| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2017 23:26 Post subject: |
|
|
Det gikk for i svingene etter at Rosenborgs sportslige leder Stig Inge Bjørnebye mandag kveld landet i Stavanger og startet forhandlingene med Viking-direktør Henningsen.
Etter noen timer ble partene enige om en overgangssum på totalt mellom 14–15 millioner kroner. Dermed suser Adegbenro rett til topps på listen over Vikings dyreste salg gjennom tidene. Etter det Aftenbladet kjenner til har Viking også sikret seg 15–20 prosent av et eventuelt videresalg og ytterligere utbetalinger ved antall spilte kamper og dersom RBK har suksess i Europa.
(...)
Salget av Adegbenro gjør at de sitter igjen med rundt 10–12 millioner kroner etter at Kwara United, Adegbenros moderklubb i Nigeria, har fått sine 20 prosent av salgssummen. Viking brukte ingen agent i forhandlingene med RBK, og betaler derfor ikke honorar for den jobben.
Les mer: Derfor følte Viking seg presset til å selge Adegbenro til RBK
- Han har jo internasjonale ferdigheter og et internasjonalt snitt. Så er spørsmålet hvor fort det kommer. Han har definitivt potensiale til å ryste enhver motstander vi møter, sier Ingebrigtsen om sin nye kantspiller.
Det er aldeles ingen beskjeden beskrivelse av 21 år gamle Samuel Adegbenro, som Rosenborg tirsdag hentet fra Viking for omlag ti millioner kroner. Inkludert klausuler vil prisen stige med rundt to-tre millioner kroner til.
Les mer: Hevder Rosenborgs nye stjerneangriper vraket gullavtaler: - Han kunne tjent fem ganger mer enn han gjør nå
Nå med samarbeidsavisene i Stavanger og Trondheim samsnakke og bli enige om hva som er korrekt beløp.
Ser forresten på fjasbukken at Osogbo er fødested/hjembyen hans.
Last edited by 2mas on 15.08.2017 23:29; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.08.2017 23:28 Post subject: |
|
|
Mikkelsen,
Nå er det vel på tide at du legger alle kortene på bordet, og forteller hele historien fra A til Å. Det er mange her som er slukøret! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 15.08.2017 23:52 Post subject: |
|
|
Ettersom Samuel selv ikke ønsker det, så kommer jeg ikke til å legge ut bilder av samtalen noe mer. Fikk høre det av han da det "berømte" bildet nådde twitter.
Har ikke snakket med noe særlig med han i dag, da alt har vært hektisk for han. Men kommer til å oppdatere dere dersom det er noe viktig, men som samtidig ikke er negativt for hans del når det gjelder å dele informasjon.
Sammendrag fra samtalen er at han viste STORT glede da han følte ting begynte å gå fremover mtp. RBK-overgang. Spurte han om det stemte ang. det at han ville spille i utlandet (utenfor Norge) og ikke i RBK. Det var løgn i følge han selv. Så det er ingen tvil om at han liker RBK i hvertfall
Satser på å få melding av han når ting har roet seg litt ned fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.08.2017 23:54 Post subject: |
|
|
Gode greier  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 15.08.2017 23:55 Post subject: |
|
|
Jaja, da satte jeg ny rekord i dag i allefall... sikkert vært 50 ganger på forumet og trykket 100 ganger på F5.
Da er det bare å finne senga å glede seg til kamp på Torsdag.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.08.2017 23:59 Post subject: |
|
|
Jeg sliter med å vite hva som er sannhet og ikke med deg, Mikkelsen
Det bilde på Twitter, var det sant eller "redigert"/fikset?
At du fortsatt er på chatten med han, er det sant eller løgn?
Denne tråden tok litt av i går kveld, veldig morsomt å lese og delta  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2017 00:09 Post subject: |
|
|
Her er det bare å tro 100% på Mikkelsen.
Jeg må bare få si at denne Aneke også virker som en fantastisk fyr. Han virker genuint opptatt av spillerne sine. |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 16.08.2017 00:19 Post subject: |
|
|
| Trondheim wrote: | Jeg sliter med å vite hva som er sannhet og ikke med deg, Mikkelsen |
Eneste personen jeg har delt hele loggen med er Hedon. Han har selv sett at det ikke er fake eller noe. Trenger uansett ikke noe bevis lenger, siden jeg kom med nyheten om at han kom til å signere. I tillegg har jo Adegbenro nevnt meg indirekte på media i dag haha. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.08.2017 00:25 Post subject: |
|
|
Skal innrømme at jeg tenkte mitt når du skrev at "Benro sier han kommer til meg" her inne. Så våkner jeg neste dag, tråden har eksplodert, også STEMMER faktisk det du sa. Aldri vært så glad for å ta skammelig feil noensinne!
Mikkelsen for President! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.08.2017 00:26 Post subject: |
|
|
Mikkelsen = Jesus = hvorfor Samuel kom? <3
Jeg støtter den! iallefall mektig imponert over at du karra fram all den infoen og delte med sultefora fans! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 16.08.2017 11:09 Post subject: |
|
|
Mikkelsen, er det mulig at du kan forsøke dette med Jesus på City også? Hadde vært knall for Adegbenro å spille sammen med han  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.08.2017 14:19 Post subject: |
|
|
Synes Tommy Høiland er offensiv å fin i intervjuet der jeg. Er jo helt riktig innstilling etter et slik salg! Kan si mye om fyren men han skal ha at han har selvtillit og det er sikkert noe som smitter over på andre spillere også _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 16.08.2017 14:23 Post subject: |
|
|
| Stusser litt på trøyenr! Er virkelig 28 det beste vi har å tilby en "stjernesignering" som Adegbenro? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.08.2017 14:25 Post subject: |
|
|
Kan jo være det var det som var tilgjengelig av det han ville ha. Vet at mange fotballspillere som ønsker 10'ern feks, velger to tall som tilsammen blir 10 feks. Kan jo være han har tenkt no slikt. Men det er ikke nødvendigvis klubben som "gir" det tallet også må man ta til takke med det. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 16.08.2017 14:31 Post subject: |
|
|
Geir Bakke sa vel omtrent det samme da Trondsen-overgangen var et faktum. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 14:34 Post subject: |
|
|
| Duncan wrote: | | Stusser litt på trøyenr! Er virkelig 28 det beste vi har å tilby en "stjernesignering" som Adegbenro? |
Paulus' brev til romerne; kap. 15:28:
Når jeg har avsluttet dette og fruktene av innsamlingen er vel forvart hos dem, reiser jeg til Spania og legger veien om dere.
Klar og tydelig beskjed om at han ønsker seg til La Liga, men satser på at RBK får godt betalt. Sympatisk! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.08.2017 14:40 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.08.2017 14:40 Post subject: |
|
|
| Hahaha |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 14:42 Post subject: |
|
|
Jeg velger å tro vi skal tilbake til starten:
1 Mosebok, kap 2, vers 8:
| Quote: | | Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. |
Adegbenro ser tydeligvis på Lerkendal som Edens hage! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Gonzo Junior
|
Posted: 16.08.2017 14:49 Post subject: |
|
|
| Duncan wrote: | | Stusser litt på trøyenr! Er virkelig 28 det beste vi har å tilby en "stjernesignering" som Adegbenro? |
Eventuelt en kombinasjon av tallene 2 som i religiøse kretser gjerne betyr noe a la "Jesus finnes som både Gud og Menneske", og tallet 8 som i samme kretser står for gjenfødelse.
100% Jesus gjenfødt som RBK-spiller. _________________ "Sett deg inn i fakta og få deg et liv, din stut.” |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.08.2017 14:59 Post subject: |
|
|
Vi har følgende tall tilgjengelige under 28:
6
12 (målvakt?)
13 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 15:01 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Jeg velger å tro vi skal tilbake til starten:
1 Mosebok, kap 2, vers 8:
| Quote: | | Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. |
Adegbenro ser tydeligvis på Lerkendal som Edens hage! |
Skikkelig "tilbake til røttene" dette! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.08.2017 15:28 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Vi har følgende tall tilgjengelige under 28:
6
12 (målvakt?)
13 |
6 er tilgjengelig, men det er jo ikke tilgjengelig. 12 er for keepere og 13 er et ulykkestall som ingen fotballspillere vil ha.
Så da ble det vel sånn... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
|