View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 04.08.2017 11:15 Post subject: |
|
|
Det er jo et poeng at han knapt hadde spilt fotball på et halvt år, da han kom uten å være klar etter skade. Hele laget har sett treningstungt ut i hele vår, så det kan nok hende at han har slitt med å prestere på topp, om det går an å si _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 04.08.2017 12:28 Post subject: |
|
|
Han er jo isåfall ikke den første som kommer til RBK å får treningssjokk. Ser heller ikke for meg at han på noe tidspunkt i karrieren sin har vært ledende på kondisjonstrening, å plutselig får oppkjøringen de har hatt tredd nedover hodet bruker han kansje enda litt lengre tid enn det de andre på laget som har vært igjennom den samme oppkjøringstreningen gjør. Håper virkelig det kan være en faktor. _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Stianinho Junior
|
Posted: 05.08.2017 00:31 Post subject: |
|
|
Tipper Celtic-kampen var et vendepunkt for Bendtner. Han var sharp i touch, flikker og dueller og var til og med aggressiv i presset som førsteforsvarer. Ligger han på samme nivå i tippeligaen er det noen stoppere som skal få kjørt seg...
En annen ting rundt bevegelsesmønsteret hans: når han trekker ut av boks drar han med seg en av stopperne og skaper store rom for dype løp i boks fra indreløperne. Det har vært mangelvare så langt, men bør kunne skape muligheter dersom relasjoner og pasningssikkerhet blir bedre. Litt bedre timing i når han trekker dypt, og når han posisjonerer seg i boks, så er han den perfekte midspiss i 4-3-3.
Har faktisk tro på at det kan vise seg som en god investering å la ham spille seg varm. Det var i alle fall tilfelle med Søder og Gytkjær. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.08.2017 01:04 Post subject: |
|
|
Hvor lenge skal folk på død og liv forsvare en som enkelt og greit underpresterer kamp etter kamp? Er det fordi han har et navn? Det spiller jo ingen rolle hva du heter eller hvor du har spilt, i Rosenborg har Niklas Bendtner vært en middelmådighet. Middelmådig i Eliteserien. En overbetalt lat middelmådighet som enten må ta seg kraftig sammen eller legge opp. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.08.2017 01:13 Post subject: |
|
|
Innleggene til Staninho og Montana; Jeg er litt forvirret der.
I ES hjelper det veldig å brenne kalorier ved at spissen jager i motstandernes forsvarsfelt. Ikke like sikker på at det hjelper mot gode lag.
Kan det være at de gode oppspillsegenskapene og overblikket som er viktigest i Europa er veiet foran gjenvinningsmulighetene i gampeligaen er tema? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Stianinho Junior
|
Posted: 05.08.2017 11:22 Post subject: |
|
|
@toreinar: Jeg tenker ikke at Bendtner skal bruke all energi på å jage motstandernes forsvarere, men han kan ikke stå å se på når indreløperne presser høyt. Poenget med innlegget mitt var ikke primært knyttet til presset, det var mer knyttet til at mye av den kvaliteten Bendtner viste som oppspillspunkt mot Celtic ligger høyt over det stopperne i ES er vant til å håndtere.
Og til innlegget som går på Bendtners middelmådighet: Jeg er enig i at han har vært helt elendig i lange perioder. Det er imidlertid klare tegn til bedring gjennom kampene i CL-kvaliken. Han har mange involveringer som holder skyhøy klasse. Det er mye å gå på, men ved å gi ham fortsatt tillit har vi muligheten til å bygge opp en spiller som gir oss en kvalitet på topp som det er lenge siden vi har hatt. Husk at Bendtner knapt har spilt kamper på fire-fem år minst. Det kan mislykkes, men dersom det lykkes har vi en spiller som sender oss til Europa neste år og som blir verdt mye penger. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.08.2017 20:41 Post subject: |
|
|
Nicklas Bendtners gfycat-samling |
Eliteserien | 2. april | Rosenborg - Odd | 1-0 | | 5. april | Sandefjord - Rosenborg | 0-2 | | 1. mai | Sarpsborg 08 - Rosenborg | 0-1 | | 20. mai | Rosenborg - Lillestrøm | 1-0 | | 3. juli | Kristiansund - Rosenborg | 3-3 | | 8. juli | Rosenborg - Sandefjord | 2-0 (str) | | 5. august | Rosenborg - Kristiansund | 2-0 (str) | 3-1 | |
Last edited by larsarus on 05.08.2017 22:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Stubbe Senior
|
Posted: 05.08.2017 21:05 Post subject: |
|
|
To mål i dag hjalp, både på sinnet og statistikken. Selv om det ikke er superbra, så nærmer han seg antallet mål andre RBK spisser som oftest har endt på (rundt 15), som Prica og Iversen.
I to år på rad har vi hatt kjempegod uttelling på toppskåreren. Men Bendtner kan ikke få all skyld alene for manglende antall mål. Laget har ikke fungert, og da har ikke han fungert..
Elendig førsteforsvarer da. Selv om Zlatan og Cruyff mener at spissen bare skal skåre, mener jeg vi ikke har råd til at han skal labbe rundt i midtsirkelen mens motsanderen får spille i backfireren
Jeg har et urealistisk ønske om at en hel sesong skadefri + en hel RBK oppkjøring kan få igang Bendtner til 2018 sesongen og virkelig gjøre underverker i Europa neste år.
Man må være en drømmer for å kunne holde med et norsk lag.. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:08 Post subject: |
|
|
Samtidig var han veldig på hugget på 4-1 skåringa, mye mer enn jeg mener å ha sett tidligere i år. Mulig det er formen/kondisen det har gått på tidligere. I post-match intervjuet mente han selv at han skulle ønske han hadde gjort en bedre jobb som førsteforsvarer, så det er tydelig at det er noe han har fokus på selv og. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg tenker litt det samme. Hvis han er her når sesongen starter neste år, og samtidig har en fin preseason i beina, tror jeg nok at han kan gjøre sakene sine meget bra neste år. Jeg tror overgangsvinduet nå og i vinter vil ha mye å si for hvorvidt vi vil ha en sjanse på Europa - for det er absolutt mye i dette laget som kan bli veldig bra når det er helt kjørt inn. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:15 Post subject: |
|
|
Føler meg sikker på at Bendtner forlater klubben etter denne sesongen.
Fortsetter han å stige i form, og briljerer, er det bare spørsmål om tid før noen begynner å legge inn bud. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:18 Post subject: |
|
|
Frykter også det samme. "Skrekk"scenarioet er at Vilhjalmsson og Bakenga forsvinner i dette vinduet, så forsvinner Bendtner etter E-cup exit, så sitter vi igjen med ingen spisser som kjenner systemet. En spiller som Bendtner vil naturligvis være i søkelyset til en rekke klubber som spiller på et teoretisk høyere nivå enn oss. Det har vel allerede vært smårykter om tyrkiske storklubber. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.08.2017 21:23 Post subject: |
|
|
Ser ikke ut som han er heeelt der at han har funnet igjen gleden i å spille fotball ennå dog, tatt mål-feiringene i betraktning Regner med han holder ord og blir til han er sikker på at den er funnet tilbake.  |
|
Back to top |
|
 |
Konnyaku Junior
|
Posted: 05.08.2017 21:24 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Føler meg sikker på at Bendtner forlater klubben etter denne sesongen. |
Tror ikke han er interessert i noe annet enn et topp 4 lag i Spania, Italia, England eller Frankrike. Til syvende og sist er RBK det beste kortet han har for jevnlig europacup spill med dugelige skanser til å spille CL da vi vinner stort sett ligaen hvert år. Her kan han byte livet og fortsatt få de store utfordringene i ny og ne. Bedre enn å legge opp. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:25 Post subject: |
|
|
Vi får vel sikkert en god slump med penger også.
Antar at vi får omlag 20mill for Nicklas. Gitt vi selger han i januarvinduet.
Han er fortsatt "bare" 29 år. Skal således være på toppen av sin karriere.
SÃ¥ viser han god form i Rosenborg drakten. Eller enda bedre, han skyter RBK til EL mot selveste Ajax... ja. Da ryker Bendtner i August vinduet. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:27 Post subject: |
|
|
Noen som har noe "inside" informasjon om hvordan Bendtner trives i Trondheim da?, og klubben generelt?. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:27 Post subject: |
|
|
Konnyaku wrote: | Til syvende og sist er RBK det beste kortet han har for jevnlig europacup spill med dugelige skanser til å spille CL da vi vinner stort sett ligaen hvert år. |
Med forbehold om at jeg stort sett bare ser på norsk fotball og ikke har helt oversikt over andre ligaer, så vil jeg tro at Fenerbache kunne vært et godt utstillingsvindu for Bendtner. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:32 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Noen som har noe "inside" informasjon om hvordan Bendtner trives i Trondheim da?, og klubben generelt?. |
Ikke særlig til inside-info, men basert på hva han selv har sagt og sosiale medier virker det som han trives relativt godt og benytter seg godt av regionens naturopplevelser. Han er vel blant annet en svært aktiv fisker og turgåer i marka. Generelt sett har jeg nå et inntrykk av at han trives i Trondheim. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:32 Post subject: |
|
|
Hvis Bendtner fortsetter å utvikle seg i RBK og formen stiger vil han bli aktuell for større klubber. Tipper at hvis han selges så snakker vi 30 mill ++ _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:33 Post subject: |
|
|
Tipper klubber som Basel, CSKA Moskva, Celtic, FCK kan være klubber som etterhvert ønsker Bendtner!. Der vil muligheten større for CL, og lønnen høyere. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:34 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | niccolai wrote: | Noen som har noe "inside" informasjon om hvordan Bendtner trives i Trondheim da?, og klubben generelt?. |
Ikke særlig til inside-info, men basert på hva han selv har sagt og sosiale medier virker det som han trives relativt godt og benytter seg godt av regionens naturopplevelser. Han er vel blant annet en svært aktiv fisker og turgåer i marka. Generelt sett har jeg nå et inntrykk av at han trives i Trondheim. |
Er han fisker kunne han ikke kommet til bedre region vel..  _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.08.2017 21:37 Post subject: |
|
|
inside og inside... men det ryktes at han stortrives i en gruppe som ikke bare tenker på seg selv (jevto kanskje) slik det er ofte ute i europa. Ikke minst at han før reise hjem ofte når det er treningsfri. Det er vel derfor han investerte i et tungsolgt og steindyrt hus.
Men selvfølgelig. Skal rbk gå god mot Ajax, mot alle odds, og samtidig at en Bendtner briljere er det vel bare å se etter en ny spiss. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 05.08.2017 21:44 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg har forstått fra andre på forumet er han vel også god venn med Vilhjalmsson. Forøvrig tviler jeg på at Bendtner vil ønske seg en overgang til dansk fotball basert på hvordan media og befolkningen forøvrig har behandlet ham tidligere. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 05.08.2017 22:27 Post subject: |
|
|
Han har vel ambisjoner fortsatt om å spille seg inn på landslaget, og slik han begynner å få kroppen i gang nå, så får han vel et par ekstra utropstegn på blokka til Hareide.
Tipper han er rimelig tent på å gå seirende ut av "spissduellen" mot Dolberg i dobbeltoppgjøret mot Ajax. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 05.08.2017 22:31 Post subject: |
|
|
Fortsetter fremgangen hans, tipper jeg han går til en PL-klubb i midtsjiktet senhøstes, og legger igjen en god del millioner i klubbkassa. |
|
Back to top |
|
 |
|