View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 25.08.2017 22:04 Post subject: |
|
|
Det var han som slapp Huntelaar av alle bak seg på en lang pasning i bakrom, der Skjelvik måtte prøve å løpe han opp og Hansen reddet spektakulært. Han bommet på ballen når han skulle klarere så det ble corner. Det ble fult kaos når han bommet på en klarering i eget felt som endte med at han sendte ballen en meter til side for eget mål og corner til Ajax. Han hadde 3 upressa feilpasninger på rad, som endte med livsfarlige brudd når vi sto semihøyt med laget. Så det var mye rusk i går også.
Men, vi berget og han vant en del viktige dueller også, så skal ikke sage han helt. Han hadde også et veldig fint mottak på kassa og spilte den fint videre midtveis i andre.
Vi får heller si oss fornøyd med at vi, til tross for at Tore, som har vært vår soleklart beste utespiller i år, var borte i 3 av 4 kamper mot Celtic og Ajax så klarte vi oss bra. Bjørdal er en fin backupspiller i så måte. Men jeg er enig med Hedon i at vi skal ønske han lykke til videre på nye eventyr og se oss om etter en mer solid stopper som erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 25.08.2017 23:27 Post subject: |
|
|
Synes du er streng med Skjelvik når du sier han "prøver" å stoppe Klaas-Jan. Han løper jo opp han og forstyrrer han nok til at Hansen får stoppet den. Synes det er 60/40 i Hansens favør på hvem som skal ha æren for at det ikke ble mål.
Ellers er jeg veldig enig i din beskrivelse av hvordan Bjørdal spilte i går. Genial i duellspillet. Livsfarlig når Ajax spiller direkte _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
are Junior
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2017 22:33 Post subject: |
|
|
Litt overraskende åpen Bjørdal, som muligens er skuffet over dette. Føler dette er rimelig klar beskjed om at vi ikke ønsker å forlenge. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.09.2017 23:17 Post subject: |
|
|
Da tar jeg det for gitt at SIB og KI allerede har midtstoppere på blokka. Tore Reginiussen er jo litt skadeplaget, og Skjelvik er muligens også på vei bort. Da må vi jo ha inn en stopper eller to i neste vindu. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.09.2017 23:59 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Litt overraskende åpen Bjørdal, som muligens er skuffet over dette. Føler dette er rimelig klar beskjed om at vi ikke ønsker å forlenge. |
Jeg synes ikke Bjørdal er så dårlig. Det lukter mere at Kåre og Stig Inge planlegger å oppgradere på denne plassen i løpet av vinteren.
Ellers hadde man da i det minste prøvd å gå inn i samtaler. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.09.2017 00:03 Post subject: |
|
|
Synes det høres fornuftig ut. Bjørdal er har for all del gjort en god jobb for oss, men det er nok fint å kunne se etter alternativer for å oppgradere på stopperplass. Rasmussen kan forhåpentligvis ta steg opp i vinter, samtidig som vi styrker i bredden med noen som er noen knepp opp fra Bjørdal. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2017 10:31 Post subject: |
|
|
Skjelvik ut og en ny stopper inn. Rasmussen bør leies ut til Glimt, Sogndal eller lignende. Neste år kan vi ikke ha en dansk U21-landslagsspiller på benken. Drrfor mener jeg at Bjørdal bør fortsette i RBK, han og Tore kan dele på spilletid da Tore uansett ofte er ute med skader. Eggen Rismark kan erstatte Rasmussen i første omgang, og Bjørdal senere. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.09.2017 12:30 Post subject: |
|
|
Syns også vi bør beholde Bjørdal. I Bjørdal vet vi hva vi får. Han er ingen perfekt stopper men en god stopper for oss som stort sett leverer på det jevne.
Hadde Skjelvik blitt værende et år til kunne jeg vært åpen for å hente en ny stopper, men jeg tar det for gitt at Skjelvik drar og da bør vi prøve å forhindre å måtte erstatte to stoppere på én gang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2017 12:42 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Drrfor mener jeg at Bjørdal bør fortsette i RBK, han og Tore kan dele på spilletid da Tore uansett ofte er ute med skader. |
Interessant dette. Du mener at Tettey er for gammel og i tillegg ikke er god nok til å få kontrakt med Rosenborg, mens Johan Lædre Bjørdal, som er én måned yngre, vil du beholde. Du bruker blant annet lite spilletid på et "dårlig" nivå på Tettey som argument, selv om han har spilt dobbelt så mange kamper som Bjørdal og har hatt flere skadeavbrekk.
Ingen rød tråd i logikken/logistikken her, iallefall.
Takker Bjørdal for oppholdet, men han er bare en Per Verner Rønning. Grei nok som backup i nødtilfeller, men er ikke i nærheten av å holde et nivå som er godt nok for fast plass i Rosenborg, der førstereserve på midtstopper bør være. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2017 15:33 Post subject: |
|
|
Bjørndal er vel en rulleringsspiller. Tror ikke Tettey bør være det, men på midten har vi yngre og bedre (med utv.pot) folk. Dog har jeg sagt tidligere at Tettey kan være aktuell som (fast) stopper. Tror egentlig at Kåre tenker på det samme (det gjelder også delvis for Lundemo). Tore Reg er et skadevrak okke som, så vi må ha bredde på stopperplass. Tettey kan selvfølgelig være rulleringsspiller på midtbanen i tillegg. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.09.2017 15:35 Post subject: |
|
|
Å likestille Werner og Bjørdal er for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2017 17:55 Post subject: |
|
|
Personlig foretrekker jeg den Rønning som var hos oss foran den Bjørdal som er hos oss sju dager i uka. Rønning kjente sine egne svakheter og spilte enkelt pga dette. Bjørdal overvurderer egne ferdigheter med ball konsekvent og roter seg inn i unødvendig problemer. Rønning var også en klart bedre duellspiller på defensiv dødball. Begge to altfor dårlig for et lag med ambisjoner om å spille seg ut bakfra. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.10.2017 12:27 Post subject: |
|
|
(Fra Pluss-sak om Skjelvik)
Når det gjelder situasjonen til Johan Lædre Bjørdal, som også er på utgående kontrakt, er det heller ikke kommet noen avklaring.
SIB er i dialog med agent Tore Pedersen nå, som siteres slik:
– Det jeg kan si, er at jeg er sikker på at Johan ikke blir arbeidsledig i januar. Det er flere konkrete klubber som har vært på telefonen, legger han til – uten å ville snakke klubbnavn med Adresseavisen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.10.2017 12:52 Post subject: |
|
|
Selv mener jeg Bjørdal ser ut som en bedre stopper enn Per Werner, og gjennom dette synsbedraget hindrer flere motstandere enn Per Werner å prøve på ting som trolig vil lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
jinx Junior
|
Posted: 26.10.2017 13:06 Post subject: |
|
|
Litt snodig situasjon på Flesland på mandag, der Kåre tok med seg Bjørdal ut på en spasertur i 8-10 minutter mens spillerne satt samla og spiste lunsj. Ikke stormende jubel mellom de to da de kom tilbake fra praten, men kan jo bare ha vært en vanlig seriøs "medarbeidersamtale" det der  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.10.2017 18:20 Post subject: |
|
|
RBKweb har øyne overalt. Godt å se, godt å se. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.11.2017 23:25 Post subject: |
|
|
Etter noen av de kampene hvor Bjørdal har gjort det helt OK har jeg tenkt at vi kanskje bør signere han for ett år til, "ok back-up og bra med stabilitet i troppen". Men så kommer kamper som i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 05.11.2017 23:46 Post subject: |
|
|
Håper på medarbeidersamtale, heller enn at det kommer en #metoo snikende i otta. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.11.2017 01:00 Post subject: |
|
|
Målt i antall spilleminutter (serie, cup og Europacup) er han faktisk inne på topp 11 for RBK i år. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Skammels! Senior
|
Posted: 06.11.2017 01:29 Post subject: |
|
|
Ha det bra!! _________________ Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3653 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 06.11.2017 01:50 Post subject: |
|
|
Ser ut som Bjørdal og Skjelvik har hodet andre steder enn her i klubben... BENK!!
Og bort etter sesongslutt |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 06.11.2017 10:06 Post subject: |
|
|
Gi han tidlig juleferie. Bedre å bruke en junior enn en så begredelig spiller. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.11.2017 19:58 Post subject: |
|
|
Per verner er en av de dårligste spillerne jeg noen gang har sett i RBK..snublet og gjorde feil veldig ofte. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 06.11.2017 22:05 Post subject: |
|
|
... Rønning? |
|
Back to top |