English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2018/19
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i Europa i 2018?
CL-gruppespill
19%
 19%  [ 29 ]
EL-gruppespill
56%
 56%  [ 86 ]
Vi ryker i kvalifiseringen
24%
 24%  [ 37 ]
Total Votes : 152

Author Message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 09.03.2018 17:57    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen sa vel noe slikt:

"De' e' itj nok å kvallifiser sæ te' sjæmpions lig - du må faktisk spæll dær å"

Det var bra nivå da også, men CL har mye høyere nivå nå enn dengang.

Det var jo utrolig gøy da vi slo Real Madrid og Eggen etter kampen roste spanjolene: "Ja, de' ska' dæm ha Real Madrid - dæm prøvd!" Selvsagt hadde det vært gøy å oppleve igjen.

Men avstanden er blitt mye større nå - foreløpig så tror jeg EL-turneringen passer bedre for oss på vårt nivå. Jeg får heller revurdere dersom vi tar ytterligere trinn Smile
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

.. Dersom vi tar ytterligere trinn tror jeg europaligaen kan bli en turnering som vi faktisk klarer å hevde oss i. Inntil uefa tar grep og spisser den også for å få bukt med bakgårdsligaene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.03.2018 18:14    Post subject: Reply with quote

Jeg ser Jesper Mathisen litt kamuflert sier at dette er en tøysete uttalelse av Ingebrigtsen, men det er faktisk ikke vanskelig å forstå hva han mener. Økonomi og ramme både for klubb, spillere og fans er selvsagt mye større, men sportslig verdi er nok ganske begrenset per dags dato. Vi har sannsynligvis langt mer igjen for å møte gode lag vi faktisk kan slå.

Eggen sa vel også noe slikt som "lære av å tape? I Rosenborg lære vi mest av å vinn!"
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 09.03.2018 18:48    Post subject: Reply with quote

Tror kvaliteten på stallen nesten er der den skal være med tanke på å komme til CL. Mangler vel bare Tettey sentralt og en midtstopper på nivå med Tore Reg så er laget godt til å kunne slå Celtic, Apoel og øvrige aktuelle motstandere. Det handler selvsagt også om marginer og stang ut/inn noe RBK opplevde både mot FCK og senest i fjor mot Celtic.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 09.03.2018 19:12    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne 3.plass i CL-gruppa med dertilhørende sluttspill i EL over nyttår. Hvis det fortsatt fungerer slik Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 09.03.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

På tross av pengene i CL så foretrekker jeg å heve oss til å kjempe om avansement i EL fremfor 1-23 i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

– Det er klart at vi ikke takker nei til Mesterligaen, men jeg tror Europaligaen er mer realistisk. Matchingen der er mer enn bra nok. Når du ser hvordan de svakeste lagene har gjort det i Mesterligaen, har Kåre helt sikkert rett i det, sier Dyrhaug til TV 2, og legger til:

– Ambisjonen vår er alltid spill i Europa, enten det er Mesterligaen eller Europaligaen. Målsettingen vår er å kvalifisere oss tre av de seks neste årene.

I fjor håvet den regjerende seriemesteren inn om lag 60 millioner kroner på deltakelsen i Europaligaen, i det som ble et rekordår for Rosenborg.

– Europaligaen er kanskje mer som Mesterligaen var for ti år siden. Det er jo veldig gode fotballag der også, og konteksten har fått mye større markedsverdi. I Mesterligaen er det mer og mer lagene fra de fire-fem største ligaene som har muligheten til å kvalifisere seg, påpeker Rosenborgs daglige leder.

Les mer: – Når Hellas kan vinne EM og Leicester Premier League, så kan Rosenborg komme seg til Mesterligaen

VG:



I en undersøkelse VG har gjort med NISO, svarer hele 95,9 prosent av de spurte spillerne at det er bra for norsk fotball om Rosenborg kommer seg til Champions League.

- Jeg er fantastisk fornøyd med det. Det viser at spillerne tenker på norsk fotball. Uansett klubb, er det bra at Norge har lag som er med i Europa. Vi skal gjerne spille Champions League og ha flere lag i Europa League. Det vil øke kvaliteten på Eliteserien, forteller RBK-trener Kåre Ingebrigtsen til VG.

(...)

Ole Gunnar Solskjær, manager for erkerival og fjorårets serietoer Molde, er tydelig at «RBK til Champions League»-bildet inneholder noen flere nyanser for ham.

- Nå så jeg at det bare blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg inn dit. De viste i Europa League i fjor at det nok var det riktige nivået for dem da. Hvis de kommer seg til Champions Leaguegruppespillet i år ... Jeg er heller ikke en av dem som sier at det er veldig, veldig bra for norsk fotball at vi kommer til gruppespillet i Europa League. For hvis vi gjør det og Rosenborg kommer til gruppespillet i Champions League, er det nesten utelukkende positivt for oss som klubber. Det har ikke så veldig stor effekt på resten av norsk fotball, tror jeg.

- Men ønsker du at Rosenborg kommer seg til Champions League, eller håper du helst at de ikke klarer det?

- Hva Rosenborg gjør er egentlig ikke så interessant for oss. Klarer de det, ønsker vi dem lykke til. Gjør de det ikke ... Det er enkelte ganger når du får europacup i midtuken at du kan miste poeng i serien. Det har vi fått merke i Molde. Men nei, jeg konsentrer meg om mitt lag. Rosenborg er nok klare for å gå et steg videre, det må vi si etter det de har gjort de tre siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2018 20:11    Post subject: Reply with quote

Smådrypp fra de nye turneringsreglene, som fortsatt ikke er offentliggjorte helt og holdent. Irriterende at det skal gå så lang tid for å få vite seedingopplegget i seriemesterkvaliken i europaligaen.

I mellomtida ser jeg at www.uefadraw.com følger med på seedinga i mesterligakvaliken.

Trolige motstandere i 1. runde:

Spartak Trnava
Zeljeznicar Sarajevo
Crusaders Belfast
Víkingur
Olimpija Ljubljana
Santa Coloma
Alashkert FC
Ferencváros
Sutjeska Niksic
Suduva Marijampole
Cork City
Spartaks Jurmala
Valur Reykjavik
Flora Tallinn
Torpedo Kutaisi
Balzan

Trolige motstandere i 2. runde, der vi er useedet:

Ludogorets Razgrad
Celtic
Steaua Bucuresti
Astana
Qarabag
BATE Borisov
Dinamo Zagreb
Sheriff Tiraspol
Malmö
Røde Stjerne

Kassies har begynt å sette opp det sikre - som vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 20.04.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Kommer på i 07, da spilte vi play-off til Champions leauge mot Tampere United. Så lenge det ikke blir Celtic, så er det vell 50/50 om vi går videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.04.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Celtic er noe være å møte enn resten. Syns ikke Celtic fremstod noe særlig bra mot oss i fjor, vi hadde gode muligheter. Trekker gjerne de, også litt for revansjens skyld.

Trekker kanskje aller helst Malmø. Nytt skandinavisk stormøte der vi kan sette skapet på plass igjen. De mistet vel en del av de bedre spillerne i vinter om jeg ikke tar feil. Startet dårlig i årets serie også.

Syns ikke det er noe særlig å skulle dra til disse PAOK-liknende stedene ellers på listen.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2018 12:38    Post subject: Reply with quote

Ja, er vel helt hipp som happ hvem vi møter her.

Celtic - €68,55m
Ludogorets - €48,80m
Dinamo Zagreb - €48,20m
Røde Stjerne - €29,40m
Steaua - €25,10m
(Rosenborg - €18,65m)
Astana - €18,55m
Qarabag - €14,95m
BATE Borisov - €14,83m
Malmö - €14,00m
Sheriff Tiraspol - €11,30m

KÃ¥llabi fra: Transfermarkt.

Er det noen vi trenger revansj mot, så er det vel Qarabag? Traumene fra det oppgjøret sitter ihvertfall godt igjen hos meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 20.04.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Burde blitt en skandinavisk toppliga. I ES får vi bare noen få kampers trening mot Europa. Det er bare MFK,SIF og til dels Stabæk og Sarpsborg som spiller/prøver å spille fotball. Resten ligger i 4-5-1/6-4-0/7-3-0/10-0-0.

En liga bestående av RBK,FCK,MFF, MFK,FCM,BFF,NFF, AIK og ett par til hadde gjort veien inn til Europa lettere (tror jeg) og gitt bedre resultater når vi er i et gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Skulle vi, i denne flotte ligaen vår, ha samlet alle kvalifiseringsplassene fra de tre nasjonene da? Og hadde den vært like kul etter noen ymse opp- og nedrykk, Scandi-style, når den etter noen år bestod av LSK, ØIF, BP, RIL, S08, FJS, QXL og BAMA?

Eler snakker vi om en sånn utvalgt liga der alle får Europaplass uansett, og hvem som er viktige klubber er sementert for all evighet? Spennende? God forankring? God rekruttering fra nivået under?
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 20.04.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Skulle vi, i denne flotte ligaen vår, ha samlet alle kvalifiseringsplassene fra de tre nasjonene da? Og hadde den vært like kul etter noen ymse opp- og nedrykk, Scandi-style, når den etter noen år bestod av LSK, ØIF, BP, RIL, S08, FJS, QXL og BAMA?

Eler snakker vi om en sånn utvalgt liga der alle får Europaplass uansett, og hvem som er viktige klubber er sementert for all evighet? Spennende? God forankring? God rekruttering fra nivået under?


Seriene i Norge, Sverige og Danmark hadde blitt de ny 1.divisjone=null Europa.

En måte hadde vell vært at den/de to som havner på siste ryker ut. Så får lagene som kaprer førsteplassene i Norge, Sverige og Danmark avgjør seg i mellom (en slags gruppe, der laget med flest poeng rykker opp til den skandinaviske serien)

I
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.04.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Og så kunne vi kalt det, vet ikke, noe sånt som, kanskje, Royal League, for å få skikkelig schwung over det. Ville garantert trekke fulle tribuner overalt!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.04.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ kunne vi gjort som i andre land og spilt om vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 20.04.2018 15:46    Post subject: Reply with quote

For det er veldig spennende å spille mot glimt, til, Haugesund, brann, start, Odd, og andre defansive drittlag, som gjør hva de kan bare for å sikre seg ett poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.04.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Ja, er vel helt hipp som happ hvem vi møter her.

Celtic - €68,55m
Ludogorets - €48,80m
Dinamo Zagreb - €48,20m
Røde Stjerne - €29,40m
Steaua - €25,10m
(Rosenborg - €18,65m)
Astana - €18,55m
Qarabag - €14,95m
BATE Borisov - €14,83m
Malmö - €14,00m
Sheriff Tiraspol - €11,30m

KÃ¥llabi fra: Transfermarkt.

Er det noen vi trenger revansj mot, så er det vel Qarabag? Traumene fra det oppgjøret sitter ihvertfall godt igjen hos meg...


Det er naturligvis en sammenheng mellom økonomiske muskler og prestasjoner over tid, men med RBKs egen historie tror jeg vi skal vokte oss vel for å dømme et lag utifra budsjett. Celtic fremstod ikke skarpe i fjor og jeg tar gjerne dem enn for eksempel Steua. Samtidig er Celtic langt mer publikumsvennlig og man skal ikke undervurdere betydningen av hva en heltent spillertropp og et fyrt opp Lerkendal har å si. Men jo, Qarabagh kan man også føye til listen over lag fra møter de siste 10 årene man gjerne skulle ha hatt revansj mot.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.04.2018 17:00    Post subject: Reply with quote

