| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 04.08.2017 14:42 Post subject: |
|
|
| Får tro Levi har imponert så mye på trening at Rashani ble overflødig. Har noen sett han? |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.08.2017 14:51 Post subject: |
|
|
Hva selger vi Rashani for et spørsmålet her. Odd fikk vel inn 20 mill på Zeknini og Oldrup, da bør vi ikke selge Rashani til "kompis-pris". Spesielt ettersom alle klubber i landet skal ha fantasipriser for deres egne spillere.
Synes på en annen side at det er kjipt Rashani aldri helt fikk ut potensialet sitt i RBK. Han har på sine gode dager noen ferdigheter som definitivt styrker laget offensivt. Kan drible av de fleste og har et godt blikk og evner å vekte og sende pasninger på rett tidspunkt i riktig rom. Kanskje litt for lange perioder mellom de solide kampene, men han har vel heller ikke blitt satset på som førstevalg foruten ved skader. Defensivt er det vel derimot ikke veldig mye å hente. Tenker han er nøyaktig hva Odd trenger nå.
Men, |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2017 14:54 Post subject: |
|
|
| Det er få klubber som har råd til lønningene vi har hos våre spillere. Hvis vi skal selge en spiller innenlands så må vi regne med en lav overgangssum for å få noen til å ta over lønnskostnadene. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 04.08.2017 14:57 Post subject: |
|
|
Ble vel egentlig vanskelig for Rashani å få mye spilletid. Fikk spille da Helland gikk skadet, men så fort han meldte seg frisk, så var han ut, uansett kor rævva Helland var. Med Delanlay tilbake, så var nok dette det beste for hans del. Håper på en grei sum. 3-5 mill? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 04.08.2017 15:02 Post subject: |
|
|
| Tipper vi får toppen 2-3 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.08.2017 15:45 Post subject: |
|
|
| Hulken wrote: | Nå sitter folk og griner over at norsk fotball er så dårlig, og at vi ikke kommer oss ut i europa grunnet for dårlig matching i ES. Nå plutselig sutrer folk over at vi selger vårt 4. Valg på vingen til Odds, da han muligens forsterker dem...  |
Så du mener nivåhevingen i ES bør skje gjennom dumsnillhet fra RBK på overgangsmarkedet? Forsterkning av et par topplag gjør minimalt med nivået i ligaen som helhet. Det er ikke toppoppgjørene som er problemet vårt i forhold til matching. Det er de 20-talls andre kampene, hvor nivået tidvis er pinlig lavt, som gjør at omstillingen til et europeisk midtskikte blir fryktelig vanskelig å håndtere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.08.2017 15:58 Post subject: |
|
|
Ja. Hadde vi bare sett fornuften i hvitøyet og kuttet til 12 lag, så hadde vi sluppet ræl som Viking, Strømsgodset, Tromsø og Kristiansund, og dessuten kuttet antallet pinlige kamper til 12.
Hadde vi vært ordentlig konsekvente, så hadde vi sparket ut Vålerenga, Aalesund, Lillestrøm, Odd, Sogndal og Sandefjord også, og laget en norsk 6-lags superliga med bare etablerte topplag, uten pinlige kamper overhodet, bare de 10 kvalitetskampene ganger 3. Tre kvalitetsturer til Haugesund, hva kan vel være mer stas enn det?
Da hadde det i alle fall vært liten grunn til å syte over at vi selger et fjerdevalg til bunnen av nye OBOS. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.08.2017 16:05 Post subject: |
|
|
Det var jo voldsomt da
Men tja, kutting av lag og flere oppgjør kunne sikkert hatt noe for seg om det kom inn litt mer kompetanse og realisme i storbyklubbene, slik at de som faktisk har de beste forutsetningene greide å stabilisere seg på øvre halvdel og ikke ble pissa på av hobbylag fra bygda  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.08.2017 16:09 Post subject: |
|
|
Totalt uenig med deg, Sløvsekken. Slik jeg ser det er ikke problemet at vi må spille en håndfull kamper mot dårlige lag i løpet av en sesong, det er at vi "aldri" møter noen gode. Vi har ikke hatt et eneste oppgjør i år som gir oss god trening ift Europa, og det er ikke Sandefjord og Kristiansund som svikter her. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
mikeøsten Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Rocko Senior
|
Posted: 04.08.2017 18:51 Post subject: |
|
|
| Overgangssum? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.08.2017 19:30 Post subject: |
|
|
| Sikkert ikke mange kronene, men får da håpe at de fikk mer for han enn det de ga til Brøndby, eller så vil det jo være et idiotisk salg. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 04.08.2017 19:33 Post subject: |
|
|
Jeg forventer at vi ikke gir bort Rashani til Odd. De har midler til å betale en fair pris. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 04.08.2017 19:33 Post subject: |
|
|
| Hoftun har nok sikkert noe med dette og gjøre. Han har snart vært 10 år i klubben, må bli kvitt hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.08.2017 19:39 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Totalt uenig med deg, Sløvsekken. Slik jeg ser det er ikke problemet at vi må spille en håndfull kamper mot dårlige lag i løpet av en sesong, det er at vi "aldri" møter noen gode. Vi har ikke hatt et eneste oppgjør i år som gir oss god trening ift Europa, og det er ikke Sandefjord og Kristiansund som svikter her. |
Da får vi være uenig. Jeg mener det er hverdagen vår som er hovedproblemet. En enkeltkamp mot f.eks et Moldelag som er på omtrent vårt nivå i april eller mai vil utgjøre minimalt i mine øyne, når vi uke ut og uke inn ellers spiller mot lag vi slår på halv maskin. Det er bare å se på årets sesong, hvor vi leder klart selv om vi spillemessig har vært svake stort sett hele sesongen. Vi kan gjøre feil på feil uten at motstanderne straffer oss. Og når man er vant til et slikt nivå gjennom flere måneder så blir det en desto vanskeligere øvelse å plutselig skulle skru på bryteren og prestere mot habil europeisk motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 04.08.2017 19:47 Post subject: |
|
|
Får bare håpe vi fikk noen kroner for Elba da. Regner med de ikke ga han bort. Alt under 5 mill ville være skandaløst. De betalte vel en del for å kjøpe han ut dra Brøndby også. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 04.08.2017 19:50 Post subject: |
|
|
Ingenting som tyder på at vi betalte store summer til Brøndby. Vil tro at vi har solgt for noe det samme eller litt mer her. Alt annet virker tullete, men samtidig har vel Rashani selv noe han skulle ha sagt også _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.08.2017 20:01 Post subject: |
|
|
| Blir overrasket om det er snakk om mer enn 1-2 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2017 20:12 Post subject: |
|
|
Det snur fort i fotballen. Etter flere uheldige skader har det vært vanskelig for meg å vise meg frem på banen over lengre perioder. Den siste tiden har jeg virkelig følt meg i god form uten å få de mulighetene jeg tenkte ville komme, så vi har nå bestemt oss for at det beste er å prøve lykken et annet sted og for alvor blomstre igjen, og derfor vil jeg takke Odd for at de viser enorm interesse og tro på mine ferdigheter.
Jeg vil savne lagkameratene mine, trener- og støtteapparat, administrasjon og ikke minst alle supporterne våre. Dere har vært enestående til enhver tid. