English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Rasmussen
0%
 0%  [ 0 ]
Gersbach
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
12%
 12%  [ 11 ]
Bendtner
85%
 85%  [ 76 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Levi
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 89

Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 05.08.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

En av tingene jeg synes var positiv i dag var hvor ofte Lundemo klarte å posisjonere seg selv til å bli ledig i rommet mellom spissene og midtbanen til Kristiansund. I første omgang styrte han mye av angrepsspillet vårt og tredde baller videre både til kantene og indreløperne. Da var han rett og slett god. I andre omgang ble Kristiansund dyktigere på å stenge av det rommet pluss han hadde et par skjemmende ballmist. Men en god kamp og jeg synes han var best på midbanen vår i dag.

Kunne tenkt meg å sett Bardals vurdering av Lundemo i dag, men Adressa har ikke lagt ut børsen i dag. Han ble gjennomgående slaktet på børsen her inne. så jeg er helt i utakt med resten og hvis Bardal også deler ut hammeren så må jeg nesten vurdere å gi meg.

Jeg er faktisk ikke fremmed for å satse på Lundemo sentralt om Midtsjø blir solgt. Enklere å finne en dyktig indreløper enn en habil sentral midt. Med spilletid og utvikling kan ha ta store steg i den rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 05.08.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Noen som var bedre plassert enn meg som kan si noe om innsatsen til Uglan?
Hørte lite til dem, tatt i betraktning antallet tilreisende og Kjernens noe tamme prestasjon. Tør å påstå at de få hundre tilreisende Celtic-supporterne gjorde mer ut av seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2017 00:01    Post subject: Reply with quote

Fra min langside kunne man tidvis høre dem godt. Faktisk bedre en Kjernen enkelte ganger. Best stemning på stillinga 2-1 naturligvis. Å si at 400 Celtic-supportere gjorde mer ut av seg er bare latterlig. De var så vidt hørbare like etter at de tok ledelsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 06.08.2017 00:03    Post subject: Reply with quote

Hansen 5 - Trygg på det meste, kunne kanskje tatt målet

Hedenstad 4 - Direkte skyld i målet, opphever offsiden med 1-2 meter i flere sekunder, og Bamba takket og bukket.
Bjørdal 5
Rasmussen 5
Gersbach 6

Vilhjalmsson 4
Jensen 5
Lundemo 4 - talte minst tre grove feilpasninger på kort tid i andreomgang - kunne blitt katastrofe. Ellers god kamp, men slike blemmer trekker ned

Jevtovic 6 - pent mål, hadde også noen bra innlegg, særlig det med utsiden av foten som Bendtner heada i stolpen. Mer slikt takk! - Minus for skylapper.
Bendtner 8 - Konge.
Helland 8 - Enda mer konge.

Levi - 5
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 06.08.2017 00:26    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg er faktisk ikke fremmed for å satse på Lundemo sentralt om Midtsjø blir solgt. Enklere å finne en dyktig indreløper enn en habil sentral midt. Med spilletid og utvikling kan ha ta store steg i den rollen.


Jeg er enig i at han spilte seg ned X poeng på børsen i andreomgang, først og fremst pga noen horrible balltap... Men på et tidspunkt i første omgang sa jeg til sidemannen min på Lerkendal at hvis det foreligger et bud på Midsjø så er det bare å selge... Fordi på banen kunne jeg se vår sentrale midtbanespiller som var spillbar HELE tiden i tillegg til at han gjorde konstruktive offensive paningsvalg - samtidig som at Konradsen virker for å være enda bedre i indreløperposisjon. I tillegg vil et salg frigi midler som gjør det lettere å høyne budene til hhv S08 og Viking...!

Så kom den dårlige perioden i andre omgang, og jeg glemte hva jeg hadde sagt tidligere... Men synes folk har litt lett for å glemme den positive førsteomgangen når de setter børs, han fortjener skryt for den!
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 06.08.2017 00:28    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Noen som var bedre plassert enn meg som kan si noe om innsatsen til Uglan?


Sjelden jeg har hørt bortesupporterene like godt som i dag, fra min plass på østsiden av Øvre Hent... Så kudos til gjengen som kom på besøk!
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 06.08.2017 00:49    Post subject: Reply with quote

Lundemo er bedre enn Konradsen når kampbilde blir som i dag. Mot bedre lag enn oss selv blir det motsatt.

Lundemo virker sliten utover i kampen. Da kom også de enkle feil fram. Uansett en god kamp og spesielt 1 omgang var bra.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 06.08.2017 09:31    Post subject: Reply with quote

jubajuba wrote:
oyvindh wrote:
Noen som var bedre plassert enn meg som kan si noe om innsatsen til Uglan?
Hørte lite til dem, tatt i betraktning antallet tilreisende og Kjernens noe tamme prestasjon. Tør å påstå at de få hundre tilreisende Celtic-supporterne gjorde mer ut av seg.


Jeg så kampen på tv i går,.For det første så var kjernen nok en gang helt outstanding. Absolutt ikke tamme . De sang og sto på , og lagde en flott ramme. All kred til kjernen.
Uglan var godt hørbare, spesielt i starten av første omg, men da de scoret i 2.omg,, og 10-15 min etter det, hørtes de veldig godt og lagde en fin stemning i borteseksjonen .. De er nok de beste bortesupporterene vi har hatt fra ES på lerkendal så langt. Mye bedre enn smurfepakket i allefall.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.08.2017 12:23    Post subject: Reply with quote


Alex Gersbach mot Kristiansund


Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.08.2017 12:25    Post subject: Reply with quote

avtrekkeren wrote:
Hedenstad 4 - Direkte skyld i målet, opphever offsiden med 1-2 meter i flere sekunder, og Bamba takket og bukket.


Ja, skikkelig "rett i dusjen"-prestasjon av Hedenstad på 1-2, en spiller på landslagsnivå skal ikke gjøre slike taktiske feil.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.08.2017 12:34    Post subject: Reply with quote

Da er det lagt til BB-poll. Står i 24 timer.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 06.08.2017 12:39    Post subject: Reply with quote

Ble Bendtner på meg, la oss håpe fremgangen hans fortsetter!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.08.2017 12:45    Post subject: Reply with quote

Ble Bendtner på meg også. Begrunnelsen finner du her:


Nicklas Bendtner mot Kristiansund


Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 06.08.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Lord!
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 06.08.2017 15:30    Post subject: Reply with quote

Det fine er jo at han har prestert på dette nivået en del kamper på rad nå. Eneste forskjellen er at han stod på riktig sted på riktig tid i dag. Klassespiller. Håper det fortsetter.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 06.08.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Ut fra videoen ser det ut som Gersbach hadde en god kamp også. Bedre enn Meling?
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2017 16:00    Post subject: Reply with quote

Synes videoen av gersbach illustrerer mitt poeng, han slår for mange støttepasninger og timingen passer ikke med legget fra vingen slik at innleggene enten blir blokkert eller for svake. 8 min med involveringen og man ser ikke ett av 4 mål og få forsøk på å forsere 1:1. Meling er mer spillende og har bedre løpskraft begge veier.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.08.2017 16:03    Post subject: Reply with quote

Det jeg har lagt merke til er at han stort sett alltid tar med seg ballen innover i mottakene sine. Slik at han veldig ofte havner feilvendt inn mot egen stopper og mister overblikket fremover i banen. Derfor ser man sjeldent frispillinger opp i den sentrale korridoren av Gersbach. De gangene han bidrar offensivt er det stort sett når han selv er på løp og må se fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.08.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

Gjærsbakken er en klassisk wingback, løper ofte UTENFOR krittet for å komme på overlapp og har enormt potensialet.
Får han litt spilletid og utvikler seg har jeg enorm tro på ham!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.08.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Veldig mye frem og tilbake mellom Gersbach og Rasmussen i videoen ja. Kanskje den sterkeste linken i passmap'en fra kampen.

Men noen klagde f.eks. over feilpasninger fra Gersbach i kamptråden - der fant jeg vel ingen, kommer kun på en klarering av et presset tilbakespill fra Jevtovic som endte hos en Kristiansunder.

En annen over sa 8 minutter med involveringer uten å se en av de fire scoringene - det er jo også feil. Starten på 4-1-målet er jo Gersbach som bryter til Bendtner.

Det var vel heller ikke mange som kom seg rundt Gersbach og fikk lagt inn - det ble riktignok et par frispark etter taklinger istedet. Meling husker jeg derimot omtrent som en rundingsbøye fra Celtic-kampene, dog nivåforskjellen på motstanderene får være en del av forklaringen der.

At innleggene hans etter overlappene ikke treffer noen i boksen tror jeg har med at han ikke er spilt inn i første-elveren å gjøre, og de andre offensive spillerene ikke er like obs på hva de skal forvente i de situasjonene. Innleggene hans kommer i alle fall hardt inn, kanskje litt for tett i 5-meteren, men han lobber de i alle fall ikke slapt over alt og alle i feltet som en del av de andre spillerene har en tendens til å gjøre. En del av de endte også direkte i corner, som jo kan bli farlige, men under de er jo Gersbach sikring bak.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 08.08.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Hvor blir det av kampen i reprise da?
Finner den ikke i Eurosport player ...
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Den var der på søndag. For jeg såg den i opptak da. Men finner den ikke nå. Du får høre med Eurosport.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb