View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 26.09.2006 09:02 Post subject: |
|
|
Matta-uttallelsen er bare vås. Helt inntil evt. vi har tatt poeng mot Tromsø er Brann i førersetet. Skulle vi tape der, har Brann fortsatt alt i sine hender. Vinner de de andre kampene trenger de bare uavgjort mot oss.
Tar vi poeng mot Tromsø er det vi som er i den situasjonen.
Hører vi noen si at Tromsø og Viking har en fordel av situasjonen i bunnstriden?
For hver gang RBK og LSK avgir poeng blir det lettere for Brann å ta gull.
For hver gang RBK og Brann avgir poeng blir det lettere for LSK å ta gull.
og så den store bomben....
For hver gang Brann og LSK avgir poeng blir det lettere for RBK å ta gull.
Ingen av de tre potensielle gullagene kommer vel nærmere gullet av at de andre tar 3 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 26.09.2006 11:04 Post subject: |
|
|
Så den uttalelsen.. Snakker om å være "over analytisk" Det kan aldri være en ulempe å vinne fotballkamper. _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 26.09.2006 18:11 Post subject: |
|
|
Nyheten om at Høgmo er tilbake igjen i RBK mottas med stor takk og glede blant supporterne hos Brann og LSK. De håper selvsagt at dette vil være et forstyrrende element i gullstriden.  |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 26.09.2006 18:28 Post subject: |
|
|
Det jeg tenker minst på, er hvordan andre lagene reagerer når Høgmo er tilbake. Trur nok det slår positivft frem. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 26.09.2006 19:02 Post subject: |
|
|
Jeg har fått gullsmak i munn og tror på gull i grunn
Tror ikke Høgmos retur vil påvirke RBKs serieinnspurt i negativ grad.
Heller motsatt, det vil frigjøre enda mer positiv energi og skape enda bedre samhold i RBK leiren  |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 26.09.2006 22:02 Post subject: |
|
|
Kan fort slå ut slik at spillere som åpen bart har mindre tru på Høgmo en Tørum får en psykisk sperre mot og ofre alt.
Frykter at folk som Iversen ikke blir like god.. men vet aldri..
Desuten har vel høgmo et Kone kjøp og forsvare og må gi han litt spille tid utover høsten .. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.09.2006 22:03 Post subject: |
|
|
Håper dere får rett, SverreBrandhaug og mirar. Det er ikke stort annet å si om den saken..... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 26.09.2006 23:00 Post subject: RBK blir knust i Bergen |
|
|
Det er ikke noe tvil om at Rosenborg har gjort en meget sterk høst sessong, og hentet seg godt opp siden før sommeren.
Det er ikke et dårlig lag, bedre enn Vålerenga og Lillestrøm, men de kommer til å bli knust i Bergen...på Brann stadion.
Kommer til å bli en kjempekamp. Vi gleder oss stort  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 26.09.2006 23:31 Post subject: |
|
|
"Time will show". Er ikke vitsi og spå fremtiden, hvis man kunne det. Hadde vi vel funnet om Høgmo ble syk eller ikke
Da hadde jeg blitt skrekkelig overasket!  |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 27.09.2006 08:03 Post subject: Re: RBK blir knust i Bergen |
|
|
Geir_Brann wrote: | Det er ikke noe tvil om at Rosenborg har gjort en meget sterk høst sessong, og hentet seg godt opp siden før sommeren.
Det er ikke et dårlig lag, bedre enn Vålerenga og Lillestrøm, men de kommer til å bli knust i Bergen...på Brann stadion.
Kommer til å bli en kjempekamp. Vi gleder oss stort  |
Slik som formutviklingen til de to lagene har gått i høst vil et RBK på opptur og i flytsonen vinne mot et Brann lag på vei nedover og som ikke er i form  |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 27.09.2006 09:53 Post subject: Brann er i form |
|
|
Brann er i form. Gled dere til å tape mot Norges beste lag  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.09.2006 09:59 Post subject: |
|
|
Jasså? Kommet over skuffelsen etter TIL-kampen, nå? Og da kommer du hit igjen? Det er fint! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 27.09.2006 10:15 Post subject: Alltid skuffende |
|
|
Alltid skuffende å tape kamper, men slikt må man leve med i dette "gamet".
-Det skjer med alle...
Jeg vet hvor gode Brann er, og mister ikke troen eller håpet pga en smell... vi skal knuse RBK, så enkelt og greit der det  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.09.2006 10:37 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at Brann pr tidspunkt er norges beste lag fysisk (spillemessig), men seriegullet vil avgjøres psykisk.
Dette blir spennende.
Jeg synes RBKs kamp mot Odd var famlende. Jeg ble ikke imponert - og selv på stillingen 2-0 (kanskje t.o.m 3-0) følte jeg at Odd kunne gjøre denne kampen langt mer spennende enn jeg ønsket.
Det som bekymrer meg mest er det faktum at RBK sliter mot lag som spiller aggressivt med høyt press (f.eks Sandefjord, Ham-Kam, Brann, TIL fra nå av og Viking under Nordli).
Personlig tror jeg at RBK kommer til å slite masse i disse kampene (bortsett fra Sandefjord da). Steinar Nilsen har sagt at skal TIL ta poeng mot RBK, MÅ de spille på samme måte som Sandefjord gjorde på Lerkendal.
Nilsen har selvfølgelig helt rett. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 27.09.2006 15:02 Post subject: Tromsø kampen viktig |
|
|
Kampen mot Tromsø blir viktig i morgen for begge lag.
RBK kan passere Brann på tabellen, og komme 2 poeng foran, mens jeg tror TIL vil rykke ned hvis de taper.
-Blir vanskelig for dem å komme seg opp fra sisteplassen hvis de går glipp av poeng nå..
Da har de 5 kamper igjen, og det er mot 2 bunnlag som kjemper like mye ( Viking og FFK ) , samt LSK og VIF på bortebane, og Start hjemme...
Ikke den enkleste sluttspurten jeg har sett...3 veldig sterke lag etter RBK kampen. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
Back to top |
|
 |
Mads Junior
|
Posted: 27.09.2006 15:41 Post subject: |
|
|
Noe som irriterer meg litt er medias beskrivelse av gullkampen de to siste sesongene. De bruker ordet rekordjevn veldig ofte. Så vidt meg bekjent kan det vel ikke bli mye jevnere enn det var i 2004, da RBK slo Vålerenga med et fattig mål i målforskjellen.
Spår rekordjevn serieavslutning:
http://www.dagbladet.no/s...77978.html |
|
Back to top |
|
 |
Prebba Senior

|
Posted: 27.09.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Jeg vil kalle 2004 det året som var jevnest. Alt ble avgjort med 1 mål i nest siste spille minutt. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.09.2006 16:13 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Jeg er enig i at Brann pr tidspunkt er norges beste lag fysisk (spillemessig), men seriegullet vil avgjøres psykisk.
Dette blir spennende.
Jeg synes RBKs kamp mot Odd var famlende. Jeg ble ikke imponert - og selv på stillingen 2-0 (kanskje t.o.m 3-0) følte jeg at Odd kunne gjøre denne kampen langt mer spennende enn jeg ønsket.
Det som bekymrer meg mest er det faktum at RBK sliter mot lag som spiller aggressivt med høyt press (f.eks Sandefjord, Ham-Kam, Brann, TIL fra nå av og Viking under Nordli).
Personlig tror jeg at RBK kommer til å slite masse i disse kampene (bortsett fra Sandefjord da). Steinar Nilsen har sagt at skal TIL ta poeng mot RBK, MÅ de spille på samme måte som Sandefjord gjorde på Lerkendal.
Nilsen har selvfølgelig helt rett. |
Vel jeg var i Skien å så kampen og hadde en totalt annen følelse enn deg. Odd har ikke spillere som kan score mål. Så på de sjansene de hadde så må de ha så veldig mange for å få ett mål. Andre omg var det full kontroll. Det er lenge siden jeg har sett en Rosenborg kamp og vært så rolig i en annen omg. Så igjen TomH, du tar feil... |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 27.09.2006 16:26 Post subject: |
|
|
Mads wrote: | De bruker ordet rekordjevn veldig ofte. Så vidt meg bekjent kan det vel ikke bli mye jevnere enn det var i 2004, da RBK slo Vålerenga med et fattig mål i målforskjellen.
|
Var jo til og med enda tettere. Målforskjellen var lik, vi vant på flere scorede mål. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.09.2006 17:19 Post subject: |
|
|
Stano_11,
he he.
Du mener JEG tok feil, når jeg FØLTE at Odd kunne gjøre den kampen mer spennende enn jeg ønsket.
Det sier seg selv at det er DU som tar FEIL.
Du vet ingenting om hva jeg føler i forhold til hva jeg ønsker.
Patetisk.
Om du prøver å finne feil i mine analyser, tar jeg det som et tegn på at jeg stort sett har rett.
Ellers ville du vel ikke giddet å kommentere det du mener er feil...
Jeg takker for komplimenetet  _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
dreast Junior
|
Posted: 27.09.2006 17:40 Post subject: |
|
|
Rosenborg er i ferd med å tangere sin egen rekord i antall seriekamper uten å slippe inn mål. Rekorden er på fem kamper. Etter Oddkampen har vi spilt fire kamper og 10 minutter uten mål i mot (i serien) Forrige gang var vel i 1985 om jeg ikke tar helt feil. Vi er også bare to seire ifra rekorden på åtte på rad. Klarer vi å tangere/sette nye rekorder blir vi helt klart seriemestre i år også. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.09.2006 17:56 Post subject: |
|
|
Sandstø ble interjuet like etter kampslutt og mente at Rosenborg lå på et nivå som Odd ikke innehar.Skrøt uhemmet av RBK  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.09.2006 18:24 Post subject: |
|
|
Vi må ikke bli blinde om vi får skryt!!
Selv om noen mener at en prestasjon er sinnsykt bra, kan man faktisk være uenig - og likevel ha rett... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 27.09.2006 19:49 Post subject: |
|
|
TomH skrev:
Vennligst utdyp, da den kampen jeg så inneholdt et stk udugelig og inkompetent lag fra Skien som så absolutt ikke hadde noe som helst å by på i 2. omgang. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 27.09.2006 19:57 Post subject: Re: Alltid skuffende |
|
|
Geir_Brann wrote: | Alltid skuffende å tape kamper, men slikt må man leve med i dette "gamet".
-Det skjer med alle...
Jeg vet hvor gode Brann er, og mister ikke troen eller håpet pga en smell... vi skal knuse RBK, så enkelt og greit der det  |
Du vet, det er et ordtak som heter at den som ler sist ler best. Og RBK har en imponerende lang gullrekke hvor de har ledd best
Men Brann skal ha for at de ler mye, om enn ikke sist siden 1963. Men Brann tar medalje iår og det må jo dere Brann-supportere være fornøyd med |
|
Back to top |
|
 |
|