View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peto Senior
|
Posted: 26.09.2006 18:06 Post subject: |
|
|
Det er en enorm jubel i Bergen da nyheten om at Per Mathias Høgmo er tilbake igjen i RBK kom. Bergenserne håper selvsagt at dette igjen vil føre til uro i RBK-leiren og forstyrre laget i kampen om seriegullet. De håper RBK igjen vil komme ut av rytmen og falle ned på nivået de hadde på vårparten og inngangen til sommeren.  |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 26.09.2006 18:32 Post subject: |
|
|
- Resepten: - Null forandringer
Tirsdag er Per-Mathias Høgmo tilbake i sjefsstolen på Lerkendal, og visekaptein Vidar Riseth er klar i sin tale: Ikke gjør forandringer! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.09.2006 18:47 Post subject: |
|
|
i følge TV2 akkurat nå har Høgmo nærmest presset seg tilbake i jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 26.09.2006 18:58 Post subject: |
|
|
tv2 ja. de kan bare ha det så bra _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
Posted: 26.09.2006 18:59 Post subject: HELVETELØS? |
|
|
Alle i RBK ønsket at Per Høgmo skulle slutte, men Høgmo selv er klokkeklar på at han skal tilbake. Når Høgmo nå er tilbake går det ikke lang tid før det begynner å ulme i Trondheim igjen? Alle som har litt innsikt i psykologi ser at RBK-ledelsen gjør en dårlig figur når de blir intervjuet om teamet. De prøver å redde "stumpene" utad men oppegående folk ser igjennom kulissene at her er ikke alt som det skal være? Juridisk sett så har Høgmo rett på trenerjobben (jamført kontrakten) men dette har RBK-ledelsen meget tungt for å svelge. Med dette så er ikke alt som det skal være på Lerkendal om dagen.
Det blir nok mange "Trøndere" som setter sodden i halsen nå når Per Høgmo spaserer inn porten på Lerkendal igjen med hovedtreneransvaret!!! 
Last edited by Peto on 26.09.2006 19:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 26.09.2006 18:59 Post subject: |
|
|
Haha. Passet bra det der, Davy! _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 26.09.2006 19:00 Post subject: |
|
|
hehe, jeg bare tulla.
tv2 <3 _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
Back to top |
|
 |
Peto Senior
|
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 26.09.2006 21:03 Post subject: |
|
|
Synes dette burde vært taklet på en langt mer proffesjonell måte. Hvis alle er blitt enig med seg selv så bør selvfølgelig klubben nå få all den ro og fred den kan i den viktige serieavsluttningen.Hvis Høgmo nærmest tvinger seg tilbake som en del medier hevder er det skuffende av Høgmo.Hvorfor forlengte han ikke sykemeldinga si til etter sesongen?
Setter han seg selv større enn klubben?Han må jo forstå at no vil media med tv2 (Brannkanalen) og andre prøve å finne konfliktstoff hver dag,slik at fokuset på arbeidsoppgaver i spillergruppa/trenerteamet smuldres.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.09.2006 21:42 Post subject: |
|
|
Jeg vil påstå at han satte seg selv foran klubben allerede da sykemeldingen ble innlevert. Dette er ikke en vanlig jobb, og ved å gjøre det slik satte han klubben i en vanskelig situasjon.
Hva hvis Tørum hadde vært en katastrofe? Da kunne ikke RBK ansatt en ny trener fordi Høgmo var sykmeldt uten at noen visste om han kom tilbake noen gang. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.09.2006 22:00 Post subject: |
|
|
Minnes med gru kamper under Høgmo tidligere i år,der Rosenborg legger seg lavt.Hale ut tiden på uavgjort hjemme.Ligge kompakt(Ham-Kam 0-3).Trodde han skulle forlenge sykmeldingen(håpet).Begynner laget med kynisk forsvarsfotball igjen blir jeg forbannet. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 26.09.2006 22:05 Post subject: |
|
|
Tar disse opplysningene til TV2 med en klype salt; synes innslaget bar tydelig preg av sensasjonsjournalistikk, og hvem er TV2's kilde på innsiden av Rosenborg? Mini Jacobsen? Han har som vi alle vet en agenda mot PM Høgmo, dessuten tviler jeg sterkt på om han har tilgang til virkelig gode kilder.
At Høgmo er såpass fast bestemt å få tilbake jobben velger jeg å se på som positivt, en offensiv,revansjesugen Høgmo som er full av overskudd er en positiv ressurs - det synes jeg han viste med sin inntreden i laget i fjor høst og også gjennom vinteren. Personlig synes jeg Høgmo har tilført klubben mye i den tiden han har vært her, særlig utenfor banen. Nå når han har et fullt støtteapparat rundt seg med blant annet Rune Bratseth tilbake som sportsdirektør håper jeg at Høgmo i større grad en tidligere kan bruke ressurser på å utvikle laget på banen.
Brady, langpasninger er ikke nødvendigvis måten man ønsket å spille på i vår, men kanskje heller et symptom på at ting ikke fungerer. Manglende samhandling, dårlig bevegelse og mangel på et oppspillspunkt på midtbanen er alle faktorer som bidro til flere langpasninger enn ønskelig. At Høgmo uttrykte ønske om å spille mer direkte er ikke nødvendigvis det samme som å spille mere langt; NA Eggen ønsket på slutten av sin trenerperiode at Bent Skammelsrud skulle være mer direkte fra sin sentrale midtbanerolle.
Synes heller ikke vi spilte plagsomt mange langpasninger i fjor høst og i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.09.2006 00:53 Post subject: |
|
|
Er det LO vi må takke for at Høgmo fortsatt er hovedtrener etter at han bukket under for et press som kan regnes som en maur, kontra en elefant på lilletåa om vi sammenligner med det Tom Nordlie eller Kjetil Rekdal har opplevd denne sesongen?
j |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.09.2006 08:31 Post subject: |
|
|
Jeg lurer nå litt på hvordan ståa egentlig er på Brakka nå, om Høgmo virkelig er så frisk som de sier han er. Gamlefar i Spania skal visst ha begynt å røre på seg og sagt at han vurderer come-back i norsk fotball. Kan det være noen andre aktuelle lag? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 27.09.2006 08:56 Post subject: |
|
|
Det er jo tydelig at rollefordelingen disukteres borte på brakka, j.f. disse uttalelser fra Tørum i dagens VG:
Quote: |
Men hvordan rollefordelingen mellom Høgmo og Tørum blir i praksis i serieinnspurten, er ennå ikke avgjort:
- Det har jeg overhodet ikke tenkt på. Det er opp til andre å avgjøre, og det avgjøres i neste uke. Per-Mathias og Rosenborg skal i fellesskap finne en løsning, og han skal finne ut hvordan han vil bruke blant andre meg, presiserer han.
Tørum har hatt stor suksess som hovedtrener, men vil ikke si noe om sin egen situasjon etter endt sesong:
- Vent til neste uke.
|
Fra - Kjempebra å få Per Mathias tilbake
Holder altså fortsatt en knapp på at Høgmo blir "overordnet ansvarlig" men at Tørum vil kunne fortsette med mye av det daglige han har gjort, j.f. Minis forslag om å sparke Høgmo oppover -- i hvert fall ut sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 27.09.2006 11:49 Post subject: |
|
|
Det blir feil å sparke Høgmo oppover......spark ham ut av klubben! De månedene Høgger`n har vært sykemeldt har vært de beste siden Eggen sin tid! Det er så mye negativ energi rundt Høgmo for tiden at han bør holde seg borte. Jeg håper Høgmo innser dette selv og tar hatten sin og går fra RBK til det beste for RBK! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2006 21:03 Post subject: |
|
|
Jeg kaller det "En høflig oppfordring" |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 27.09.2006 21:05 Post subject: |
|
|
Dersom jeg forstod TV2-sporten tidligere i dag riktig, er det slettes ikke sikkert Høgmo fortsetter som hovedtrener. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.09.2006 21:06 Post subject: |
|
|
Jaha, hva ble det sagt da? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 27.09.2006 22:01 Post subject: |
|
|
Spillerne - Ingen Høgmo-spørsmål, takk!
Synes ikke dette er noe "Big deal", jeg synes det er bra at de konsentrerer seg om kampen. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.09.2006 23:41 Post subject: |
|
|
Jeg har 5 ankepunkter mot PMH:
1. Lovte for mye uten å gjennomføre ( jmf pressekonferansene )
2. DÃ¥rlig integrering av nye spillere ( Eguren/Lago )
3. Manglende evne til å velge og beholde spillestil og spillesystem.
4. Manglende evne til å velge, beholde og spille inn førsteelver.
5. Manglende evne til å uttale seg fornuftig og ærlig når det butter imot.
Med en "reorganisering" der Tørum blir mer sidestillt, og en annerkjenelse av feila som er gjort og en fortsettelse der en rendyrker det retningen som nå er valgt så tror jeg ikke Høgmos tilbakekomst vil være negativ for resultatene framover.
Velger å være optimist og tror på en fornuftig rollefordeling mellom Høgmo og Tørum som på sikt vil være bedre enn Høgmo alene som hovedtrener.
At jeg ikke liker trynet på Høgmo, eller den halvfalske korrektheten hans etter hans første år som trener er irrelevant. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.09.2006 00:03 Post subject: |
|
|
jeg er spent på om han fortsetter og skryte av elendige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
EOn Junior
|
Posted: 28.09.2006 00:23 Post subject: |
|
|
Vi skal ikke spille flere elendige kamper, så det kommer ikke til å bli en problemstilling. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 28.09.2006 00:23 Post subject: |
|
|
Vi får nok se en sintere utgave av Høgmo  |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 28.09.2006 00:28 Post subject: |
|
|
LitjEggen wrote: | 2. DÃ¥rlig integrering av nye spillere ( Eguren/Lago ) |
Eguren / Lago skulle kanskje ikke ha kommet til RBK i det hele tatt? Ingen tvil om at de ikke passet inn i Rosenborgs spillesystem, noe som i det hele er selve grunnlaget for at en spiller skal fungere i RBK.
Der gjorde Høgmo som rett var (etter min mening), og tok dem fort ut, uten å bruke unødig tid og ressurser. _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
Back to top |
|
 |
|