English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odds BK - SK Odd (alias RBK)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:20    Post subject: Reply with quote

hva synes du han var da?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:24    Post subject: Reply with quote

Lurer litt på hvordan enkelte ser kampene når de sier at Tettey var elendig i dag. Riktig nok hadde han en håndfull feilpasninger, de fleste av de rett etter 3-0 scoringen til Sapara. Utenom det var han trygg i pasningene, gjorde seg hele tiden spillbar, dekket hele banen med løpene sine, la ned mye innsats, taklet og brøt flere ganger (blant annet foran 3-0 målet), var nære på å score etter en utrolig soloprestasjon helt mot slutten, viste tekniske detaljer og viste en beundringsverdig ro med ballen i pressede situasjoner.

Det eneste som trakk ned i dag var noen feilpasninger, hvorav de fleste kom da vi ledet 3-0. Roar Strand hadde forresten mange flere feilpasninger uten at noen virker å henge seg like mye opp i det.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2006 21:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men du mente jo at Tettey hadde vert bedre enn Solli også da, så at du mener at Solli var dårlig idag kommer ikke som en overaskelse.

Ja, jeg mener det. Tettey slurver en del i andre omgang, men det er han som skaper 3-0 målet og han har mange gode involveringer offensivt og defensivt. At du synes Solli var bedre kommer heller ikke som en overraskelse.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Halcyon
Junior

PostPosted: 25.09.2006 21:26    Post subject: Reply with quote

Helt enig Brady, Tettey var god i dag. Solli derimot var ikke spesielt god, mange feilpasninger og utrolig dårlige innlegg som vanlig.
without ever having felt sorry for itself.

D. H. Lawrence
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:27    Post subject: Reply with quote

du er ute å sykler Harald om du mener at Solli var dårligere enn Tettey, greit du ikke liker Solli! Men Solli var helt "ok" i dag og Tettey var "elendig".
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2006 21:29    Post subject: Reply with quote

Du får mene hvad du vil, det er også greit at du ikke liker Tettey, men Solli var dårligere end han i dag.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:30    Post subject: Reply with quote

Da lurer jeg egentlig på hvordan du ser kampen, Tettey, går ikke godt nok i press, slurver med passningene hele kampen igjennom. At folk som har klaget på Sollis feilpassninger tidligere unngår å se at Tettey bommer på voldsdomt med passninger idag er i mine øyne meget merkelig. Løpene du skryter av er også stort sett halvhjertet.

Tettey hadde kraftig fremgang fra de første kampene og frem til sen-sommeren, men idag var han regelrett elendig med unntak av ett par-tre situasjoner bl.a. situasjonen med det siste skuddet hans.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:30    Post subject: Reply with quote

Tettey gjør mye bra og noe mindre bra......det som er mindre bra er at han til tider sinker overgangspillet med tvers og bakover pasninger eller leverer pasningene alt for sent samt kan få opp blikket mye raskere.
Jeg må si at Iversen var veldig god sammen med Sapara, må si at Sapara har utrolig mye fotball i seg. Teknikk, blikk og bevegelighet er noen stikkord!
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 21:31    Post subject: Reply with quote

Tettey har vært god helt siden jeg hadde det forrige utbruddet mot han før sommeren engang! Men i dag var han forferderlig.... så du i det hele tatt kampen i dag Harald?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.09.2006 21:35    Post subject: Reply with quote

Seriøst folkens, dere har alle fått frem hva dere mener, hvorfor må dere poste den meninga 10-12 ganger?
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 25.09.2006 22:04    Post subject: Reply with quote

Overbevisende resultat, men dette Odd laget var ikke bra. Tror kampen på torsdag blir en langt tøffere batalje, og da må Dorsin og Strand (om han spiller back) skjerpe seg. Mye slurvete avleveringer som vi ville blitt hardere straffet for, mot en bedre motstander. 4-0 lyver litt synes jeg, vi var ikke SÅ mye bedre idag, men for all del, gode nok til å slå et svakt Odd lag.

PS! Tipper Tetteys unoter idag kommer av det lange avbruddet han har hatt, tipper han eier midtbanen mot TIL Wink

Last edited by Einherjar on 25.09.2006 22:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
fab4fan
Proff

PostPosted: 25.09.2006 22:14    Post subject: Reply with quote

Glemte å gratulere Super-Sapi med sitt første mål! Håper flere hiver seg på i gratulasjonen Cool
oddrane
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 22:21    Post subject: Reply with quote

Lol, for en elendig kamp.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Synes ikke at Tettey var topp i dag, men han gjør en del bra også, det bl. a han som lager Sapara's mål, han bryter, er med på løp framover og skaper forstyrelser slik at ingen dekker Sapara's 3. manns bevegelse , slik at han blir helt fri... Og det er flere ganger at han gjør offensive "drag" med ballen slik, skaper blandt annet en målsjanse og en corner helt på egen hånd..

Jeg er mer opptatt av at Riseth selger seg og gjør dårle valg som defensiv midtbane, disse feilene er mye farligere enn fordi de er nærmere mål og mindre RBK spillere bak ballen, enn Tettey feil...
WegHard
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 22:55    Post subject: Reply with quote

En god kamp, men jeg er enig i at resultatet lyver litt. Jeg er imidlertid svært glad for at vi ikke prøver å sikre inn en enmålsledelse, slik vi har gjort tidligere i sesongen (under Høgmo).

