View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 20.07.2017 18:07 Post subject: |
|
|
Hvis nå RBK drar til Europa og Hedenstad blir litt sliten eller skadet; hvem bytter vi innpå da? Jeg ville sett Reitan som det mest naturlige valget her. Går vel an å spille med Meling, men da blir Skjelvik byttet fra stopperplass. Joda, det går, men jeg synes da det er greit å ha to reinspikka venstre backer på laget. Synes ikke noe om denne overgangen. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.07.2017 18:25 Post subject: |
|
|
Ble det ikke sagt at Rasmussen også kunne være backup på høyreback når han ble hentet? Uansett blir det kanskje litt rart ja med Meling på VB (som kan spille HB), Skjelvik som midtstopper (som er en kurrant VB), og Rasmussen på HB (som egentlig er midtstopper). |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2017 18:26 Post subject: |
|
|
Jeg syntes at Reitan var nok god til å fortjene en sjanse på førstelaget. Men det er fortid nå. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 20.07.2017 20:37 Post subject: |
|
|
Blir vel Midtsjø igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 22.07.2017 16:23 Post subject: |
|
|
Kan noen si litt om hva som sto som grunn til at Erlend dro? ser at det er en betalings-adresse-artikkel. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 22.07.2017 16:42 Post subject: |
|
|
Artikkelen handler først og fremst om hvorfor det ble Bodø/Glimt og ikke Ranheim når han først skulle leies ut. RBK er knapt nevnt bortsett fra at høsten i fjor ikke har blitt fulgt opp med særlig spilletid i konkurranse med Hedenstad. Han sier at Glimt er en større og mer profesjonell klubb enn Ranheim, og han mener det er godt med noe nytt, å flytte fra familie, venner og kjæreste for å bli mer voksen. Ranheim var aldri nevnt, noe Ranheim sutrer litt over. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 29.07.2017 19:51 Post subject: |
|
|
Dahl Reitan kan like greit bli kalt tilbake. Vi har større behov for backup en Glimt.
Jeg tror han hadde fått flere kamper for oss en Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.07.2017 19:57 Post subject: |
|
|
Jeg skal ikke påstå at jeg kan for mye om reglene, men jeg tror det er sånn at det ikke går an å kalle tilbake spillere fra utlån.
Synd om han sliter benken i Bodø også. Får håpe han klarer å slå seg inn på laget om ikke lenge. |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 30.07.2017 08:45 Post subject: |
|
|
Igjen; merkelig lån når vi har et klart førstevalg og en god nok backup. Vanskelig å se at EDR skal få spilletid om det ikke kommer skader eller suspensjoner. Kjøper historien om miljøskifte, men det er sikkert andre Oboslag som trenger en lovende høyreback og hvor det er større sjans for å få spille? _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.07.2017 10:41 Post subject: |
|
|
Ranheim var vel interesserte, men RBK og/eller EDR foretrakk Glimt. Forhåpentligvis spiller han seg inn på Glimt-laget, hvis ikke er han dårligere enn jeg trodde. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 13.08.2017 14:33 Post subject: |
|
|
Starter for Glimt borte mot Elverum (med Solli på benk) kl 15. Sendes på Eurosport. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2017 23:07 Post subject: |
|
|
– Jeg var forberedt på at det kunne ta litt tid å komme inn i laget, men jeg stoler på at jeg har tatt rett valg og at de samtalene jeg har hatt med Aasmund stemmer, forteller høyrebacken.
I debuten sist ble det 5–0 mot Arendal. Denne helgen ble det 4–0 mot Elverum og Glimt-forsvaret kunne dermed prise seg lykkelige over nok en null i banken.
(...)
– Jeg ønsket meg bort fordi jeg ville spille. Det er tøff konkurranse i klubben, men jeg er kommet godt inn i gruppa og føler jeg fikk vist litt av det jeg står for i dag, forteller Reitan som i tillegg til å spille seg inn i Glimts førsteellever også vil inn på landslaget.
– Jeg har et mål om å etablere meg på U21-landslaget. Da må jeg spille og det har jeg et mål om å gjøre her.
Les mer: Holdt nullen i debuten: – Har mye mer å gå på |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 15.08.2017 08:46 Post subject: |
|
|
Han stoler på at de samtalene han har hatt med treneren stemmer...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 25.08.2017 13:19 Post subject: |
|
|
Håper og tror vi har en mulighet til å hente Reitan tilbake fra lån. Nå som kampbelastningen blir enda større og overgangsvinduet stengt, så trenger vi å fylle opp stallen. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 25.08.2017 13:59 Post subject: |
|
|
Går ikke. Er vel ikke lov å hente tilbake spillere når vinduet er stengt i Norge mener jeg og selv om de kunne det så ville han jo ikke vært registrert for spill i Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 31.08.2017 13:28 Post subject: |
|
|
Synes han heller skulle blitt lånt ut til feks Sogndal,for å fått spille ES..
.Han beviste jo i fjor at han kunne levere i ES. |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 31.08.2017 13:49 Post subject: |
|
|
ES er ikke nødvendigvis så ræva at vi kan låne ut talentene våre i 6 måneder uten noen kjøpsopsjon, og så forvente at de skal få spilletid. Det må i så fall være typ Viking eller Sogndal og i tillegg må de være litt desperate etter akkurat den posisjonen. Ligger mye penger i å gi talenter en kan selge spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.08.2017 14:52 Post subject: |
|
|
Så har det også litt med rolle å gjøre. I Bodø-Glimt har han en rolle som er veldig mye likere RBKs ving-back-rolle, enn hva de opererer med i Sogndal. Sogndal er også et definitivt bunnlag i ES, mens Glimt er soleklart best i OBOS. Jeg tror treningshverdagen er mye lik (selv om motstanden selvsagt er bedre for Sogndal), men i Bodø får Dahl Reitan øvd på offensiv og angrepsvillig fotball slik vi også streber etter i RBK, i stedet for en ganske baktung og fysisk fotball som tvinger seg frem i saftbygda. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 31.08.2017 17:56 Post subject: |
|
|
Men offensivt er han allrede ganske god, kanskje hadde det vært lurt å øve seg mye på det defensive i f. eks. Sogndal hvis ikke de klassiske RBK-back-ferdighetene lider under dette. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.08.2017 18:09 Post subject: |
|
|
Spørs om Reitan blir med Glimt opp i ES, lurt viss han får spille. Viss ikke bør han hentes heim evt lånes ut til noen andre. Reitan er en spiller som må satset på av RBK! Vi trenger noen "local lads"! |
|
Back to top |
|
 |
are Junior
|
Posted: 31.08.2017 19:20 Post subject: |
|
|
Jeg innbiller meg at Kåre, i et intervju etter Ajax hjemme, ble konfrontert med at det begynte å bli tynt med trøndere i stallen når Midtsjø var så godt som bekreftet på tur til AZ. Mener å huske at han svarte at de har en i Bodø som de skal hente hjem igjen.
Mulig Reitan er med i planene for neste år?
Første innlegg. Woop Woop |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.08.2017 19:38 Post subject: |
|
|
Velkommen!
Dahl Reitan er egentlig en litt kinkig sak. På den ene siden både trenger og fortjener han å spille kamper, men det begynner å bli tynt med backup på høyreback, spesielt når Midtsjø er borte. Vi trenger han egentlig her, men han trenger kanskje å være et annet sted. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.08.2017 19:49 Post subject: |
|
|
varg88 wrote: | Men offensivt er han allrede ganske god, kanskje hadde det vært lurt å øve seg mye på det defensive i f. eks. Sogndal hvis ikke de klassiske RBK-back-ferdighetene lider under dette. |
Nja. Han er flink til å løpe opp og ned. Men han har en del å gå på når det gjelder pasningskvalitet, innlegg og bevegelsesmønster. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 31.08.2017 21:12 Post subject: |
|
|
Det synes jeg faktisk han er ganske bra på. Det jeg synes han sliter mest med er plassering, avstand til motspiller en mot en og sideforskyvning defensivt. Det gjelder forsåvidt alle backene våre. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|