Basert på det RBK leverer nå for tiden og med tanke på at det har gått en vei mot dårligere og dårligere prestasjoner samt kjedeligere og kjedeligere kamper, så tror jeg denne tråden blir veldig kort. Kan fort ryke ut i 1.runde mot et defensivt drittlag fra Nord-Irland eller Færøyene.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2018 17:04    Post subject: Reply with quote

Ja, det er senador-måten å se det på. Evt kan du snu det og tenke på at ganske mange brikker kan falle på plass spillemessig i løpet av 12 uker.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 20.04.2018 17:26    Post subject: Reply with quote

Gi oss Malmö i en eventuell runde 2. De har vel solgt det som er av kvalitetsspillere nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2018 22:26    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det bare er jeg som kjenner på følelsen, men personlig er ikke hungeren etter å nå et Champions League-gruppespill den samme som tidligere. Som f. eks da klubben sist kvalifiserte seg eller i dobbeltoppgjøret mot FCK. Til det har den moderne fotballen galoppert i fullstendig gal retning.

Altså, før i tiden møtte vi i det minste andre serievinnere og det å spasere hjem fra Lerkendal uten å ha slått motstanderen, uansett hvem som stod på motsatt banehalvdel, føltes enormt skuffende. Det var rett og slett realistiske forventninger om å slå nær sagt hvem som helst.

Fantastiske inntekter for klubben? Ja, ingen tvil. Men jeg kjenner på at lysten over å se RBK bli maltraktert 6-0 i en kamp der motstanderen kanskje ikke er 100% motivert en gang, men likevel vinner fordi de rett og slett ligger så mange nivåer over - ikke er særlig stor. Sier litt når ikke en gang klubbens totale inntekter over et år kan måle seg med enkelte av spillerlønningene.

RBK har rett og slett ikke noe i Champions League å gjøre.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 21.04.2018 01:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Trolige motstandere i 2. runde, der vi er useedet:

Ludogorets Razgrad
Celtic
Steaua Bucuresti
Astana
Qarabag
BATE Borisov
Dinamo Zagreb
Sheriff Tiraspol
Malmö
Røde Stjerne

Venter vi så tøff motstand allerede i runde to? Hvordan blir runde tre og fire da? Neutral
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2018 01:46    Post subject: Reply with quote

De samme lagene. Men legg til PSV Eindhoven, AEK Athen, Young Boys og Viktoria Plzen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 21.04.2018 09:41    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Vet ikke om det bare er jeg som kjenner på følelsen, men personlig er ikke hungeren etter å nå et Champions League-gruppespill den samme som tidligere. Som f. eks da klubben sist kvalifiserte seg eller i dobbeltoppgjøret mot FCK. Til det har den moderne fotballen galoppert i fullstendig gal retning.

Altså, før i tiden møtte vi i det minste andre serievinnere og det å spasere hjem fra Lerkendal uten å ha slått motstanderen, uansett hvem som stod på motsatt banehalvdel, føltes enormt skuffende. Det var rett og slett realistiske forventninger om å slå nær sagt hvem som helst.

Fantastiske inntekter for klubben? Ja, ingen tvil. Men jeg kjenner på at lysten over å se RBK bli maltraktert 6-0 i en kamp der motstanderen kanskje ikke er 100% motivert en gang, men likevel vinner fordi de rett og slett ligger så mange nivåer over - ikke er særlig stor. Sier litt når ikke en gang klubbens totale inntekter over et år kan måle seg med enkelte av spillerlønningene.

RBK har rett og slett ikke noe i Champions League å gjøre.


Enig. Blir nok dårlig underholdning sett med rosenborg-øyne. Nivået mellom Real-Madrid og Rosenborg, er kanskje som nivået mellom Rosenborg og Steinkjer.
EL var tøft nok, ble vell bare 1 poeng mot ordentlig kvalifisert europeisk motstand, og 2-9 i målforskjell. Tallene er krystallklare dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 39, 40, 41  Next
Page 2 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb