Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Hver gang de på midten blir frispilt, blir det vendt hjemover, slik at Odd kommer på rett side. Enten er de ikke orientert nok eller så er det taktikken til Kåre. Eggen ville klikket i vinkel av hjemovervendingene når vi er i overtall
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
Posted: 03.04.2018 12:10 Post subject:
Det er i alle fall ganske pinlig for trenerne at, etter en oppkjøring der frispilling bakfra har vært mantraet, så er den antatte førsteelleveren i de tre bakerste leddene såpass sjanseløst mye dårligere på dette enn en svak Odd-utgave. Jeg tror ikke vi en eneste gang klarte å spille av oss presset uten å ty til en ukontrollert langpasning, og jeg tror ikke vi klarte å presse Odd til tilsvarende løsning en eneste gang.
Noe av det skyldes at Samuelsen er en veldig mye bedre ballfordeler enn Anders Konradsen, mens mye av det skyldes at spillerne våre ikke løper, ikke posisjonerer seg for å være spillbare før medspilleren er i trøbbel. Vår 'taktikk' er å trekke inn en ballsikker spiller og satse på at han er individuelt god nok til å løse problemet alene. En annen dimensjon er at vi ikke er i nærheten av noe som helst i det kollektive presset. Hvor i alle dager er midtbanespillerne?
Vi får ikke til å frispille oss fordi balltempoet er for lavt. Litt av poenget er jo å få flyttet ballen så hurtig i mellom leddene at motstander blir løpende i mellom. Vi blir løpt opp og når Trondsen og Konradsen respektivt sliter med å komme seg i gode posisjoner for videre oppspill blir det ofte støttepasning bakover. Da er litt av vitsen borte.
Synes Trondsen gjor en god profil de gangene han var på høyre indreløper plass ilag med Helland. Han slo et innlegg som gikk rett over Bendtner og et som Dølle burde satt i mål. Dersom vi skal spille med høye indreløpere tror jeg Jensen og Trondsen kunne gjort en bedre figur om de hadde byttet plass. Da kunne Jensen dratt seg innover i banen og skutt/slått innlegg mot bakerste eller eventuelt brukt Meling på overlapp. Trondsen er en av få spillere i Eliteserien som klarer å slå farlige innlegg i fra mellomleddet - det krever god presisjon for å ikke bli keepermat.
NÃ¥ blir det hverken eller. _________________ Hjemme, Borte, Overalt
Varierende slakt og meninger rundt Rasmussen ser jeg, men utifra det jeg så så synes jeg han var god foruten at han var helt rævva i pasningspillet og konstant valgte feil og gjorde en rekke farlige valg med ball.
Selvmålet er jo en gedigen brøler av Melling som HAR full oversikt der spør du meg.
Bare gjengen får hue på plass så kanskje vi får se RBK fotball i år også. _________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
...men utifra det jeg så så synes jeg han var god foruten at han var helt rævva i pasningspillet og konstant valgte feil og gjorde en rekke farlige valg med ball.
Basert på dine egne ord, hva skal til for at du synes noen har spilt dårlig? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no