| View previous topic :: View next topic |
| Banens Beste? |
| Hansen |
|
5% |
[ 4 ] |
| Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
51% |
[ 40 ] |
| Hovland |
|
3% |
[ 3 ] |
| Meling |
|
14% |
[ 11 ] |
| Lundemo |
|
5% |
[ 4 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
6% |
[ 5 ] |
| de Lanlay |
|
5% |
[ 4 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
3% |
[ 3 ] |
| Zekhnini |
|
3% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 22.04.2018 23:34 Post subject: |
|
|
| Ang. Zekhnini så var dagens innhopp ganske elendig, med et hederlig unntak for frispillingen foran 2-0. Men de som påstår de ikke har sett noe så elendig siden Iversen Sr. spilte spiss kan umulig ha fulgt med så nøye. Utsagnet må definitivt modereres til å tidligst bruke Alas som tidsskille. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.04.2018 23:45 Post subject: |
|
|
Spillet er ikke allverden, men da blir det også feil å skulle slakte Zekhninis innhopp. Han hadde egentlig assist.
Likevel så skjønner jeg ikke greia med alle disse gode, unge, utenlandske spillerne som er handlet inn og satt på benk eller andrelag. Enten får de satses på, eller så bør benken fylles opp av unge trøndere.
Til sist må backene lære av Reginiussen. Suksess i Rosenborg måles på angrepsspill og målpoeng.
Tore på topp!
sist: RBK har egentlig ikke tapt en eneste tellende kamp i år. Som Bendtner er jeg enig i at Sarpsborg borte ikke var en fotballkamp.
Null tap er jo ikke så halvgæli. Spillet utenom lolde-kampen er derimot helgæli. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 23.04.2018 06:58 Post subject: |
|
|
| altså rosenborg må slutte å ri på ledelser. Det fungerer ikke. Det er en til to komper i uken og spille som mot Molde i hver kamp bør være et mål. Virker som at bl.a. flaggbærerne Jensen og Konradsen svikter fullstendig når man mister initiativet. Hadde Start vært et bedre fotballag i går hadde det vært 1-1 fremfor 2-0. Måten rbk begynte å "slappe av" etter 1-0 målet er mildt sagt hodeløst. Ikke bare 10% lavere intensistet, men så ut til å slukne fullstendig på banen... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.04.2018 08:18 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | At ZEKHNINI som i tillegg er på lån spiller fremfor vår egen LEVI på HØYREVINGEN er faen meg et skandaløst prosjekt som bærer arbeidstittelen TJENESTEFORSØMMELSE. |
Jeg var på Lade i forrige uke og så Levi bli avkledd av en 4. divisjonsback. Han har langt igjen til han er klar til å spille for RBK i Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.04.2018 08:20 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Glad jeg har sesongkort og ser hjemmekampene på stadion istedenfor på TV. Ser selvsagt når det er dårlig spill fra tribunen også, men så krisedårlig som det kan virke basert på kamptråden blir det sjeldent. |
Deler det inntrykket. De fikk altså (velfortjent etter min mening) applaus fra publikum etter 1. omgang, til tross for 0-0. Det var rett og slett morsomt å være på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 23.04.2018 09:59 Post subject: |
|
|
Flott første omgang, men paradoksalt nok elendig andre omgang da målene kom.
Tror ikke vi skal være "redde" for å miste Lord og Mike under VM. De kan jo ikke være i nærheten av å bli tatt ut. Trist å se på Jensemann om dagen, totalt ute av form. Bendtner labber rundt, blir liggende altfor dypt og laget lider under at vi spiller slik. Lord på venstrekant funket bra i én kamp (og kanskje noen kamper i fremtiden), men det bør ikke bli fast oppstilling.
Hansen 6
Heden 5
Hovland 5
Reg 6
Meling 6 BB
Konradsen 5 (+1 for gåll)
Mike 2
Lundemo 4
De Lanley 4 (så litt framgang i første omgang)
Søder 4
Lord 3
Zucchini 1 (fryktelig dårlig innhopp. hvorfor prioritere lånespiller fremfor Levi?) |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.04.2018 10:08 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Macha wrote: | | At ZEKHNINI som i tillegg er på lån spiller fremfor vår egen LEVI på HØYREVINGEN er faen meg et skandaløst prosjekt som bærer arbeidstittelen TJENESTEFORSØMMELSE. |
Jeg var på Lade i forrige uke og så Levi bli avkledd av en 4. divisjonsback. Han har langt igjen til han er klar til å spille for RBK i Eliteserien. |
Det er det som skjer når du kjører en Ferrari på en møkkete terrengløype. Kommer ikke til sin rett og ødelegger støtfangere. |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 23.04.2018 10:34 Post subject: |
|
|
Jeg tror en av grunnene til at Bendtner og Søderlund var en success mot Modle var at vi hadde både Helland og Trondsen som kunne mate dem med baller. Med oppstillinga fra i går var det ingen som kunne gi dem noe fornuftig å jobbe med. Kanskje kan Yanni det, med litt mer matchtrening - men foreløpig tror jeg minst en av Helland / Trondsen må spille for at vi skal få noe ut av en "spiss-duo". Tror faktisk jeg heller mot å benke Bendtner, og la Søder spille.
Start var helt hinsides svake, og at vi ikke leder 3-0 etter første omgang sier sitt. Vi mangler ro og overblikk foran mål, og setter kjempesjanser rett på keeper, i stengene, eller rett i forsvarere som tilfeldigvis står i veien.
Håpløst at vi ikke kjører andre omgang, for å spille på oss litt selvtillit, og prøve å skape litt ralasjoner... Hadde vi kjørt på hadde det blitt 6-2 i stedet for 1-0, og alle hadde vært glade. Dessuten er vi såpass usikre defensivt at vi aldri kan ri på 1-0 - det er alt for mye grums bakover til at vi noen gang kan være sikre på å holde tett, uansett motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7402 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.04.2018 10:45 Post subject: |
|
|
| På tide å starte med to reine vinger snart? Virker som om Kåre forsøker å ri på "genistreken" Bendtner + Søderlund vel lenge nå. Fungerte bra en kamp hvor hele laget var på, har ikke fungert noe særlig etter det. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.04.2018 13:02 Post subject: |
|
|
| oskisjunior wrote: | | (fryktelig dårlig innhopp. hvorfor prioritere lånespiller fremfor Levi?) |
Fordi Levi så langt i år har holdt tredje- eller fjerdedivisjonsnivå, og sliter såpass med fotballforståelsen at det er vanskelig å finne kampbilder der man kan tenke seg at han ikke faller tvers igjennom. Han er også så dårlig defensivt at Helland framstår som Mats Hummels. Kanskje hvis vi ledet 3-0 mot ti mann? |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 23.04.2018 13:31 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Ang. Zekhnini så var dagens innhopp ganske elendig, med et hederlig unntak for frispillingen foran 2-0. Men de som påstår de ikke har sett noe så elendig siden Iversen Sr. spilte spiss kan umulig ha fulgt med så nøye. Utsagnet må definitivt modereres til å tidligst bruke Alas som tidsskille. |
Gudmundir Thorarinson var jo ikke akkurat en braksuksess han heller _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 23.04.2018 15:13 Post subject: |
|
|
| Eller Boti Goa... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.04.2018 16:21 Post subject: |
|
|
Synes egentlig vi gjennomfører en god kamp helt til vi scorer 1-0. Er jo bare marginer og uflaks som gjør at vi ikke leder med 2-3 mål til pause. Synd guttene senker presset med en gang vi leder. Føler uansett at laget virkelig er på rett vei nå, og da kan man tilgi en sløv omgang.
Hadde gledet meg til å se Zekhnini, men det var en blandet affære. Sykt merkelig innhopp som gikk fra det helt katastrofale (utsette å legge inn til ballen går over dødlinja, elendige klareringer og lilleputt-nivå over pasningene) til det himmelske (er marginer unna en assist og viser meget god teknikk (og styrke, egentlig) i duell mot to Start-spillere helt på kanten av sidelinja).
Forøvrig synes jeg at en av banens beste, Konradsen, virkelig har tatt steg de siste ni månedene. Han var en av våre beste i Europa League og kommer virkelig mye bedre tilrette i indreløper-rollen. Er fortsatt ingen gud når det gjelder pasningsspillet, men har blitt vesentlig bedre med ball noe som vises i god driv med ball inn i farlige områder og at han sjeldent mister ballen. Han er svært duell- og løpssterk og bidrar veldig til at vi kan holde trykket høyt oppe på banen. Dette var spesielt synlig mot Start, synes jeg. Han har også en vanvittig "pondus" og trykk når han kommer inn i sekstenmeteren og er den eneste av våre midtbanespillere som fremstår som noe målfarlig om dagen. Han har gått fra å være OK de første årene til å nå være god for oss og det gledet meg derfor veldig at han forlenget kontrakten nå som formpilen peker oppover. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 23.04.2018 16:37 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Synes egentlig vi gjennomfører en god kamp helt til vi scorer 1-0. Er jo bare marginer og uflaks som gjør at vi ikke leder med 2-3 mål til pause. |
Her er jeg helt uenig med deg. Det er tilfeldigheter og flaks som gjør at vi skaper de sjansene som vi ikke setter. Det var tidenes dårligst bevarte hemmelighet at Start kom til å ligge med 11 mann i eget forsvar og det virket ikke som vi hadde trent på det i det hele tatt. Null kollektive tanker om hvordan mannen med ball skulle spill og hvordan de andre skulle løpe. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.04.2018 17:21 Post subject: |
|
|
Det e itj sånn vi score målan i Rosenborg! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 23.04.2018 17:32 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | På tide å starte med to reine vinger snart? Virker som om Kåre forsøker å ri på "genistreken" Bendtner + Søderlund vel lenge nå. Fungerte bra en kamp hvor hele laget var på, har ikke fungert noe særlig etter det. |
Du er inne på det som bekymrer meg litt. Jeg tror så lenge poengene renner inn så endrer Kåre på denne oppstillingen. Om Bendtner dra til VM så må vi spille på plan B, eller det som var plan A men som vinglekåre har endret på.
Da blir det to rene vinger, kan ikke pole ballen opp da. Frykten er jo at vi skal rote vekk en del poeng i den perioden han er borte. Hva om han blir solgt til sommern?
Jeg savner en plan.. |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 23.04.2018 19:06 Post subject: |
|
|
| Liker ikke dere som ikke skriver zek99 |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 23.04.2018 19:25 Post subject: |
|
|
| ZK99 |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 23.04.2018 19:41 Post subject: |
|
|
+ +  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 23.04.2018 20:43 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Eller Boti Goa... |
Issah
Russel - kanskje den dårligste vi har hatt
Moldskred
Olsen
Berisha
Uff... mye søppel _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 23.04.2018 21:05 Post subject: |
|
|
Å påstå at Robbie Russel var verre enn Dario Zahora er en spenstig uttalelse. Men det får bli en annen debatt  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.04.2018 21:37 Post subject: |
|
|
Å herre for et nivå.
Men nei, Robbie Russell er objektivt sett på ingen måte den dårligste spilleren vi har hatt i Rosenborg. Men god var han ikke.
Goa og Alas var jo så ufattelig dårlige at man kunne ha slengt inn en random RBKweb bruker og fått samme eller bedre resultat. Jeg nekter plent å tro at noen her inne kan være dårligere enn de to. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 23.04.2018 21:38 Post subject: |
|
|
| Russel var 7 mil bedre enn Roy Miller. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.04.2018 21:39 Post subject: |
|
|
Er det armer-for-å-vise-hvor-stort-noe-er-skalaen du operer med nå? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|