| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toki Veteran

|
Posted: 05.12.2017 19:35 Post subject: |
|
|
Lke mye som at det var supportere og utenforstående som sa i fra, var det vel klubbens medlemmer som reagerte. Har ikke lest hva Kroken skriver enda, men dette er vel ganske tydelig.
Hvis en skal variere litt fra Spania kan de kanskje vurdere Israel eller Kypros? Kan heller ikke skjønne at USA er helt utelukket. Malmø gjør det vel for andre året på rad. Bendter og norske vikinger burde gi grunnlag for en real turné/happening over dammen.
"Kom og se de nordiske vikinger. Vi byr på tradisjonell nordisk /trøndersk kaffedrikk og god europeisk fotball". _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 05.12.2017 19:43 Post subject: |
|
|
| Når man avlyser turen til Dubai på grunn av politikk så er det vel heller tvilsomt om Israel er det beste valget som ny destinasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.12.2017 19:55 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | niccolai wrote: | | senador wrote: | | Eirik96 wrote: | | Håper ihvertfall at RBK klarer å finne noen gode treningsmotstandere som er noe ala Shakhtar Donetsk og Guangzhou Evergrande i kvalitet, blir skuffa om vi ender opp med kun Malmö eller Helsinki igjen. |
Det blir nok fort enden på visa. Så kan de politisk korrekte slå seg på brystet og skryte av At RBK snur. Så hører man ikke et knyst når det er Europa League og det renner mafiapenger overalt. Vi burde jo også boikottet oss selv for å selge våpen til tvilsomme regimer. |
Enig. Hvor går grensen ! Da må man jo til slutt boikotte alle land da.
Vet at Dubai er en by i De forente arabiske emirater.
Håper alle de som startet dette hylekoret er konsekvent på andre plasser de besøker. |
Grensen går der hvor vi legger RBKs verdigrunnlag til side. Veldig enkelt.
Vi trenger da ikke boikotte alle land. Hvorfor i alle dager skal vi det?? Det finnes mange demokratiske og frie land uten slaveri og undertrykking. Vi kan trene i en av disse landene. |
Problemet er at hvis dette skal følges til punkt og prikke så måtte man legge ned klubben. Det er uetisk å være en del av FIFA som er gjennomkorrupt. Vi spilte mot Zenit også som er ren mafiavirksomhet. Hvor var hylekoret da? Da skulle vi nektet å spille. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 19:58 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Er det mulig å være mer PK? Makan!
Det kommer fra en som ligger langt inne på venstre siden i politikken.
Men boikott har , eller vil aldri nytte.
Sannheten er at Dubai hadde vært et perfekt sted å ha treningopphold..
Hva skjedde med å ikke blande politikk og fotball?! |
Åh boohooo "PK". Er det noen som kan hylekor så er det "ALT ER PK"-gjengen.
Dubai er et usselt regime hvor kvinner ikke har lov til å bevege seg rundt uten at mannfolk passer på de. Hvor de inntil nylig ikke hadde lov til å kjøre bil.
Ved å legge igjen penger så åpenbart så legitimerer man dette her. Når folk drar paralleller til USA så er det som en mann en gang i tiden sa: Det er stor forskjell på å barbere seg og kutte av seg haka. Alle stater har svin på skogen, men så lang de politiske og samfunnsmessige verdiene til Dubai er fra Rosenborg og det denne klubben og de liberale og inkluderende verdiene vi står for, gjør at det er helt riktig av klubben å gjøre en helomvending.
Politikk og fotball bør blandes. I den grad det bidrar positivt. Sport skal være inkluderende. Det skal være en positiv ting. Det er en grunn til at "nei til rasisme" er en stor kampanje. Sport skal forene folk, ikke være med på å underbygge splittelse og undertrykkelse. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.12.2017 19:59 Post subject: |
|
|
Ikke mange ganger jeg er enige her altså.
Men FIFA støtter Qatar-VM. Qatar er om mulig enda værre enn Dubai.
Norge er jo en del av FIFA.. Men .. Poenget er..
RBK skyter seg selv i foten.. Nå må de også være konsekvente, og man kan fort bli tatt for å være dobbeltmoralistisk gjennom en slik boikott.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:00 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | niccolai wrote: | Er det mulig å være mer PK? Makan!
Det kommer fra en som ligger langt inne på venstre siden i politikken.
Men boikott har , eller vil aldri nytte.
Sannheten er at Dubai hadde vært et perfekt sted å ha treningopphold..
Hva skjedde med å ikke blande politikk og fotball?! |
Åh boohooo "PK". Er det noen som kan hylekor så er det "ALT ER PK"-gjengen.
Dubai er et usselt regime hvor kvinner ikke har lov til å bevege seg rundt uten at mannfolk passer på de. Hvor de inntil nylig ikke hadde lov til å kjøre bil.
Ved å legge igjen penger så åpenbart så legitimerer man dette her. Når folk drar paralleller til USA så er det som en mann en gang i tiden sa: Det er stor forskjell på å barbere seg og kutte av seg haka. Alle stater har svin på skogen, men så lang de politiske og samfunnsmessige verdiene til Dubai er fra Rosenborg og det denne klubben og de liberale og inkluderende verdiene vi står for, gjør at det er helt riktig av klubben å gjøre en helomvending.
Politikk og fotball bør blandes. I den grad det bidrar positivt. Sport skal være inkluderende. Det skal være en positiv ting. Det er en grunn til at "nei til rasisme" er en stor kampanje. Sport skal forene folk, ikke være med på å underbygge splittelse og undertrykkelse. |
Det er Saudi-Arabia det..
Dubai så kan kvinner gå relativt fritt..
Er et turistmekka.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:00 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Problemet er at hvis dette skal følges til punkt og prikke så måtte man legge ned klubben. Det er uetisk å være en del av FIFA som er gjennomkorrupt. Vi spilte mot Zenit også som er ren mafiavirksomhet. Hvor var hylekoret da? Da skulle vi nektet å spille. |
Tullball. Det er forskjellen mellom å kjøpe en tskjorte på H&M som du kanskje vet at kommer fra en sweatshop et sted og det å leie inn en slave til å gjøre jobben din.
Kanskje det første ikke er ideelt, men det andre bør man holde seg fryktelig langt unna når man kan det. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 05.12.2017 20:01 Post subject: |
|
|
Nå må dere slutte... Blir litt matt av dere.
Turen til Dubai ble da ikke avlyst pga. politikk....
Ser at det er flere her som skriver at dette har med politikk å gjøre, men det blir ikke riktig av den grunn.
Vi blander ikke idrett og politikk. Det er de fleste enige i tror jeg.
Dette handler om verdiene til Rosenborg (verdier som betyr noe for meg som supporter).
Jeg kopierer inn et par setninger fra RBKs verdigrunnlag:
"Måten vi utøver verdiene på, viser vårt syn på mennesker og samfunnet utover det sportslige"
Og: "Vi er bevisst vårt ansvar som rollemodeller og forbilder"
RBKs verdigrunnlag synes jeg alle RBK-ere bør lese. Dette er ikke bare "fine ord". Det er slik RBK er. Det er slik vi kjenner oss inni oss. Les også gjerne Molde sitt verdigrunnlag - det handler om at de skal bli så gode som mulig. RBK sitt handler om at vi skal bli så gode som mulig, men også at vi samtidig bryr oss - vi har et samfunnsansvar. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:02 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | Nå må dere slutte... Blir litt matt av dere.
Turen til Dubai ble da ikke avlyst pga. politikk....
Ser at det er flere her som skriver at dette har med politikk å gjøre, men det blir ikke riktig av den grunn.
Vi blander ikke idrett og politikk. Det er de fleste enige i tror jeg.
Dette handler om verdiene til Rosenborg (verdier som betyr noe for meg som supporter).
Jeg kopierer inn et par setninger fra RBKs verdigrunnlag:
"Måten vi utøver verdiene på, viser vårt syn på mennesker og samfunnet utover det sportslige"
Og: "Vi er bevisst vårt ansvar som rollemodeller og forbilder"
RBKs verdigrunnlag synes jeg alle RBK-ere bør lese. Dette er ikke bare "fine ord". Det er slik RBK er. Det er slik vi kjenner oss inni oss. Les også gjerne Molde sitt verdigrunnlag - det handler om at de skal bli så gode som mulig. RBK sitt handler om at vi skal bli så gode som mulig, men også at vi samtidig bryr oss - vi har et samfunnsansvar. |
Dette er politikk!.
Hvis man skal følge verdiene som står fram da..
Da kan man virkelig begynne å kryssjekke en del plasser RBK ikke kan reise til.. Det kan bli mange, og en lang liste. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:03 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: |
Er et turistmekka.. |
En forveksling. Dubai er nesten like pill råttent. Det eneste som skiller de er at SA har oljen så de slipper å bry seg om sånt.
https://www.usatoday.com/...x/2554045/
"Turistmekka" hvor man som kvinne blir fengslet hvis man anmelder voldtekt. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:06 Post subject: |
|
|
OK!.
Verdiene til Rosenborg.
Åpenhet!. Vi har vært i Rosenborg.
Der blir Homofile hetset, og det er faktisk ikke love å vise at man er homofil i det landet. Vi har vært der, og spilt kamper.. Hvor var boikotten da?
Altså.. det kan bli langt, og mye framover.. Jeg tror, og mener at RBK skyter seg selv i foten her.
Verden er et bedriten sted.. Og mange plasser er det ikke like bra som i Norge. Slik er det.. desverre.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:07 Post subject: |
|
|
| Tror de fleste her evner å se at det er en forskjell mellom offisielle kamper man må spille for å faktisk være med i fotballverdenen og det å legge en treningsleir til en av de verre statene man kan velge når det kommer til menneskerettigheter (av de statene som er fungerende). |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:07 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | niccolai wrote: |
Er et turistmekka.. |
En forveksling. Dubai er nesten like pill råttent. Det eneste som skiller de er at SA har oljen så de slipper å bry seg om sånt.
https://www.usatoday.com/...x/2554045/
"Turistmekka" hvor man som kvinne blir fengslet hvis man anmelder voldtekt. |
Klar over at plassen er pill råttent i forhold til lover og regler.
Men kvinner får bevege seg fritt, og man får lov til å kjøre bil.
Systemet i mange av de landene der er pill råttent, tvers gjennom.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 05.12.2017 20:09 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | Ikke mange ganger jeg er enige her altså.
Men FIFA støtter Qatar-VM. Qatar er om mulig enda værre enn Dubai.
Norge er jo en del av FIFA.. Men .. Poenget er..
RBK skyter seg selv i foten.. Nå må de også være konsekvente, og man kan fort bli tatt for å være dobbeltmoralistisk gjennom en slik boikott.. |
https://en.m.wikipedia.or...ataboutism
Ta å les litt her, du. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 20:12 Post subject: |
|
|
Klar over at plassen er pill råttent i forhold til lover og regler.
Men kvinner får bevege seg fritt, og man får lov til å kjøre bil.
Systemet i mange av de landene der er pill råttent, tvers gjennom.. |
Det er fortsatt råttent og så menneskerettighetsråttent at man må faktisk som klubb ta et standpunkt der man ikke unødvendig støtter dette. Og er de andre landene pill råtne så unngår man de også. Fordi man som klubb med et samfunnsengasjement og verdier har et ansvar for å ikke berike slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 05.12.2017 20:26 Post subject: |
|
|
Dette er politikk!. |
Nei, det er jeg uenig i
Hvis man skal følge verdiene som står fram da..
Da kan man virkelig begynne å kryssjekke en del plasser RBK ikke kan reise til.. Det kan bli mange, og en lang liste. |
Ja, enig - og landene på denne lange lista bør vi da holde oss unna. Det er logisk. Vi bør heller dra til land som respekterer menneskerettighetene. Det finnes en lang liste med slike land også. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.12.2017 21:07 Post subject: |
|
|
| niccolai, det virker på meg som om du er mot denne avgjørelsen bare for å være mot den – fordi det er en "politisk korrekt" avgjørelse. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.12.2017 21:14 Post subject: |
|
|
Hvis det er politisk korrekthet folk er redd for, så kan jeg opplyse om at dette også har blitt hyllet i kommentarfeltet på document.no - ikke den gjengen som normalt sett er mest opptatt av politisk korrekthet, skulle jeg mene. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 05.12.2017 21:21 Post subject: |
|
|
Ja det skulle ikke forundre meg om kjernens omtale av regimene der nede som middelalderske, på noe vis var islamofobi. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 05.12.2017 22:26 Post subject: |
|
|
Haha Søren jeg trodde faktisk Nord Korea skulle arrangere OL og nå føler jeg meg skikkelig lurt! Uansett, Nordthugen kommer ikke med så who cares.
Jeg holder meg til resten av innlegget, Idrett = Ikke politikk
Ingen bryr seg om oss uansett, bare internjustis i lille Norge. Så alle nordmenn, for all del ikke reis til Dubai eller Tsjetsjenia for den del. Ja det er feil skrevet om noen vil google det også!
 |
|
| Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 05.12.2017 22:30 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Når man avlyser turen til Dubai på grunn av politikk så er det vel heller tvilsomt om Israel er det beste valget som ny destinasjon. |
Spania respekterer menneskerettighetene men gjør krav på Gibraltar som er en fri nasjon og "Commonwealth eiendom", analogen til Russland og Krim. Altså ikke reis til Spania heller. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.12.2017 22:39 Post subject: |
|
|
| kristoffer99 wrote: | | pavel londak fan account wrote: | | Når man avlyser turen til Dubai på grunn av politikk så er det vel heller tvilsomt om Israel er det beste valget som ny destinasjon. |
Spania respekterer menneskerettighetene men gjør krav på Gibraltar som er en fri nasjon og "Commonwealth eiendom", analogen til Russland og Krim. Altså ikke reis til Spania heller. |
Totalt sammenlignbart |
|
| Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 05.12.2017 23:01 Post subject: |
|
|
| Nja... litt drøy. Ser den. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 05.12.2017 23:06 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | | kristoffer99 wrote: | | pavel londak fan account wrote: | | Når man avlyser turen til Dubai på grunn av politikk så er det vel heller tvilsomt om Israel er det beste valget som ny destinasjon. |
Totalt sammenlignbart |
Spania driver jo extrem dyreplageri, så ikke dra dit _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.12.2017 23:17 Post subject: |
|
|
| SeG wrote: | | Joda, kan forstå det, men jeg ville googla en ekstra gang hvis jeg mistenkte at Nord-Korea skulle arrangere OL. |
Var det ikke Esten i dagbladet eller noen av de andre geniene i norsk journalistikks intelligensia som faktisk trodde det samme, at Vinter-OL skal arrangeres i Nord Korea?
Selv om jeg selv ikke er 100% sikker på at jeg ville valgt bort Dubai om de kom opp som billigste stopover på vei til østen, og jeg dermed gjør meg sårbar for hykleribeskyldninger, vil jeg påpeke at det står krystallklart - i svart og hvitt - i Rosenborgs verdigrunnlag at Rosenborg skal være forbilder også utenfor banen.
Da forplikter man seg til å være litt PK. Da forplikter man seg til å bry seg om ting som menneskerettigheter og å behandle folk ordentlig, inkludert asiatiske gjestearbeidere. |
|
| Back to top |
|
 |
|