English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2018 09:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er også usikker på Hovland, og synes overgangssummen høres høy ut. Jeg har også trukket et lettelsens sukk flere ganger de siste vinduene fordi vi IKKE har hentet Hovland.

Men: nå måtte vi hente en erfaren stopper, ellers risikerte vi at hele sesongen ble en kamp i motbakke. Og å avskrive Hovland som en 'OBOS-spiller' for å forsterke et poeng, det blir bare tåpelig. Han vil jo faktisk være en av seriens beste stoppere i noenlunde form, og den biten pleier jo vi å fikse greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 06.04.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Forumet har i lang tid etterlyst en ny stopper, noe jeg har vært enig i. Sportslig ledelse mener at Even Hovland er riktig spiller, og jeg tror at de kan ha rett i det.

Når det gjelder pengeforbruk og om spilleren er før dyr eller for billig, så forutsetter jeg at klubben har god kontroll på forbruket. Tove og Ivar har nok også litt å si om prioritering av budsjettmidlene.

Even er velkommen! Smile Tommel'n opp!
varg88
Proff

PostPosted: 06.04.2018 11:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også her handler det om å være i forkant. På kort sikt er Hovland vel tenkt som et mer sikkert kort enn Rasmussen som jeg fremdeles har stor tro på (eller Serbesic hvis Rasmussen blir flyttet opp til midtbanen), men på lang sikt kan Hovland fort være Tores erstatter. Tore spiller neppe til han er 40, jeg regner med at han tar kanskje 2 år til og da vil Hovland være 31 og forhåpentligvis i veldig god form igjen. Akkurat nå har Hovland nok fart til å spille sammen med Tore (komplementære ferdigheter) men mister han litt av farten sin er han ganske lik Tore. Overgangssummen er litt gambling men hvis han slår til kan det fort være et smart trekk. Jeg liker kombinasjonen av to erfarne og to unge stoppere og Lundemo i bakhånd.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 06.04.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at summene som ryktes er høye.

Men her var vi i knipa. Jeg er nokså sikker på at sportslig ledelse har forsøkt seg på flere midtstoppere uten å få fast fisk. Vi vet om Steven Caulker, men det har sikkert vært flere bud som vi ikke vet om.

Når plan A, B og C går i vasken og tiden tikker mot vinduslukking så må man gå for plan D. Og på vinduets siste dag er det selgers marked når kjøperen er i knipa - da koster det flesk.

Derfor står vi der vi står. Hovland er en "helt grei" midtstopper i norsk eliteserie. Jeg hadde håpet på noe litt bedre, men på vinduets siste dag sto det mellom Hovland og Rasmussen - og da får man heller svi av noen ekstra millioner.

Så derfor: Hjertelig velkommen til Rosenborg Even! Håper du tetter igjen bakover og gjerne header inn et mål innimellom på corner også. Vi trenger en god midtstopper!
Kai88
Veteran

PostPosted: 06.04.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

8-14 millioner for en tidligere landslagsspiller som ble sluppet på free transfer fra tysk 2. div, gikk arbeidsledig i 3 mnd og så rykka ned med sogndal.

Han har jævlig mye å bevise.

edit: Glemte at han også er skadeforfulgt. Og snart fyller 30.
Back to top
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 06.04.2018 14:44    Post subject: Reply with quote

Slapp av folkens, Eirik Bakke Bekrefter at Hovland er vår Bauta nr 1.

-Sogndal-trener Eirik Bakke mener RBK har skaffet seg en stopper som holder høyere nivå enn både Tore Reginiussen (31) og Jacob Rasmussen (20)

"Even er bedre enn de stopperne Rosenborg har."
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 06.04.2018 15:26    Post subject: Reply with quote

Å ja men da så.. Når det er sagt så er han nok bedre enn JR.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Jeg føler at en veldig stor fordel her er at med så lave forventninger mange har, så bør det være stort rom for positive overraskelser. Dårligere enn noen ytrer kan det vel neppe gå?
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 06.04.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Husker gnålet når vi signa strandberg.
Han innfridde vel så det holdt etterhvert.

Får håpe Hovland gjør det samme. Toppnivået hans når han var i Molde sto vel ikke tilbake for noen andre MS i ligaen.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

Skeptisen til Strandberg var det første som slo meg også når jeg leste denne tråden. Jeg var selv skeptisk til Strandberg den gangen. Var faktisk også småskeptisk til Reginiussen samme høst. Begge de to har lært meg å være litt avventende til å slakte signeringer de på Brakka gjør. Tror Hovland kan bli veldig god for oss. Men samtidig så er han ingen Skjelvik eller Stadsgaard hva angår fart. Internasjonalt kunne vi trengt en med litt mere fart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 06.04.2018 21:18    Post subject: Reply with quote

Det at vi henter Hovland er i og for seg greit. Men å betale 3 ganger markedsverdi er ikke greit. Det slår meg at vi for 10 millioner ikke finner en bedre midtstopper. Det har vært klart i lang tid at Skjelvik kom til å dra.
Stefan Strandberg er for øvrig et år yngre enn Even Hovland og kom til klubben i en alder av 22 om jeg ikke husker feil. Hovland kommer hit i en alder av 30 uten å ha spilt fotball på et høyt nivå siden han forlot Molde. Det å rykke ned med Sogndal trekker ikke akkurat opp heller.

Håper selvfølgelig Hovland gjør alle kritikere til skamme. Men er få ting som tyder på at denne overgangen blir noe annet enn en avskrivning
HRC
Junior

PostPosted: 06.04.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Det verste er at vi, satt på spissen, ikke spilt god angrepsfotball(!) siden Strandberg dro.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 18:25    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Ja, vi trenger offensiv samhandling også, men den defensive tryggheten er heller ikke til stede, og vi tåler ikke skader i forsvaret. Om Tore blir skadet igjen eller ikke tåler kampbelastningen, så må vi rotere, og vi hadde ikke andre rutinerte spillere å velge mellom på stopperplass.

Helt enig med deg i det du sier, Tore har slitt med skadeproblematikk tidligere samt at vi ikke har et optimalt stopperpar.
Jeg ikke har ikke sagt noe om behovet for en stoppersignering.
Jeg har lenge argumentert for en signering og sagt at potensialet i Vandsø Ryfeldt Rasmussen finnes men at han ikke bør være et førstevalg for et lag som skal kjempe i toppen av norsk fotball og et uttalt mål om å prestere i Europa.

nidaros997 wrote:
Bjørdal ønsket ikke å forlenge om han skulle fortsette å være rotasjonsspiller og backup.

Det stemmer men vi signerer nå en stopper som i mine øyne er dårligere enn Bjørdal, kan vi tilby Hovland en startplass så kunne vi absolutt tilbudt Bjørdal det samme. Bjørdal hadde vært en langt mer riktig og billigere signering.

nidaros997 wrote:
Rosenborg så utover landegrensen, og forsøkte seg på spillere i utlandet etter at det internasjonale overgangsvinduet hadde stengt. De fikk ikke napp hos de som de ville ha. Spillere som sannsynligvis var langt dyrere enn Hovland (men sikkert med noe høyere maksnivå, noe yngre, og med videresalgspotensial).

Når man ikke lykkes med den strategien, og det viser seg at Rasmussen ikke er så god som man kanskje håpet på, så må man se etter alternativer. En tidligere norsk landslagsspiller med over 20 landskamper og som har flere gode år igjen, er ikke noe dårlig valg. Rosenborg vet hva de får, og han kan gå rett inn på laget om han er i form.

Det er her jeg er uenig med deg, det er et Ekstremt dårlig valg. Spesielt med tanke på økonomien i dette.

At strategien ikke fungerte forsvarer på ingen måter signeringen av Hovland. Når den elendige sportslige ledelsen bestemmer seg for å ikke forlenge Bjørdal så skulle det tyde på at de har kommet såpass langt i prosessen med andre signeringer at prisen som ble gitt for Hovland aldri skulle vært et alternativ.

Listen på aktuelle stoppere skulle vært såpass lang at dette skulle aldri skulle ha funnet sted.

Hovland er dessuten på alle måter et usikkert kort, han har verken prestert de siste par årene og ikke vet vi hvordan det vil fungere med Reginiussen og ikke minst dette med det sosiale.

Når man da har et alternativ som Bjørdal i huset er så er denne signeringen på alle måte uforståelig.

nidaros997 wrote:
Det ville vært mye verre om vi ikke hentet inn noen og vi fikk skader eller slitasje på de stopperne vi har utover våren. Da ville det blitt et ramaskrik om hvor tynn stallen er og at vi mangler rutine i forsvaret. En av årsakene til at vi har større sannsynlighet til å vinne serien enn de andre lagene er ikke bare at kvaliteten på våre beste 11 er bedre enn de andre lagene, men at vi har en bredere stall, med høyere kvalitet enn de andre lagene på de som vi kan bytte inn når de faste blir småskadet eller mister form.

Ramaskriket ville vært berettiget, men i mine øyne er hvert minutt Hovland for, et minutt for mye. Da hadde det vært langt mer riktig Ã¥ gi talenter med et større potensialet enn det Hovland har spilletid (Besim Å erbečić og Rasmussen). Den sportslige ledelsen har visst lenge at Skjelvik ikke ville forlenge, og at et klart førstevalg pÃ¥ stopperplass skulle signeres. NÃ¥r de signerer en stopper som ikke er bedre enn en vi for et par mÃ¥neder siden har frigitt, da har de rett og slett ikke gjort jobben sin.

nidaros997 wrote:
8 millioner er mindre enn hva folk vinner i lotto. Ingen stor sum i dag, og definitivt ikke i fotballens verden. Slutt å syt. Bjørnebye gjør en brukbar jobb. Gleder meg til neste vindu.

8 millioner er mye for RBK, vi har knapt betalt en slik sum for en stopper noen gang. Det er i tillegg et høyt prosentandel av overskuddet av fjorårets Europacup-suksess.

Vi kunne spart hele summen om en bedre spiller som Bjørdal hadde blitt forlenget.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 08.04.2018 21:38    Post subject: Reply with quote

Skylder vi kanskje Hovland en unnskyldning? RBK
Back to top
lasarus
Junior

PostPosted: 08.04.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Soleklar forsterkning. For dyr men alternativet med å fortsette uten ny midtstopper er mye dyrere.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 21:55    Post subject: Reply with quote

Ok debutt det her, rett og slett. Har latt meg overbevise.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Ok debut, veldig klumsete med ball i beina, ikke helt i rytme/form.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Må si jeg følte meg noen hakk tryggere i forsvar nå, faktisk.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 22:15    Post subject: Reply with quote

Enig, selv om han hadde noen klønete involveringer i første omgang virker han veldig mye tryggere i avgjørende situasjoner enn JR.
Barney
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Bunnsolid! God signering.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 22:49    Post subject: Reply with quote

Dette var en bunnsolid debut, alt han gjorde var stort sett meget bra. Overbeviste meg ihvertfall, skal bli artig fremover når han spiller seg skikkelig inn i systemet. Forsvaret var mye mer solid i dag enn det har vært tidligere i år, og dette skal nok Hovland og Reginiussen ha en stor del av æren for. Hovland kan vise seg å bli den beste signeringa i år sammen med Søderlund, rutine er virkelig undervurdert i dagens fotball. Rasmussen får nok spille en del i år, men tror nok Hovland er forespeilet en startplass ved siden av Reginiussen i de største kampene.
RBK
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Må si jeg følte meg noen hakk tryggere i forsvar nå, faktisk.

Helt enig med deg, langt unna Skjelvik men det var vel de fleste klar over. Ellers en helt grei kamp som han kan vokse på.

Men det er soleklart hvem som styrte bak der og det var Tore.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 08.04.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

Fin debutt av Hovland. Positivt overrasket. Virker kanskje som han og Tore komuniserer bedre bak der. SÃ¥ lite til disse tellefeilene vi har sett en del av.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 01:13    Post subject: Reply with quote

Tror det er helt greit for Rasmussen at han fikk en ny konkurrent. Tar av mye press på gutten og jeg tror Rasmussen vet at han helt sikkert vil få mer enn nok kamper enten på midtbanen eller på stopperplass.

Hovland spilte en god kamp. Tillitsvekkende.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.04.2018 01:24    Post subject: Reply with quote

Meget hyggelig bekjentskap. Dette blir bra. Verdt hver eneste krone dette kjøpet.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 43, 44, 45  Next
Page 13 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb