| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| Hansen |
|
48% |
[ 116 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Meling |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 4 ] |
| Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jevtovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
27% |
[ 67 ] |
| de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Adegbenro |
|
21% |
[ 53 ] |
|
| Total Votes : 241 |
|
| Author |
Message |
Tommy Gun Junior
|
Posted: 21.08.2017 22:54 Post subject: |
|
|
| Noen barer i Oslo hvor fans samler seg for å se kamp? Hakke mulighet til Trondheim torsdag, men gjerne se den sammen med folk. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.08.2017 23:15 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Irriterer meg at jeg glemte å spørre om status for Hedenstad i går.
Tar det for gitt at Reginiussen skyver ut Bjørdal, mens jeg er usikker på om Jevtovic eller Adegbenro blir valgt. Om man skal følge snakket om å gå ut offensivt, bør man velge sistnevnte.
Om man vil være forsiktige, faller nok valget på Jevtovic, som er mer skolert i Ingebrigtsen-forsvarsspill. Men serberen var ikke så imponerende god til å hjelpe Hedenstad i Amsterdam ... |
Jeg forstår tankegangen om å foretrekke Yølle og Jentoft fra start, som forrige gang. Men hver eneste gang jeg prøver å visualisere kampen i hodet mitt (det kan gå villt for seg der inne) kommer jeg fram til at vi trenger Adegbenro fra start.
Ajax kommer til å gå ut i et voldsomt tempo. Vi kommer til å slite. Skal man vente til 60 minutter for å sette utpå Samuel, kan det allerede være alt for sent. Skal vi gå videre er vi nødt til å drepe kampen tidlig på kontringer. Jo lengre kampen pågår, jo mere sansynlig er det at Ajax skårer. Skårer de et, stopper de ikke der. Vi er ikke gode nok til å etablere press og sette sjansene våre mot slike lag.
Vår eneste sjanse er å kontringene. Da trenger vi fart og da trenger vi noen som er kalde nok i hodet til å skåre. Yølle og Jentoft har vel enda skårt på dette nivået? Jeg tror ikke det endrer seg på torsdag.
Det er derfor Adegbenro er vår eneste sjanse om vi skal gå videre. Ikke bare på grunn av målfarligheten, men også fordi nederlenderne kommer til å ha respekt for han. Om forsvarsspillerne til Ajax dropper av litt på grunn av Samuel, blir det dårligere press og lettere for oss å forsvare oss. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2017 23:34 Post subject: |
|
|
| Hadde Jevtovic vist seg som en defensivt hjelpsom spiller i borteoppgjøret hadde jeg foretrukket han. Men Hedenstad fikk jo null og niks hjelp på den siden. Så jeg håper vi starter med Samuel på siden til Meling og flytter de Lanlay over på siden til Hedenstad og Younes. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 22.08.2017 00:16 Post subject: |
|
|
Jeg mener at Jevto skal starte og Bendro bør begynne på benken.
Vi tregner en joker på benken, vist kampbildet endrer seg og vi trenger mål så er Bendro rette typen. Jevto er nok hakker vasser defensivt. Gå for det trygge, det har gitt Gode resultater borte mot Celtic og Ajax. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 22.08.2017 00:16 Post subject: |
|
|
| JESUS wrote: | | 2mas wrote: | Irriterer meg at jeg glemte å spørre om status for Hedenstad i går.
Tar det for gitt at Reginiussen skyver ut Bjørdal, mens jeg er usikker på om Jevtovic eller Adegbenro blir valgt. Om man skal følge snakket om å gå ut offensivt, bør man velge sistnevnte.
Om man vil være forsiktige, faller nok valget på Jevtovic, som er mer skolert i Ingebrigtsen-forsvarsspill. Men serberen var ikke så imponerende god til å hjelpe Hedenstad i Amsterdam ... |
Jeg forstår tankegangen om å foretrekke Yølle og Jentoft fra start, som forrige gang. Men hver eneste gang jeg prøver å visualisere kampen i hodet mitt (det kan gå villt for seg der inne) kommer jeg fram til at vi trenger Adegbenro fra start.
Ajax kommer til å gå ut i et voldsomt tempo. Vi kommer til å slite. Skal man vente til 60 minutter for å sette utpå Samuel, kan det allerede være alt for sent. Skal vi gå videre er vi nødt til å drepe kampen tidlig på kontringer. Jo lengre kampen pågår, jo mere sansynlig er det at Ajax skårer. Skårer de et, stopper de ikke der. Vi er ikke gode nok til å etablere press og sette sjansene våre mot slike lag.
Vår eneste sjanse er å kontringene. Da trenger vi fart og da trenger vi noen som er kalde nok i hodet til å skåre. Yølle og Jentoft har vel enda skårt på dette nivået? Jeg tror ikke det endrer seg på torsdag.
Det er derfor Adegbenro er vår eneste sjanse om vi skal gå videre. Ikke bare på grunn av målfarligheten, men også fordi nederlenderne kommer til å ha respekt for han. Om forsvarsspillerne til Ajax dropper av litt på grunn av Samuel, blir det dårligere press og lettere for oss å forsvare oss. |
Høres litt ut som du visualiserer bortekampen der Samuel riktignok scoret. Det er lett å rive seg med, men vi har da mange spillere som kan score mål. Det blir lettere for Ajax å ødelegge spillet vårt hvis vi spiller med en spiller som ikke vet hvordan vi spiller.
Jeg heller mot kontinuitet og evt sette inn nye spillere etterhvert som kampen skrider fram. Likevel: jeg ser det som uaktuelt at Midtsjø feks spiller ving fra nå av. Hvis vi må bytte høyreback, kaanskje det ville vært smart å heller sette Skjelvik på back. Jeg tror det kunne blitt kult. Gersh så veldig usikker ut mot Haugesund. En ting er sikkert: vi kommer til å slite på Ajax sin venstre side. Bra vi har Tore. Ikke et selvmål til. Sånne ting har en tendens til å repetere seg. Jeg frykter et unødvendig selvmål i kampen. (Ops her er det jeg som faller i samme fella og visualiserer noe som allerede har skjedd)
Men en ting er sikkert: Jo lengre tid det går før Ajax scorer, jo MINDRE sjanse er det for at de scorer  |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 22.08.2017 06:58 Post subject: |
|
|
| Rosenvingen wrote: | | JESUS wrote: | | 2mas wrote: | Irriterer meg at jeg glemte å spørre om status for Hedenstad i går.
Høres litt ut som du visualiserer bortekampen der Samuel riktignok scoret. Det er lett å rive seg med, men vi har da mange spillere som kan score mål. Det blir lettere for Ajax å ødelegge spillet vårt hvis vi spiller med en spiller som ikke vet hvordan vi spiller.
Jeg heller mot kontinuitet og evt sette inn nye spillere etterhvert som kampen skrider fram. Likevel: jeg ser det som uaktuelt at Midtsjø feks spiller ving fra nå av. Hvis vi må bytte høyreback, kaanskje det ville vært smart å heller sette Skjelvik på back. Jeg tror det kunne blitt kult. Gersh så veldig usikker ut mot Haugesund. En ting er sikkert: vi kommer til å slite på Ajax sin venstre side. Bra vi har Tore. Ikke et selvmål til. Sånne ting har en tendens til å repetere seg. Jeg frykter et unødvendig selvmål i kampen. (Ops her er det jeg som faller i samme fella og visualiserer noe som allerede har skjedd)
Men en ting er sikkert: Jo lengre tid det går før Ajax scorer, jo MINDRE sjanse er det for at de scorer  |
Der er jeg faktisk enig i alt vi bør spille med vår vante ellver, i stedet for å gamble med en som ikke kjenner relasjonene og spillestilen vår så godt enda. Det er mye bedre å bytte inn Bendro som en joker i 2.omg, hvis det kniper. Det at Adegbendro scoret et flott mål i Amsterdam, det skal vi ikke ta fra han, men dette er tiårets viktigste kamp for oss, og vi har ikke råd til å gamble her. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 22.08.2017 07:40 Post subject: |
|
|
Nja, vingrollen er kanskje ikke den vanskeligste rollen å lære seg, og Adegbenro trenger bare å forstå at han ikke må trekke inn fullt så kjapt som han liker men holde bredden lenger. Og aldri jukse defensivt. Han virker å være i god nok fysisk form.
En ulempe er det at med Adegbenro på venstre må Dølle spille høyre kant, noe han ikke har gjort like ofte. Det gode med dette er at han er bedre defensivt og kan hjelpe Hedenstad noe mer. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.08.2017 08:22 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er alt for risikabelt å vente til 60 minutter før man setter innpå vårt giftigste angrepsvåpen. For å være helt ærlig er det veldig sannsynlig at vi da allerede ligger under med et par mål. Da er det for sent. Skal vi bruke Adegbenro, må han starte.
Vi har såvidt jeg kan se bare klart å vinne mot større lag etter å ha ligget under én eneste gang. Det var mot Olympiakos i 2005. Men den taktiske genistreken som Høgmo gjorde den gangen (ja, jeg vet at Høgmo og genistrek er to ord som vanligvis ikke hører hjemme i samme setning) var at han ga laget beskjed om å fortsette å ligge lavt og kontre selv om vi lå under. Vi har aldri klart å etablere press og vinne kampen mot et bedre lag, etter å ha sluppet inn mål.
Skal vi slå Ajax må vi kontre. Vi kan ikke gamble på å skåre på slutten. Den éne sjansen til å punktere oppgjøret kan like gjerne komme etter to minutter som etter 82 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.08.2017 08:30 Post subject: |
|
|
Men herregud da, folkens, begrens siteringene!
Ikke siter mer enn det som er nødvendig for å få med meningen, og i alle fall ikke superlange rekker med sitater! _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 22.08.2017 08:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.08.2017 08:32 Post subject: |
|
|
| Vi må garantert ha mål i denne kampen så Adegbenro må starte. Offensivt er Jevtovic naken sammenlignet med Adegbenro og selv om Jevtovic jobber hardere defensivt så har han en tendens til å lage 3000 undøvendige frispark i farlige posisjoner fordi han ikke kan å takle. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.08.2017 08:52 Post subject: |
|
|
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:05 Post subject: |
|
|
Tipper Kåre forsøker seg på en mer defensivt solid oppstilling:
Hedenstad - Regniussen - Skjelvik - Meling
Konradsen(Villy) - Trondsen(Konrad) - Jensen
Midtsjø - Bendtner - Yanni
(parantes er dersom KI ikke er like positiv til pasningsfoten til Trondsen som jeg er)
Så kommer Adagbenro inn for Midtsjø når vi kommer under 1-0 i andre omgang og scorer 1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 22.08.2017 09:10 Post subject: |
|
|
| Trondsen spiller ikke mot Ajax. Midtbanen gir seg sjøl. Eneste spenningsmomentet er vingene. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:15 Post subject: |
|
|
| media wrote: | Nja, vingrollen er kanskje ikke den vanskeligste rollen å lære seg, og Adegbenro trenger bare å forstå at han ikke må trekke inn fullt så kjapt som han liker men holde bredden lenger. Og aldri jukse defensivt. Han virker å være i god nok fysisk form.
En ulempe er det at med Adegbenro på venstre må Dølle spille høyre kant, noe han ikke har gjort like ofte. Det gode med dette er at han er bedre defensivt og kan hjelpe Hedenstad noe mer. |
Er Adegbenro kun aktuell på venstresiden? De er jo begge høyrebente såvidt jeg vet, så begge bør vel mestre høyrekantrollen _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 22.08.2017 09:42 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Hvilken startoppstilling forventer vi? |
Hansen
Meling--Tore--Bjørdal--Skjelvik
Jensen--Konradsen--Midtsjø
Jevtovic--Bendtner--De Lanlay
Er en Meling i flyt best til å håndtere Younes?
