Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Men hva skulle vi da ha gjort når 100% Jesus kommer tilbake fra skade? Ville blitt kinkig. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Hvis media var veldig opptatt av å holde identiteten skjult, hadde de aldri omtalt Northugs omtale.
Gjennom TV-ruta hørtes det ut som det var flere som pep på denne spilleren, imo.
Forøvrig synes jeg det var merkelig situasjon rundt Gabrielsen. Lenge siden jeg har sett så dårlig oppførsel hos en spiller. Samtidig er det forkastelig å kalle han apekatt, slik det ble gjort i en twitter-melding. Likevel, hadde han vært hvit, ville jeg kalt det en sånn passe grei beskrivelse, og apekatt ER jo brukt som skjellsord på dårlig oppførsel. _________________ 04.12.96
I utgangspunktet er jeg enig. Apekatt er beskrivende for oppførselen, men i det øyeblikket det brukes om en som er mørk i huden så blir det oppstandelse. Nå er vel ikke Gabrielsen spesielt MØRK, men det er vel heller ikke den faktiske fargen det kommer ned til.
Bajas funker hvis man ønsker å beskrive oppførselen uten uheldige undertoner. Eller rasshøl. Det er i det hele tatt ganske lett å beskrive det uten å bevege seg ut på fryktelig tynn is. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Jeg kjøper ikke at "apekatt" og #monkey ikke var brukt rasistisk i denne sammenhengen. Blir som å si "rasistisk å kaste bananer etter spilleren? Jeg liker faktisk bananer!"
FÃ¥ det bort. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good.
Posted: 12.04.2018 15:59 Post subject:
For meg er det monkey-biten som ødelegger alle muligheter for bortforklaringer. Hadde han bare skrevet at Gabrielsen oppfører seg som en apekatt, kunne det vært mulig å skylde på dårlig ordvalg, men hashtagen bekrefter i grunnen bare intensjonen i det første leddet. _________________ Influencer™
Posted: 12.04.2018 17:47 Post subject:
Vedrørende Northug og alt det der. Jeg tenker jo at media nesten er den ledende aktøren i at bortimot hele Norges befolkning vet hvem denne tiltalte nå er. De snakkes så mye om saken, uten å snakke om den det gjelder men, det blir en slags Barbara Streisand-effekt av det hele. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Posted: 13.04.2018 22:59 Post subject:
Jeg fikk også flashback til det målet der når jeg så målet nå i helga. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Posted: 14.04.2018 13:33 Post subject:
Hadde det der blitt gjort av en RBK-spiller hadde vi hatt en serie leserinnlegg frem til 1. mai. Men her er det liksom ingen sak, fordi vi vant. Fyren kunne potensielt ødelagt hele kampen hvis han hadde fått den filmingen igjennom. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -