| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste? |
| Østbø |
|
1% |
[ 2 ] |
| Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
| Meling |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Lundemo |
|
1% |
[ 2 ] |
| Konradsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Helland |
|
20% |
[ 24 ] |
| Bendtner |
|
69% |
[ 81 ] |
| Adegbenro |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 116 |
|
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 24.09.2017 22:13 Post subject: |
|
|
| Veldig bra gjennomført. Artig å se at Helland er på gang. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 24.09.2017 22:40 Post subject: |
|
|
Mange gode i dag (sett 2. omgang i reprise nå). Savner dog høyere balltempo i midtbaneleddet. Hurtige spillvendinger er det bortimot ingenting av. Gjør det en del vanskeligere å skape noe på sidene. Om man klarer å sette Adegbenro opp i flere isolerte 1v1-situasjoner blir det dødsfarlig.
Håper på følgende lag mot Vardar:
Hansen - Hedenstad, Tore, Skjelvik, Meling - Trondsen, Lundemo, Mike - Helland, Bendtner, Samuel
Konradsen er for meg (sammen med Hedenstad) dette RBK-lagets svakeste ledd. Fint tempo og driv med ball samt stor rekkevidde defensivt, men pasningsfot og grunnteknikk er virkelig ikke bra. Vanskelig å holde høyt balltempo når han spiller siden han hverken har særlig god oversikt eller kan slå noe særlig med lengre pasninger som tvinger motstander til å flytte på seg. Begynner å bli svært storforlangende når en spiller av hans kaliber ikke lenger holder mål i min bok, men skal laget forbedre seg ytterligere er hans posisjon en av de første jeg ville vurdert.
Helland med en veldig positiv kamp! Skjelvik er helt utrolig god i det offensive spillet! Helt der oppe blant historiens beste offensive RBK-stoppere etter min mening. Veldig klok og rolig under press, og skaper overtall og ubalanse i LSK-laget når han drar av en av LSKs spisser bakerst. Liker også Kåres forsøk med Milan som spiss. I enkelte kampbilder kan han utgjøre en forskjell i den rollen.
Etter å ha sett andre omgang må jeg også si at LSKs andre sentrale midtbanespiller, Matthew, var imponerende. God i det meste!
Alt i alt en underholdende, rotete kamp hvor begge lag ble litt overivrige fremover i perioder! Rent underholdningsmessig var det supert! |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 24.09.2017 22:43 Post subject: |
|
|
Lurer litt på om Bendtners første kanskje er selvmål. I stanga, i keeper og så inn. Er strengt tatt selvmål av keeper det. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.09.2017 22:44 Post subject: |
|
|
| Nei, den går i keeper først. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 24.09.2017 22:46 Post subject: |
|
|
Jeg tørr påstå det er vanskelig å være så bombesikker på det. Veldig vanskelig å se spørr du meg. Nå blir det garantert ikke fulgt opp på noen måte offisielt, men den er diskutabel i det minste _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 24.09.2017 22:49 Post subject: |
|
|
Ang. Bendtner er jeg ganske så sikker på at han hadde scoret flere mål om han hadde fått litt friere tøyler i feltet. Innleggskvaliteten har vært såpass laber i år, så også i dag, at om han oftere hadde kommet på første stolpe nok hadde kommet til flere avslutninger. Når det også blir litt dårlig med etterfylling fra midtbanen i boks blir det ganske lett å holde styr på en Bendtner som konsekvent trekker ut på bakerste.
Mannen står dog likevel med 15 (14?) mål, så skal ikke klage!  |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 24.09.2017 23:08 Post subject: |
|
|
Østbø 5
Hedenstad 5
Reginiussen 5
Skjelvik 5
Meling 6
Lundemo 5
Jensen 6
Konradsen 6
Helland 7
Bendtner 8
Samuel 7 |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.09.2017 23:12 Post subject: |
|
|
| Bra kamp. Nå er vi der vi skal være og kan cruise inn til seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.09.2017 23:16 Post subject: |
|
|
Østbø 6
Hedenstad 6
Reginiussen 6
Skjelvik 6
Meling 7
Jensen 6
Lundemo 6
Konradsen 6
Helland 7
Bendtner 7
Adegbenro 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 24.09.2017 23:24 Post subject: |
|
|
Meling gjør vel ikke noe særlig feil i dag. Er strålende med ball den gutten, har fantastisk ro i spillet og er faktisk veldig god bakover også. Min BB, tett fulgt av Helland, Bendtner og Adegbenro.
Østbø 6
Hedenstad 5
Tore 6
Jørgen 5
Meling 7
Kon 6
Lundemo 6
Jensen 6
Helland 7
Bendtner 7
Adegbenro 7 _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 24.09.2017 23:48 Post subject: |
|
|
Østbø: 5
Hedenstad: 5
Reginiussen: 6
Skjelvik: 5
Meling: 7
Jensen: 7
Lundemo: 5
Konradsen: 5
Helland: 7
Bendtner: 7
Adegbenro: 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 24.09.2017 23:54 Post subject: |
|
|
| Nordlys wrote: |
Konradsen er for meg (sammen med Hedenstad) dette RBK-lagets svakeste ledd. Fint tempo og driv med ball samt stor rekkevidde defensivt, men pasningsfot og grunnteknikk er virkelig ikke bra. Vanskelig å holde høyt balltempo når han spiller siden han hverken har særlig god oversikt eller kan slå noe særlig med lengre pasninger som tvinger motstander til å flytte på seg. Begynner å bli svært storforlangende når en spiller av hans kaliber ikke lenger holder mål i min bok, men skal laget forbedre seg ytterligere er hans posisjon en av de første jeg ville vurdert. |
Jeg er veldig uenig i at Konradsen er et svakt ledd. Ser vi på kampene med ham har vi et poengsnitt på 2.27, uten har vi snitt på 1.8. Riktignok har vi bare spilt 5 kamper uten, og 0,47 er ikke så altfor stor forskjell heller, men for eksempel leverte vi årsverste borte mot Haugesund og en elendig kamp hjemme mot samme lag, begge ganger uten Konradsen. Vi røk også ut av cupen uten han. I tillegg var han en reddende engel på 3-4 dødballer mot Dundalk, og veldig viktig på 1-0 hjemme mot Ajax. Vi hadde antagelig røket ut mot Dundalk hadde det ikke vært for Konradsen, for det sto ofte Irer i kø bak ham i feltet. Han var den første til å gå i krigen mot dem, og han er ofte den første til å gjøre det samme i andre kamper.
Men jeg er enig i at Konradsen har mye å gå på, både teknisk og pasningsmessig. Men da er det enda godt at han tross alt kanskje er den aller beste gjenvinningsspilleren i ligaen, at han er en av de aller mest målfarlige indreløperne, og at han har et driv som et godstog. Og, til tross for sin relativt begrensede teknikk, er det faktisk få som er bedre til å dra seg ut av trange situasjoner med ballen enn nettopp Konradsen. Det så vi også mot Celtic, og etter 20 travle minutter i Amsterdam var han også strålende de siste 160 minuttene av de to kampene.
Jeg skjønner at folk tenker svakt ledd fordi det ser kjeitete ut når han spiller fotball. Og jada, det går treigt til tider med ham. Men - det er kun en del av spillet fotball. Konradsen er så utrolig god på så mye annet at han likevel er jævlig viktig for dette laget. Vi trenger vinnertyper i Rosenborg, og han er kanskje den aller største av dem utpå banen. Hvilket jo statistikken virker å underbygge. Konradsen er ikke den som får oss til å skinne på gode dager, men han er en av dem som får oss til å henge sammen på dårlige. Han er tydeligvis ekstremt undervurdert her inne - men han motbeviste jo alles dystre spådommer om at han skulle falle totalt gjennom i Europa med glans. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 25.09.2017 00:17 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | BalleK wrote: | | Klassestraffe - han er ekstremt god - gå for hat trick nå |
Det er vel nesten et understatement! Jeg har tidligere vært litt nervøs for straffespark vår vei, langt ifra vært sikker på scoring... Bendtner må være den beste straffeskytteren vi har hatt i klubben! |
Tror faktisk Gytkjær er den beste vi har hatt (har vel aldri bommet på straffe i kamp i hele sitt proffliv). _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 25.09.2017 00:49 Post subject: |
|
|
Bent Skammelsrud er den beste straffeskyttern vi har hatt. Punktum.
Gytkjær og Bendtner har ikke hatt nærheten av mange nok straffespark til at vi kan utnevne dem til de beste vi har hatt på det punktet. De har for all del gjort jobben sin men synes det blir rimelig historieløst å påstå feks Gytkjær er den beste vi har hatt.
Men er forøvrig enig i at det er deilig å ikke være nervøs før skudd fra krittmerket kontra tidligere år _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 25.09.2017 07:38 Post subject: |
|
|
| Ikke glem Iversen når det kommer til straffer. Men straffene til Bendtner er rett og slett strålende. Varierer side og keeperne går feil hver gang. Ikke at det spiller noen rolle om de hadde valgt riktig heller, han legger de helt ut i siden uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 25.09.2017 07:53 Post subject: |
|
|
Vedr Anders Kon.
BÃ¥de Nordlys og Pokie har gode poeng.
Men det er alltid forbedringspotensial i stallen.
Uansett så ble sommervinduet med Trondsen og Samuel veldig bra og ga oss x faktoren. Trondsen blir en kjempegod midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 25.09.2017 07:57 Post subject: |
|
|
| Pokie wrote: | | Nordlys wrote: |
Konradsen er for meg (sammen med Hedenstad) dette RBK-lagets svakeste ledd. Fint tempo og driv med ball samt stor rekkevidde defensivt, men pasningsfot og grunnteknikk er virkelig ikke bra. Vanskelig å holde høyt balltempo når han spiller siden han hverken har særlig god oversikt eller kan slå noe særlig med lengre pasninger som tvinger motstander til å flytte på seg. Begynner å bli svært storforlangende når en spiller av hans kaliber ikke lenger holder mål i min bok, men skal laget forbedre seg ytterligere er hans posisjon en av de første jeg ville vurdert. |
Jeg er veldig uenig i at Konradsen er et svakt ledd. Ser vi på kampene med ham har vi et poengsnitt på 2.27, uten har vi snitt på 1.8. Riktignok har vi bare spilt 5 kamper uten, og 0,47 er ikke så altfor stor forskjell heller, men for eksempel leverte vi årsverste borte mot Haugesund og en elendig kamp hjemme mot samme lag, begge ganger uten Konradsen. Vi røk også ut av cupen uten han. I tillegg var han en reddende engel på 3-4 dødballer mot Dundalk, og veldig viktig på 1-0 hjemme mot Ajax. Vi hadde antagelig røket ut mot Dundalk hadde det ikke vært for Konradsen, for det sto ofte Irer i kø bak ham i feltet. Han var den første til å gå i krigen mot dem, og han er ofte den første til å gjøre det samme i andre kamper.
Men jeg er enig i at Konradsen har mye å gå på, både teknisk og pasningsmessig. Men da er det enda godt at han tross alt kanskje er den aller beste gjenvinningsspilleren i ligaen, at han er en av de aller mest målfarlige indreløperne, og at han har et driv som et godstog. Og, til tross for sin relativt begrensede teknikk, er det faktisk få som er bedre til å dra seg ut av trange situasjoner med ballen enn nettopp Konradsen. Det så vi også mot Celtic, og etter 20 travle minutter i Amsterdam var han også strålende de siste 160 minuttene av de to kampene.
Jeg skjønner at folk tenker svakt ledd fordi det ser kjeitete ut når han spiller fotball. Og jada, det går treigt til tider med ham. Men - det er kun en del av spillet fotball. Konradsen er så utrolig god på så mye annet at han likevel er jævlig viktig for dette laget. Vi trenger vinnertyper i Rosenborg, og han er kanskje den aller største av dem utpå banen. Hvilket jo statistikken virker å underbygge. Konradsen er ikke den som får oss til å skinne på gode dager, men han er en av dem som får oss til å henge sammen på dårlige. Han er tydeligvis ekstremt undervurdert her inne - men han motbeviste jo alles dystre spådommer om at han skulle falle totalt gjennom i Europa med glans. |
Akkurat dette med at han var så god i Europa er en sannhet med modifikasjoner. Tidvis god i kvaliken, tidvos horribel. Mot Celtic ødela han for alt av overgangsspill fordi han brukte alt for lang tid med ballen de få gangene vi fikk tak i den. Mot Sociedad var han i mine øyne, sammen med Dølle, lagets desidert dårligste spiller. Når kravet om teknikk og presisjon ble skrudd ettertrykkelig opp falt han rett gjennom. Skal dog gi ham denne e-cupperioden til å motbevise dette, men jeg er slett ikke overbevist.
Ser argumentet ditt angående def. dødball. Der har man vært så svake i år at Konradsen kan være avgjørende. Finnes dog flust av oppnåelige spillere der ute med duellstyrke på AKs nivå, men som samtidig behersker kula mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 25.09.2017 07:59 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | | Trondsen blir en kjempegod midtbanespiller. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 25.09.2017 09:35 Post subject: |
|
|
Østbø: 6
Hedenstad: 5
Reginiussen: 6
Skjelvik: 6
Meling: 6
Jensen: 7
Lundemo: 6
Konradsen: 6
Helland: 7
Bendtner: 8
Adegbenro: 6
Solid kamp tross alt! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.09.2017 09:37 Post subject: |
|
|
SÃ¥ kampen live, veldig god stemning
Kjernen utkonkurrerte Kanarifugla på bortebane, sterkt!
Synd ikke Botheim var med og fikk de siste 10 for Bendtner, må gi gutten de sjansene han kan (regner med det var en landslagssamling eller noe sånt?)
Østbø - 5
Meling - 7
Skjelvik - 6
Tore - 6
Hedenstad - 5
Jensen - 6
Lundemo - 6
Konradsen - 6
Helland - 8
Bendtner - 8 BB
Samuel - 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 25.09.2017 10:05 Post subject: |
|
|
Børs
Østbø 6
Meling 7
Tore 6
Skjelvik 6
Hedenstad 5
Jensen 6
Konradsen 5
Lundemo 6
Helland 7
Bendtner 8
Adegbenro 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7402 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.09.2017 10:10 Post subject: |
|
|
| Angående Konradsen tror jeg man til en viss grad må innse hvilke felt han har spisskompetanse på, som ble godt nevnt av Pokie. Han er ingen Kroos eller Iniesta, men han har et herlig driv med ballen som indreløper, og jeg syntes jeg så tendenser til at han bidro til relasjoner på venstrekanten med Samuel og Birger i går. Syntes Konradsen er vesentlig bedre i ES nå som han får spille indreløper, samtidig som han gjorde noen knallkamper i Europa-kvalliken. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 25.09.2017 10:57 Post subject: |
|
|
Børs:
Østbø 6
Hedenstad 5
Reginiussen 5
Skjelvik 6
Meling 7
Jensen 6
Lundemo 5
Konradsen 6
Helland 7 BB
Bendtner 7
Adegbenro 6 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.09.2017 12:27 Post subject: |
|
|
Fin kamp det der, vi opptrådte som det klasselaget vi skal være mot LSKs primitive kick-and-run, og lyktes veldig godt med å beholde roen og spille Lillestrøm lave. Jeg kunne ha ønsket meg et litt tydeligere signal når vi går for innlegget, slik at vi får litt flere innløp og skaper flere klare sjanser i de situasjonene, men vi lykkes alt i alt godt med spillet på siste tredel.
Adegbenro er litt skuffende i overgangsspillet, og går seg veldig ofte fast, eller blir løpt opp bakfra. Han må enten være enda mer direkte på ytterste motstander, eller bruke pasningsalternativer tidligere. Litt for glad i å skjære inn sentralt.
En liten mening: når midtstopper Amundsen helt tydelig og unødvendig grisetakler Samuel bakfra, lager straffe, og så løper bort for å kjefte ham opp, så synes jeg egentlig dommeren kunne akkumulert det til et rødt kort. Ikke fordi han tar fra ham en sjanse - straffesparket er en forbedring - men fordi taklingen er stygg og reaksjonen ufin.
Børs:
Østbø 6 - God igangsetter. Blir vel aldri egentlig satt på prøve.
Hedenstad 6 - Samspillet sitter bedre rundt Jensen og Helland, der får han brukt ballspillerferdighetene sine
Reginiussen 5 - Vinner mange dueller, men har noen skjønnhetsfeil som skaper småfarlige situasjoner.
Skjelvik 7 - Spiller med stor autoritet. Viktig i det oppbyggende spillet, og bruker korridoren oftere og oftere når midtbanen markeres.
Meling 6 - Entusiastisk og villig fremover, og nøye bakover. Mangler presisjon i de avgjørende øyeblikkene framover. Bør score.
Jensen 7 - Aktiv og god, regisserer mye moro på siden sin.
Lundemo 6 - Rollespiller som tar tak i det defensive, og gjør ting enkelt og greit med ball uten å forsøke det helt spektakulære.
Konradsen 6 - Litt kranglete med ball, men viser flere ganger evne til å frigjøre seg i farlige rom med ball. Dårlige skudd.
Helland BB 7 - I spillehumør, og skaper mye trøbbel for backen sin ved å variere retningene sine. Blir som vanlig litt i overkant lur etter å ha lyktes med en (fabelaktig) luring, og spillet lider litt av det.
Bendtner 7 - Det definitive sentrum for angrepsspillet, selv om han gjorde uvanlig mange småfeil med ball. En meget bra scoring, en ultrasikker straffe, og to smågeniale frispillinger som burde gitt scoring. Enda lit skarpere i steget, så sitter det et par mål til.
Adegbenro 6 - Går seg veldig mye fast når han avanserer med ball, samtidig er han enormt god til å passere backen sin. Unødvendig gult kort. Skaffer/får straffe.
De Lanlay - Husker ikke
Jevtovic - SÃ¥ ikke
Trondsen - Vet ikke
Kåre 7 - Godt disponert lag, god kampplan, lykkes. Litt synd å ikke kunne gi Botheim muligheten til et innhopp (ved å ta ham ut i troppen) når Vilhjalmsson er ute. Akkurat sånne kamper det hadde vært kjekt å få erfaring i. |
|
| Back to top |
|
 |
|