Sammen med Jevtovic som jobber bedre etter å ha sett analyse av forrige kamp.
Som med resten av laget så synes jeg Bjørdal hever seg etter motstanders nivå. Og med Tore tilbake, farta og selvtilliten til Skjelvik...en aggressiv midtbane og vinger som jobber tilbake...dette bør vel være en god defensiv å stille?
Adegbendro inn på venstre etter pause når Ajax er enda mer desperate etter ikke å ha scoret enda... Og kan man håpe på noen minutter fra Helland? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:43 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Tipper Kåre forsøker seg på en mer defensivt solid oppstilling:
Hedenstad - Regniussen - Skjelvik - Meling
Konradsen(Villy) - Trondsen(Konrad) - Jensen
Midtsjø - Bendtner - Yanni
(parantes er dersom KI ikke er like positiv til pasningsfoten til Trondsen som jeg er)
Så kommer Adagbenro inn for Midtsjø når vi kommer under 1-0 i andre omgang og scorer 1-1. |
1. Midtsjø på vingen er impotent.
2. Historien viser at vi ikke klarer å hente oss inn når vi ligger under på dette nivået. Vi trenger mål tidlig. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 22.08.2017 09:44 Post subject: |
|
|
| csk wrote: |
Er en Meling i flyt best til å håndtere Younes?
|
Tja, to eller flere er nok bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:44 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Er Adegbenro kun aktuell på venstresiden? De er jo begge høyrebente såvidt jeg vet, så begge bør vel mestre høyrekantrollen |
Man kan da vel alltids bytte posisjoner på kantene underveis. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:47 Post subject: |
|
|
Er det noen kleskode planlagt på ØØ vi som kommer langtveisfra bør vite om? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.08.2017 09:56 Post subject: |
|
|
Sa ikke at det var oppstillingen JEG ville ha..
Bare hva jeg tror Kåre gjør.
Jeg vil ha rene vinger, samme 11 som i Amsterdam bortsett fra Tore >>>>> Bjørdal og Adagbenro >>>> Jevto
Førstnevnte bytte i seg selv er jo vanligvis 1-2 baklengsmål forskjell... |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.08.2017 10:01 Post subject: |
|
|
Vel. Bjørdal er ikke så gærn. Når vi blir presset bakover er Bjørdal god til å gjøre ryddejobben. Spesielt når han spiller med Skjelvik.
Reg derimot har mange andre registre å spille på. Han er i stand til å ta med seg ballen oppover og dermed stoppe opp presset til Ajax. Han har også en vinnervilje som vil smitte over på medspillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.08.2017 10:31 Post subject: |
|
|
Bjørdals pasningsfot er en katastrofe waiting to happen.
Et par tversoverpasninger i Amsterdam som gav meg hjertet i halsen |
|
| Back to top |
|
 |
emilalmas Junior
|
Posted: 22.08.2017 10:35 Post subject: |
|
|
De 400 billettene som ble sluppet klokken 10 ble i følge klubben revet bort på under 1 minutt. Hvor mange billetter kunne RBK solgt på torsdag? 30000? 40000? _________________ https://twitter.com/emalmas |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 22.08.2017 10:35 Post subject: |
|
|
Kåre velger så og si alltid det trygge i viktige kamper, så Bennern starter nok på benken. De sier vi ikke kan ligge bakpå og forsvare oss i denne kampen, men tror det er det som vil skje likevel. Vi vil se et kampbilde ganske likt det i Amsterdam. Så jeg skulle ønske vi satsa på Samuel fra start.
Håper jeg tar feil. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Hawken Junior
|
Posted: 22.08.2017 10:42 Post subject: |
|
|
| Hvilken Oslobasert pub inntar vi på torsdagskvelden?? |
|
| Back to top |