Blant spillerne markerer Steffen, Marek og Øyvind seg ut på plussiden. Er uenig i at Alexander var elendig, han får terningkast 4 av meg. Kone har også et positivt innhopp. Synes Vidar blir litt usynelig. Kunne godt tenkt meg å se Marek på midten, med Roar og Alexander på siden av seg. Er ikke helt komfortabel med Roar i den defensive delen av spillet. Tviler dog sterkt på at Knut vil gjøre store forandringer.

En deilig kveld. Tar meg en seierswhiskey. Heia RBK.
joakleis
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:12    Post subject: Reply with quote

Vi gjør ingen stor kamp, på ingen måte, men elendig er det heller ikke. Da hadde vi ikke vunnet 4-0.

Riktignok gjør Odd det ganske enkelt for oss, men jeg synes også vi gjør det vanskelig for Odd.
Roar og Micke er ustabile defensivt. Roar er forståelig. Micke liker jeg ikke å se sånn. Micke må skjerpe seg skal han få spille mot Brann.

Tettey er ikke dårlig på noen måte, men heller ikke spesielt god. Han har en del gode initiativ, bedre uten enn med ball. Synes først og fremst han slet med presisjonen i pasningsspillet. Og det var han som skapte Saparas mål.

Sapara og Steffen er igjen våre beste i mine øyne. Øyvind leker seg jo med en back som umulig kan ha særlig mye å fare med, jeg vet ikke hvor mye vi skal legge i det.

Jeg synes vi gjør en godkjent kamp. Ikke overbevisende spill på noen måte, men vi slapp også å ta ut vårt beste, og da blir det sånn. 4-0 uten å anstrenge seg. Det liker jeg. Kreftene kan vi spare til torsdag.
Keef
Senior

PostPosted: 25.09.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

mye bra Weghard.

Er enig med deg i at Sapi, Storflor og Iversen var meget gode i dag. Ting fløt godt igjen og det var deilig å se favorittlaget kose seg på banen etter hvert i 2. omgang. Godt å vinne stort igjen.
Sjelden har jeg sett de så glade for scoringer og spesiellt etter Sapas goall
Må også si at det var en svært morsom måte Kone utførte straffen på.

Håper vi holder flyten på torsdag...

a sphincter says what?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:16    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
hva synes du han var da?

Middels. Han hadde noen fine involveringer, men det var ingen stor kamp av han.
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Og det er flere ganger at han gjør offensive "drag" med ballen slik, skaper blandt annet en målsjanse og en corner helt på egen hånd..

Det er dette jeg mener er så "fantastisk" med dette forumet. Når Solli gjør slike ting er det idiotisk, og når Solli spiller som Tettey gjorde idag er han ræva og ødelegger allt for RBK.

Åpenbart at Tettey og Solli har helt forskjellige grenser for hva som er bra eller dårlige kamper for enkelte her inne.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.09.2006 23:23    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Synes denne kampen viser at vi trenger en ny stabil midtbanespiller! Tettey og Ciljan svinger utrolig i prestasjoner, la oss hente Koren eller denne Djuric!

Haha. Latterlig. Hente en ny en nå som vi har Norges desidert mest lovende midtbane med Tettey - Sapara - Skjelbred, muligens Hyka og Traore i tillegg til alltid lojale og arbeidsomme Strand, Riseth og Berg?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:24    Post subject: Reply with quote

er 100% enig med ballaballaballa her, folk snakker om at trenerene ofte fører trynefaktor når de tar ut laget! Ta en titt på dere selv i speilet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:25    Post subject: Reply with quote

Hvorfor sammenligne Solli og Tettey. De har to helt forskjellige roller i laget.

Sammenlign Solli med Storflor heller, og i dag var Storflor en klasse bedre uten at Solli gjorde en direkte dårlig kamp. Det er bare det at Solli er gjennomsnittlig på så altfor mange områder, og lider av å ikke være en angrepsspiller. Han mangler altfor mange egenskaper for være det (akselerasjon, kreativitet, luftstyrke, skudd, smartness, riktige løp, riktige pasningsvalg til riktig tid, gode innlegg).

Last edited by Brady on 25.09.2006 23:27; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.09.2006 23:26    Post subject: Reply with quote

Ingen fasit, men VG stiller med denne børsen:

Hirchs 5
Strand 7(!!!)
Basma 4
Koppinen 5
Dorsin 3
Sapara 6
Riseth 4
Tettey 6
Solli 5
Ivers 7 BB
Storflor 6

Synes vurderingen av Strand er nærmest skandaløs. Synes også forsvaret var bedre enn som så.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:28    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
joko- wrote:
Synes denne kampen viser at vi trenger en ny stabil midtbanespiller! Tettey og Ciljan svinger utrolig i prestasjoner, la oss hente Koren eller denne Djuric!

Haha. Latterlig. Hente en ny en nå som vi har Norges desidert mest lovende midtbane med Tettey - Sapara - Skjelbred, muligens Hyka og Traore i tillegg til alltid lojale og arbeidsomme Strand, Riseth og Berg?

Ja.. ser ikke noe problem i at de bytter på å spille på en plass sånn som de gjør nå om dagen! Riseth er ferdig som midtbanespiller etter denne sesongen og kjøper vi en ny da, blir det akkurat samme status som vi har nå, nemlig at Tettey og Skjelbreid sloss om en plass.

Last edited by longns on 25.09.2006 23:29; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.09.2006 23:28    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ingen fasit, men VG stiller med denne børsen:

dagens understatement
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb