English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 18:06    Post subject: Reply with quote

Det er en enorm jubel i Bergen da nyheten om at Per Mathias Høgmo er tilbake igjen i RBK kom. Bergenserne håper selvsagt at dette igjen vil føre til uro i RBK-leiren og forstyrre laget i kampen om seriegullet. De håper RBK igjen vil komme ut av rytmen og falle ned på nivået de hadde på vårparten og inngangen til sommeren. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 18:32    Post subject: Reply with quote

- Resepten: - Null forandringer

Tirsdag er Per-Mathias Høgmo tilbake i sjefsstolen på Lerkendal, og visekaptein Vidar Riseth er klar i sin tale: Ikke gjør forandringer!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 18:47    Post subject: Reply with quote

i følge TV2 akkurat nå har Høgmo nærmest presset seg tilbake i jobben.
Back to top
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 26.09.2006 18:58    Post subject: Reply with quote

tv2 ja. de kan bare ha det så bra
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 18:59    Post subject: HELVETELØS? Reply with quote

Alle i RBK ønsket at Per Høgmo skulle slutte, men Høgmo selv er klokkeklar på at han skal tilbake. Når Høgmo nå er tilbake går det ikke lang tid før det begynner å ulme i Trondheim igjen? Alle som har litt innsikt i psykologi ser at RBK-ledelsen gjør en dårlig figur når de blir intervjuet om teamet. De prøver å redde "stumpene" utad men oppegående folk ser igjennom kulissene at her er ikke alt som det skal være? Juridisk sett så har Høgmo rett på trenerjobben (jamført kontrakten) men dette har RBK-ledelsen meget tungt for å svelge. Med dette så er ikke alt som det skal være på Lerkendal om dagen. Cool

Det blir nok mange "Trøndere" som setter sodden i halsen nå når Per Høgmo spaserer inn porten på Lerkendal igjen med hovedtreneransvaret!!! Cool

Last edited by Peto on 26.09.2006 19:04; edited 1 time in total
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 18:59    Post subject: Reply with quote

Haha. Passet bra det der, Davy!
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 26.09.2006 19:00    Post subject: Reply with quote

hehe, jeg bare tulla.
tv2 <3
Peto
Senior

PostPosted: 26.09.2006 19:17    Post subject: Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...750916.ece

Jubel i Bergen! Cool
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 21:03    Post subject: Reply with quote

Synes dette burde vært taklet på en langt mer proffesjonell måte. Hvis alle er blitt enig med seg selv så bør selvfølgelig klubben nå få all den ro og fred den kan i den viktige serieavsluttningen.Hvis Høgmo nærmest tvinger seg tilbake som en del medier hevder er det skuffende av Høgmo.Hvorfor forlengte han ikke sykemeldinga si til etter sesongen?
Setter han seg selv større enn klubben?Han må jo forstå at no vil media med tv2 (Brannkanalen) og andre prøve å finne konfliktstoff hver dag,slik at fokuset på arbeidsoppgaver i spillergruppa/trenerteamet smuldres. Tommel'n ned
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 21:42    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at han satte seg selv foran klubben allerede da sykemeldingen ble innlevert. Dette er ikke en vanlig jobb, og ved å gjøre det slik satte han klubben i en vanskelig situasjon.

Hva hvis Tørum hadde vært en katastrofe? Da kunne ikke RBK ansatt en ny trener fordi Høgmo var sykmeldt uten at noen visste om han kom tilbake noen gang.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 26.09.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Minnes med gru kamper under Høgmo tidligere i år,der Rosenborg legger seg lavt.Hale ut tiden på uavgjort hjemme.Ligge kompakt(Ham-Kam 0-3).Trodde han skulle forlenge sykmeldingen(håpet).Begynner laget med kynisk forsvarsfotball igjen blir jeg forbannet.
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 26.09.2006 22:05    Post subject: Reply with quote

Tar disse opplysningene til TV2 med en klype salt; synes innslaget bar tydelig preg av sensasjonsjournalistikk, og hvem er TV2's kilde på innsiden av Rosenborg? Mini Jacobsen? Han har som vi alle vet en agenda mot PM Høgmo, dessuten tviler jeg sterkt på om han har tilgang til virkelig gode kilder.

At Høgmo er såpass fast bestemt å få tilbake jobben velger jeg å se på som positivt, en offensiv,revansjesugen Høgmo som er full av overskudd er en positiv ressurs - det synes jeg han viste med sin inntreden i laget i fjor høst og også gjennom vinteren. Personlig synes jeg Høgmo har tilført klubben mye i den tiden han har vært her, særlig utenfor banen. Nå når han har et fullt støtteapparat rundt seg med blant annet Rune Bratseth tilbake som sportsdirektør håper jeg at Høgmo i større grad en tidligere kan bruke ressurser på å utvikle laget på banen.

Brady, langpasninger er ikke nødvendigvis måten man ønsket å spille på i vår, men kanskje heller et symptom på at ting ikke fungerer. Manglende samhandling, dårlig bevegelse og mangel på et oppspillspunkt på midtbanen er alle faktorer som bidro til flere langpasninger enn ønskelig. At Høgmo uttrykte ønske om å spille mer direkte er ikke nødvendigvis det samme som å spille mere langt; NA Eggen ønsket på slutten av sin trenerperiode at Bent Skammelsrud skulle være mer direkte fra sin sentrale midtbanerolle.
Synes heller ikke vi spilte plagsomt mange langpasninger i fjor høst og i vinter.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 00:53    Post subject: Reply with quote

Er det LO vi må takke for at Høgmo fortsatt er hovedtrener etter at han bukket under for et press som kan regnes som en maur, kontra en elefant på lilletåa om vi sammenligner med det Tom Nordlie eller Kjetil Rekdal har opplevd denne sesongen?

j
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.09.2006 08:31    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer nå litt på hvordan ståa egentlig er på Brakka nå, om Høgmo virkelig er så frisk som de sier han er. Gamlefar i Spania skal visst ha begynt å røre på seg og sagt at han vurderer come-back i norsk fotball. Kan det være noen andre aktuelle lag?
kms
Senior

PostPosted: 27.09.2006 08:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo tydelig at rollefordelingen disukteres borte på brakka, j.f. disse uttalelser fra Tørum i dagens VG:

Quote:

Men hvordan rollefordelingen mellom Høgmo og Tørum blir i praksis i serieinnspurten, er ennå ikke avgjort:

- Det har jeg overhodet ikke tenkt på. Det er opp til andre å avgjøre, og det avgjøres i neste uke. Per-Mathias og Rosenborg skal i fellesskap finne en løsning, og han skal finne ut hvordan han vil bruke blant andre meg, presiserer han.

Tørum har hatt stor suksess som hovedtrener, men vil ikke si noe om sin egen situasjon etter endt sesong:

- Vent til neste uke.

Fra - Kjempebra å få Per Mathias tilbake

Holder altså fortsatt en knapp på at Høgmo blir "overordnet ansvarlig" men at Tørum vil kunne fortsette med mye av det daglige han har gjort, j.f. Minis forslag om å sparke Høgmo oppover -- i hvert fall ut sesongen.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 11:49    Post subject: Reply with quote

Det blir feil å sparke Høgmo oppover......spark ham ut av klubben! De månedene Høgger`n har vært sykemeldt har vært de beste siden Eggen sin tid! Det er så mye negativ energi rundt Høgmo for tiden at han bør holde seg borte. Jeg håper Høgmo innser dette selv og tar hatten sin og går fra RBK til det beste for RBK!
Hedning
Legende

PostPosted: 27.09.2006 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kaller det "En høflig oppfordring"
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 21:05    Post subject: Reply with quote

Dersom jeg forstod TV2-sporten tidligere i dag riktig, er det slettes ikke sikkert Høgmo fortsetter som hovedtrener.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 21:06    Post subject: Reply with quote

Jaha, hva ble det sagt da?
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 22:01    Post subject: Reply with quote

Spillerne - Ingen Høgmo-spørsmål, takk!

Synes ikke dette er noe "Big deal", jeg synes det er bra at de konsentrerer seg om kampen.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 23:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har 5 ankepunkter mot PMH:

1. Lovte for mye uten å gjennomføre ( jmf pressekonferansene )
2. DÃ¥rlig integrering av nye spillere ( Eguren/Lago )
3. Manglende evne til å velge og beholde spillestil og spillesystem.
4. Manglende evne til å velge, beholde og spille inn førsteelver.
5. Manglende evne til å uttale seg fornuftig og ærlig når det butter imot.

Med en "reorganisering" der Tørum blir mer sidestillt, og en annerkjenelse av feila som er gjort og en fortsettelse der en rendyrker det retningen som nå er valgt så tror jeg ikke Høgmos tilbakekomst vil være negativ for resultatene framover.

Velger å være optimist og tror på en fornuftig rollefordeling mellom Høgmo og Tørum som på sikt vil være bedre enn Høgmo alene som hovedtrener.

At jeg ikke liker trynet på Høgmo, eller den halvfalske korrektheten hans etter hans første år som trener er irrelevant.
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

jeg er spent på om han fortsetter og skryte av elendige kamper.
Back to top
EOn
Junior

PostPosted: 28.09.2006 00:23    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke spille flere elendige kamper, så det kommer ikke til å bli en problemstilling.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 28.09.2006 00:23    Post subject: Reply with quote

Vi får nok se en sintere utgave av Høgmo Tommel'n opp!
Back to top
Balder
Proff

PostPosted: 28.09.2006 00:28    Post subject: Reply with quote

LitjEggen wrote:
2. DÃ¥rlig integrering av nye spillere ( Eguren/Lago )

Eguren / Lago skulle kanskje ikke ha kommet til RBK i det hele tatt? Ingen tvil om at de ikke passet inn i Rosenborgs spillesystem, noe som i det hele er selve grunnlaget for at en spiller skal fungere i RBK.

Der gjorde Høgmo som rett var (etter min mening), og tok dem fort ut, uten å bruke unødig tid og ressurser.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 81, 82, 83  Next
Page 74 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb