne opp noe enda bedre. Og så blir det rot og usikkerhet og upløyd mark. Om han ikke har tilliten til spillerne på at dette er riktig vei å gå blir det naturligvis ekstra utfordrende.

Fasit. Jeg tror imidlertid ikke problemet er manglende tillit fra spillerne i utgangspunktet, skjønt manglende tillit kan komme over tid hvis spillerne føler det ikke fungerer og da forsterkes problemene mer.

Kåre har jo egentlig vært ganske åpen om de stegene han har tatt bort fra sin læremester, og det er i følge seg selv Europa som er grunnen. Etter at vi røk i 2016 kom vel de første endringene. Han identifiserte manglende tekniske ferdigheter som hovedproblemet og løsningen ble et større fokus på dette på feltet, og her kom Pereira inn. Deretter var det Rodal og tankene om trening med han kunne øke spillernes hurtighet og at dette var viktig for å lykkes i Europa. I tillegg har det kommet kommentarer som at motstanderne ikke gir oss nok rom til å spille som i 2015, manglende innsats, utdaterte indreløperbevegelser, og nå senest i dag kommentaren om at hovedproblemet er i hodet til spillerne.

Hans egne grep har åpenbart gjort at han har mistet troen på filosofien som ga han suksessen i utgangspunktet. Trolig ble han for opphengt av å lykkes i Europa. Eggen brukte noen år på å lykkes der, og det burde KI også tenkt enn at det er umulig å forene underholdning og god fotball i hjemlig serie med suksess i Europa.

Last edited by Nordens Lokomotiv on 05.05.2018 21:04; edited 1 time in total
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Kåre Ingebrigtsen var heldig med et han kom inn på et tidspunkt da spillerne var sure og misfornøyde under Perry.

Hele dette innlegget: Tommel'n opp!
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg er drittlei alle unnskyldninger og bortforklaringer. På tide at han viser at han kan snu den negative trenden som har vært over snart 1,5 sesong.

Bør kanskje ta over kontrollen på feltet igjen og sette Hoftun/Pereira på sidelinjen igjen eller bare la de flytte kjegler?
Det finnes ikke samspilte bevegelsesmønstre i dette laget lenger og flere av spillerne holder rett og slett ikke mål. Det som skjer på treningsfeltet gjenspeiles i kamp, ingen vet hvor ballen skal hen. Det er altfor mange ballberøringer og alt går så jævla sakte.

Om det ikke skjer noe asap så tror jeg denne sesongen er kjørt, null medalje eller Europa spill. Vi er rett og slett ræva!
gisp!
Legende

PostPosted: 05.05.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

Kåre er selvfølgelig ikke erfaren nok, smart nok og kunnskapsrik nok til å fylle denne jobben godt nok alene.
Hvis målet til RBK-styret er å lære opp Kåre til å bli en god nok RBK-trener må de gi ham en assistent som er erfaren nok, smart nok og kompetent nok til å løfte teamet betydelig, særlig på de områdene der Kåre har sine svakheter og "blinde sider".

spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:39    Post subject: Reply with quote

Eneste problemet Kåre ser kampen er at vi legger oss bakpå etter 1-0. Ser han ikke at balltempo og samtidige bevegelser er fullstendig fraværende, at innleggende holder 5 divnivå osv. At Helland kamp etter kamp spiller 90 min er helt sinnsykt. Hadde faen ikke vært i troppen om jeg tok ut laget. Hadde bytta bort Helland for storflor any day. FAEN for et drittlag. Nydelig med høylytt piping i dag. Snart må kjernen hive seg med. Kåreout
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Kåre er nok blitt et prestisjeprosjekt etter starten, «tilbake til røttene» og at han er Rosenborger og rappkjefta.

Enhver annen trener ville vært korsfestet forlengst etter lang tid med stadig dårligere fotball.

Tenk om Perry hadde stått ringside istedet for Kåre i dag...Tipper vi hadde sett bannere med krav om hans avgang. Jeg forstår ikke de som forsvarer KI og det som skjer. Men det er klart det er vondt å se at den «messiasen» mange gjorde ham til har feilet.

Det gikk stadig dårligere i 2016, og i 2017 begynte det virkelig å stinke. Nå har vi kommet godt i gang, og det er elendig. Kampene som er vunnet kunne like gjerne vært tapt. Det har vært tidvis svært små marginer, og vi har gjerne vunnet med bare et mål. Etter corner.

I 2018 ser vi nå at vi faktisk også skal slite for å ta gullet. Fortsetter trenden tror jeg faktisk ikke vi gjør det.

KI har møtt hverdagen og vist seg som en fryktelig dårlig trener. At vi gjør gode prestasjoner inn i mellom slår ikke i hjel den påstanden. Vi slo Valencia borte og hjemme under Tørum også. Uten at det gjør ham til en trener jeg ønsker meg.

Se på Ranheim, de ligner langt mer på Rosenborg enn Rosenborg selv gjør.
Treneren er som en sjåfør. Det hjelper lite med en Ferrari når min svigermor sitter bak rattet. (Da går det i 50, jevnt uansett)

Nei, selg heller Bendtner til en god pris og bruk pengene på en skikkelig god utenlandsk trener som kan driftes i tre år. Så kan vi utnytte potensialet i laget.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Eneste problemet Kåre ser etter kampen er at vi legger oss bakpå etter 1-0. Ser han ikke at balltempo og samtidige bevegelser er fullstendig fraværende, at innleggende holder 5 divnivå osv. At Helland kamp etter kamp spiller 90 min er helt sinnsykt. Hadde faen ikke vært i troppen om jeg tok ut laget. Hadde bytta bort Helland for storflor any day. FAEN for et drittlag. Nydelig med høylytt piping i dag. Snart må kjernen hive seg med. Kåreout
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 05.05.2018 21:58    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
Eneste problemet Kåre ser etter kampen er at vi legger oss bakpå etter 1-0. Ser han ikke at balltempo og samtidige bevegelser er fullstendig fraværende, at innleggende holder 5 divnivå osv. At Helland kamp etter kamp spiller 90 min er helt sinnsykt. Hadde faen ikke vært i troppen om jeg tok ut laget. Hadde bytta bort Helland for storflor any day. FAEN for et drittlag. Nydelig med høylytt piping i dag. Snart må kjernen hive seg med. Kåreout

Såklart ser han det andre ser, og han har garantert gjentatte ganger prøvd å løse det. Jeg tror rett og slett at spillerne er litt mette, og at Kåre dermed sliter med å motivere spillerne nok. Tror ikke det er noen smart løsning å sparke Kåre, ledelsen må heller hjelpe han med å utvikle hans svake sider.

Det med Helland må jeg si meg enig i. Fatter ingenting av at Helland spiller ving kamp etter kamp. Det må da være bedre for han å spille i en annen posisjon. Han klarte jo ikke engang å lure backen til Steinkjer fk. Steinkjer fk er til opplysning en middelshavsfarer i norsk 3.divisjon, NORSK 3.DIVISJON.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Noen som kan oppsummere hva som står i adressa-artikkelen «rosenborg er i alvorlig trøbbel»?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

At Ranheim ligner mer på Rosenborg enn det Rosenborg gjør, at vi detter ned etter å skåre i hver kamp er problematisk og at det er mangel på en større plan. Forsåvidt helt korrekte poenger, men man skal være ganske blind for å ikke se det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Han sier det alle vet: "Det var Ranheim som kom til å se ut som Rosenborg, slik RBK-fansen ønsker å se klubben, denne kvelden."

Så sier han mer alle vet: "RBK slet med pasningsspillet. Samhandlingsmønsteret som skal kjennetegne laget var fraværende."

Og så utdyper han: "Rosenborg er i alvorlig trøbbel. Ikke fordi de avgir poeng mot et Ranheim-lag som etter åtte spilte kamper er et topplag i norsk fotball. Men fordi Kåre Ingebrigtsens lag ikke er til å kjenne igjen. Der Ranheim-spillerne sprudlet, fremstår Rosenborg usikre, uten selvtillit. At Rosenborg på ettmålsledelse forsøker å forsvare ledelsen mot et lag de ut fra forutsetningene skal slå ni av ti ganger, fremstår pinlig."

"Ekstra ille er det fordi dette har gjentatt seg. "

"Lørdag kveld var det Ranheim som minnet om Rosenborg, slik klubben fremsto i glansdagene. Med en klar plan for spillet, med enorm vilje til å løpe og vinne dueller, slo de tilbake mot en mer ressurssterk motstander."

" I store deler av kampen mot Ranheim var det ikke mulig å se hva Rosenborg egentlig ville."
hansern
Proff

PostPosted: 05.05.2018 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er egentlig optimist, men nå har jeg mista trua. Jeg ser ikke hvordan Kåre kan snu dette. Han mangler autoriteten til å få denne skuta på rett kjøl.

Det åpenbare spørsmålet blir hvem som evt. Kan ta over.

Jeg ser kun en kandidat: Trond Sollied

Dersom han er i tipp topp form er han rett mann.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 05.05.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Tror det er like sannsynlig som at Nils Arne tar en ny periode...
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 05.05.2018 22:59    Post subject: Reply with quote

God idé

Noen som kan spørre?
Back to top
Mestalla
Senior

PostPosted: 05.05.2018 22:59    Post subject: Reply with quote

Stilte ikke Sollied opp beruset under et møte med RBK ledelsen i 14?
Om det er tilfelle så er det ganske tydelige signaler på at han har/hadde et rusproblem. Uansett om han er en rusmisbruker eller avholdsmann i dag, så passer vell "timingen" svært dårlig.

Har uansett null tro på at en ny trener skal få dette laget til å fungere bedre på lang sikt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.05.2018 23:05    Post subject: Reply with quote

"Star Wars dreper hesten" er byttet ut som avatar.
Her er KÃ¥reHoftun.

Treneraspirant Kåre trenger mye bedre støttehjul dersom målet er å servere "smartere" (bedre) fotball enn han har kokt sammen i par med klubbens anvendelige evigansatte Erik Hoftun.
Robert81
Rutinert

PostPosted: 05.05.2018 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle også like å se Sollied få sjansen. Kan ikke se noen bedre alternativer enn han.

At han skal ha stilt opp beruset til samtaler med ledelsen er bare påstander, og jeg har ikke sett noen si noe slikt noe sted bortsett fra her inne.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hello
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 23:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel en grunn til at en så merritert trener som han ikke er i arbeid i dag og ikke har vært det siden 2013.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2018 23:22    Post subject: Reply with quote

Sollied har vel et ikke helt ubegrunnet ry for å være i overkant tørst. Meget skeptisk.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.05.2018 23:34    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Jeg skulle også like å se Sollied få sjansen. Kan ikke se noen bedre alternativer enn han.

At han skal ha stilt opp beruset til samtaler med ledelsen er bare påstander, og jeg har ikke sett noen si noe slikt noe sted bortsett fra her inne.

Intervjuet gikk direkte i pausen i en kamp hvor Sollied skulle på et slags uformelt jobbintervju. Jeg så det direkte. Hadde det ikke vært direktesendt ville det aldri ha blitt lagt ut. Han fremsto som åpenbart beruset, og klippet ble tatt ned fra Adressa kort tid etterpå. Det er derfor du ikke har sett det.

Det å bli beruset i en situasjon hvor han skulle fremstå som kanskje Rosenborgs nye trener, viser en stor mangel på dømmekraft. Likeledes at han stilte opp i intervjuet når han var såpass beruset.

For de som så intervjuet og forsto konteksten, så var det dessverre ganske åpenbart at han må ha hatt et rusproblem som sannsynligvis var uforenlig med å være trener i en klubb som Rosenborg.

Synd men sant.

Når det er sagt. En tørrlagt Trond Sollied tror jeg ville vært en langt bedre kandidat enn Kåre til å få Rosenborg tilbake til røttene spillemessig.

Sollied har også en naturlig autoritet som ville gjort ham selvskreven til rollen som staff sergeant i Full Metal Jacket, hadde han forsøkt seg som skuespiller. Noe jeg forøvrig tror dagens unge fotballspillere kunne trengt. Kåre er en flott fyr, men det blir kanskje litt for snilt og inkluderende i lengden?
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 05.05.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Jeg så det samme intervjuet, og stiller meg bak beskrivelsen.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2018 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk alvorlig drittlei av å se et tafatt Rosenborglag legge seg bakpå mot alle motstandere, for så å spille forsvar som et tredjedivisjonslag. Fjerde, kanskje, til og med. Og det er ikke engang hele problemet : vi er jo egentlig ikke gode til noen ting, og spillerne aner ikke hvor treneren eller medspillere vil ha ballen til enhver tid.

Det er utopi å tro at Kåre kan bli flinkere nå, han har helt tydelig mistet den ydmykheten og læreviljen som gjorde laget hans bra for tre år siden. Han er erstattet med en arrogant type som vil stå på egne bein, og finne opp kruttet på nytt. Ingen 'assistent' kan påvirke Kåre den store nå, selv ikke om vi skulle sjokksignere Klopps gamle våpendrager.

Han skal ha takk, Kåre Ingebrigtsen. Ekte og hjertefølt. Stående ovasjoner for et par virkelig gode år, og noen magiske øyeblikk etter at lyset begynte å blafre. Men som Ikaros har han blitt offer for egne ambisjoner, flydd for høyt, og nå styrter han mot jorden. Kåres æra er over nå, selv om vi helt sikkert må lide oss gjennom mye krampetrekninger siden vår dyre stall kan skrape sammen en del poeng på egen hånd.

Det de færreste hadde forutsett i 2015 er jo at Kåres blaze of glory skulle ta form av en feilparkert buss foran målene til Start, Kristiansund og Ranheim, men sånn er vel livet
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 06.05.2018 00:51    Post subject: Reply with quote

Bare for å avklare dette umiddelbart. Trond Sollied skal ikke være en kandidat om RBK vil sjonglere på trenerkabalen. Han er passé, utgått på dato og har ikke lenger det som skal til for å lykkes. RBK bør derimot, som de burde ha gjort når Eggen trakk seg, hente inn en utenlandsk trener som kan løfte spillet med ny input, nye metoder og erfaringer. Hvem som kan være aktuelle per dags dato har jeg ikke full oversikt på, men det vil alltid være en hvis andel trenere av god nok kvalitet tilgjengelig.

Som en av de som aldri har lovprist Kåre, men til nød vært lojal til RBKs beslutning om å la han prøve seg, er det vi nå ser ikke overraskende. Han hadde de samme mangler når han trente juniorlaget og når han var på besøk på Vestlandet som vi ser i dag. Det er endimensjonalt, han evner ikke å gjøre grep for å endre et kampbilde, og han takler generelt motgang dårlig. Det ser også ut som, noe jeg også kommenterte før sesongen, at han går i den fella Molde gjorde for noen år tilbake, når de tok gullet for gitt. De var ikke skjerpet nok i preseason, nødvendige forsterkninger kom ikke eller for sent og de var så sikre på gull at de ikke engang var på stasjonen når toget gikk. Mye av dette er Kåres ansvar, og viser manglende lederegenskaper.

Av øvrige årsaker til en katastrofalt dårlig start om vi ser på RBKs spill, er midtbanen trolig det største problemet per i dag. Jeg var usikker på Hovland, men han og Tore fungerer bra. Meling og Hedenstad er litt variable, men det skyldes også trolig spillestilsendringen. Men midtbanen sliter. Mike er ute av form, Trondsen og 2xKonradsen er heller ikke særlig skarpe, Helland er ute og sykler.. Men igjen et trenerrelatert problem.

Men det skal mye til for at RBK parkerer Kåre. De har investert mye i prosjektet, og han har tross alt 3 seriegull og to cupgull på 3 sesonger. Ikke mange kan vise til det. Problemet med Kåre er at vi allerede har sett toppnivået. Det virker ikke som det er mer å hente, og dermed stagnerer det.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 06.05.2018 02:25    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke klarer å motivere laget til å vinne foran et tilnærmet fullsatt Lerkendal er det nok på tide å se seg selv i speilet. Tilskuertallene blir ikke bedre av dette.

(Men selvfølgelig er alt tilgitt om formen kommer i høst, etter kvalifisering til EL)
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 271, 272, 273  Next
Page 178 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb