English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gullkampen 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 09:02    Post subject: Reply with quote

Matta-uttallelsen er bare vås. Helt inntil evt. vi har tatt poeng mot Tromsø er Brann i førersetet. Skulle vi tape der, har Brann fortsatt alt i sine hender. Vinner de de andre kampene trenger de bare uavgjort mot oss.
Tar vi poeng mot Tromsø er det vi som er i den situasjonen.
Hører vi noen si at Tromsø og Viking har en fordel av situasjonen i bunnstriden?
For hver gang RBK og LSK avgir poeng blir det lettere for Brann å ta gull.
For hver gang RBK og Brann avgir poeng blir det lettere for LSK å ta gull.
og så den store bomben....
For hver gang Brann og LSK avgir poeng blir det lettere for RBK å ta gull.
Ingen av de tre potensielle gullagene kommer vel nærmere gullet av at de andre tar 3 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 26.09.2006 11:04    Post subject: Reply with quote

Så den uttalelsen.. Snakker om å være "over analytisk" Smile Det kan aldri være en ulempe å vinne fotballkamper.
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 18:11    Post subject: Reply with quote

Nyheten om at Høgmo er tilbake igjen i RBK mottas med stor takk og glede blant supporterne hos Brann og LSK. De håper selvsagt at dette vil være et forstyrrende element i gullstriden. Cool
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 18:28    Post subject: Reply with quote

Det jeg tenker minst på, er hvordan andre lagene reagerer når Høgmo er tilbake. Trur nok det slår positivft frem.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 26.09.2006 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg har fått gullsmak i munn og tror på gull i grunn Cool

Tror ikke Høgmos retur vil påvirke RBKs serieinnspurt i negativ grad.
Heller motsatt, det vil frigjøre enda mer positiv energi og skape enda bedre samhold i RBK leiren RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Snorkel
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 22:02    Post subject: Reply with quote

Kan fort slå ut slik at spillere som åpen bart har mindre tru på Høgmo en Tørum får en psykisk sperre mot og ofre alt.

Frykter at folk som Iversen ikke blir like god.. men vet aldri..

Desuten har vel høgmo et Kone kjøp og forsvare og må gi han litt spille tid utover høsten ..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 22:03    Post subject: Reply with quote

Håper dere får rett, SverreBrandhaug og mirar. Det er ikke stort annet å si om den saken.....
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 26.09.2006 23:00    Post subject: RBK blir knust i Bergen Reply with quote

Det er ikke noe tvil om at Rosenborg har gjort en meget sterk høst sessong, og hentet seg godt opp siden før sommeren.

Det er ikke et dårlig lag, bedre enn Vålerenga og Lillestrøm, men de kommer til å bli knust i Bergen...på Brann stadion.

Kommer til å bli en kjempekamp. Vi gleder oss stort Very Happy
mirar
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 23:31    Post subject: Reply with quote

"Time will show". Er ikke vitsi og spå fremtiden, hvis man kunne det. Hadde vi vel funnet om Høgmo ble syk eller ikke Smile

Da hadde jeg blitt skrekkelig overasket! RBK
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 27.09.2006 08:03    Post subject: Re: RBK blir knust i Bergen Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Det er ikke noe tvil om at Rosenborg har gjort en meget sterk høst sessong, og hentet seg godt opp siden før sommeren.

Det er ikke et dårlig lag, bedre enn Vålerenga og Lillestrøm, men de kommer til å bli knust i Bergen...på Brann stadion.

Kommer til å bli en kjempekamp. Vi gleder oss stort Very Happy

Slik som formutviklingen til de to lagene har gått i høst vil et RBK på opptur og i flytsonen vinne mot et Brann lag på vei nedover og som ikke er i form Cool
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 27.09.2006 09:53    Post subject: Brann er i form Reply with quote

Brann er i form. Gled dere til å tape mot Norges beste lag Wink
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.09.2006 09:59    Post subject: Reply with quote

Jasså? Kommet over skuffelsen etter TIL-kampen, nå? Og da kommer du hit igjen? Det er fint!
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 27.09.2006 10:15    Post subject: Alltid skuffende Reply with quote

Alltid skuffende å tape kamper, men slikt må man leve med i dette "gamet".
-Det skjer med alle...

Jeg vet hvor gode Brann er, og mister ikke troen eller håpet pga en smell... vi skal knuse RBK, så enkelt og greit der det Wink
TomH
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Brann pr tidspunkt er norges beste lag fysisk (spillemessig), men seriegullet vil avgjøres psykisk.

Dette blir spennende.

Jeg synes RBKs kamp mot Odd var famlende. Jeg ble ikke imponert - og selv på stillingen 2-0 (kanskje t.o.m 3-0) følte jeg at Odd kunne gjøre denne kampen langt mer spennende enn jeg ønsket.

Det som bekymrer meg mest er det faktum at RBK sliter mot lag som spiller aggressivt med høyt press (f.eks Sandefjord, Ham-Kam, Brann, TIL fra nå av og Viking under Nordli).

Personlig tror jeg at RBK kommer til å slite masse i disse kampene (bortsett fra Sandefjord da). Steinar Nilsen har sagt at skal TIL ta poeng mot RBK, MÅ de spille på samme måte som Sandefjord gjorde på Lerkendal.

Nilsen har selvfølgelig helt rett.
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 27.09.2006 15:02    Post subject: Tromsø kampen viktig Reply with quote

Kampen mot Tromsø blir viktig i morgen for begge lag.

RBK kan passere Brann på tabellen, og komme 2 poeng foran, mens jeg tror TIL vil rykke ned hvis de taper.
-Blir vanskelig for dem å komme seg opp fra sisteplassen hvis de går glipp av poeng nå..

Da har de 5 kamper igjen, og det er mot 2 bunnlag som kjemper like mye ( Viking og FFK ) , samt LSK og VIF på bortebane, og Start hjemme...

Ikke den enkleste sluttspurten jeg har sett...3 veldig sterke lag etter RBK kampen.
Mads
Junior

PostPosted: 27.09.2006 15:41    Post subject: Reply with quote

Noe som irriterer meg litt er medias beskrivelse av gullkampen de to siste sesongene. De bruker ordet rekordjevn veldig ofte. Så vidt meg bekjent kan det vel ikke bli mye jevnere enn det var i 2004, da RBK slo Vålerenga med et fattig mål i målforskjellen.

Spår rekordjevn serieavslutning:
http://www.dagbladet.no/s...77978.html
Back to top
Prebba
Senior

PostPosted: 27.09.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil kalle 2004 det året som var jevnest. Alt ble avgjort med 1 mål i nest siste spille minutt.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 16:13    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jeg er enig i at Brann pr tidspunkt er norges beste lag fysisk (spillemessig), men seriegullet vil avgjøres psykisk.

Dette blir spennende.

Jeg synes RBKs kamp mot Odd var famlende. Jeg ble ikke imponert - og selv på stillingen 2-0 (kanskje t.o.m 3-0) følte jeg at Odd kunne gjøre denne kampen langt mer spennende enn jeg ønsket.

Det som bekymrer meg mest er det faktum at RBK sliter mot lag som spiller aggressivt med høyt press (f.eks Sandefjord, Ham-Kam, Brann, TIL fra nå av og Viking under Nordli).

Personlig tror jeg at RBK kommer til å slite masse i disse kampene (bortsett fra Sandefjord da). Steinar Nilsen har sagt at skal TIL ta poeng mot RBK, MÅ de spille på samme måte som Sandefjord gjorde på Lerkendal.

Nilsen har selvfølgelig helt rett.

Vel jeg var i Skien å så kampen og hadde en totalt annen følelse enn deg. Odd har ikke spillere som kan score mål. Så på de sjansene de hadde så må de ha så veldig mange for å få ett mål. Andre omg var det full kontroll. Det er lenge siden jeg har sett en Rosenborg kamp og vært så rolig i en annen omg. Så igjen TomH, du tar feil...
Back to top
RBK-Patriot
Senior

PostPosted: 27.09.2006 16:26    Post subject: Reply with quote

Mads wrote:
De bruker ordet rekordjevn veldig ofte. Så vidt meg bekjent kan det vel ikke bli mye jevnere enn det var i 2004, da RBK slo Vålerenga med et fattig mål i målforskjellen.

Var jo til og med enda tettere. Målforskjellen var lik, vi vant på flere scorede mål.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 17:19    Post subject: Reply with quote

Stano_11,
he he.
Du mener JEG tok feil, når jeg FØLTE at Odd kunne gjøre den kampen mer spennende enn jeg ønsket.

Det sier seg selv at det er DU som tar FEIL.
Du vet ingenting om hva jeg føler i forhold til hva jeg ønsker.

Patetisk.

Om du prøver å finne feil i mine analyser, tar jeg det som et tegn på at jeg stort sett har rett.
Ellers ville du vel ikke giddet å kommentere det du mener er feil...

Jeg takker for komplimenetet Wink
dreast
Junior

PostPosted: 27.09.2006 17:40    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er i ferd med å tangere sin egen rekord i antall seriekamper uten å slippe inn mål. Rekorden er på fem kamper. Etter Oddkampen har vi spilt fire kamper og 10 minutter uten mål i mot (i serien) Forrige gang var vel i 1985 om jeg ikke tar helt feil. Vi er også bare to seire ifra rekorden på åtte på rad. Klarer vi å tangere/sette nye rekorder blir vi helt klart seriemestre i år også.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 17:56    Post subject: Reply with quote

Sandstø ble interjuet like etter kampslutt og mente at Rosenborg lå på et nivå som Odd ikke innehar.Skrøt uhemmet av RBK Smile
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 18:24    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke bli blinde om vi får skryt!!

Selv om noen mener at en prestasjon er sinnsykt bra, kan man faktisk være uenig - og likevel ha rett...
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 27.09.2006 19:49    Post subject: Reply with quote

TomH skrev:

Vennligst utdyp, da den kampen jeg så inneholdt et stk udugelig og inkompetent lag fra Skien som så absolutt ikke hadde noe som helst å by på i 2. omgang.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 27.09.2006 19:57    Post subject: Re: Alltid skuffende Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Alltid skuffende å tape kamper, men slikt må man leve med i dette "gamet".
-Det skjer med alle...

Jeg vet hvor gode Brann er, og mister ikke troen eller håpet pga en smell... vi skal knuse RBK, så enkelt og greit der det Wink

Du vet, det er et ordtak som heter at den som ler sist ler best. Og RBK har en imponerende lang gullrekke hvor de har ledd best Cool

Men Brann skal ha for at de ler mye, om enn ikke sist siden 1963. Men Brann tar medalje iår og det må jo dere Brann-supportere være fornøyd med
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 29, 30, 31  Next
Page 17 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb