| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.08.2017 21:42 Post subject: |
|
|
Men nå ser det helt utrolig ut. Er ikke en tom unnskyldning lenger når man slår ut Ajax og går inn i gruppespill. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 24.08.2017 21:44 Post subject: |
|
|
Beklager Kåre Ingebrigtsen, at jeg som mange andre i vår tvilte på at vi skulle løfte oss til dette nivået. Å kjøre sesongens klart beste kamper i avgjørende E-cup oser kvalitet.  |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.08.2017 21:45 Post subject: |
|
|
Bra av KÃ¥re og resten av laget! Sorry KÃ¥re, jeg tok feil av deg.
Men, det får meg til å tenke på hvilke lag vi kunne møtt om vi hadde Adebenro mot Celtic og ikke Bentner...
Da hadde vi ikke spilt med lag som Skenderbeu, Østersund, Vardar og Razgrad ... Men spilt mot Barcelona, Real Madrid og Manchester United.
Tror faktisk at vi hadde vært gode nok for Champions League, med en ordentlig god spiss (Adebenro). Men, til neste år.
Noen som vet om hvilke kjente lag som er med i Europa League i år? Ser at den gamle storheten Milan er med, samt Everton.
Gleder meg til høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 24.08.2017 22:00 Post subject: |
|
|
Eneste jeg har å utsette på Kåre er at Adegbenro burde kommet inn tidligere før Ajax snudde kampen. Men til syvende og sist gjorde det jo ikke en dritt for vår jesus, vår frelser, avgjorde dette likevel.  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 24.08.2017 22:19 Post subject: |
|
|
| tombur wrote: | Eneste jeg har å utsette på Kåre er at Adegbenro burde kommet inn tidligere før Ajax snudde kampen. Men til syvende og sist gjorde det jo ikke en dritt for vår jesus, vår frelser, avgjorde dette likevel.  |
Å ha noe å utsette på Kåre overhodet i en kamp der vi slår Ajax ut fra Europa. Første gang de ikke kvalifiserer seg siden 60-tallet. I dag er det absolutt ingenting å utsette på Kåre. Overhodet. Tullprat! Honør er det eneste han og laget fortjener i kveld. _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.08.2017 22:35 Post subject: |
|
|
NÅ er vel den berømte fagprøven bestått? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 24.08.2017 22:59 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | Bra av Kåre og resten av laget! Sorry Kåre, jeg tok feil av deg.
Men, det får meg til å tenke på hvilke lag vi kunne møtt om vi hadde Adebenro mot Celtic og ikke Bentner...
Da hadde vi ikke spilt med lag som Skenderbeu, Østersund, Vardar og Razgrad ... Men spilt mot Barcelona, Real Madrid og Manchester United.
Tror faktisk at vi hadde vært gode nok for Champions League, med en ordentlig god spiss (Adebenro). Men, til neste år.
Noen som vet om hvilke kjente lag som er med i Europa League i år? Ser at den gamle storheten Milan er med, samt Everton.
Gleder meg til høsten. |
Arsenal. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.08.2017 23:00 Post subject: |
|
|
| Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 24.08.2017 23:06 Post subject: |
|
|
Latterlig å betvile Kåres evner som trener i sådans stund. Å gruse Ajax ut av e-cup siden midten på sekstitallet er fantastisk. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 24.08.2017 23:07 Post subject: |
|
|
| Regner med det er endel whinere som tar seg en bolle rundtom i kveld. Det må føles deilig å motbevise alle haterne her inne! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 24.08.2017 23:09 Post subject: |
|
|
| Jeg har vært kritisk til sesongopplegget, men bare å spise den berømte hatten nå. Skjønner ikke helt at KI ønsker hardest mulig trekning i morgen dog, suksess i EL er vår beste mulighet for å komme nærmere CL-drømmen. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 24.08.2017 23:12 Post subject: |
|
|
Kan være villig til Ã¥ gi KÃ¥re sjangsen i 7 dager til etter denne kampen! 😀 Utrulig at det finnes folk her inne som faktisk kunne sagt noe sÃ¥nt.
Kåre er fredet i 3år for min del. Befinner vi oss i 2.divisjon om 3 pr, kan jeg gå med på å vurdere han stilling!
Slå ut Ajax over to kamper er det største vi har fått til siden Eggen. Ja det slår faktisk Valencia kampene også for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 24.08.2017 23:34 Post subject: |
|
|
I listen over faktorer som førte til EL i år -- timing av fysisk formtopp, bedre valg av treningskamper, utnyttet lærdom av Apoel, Wien, Celtic..., fokus på defensiv 1 mot 1, mengdespilling av Bendtner, kjøp av Adegbendro, osv -- så er det en ting jeg har tenkt på en stund:
De ES-kampene i år, spesielt på våren, hvor vi la oss bakpå og lot motstanderen trille ball - noe som ble nærmest latterliggjort av kommentatorer både på TV, her og i media som en taktisk svakhet av Kåre - kan det ha vært et bevisst valg for å simulere situasjoner som oppstår mot bedre motstand? Jeg husker ikke hvilke kamper (anyone?), men altså: valgte de i mangel på bedre motstand, å senke seg ned når de kunne stått høyere, og tillate motstander balltrilling på egen halvdel i treningsøyemed med tanke på Europa?
Husker jeg riktig med tanke på disse kampene i vår?
(Husker kommentatorer undret seg over de "selvpåførte" hasardiøse 1 mot 1 situasjonene i høst også, når Kåre vitterlig hadde sagt at dette måtte de øve på for å komme til Europa.)
Har Kåre fått for lite kred for langsiktig tenkning? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.08.2017 23:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi kan slutte å diskutere så mye i denne tråden på en stund. Ingebrigtsen ga brukbart svar på de fleste spørsmål i kveld. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 24.08.2017 23:42 Post subject: |
|
|
Zorac  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.08.2017 23:54 Post subject: |
|
|
| Dette er så bra gjort at vi kan gå og rykke ned neste år uten at det tar glorien vekk fra Kåre. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.08.2017 00:51 Post subject: |
|
|
Til og med db's puddelskribent er fornuftig i dag når han synser om årets trener-prisen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 25.08.2017 00:53 Post subject: |
|
|
Jeg har stor tro på Rosenborg i Europa. Jeg synes vi er bedre nå enn i 2015 og da gikk det jo ikke så verst. Kåre har en tendens til å lære av sine erfaringer. Når han kom til Rosenborg, fant han ut at vi måtte trene som storlagene for å i det hele tatt ha mål om å vinne. Så fant han ut at ved å spisse formen opp mot seriestart, så vil det være vanskelig å ha like god form på slutten av sesongen.
Dessuten har han lært at et er viktig å ha dobbel dekning i alle lagdeler (med unntak av utlånet av Reitan) og at det er viktig å ha nøkkelspillere også på benken. Han lærte også at det er smart å unngå at motstanderne scorer i førstekampen. I år har han lært at det er smart å score bortemål. Han har lært å være offensiv, selv om man leder. Han har lært at laget kan unngå å tape på bortebane i Europa. De kan opgså vinne mot skikkelig kvalitetsmotstand, bare de har troen. Laget hans kan komme tilbake, selv etter å ha fått en skikkelig trøkk. Og de er best på slutten av kampene.
Rosenborgspillerne har blitt veldig samspilte,- og de viser det mot motstandere som er indiviuelt bedre enn de. Heldigivis har vi noen spillere som er helt der oppe. Vi er flinke til å utnytte disse fordelene. Bedre enn motstanderne vi har møtt hittil, bortsett fra Dundalk. Det vlir viktig å være fullt påskrudd hele tiden i Europa. Det at vi viser en såpass god prestasjon der vi mangler 3 førstelagsspillere, gjør meg ganske trygg.
Kåre er ærlig på at han lærer mens han går. Det som er fint, er at det virker som han bygger lærdom for hver kamp. Det er også interessant å observere.
Takk KÃ¥re. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 25.08.2017 00:57 Post subject: |
|
|
Har selv alltid hatt trua på Kåre og vært Kåre-fanatiker siden han kom inn dørene på Lerkendal, men skal innrømme at jeg var skeptisk til om han noensinne kom til å ha en og annen Eggen-prestasjon. Jeg trodde den tiden var forbi og at vi måtte nøye oss med hyppige seriegull og et og annet EL-spill dersom vi var heldige med trekningen.
Vel, jeg tok feil. Det later til at Kåre har gjort absolutt alt riktig i år. Han har endret på mye, som har fått mange av oss til å irritere oss grønn, men til syvende og sist slår vi altså Ajax ut av EL. Ikke bare det, men vi går ikke videre på en eller annen teit bortemålsregel eller pga keepertabber eller dommerfeil.
Vi vinner faktisk begge kampene mot dem. BÃ¥de borte og hjemme. Det er vanvittig! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.08.2017 01:38 Post subject: |
|
|
| Rosenvingen wrote: | Jeg har stor tro på Rosenborg i Europa. Jeg synes vi er bedre nå enn i 2015 og da gikk det jo ikke så verst.
|
Det gikk jo ganske elendig. 0-2-4 og 2 poeng. Mens Molde toppet gruppa si forann Fenerbache, Ajax og Celtic.
Ikke så rart at folk helst vil glemme 2015. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 25.08.2017 01:44 Post subject: |
|
|
Blir litt sjokkert av glorien her inne nå. Er det virkelig noen som tror vi hadde snudd dette uten Jesus? Jeg har all grunn til å betvile det jeg anser som feil valg selv om det denne gangen gidde max uttelling. Men for all del, uavhengig av dette valget så er det ingen grunn til å kreve Kåres avgang med det første. Vi spilte med Bjørdal, Lundemo og Midtj på HB og slo Ajax. Dette er suverent. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.08.2017 01:56 Post subject: |
|
|
| Takk og lov for at du ikke vil kreve Kåres avgang med det første. Sikkert en lettelse for han. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 25.08.2017 01:58 Post subject: |
|
|
Status akkurat nå er naturligvis at Kåre skal få fortsette så lenge han selv ønsker det.
Han er ikke feilfri, men han har fått skikk på laget og skapt harmoni i klubben, og vi er i posisjon til å utvikle oss ytterligere.
Vi må ikke ta den posisjonen vi har som ubestridte enere i Eliteserien for gitt. Kåre har allerede gjort en utrolig viktig jobb som RBK-trener, selv om europa-delen av ligningen ikke har gått på skinner. Nå som Ajax er slått på mesterlig vis, håper jeg på en ny tidsalder når det gjelder dette med å forberede seg i tide til CL-kvalifisering.
Jeg ser for meg at vi de to neste sesongene vil ha en vesentlig bedre stall enn vi har hatt det siste halvannet året, og det er lov å håpe at dette vil korrigere endel av svakhetene til laget og dermed også inntrykket av Kåres trenergjerning. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.08.2017 02:33 Post subject: |
|
|
Som vanlig lett å være enig med deg, abjoern!  |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.08.2017 06:45 Post subject: |
|
|
Man må kjenne på nivået for å ta nivået. Jeg driter i penger - det er klart vi skal ha Arsenal. Vi blir ikke bedre på dette nivået, gjennom å spille mot Sarpsborg. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
|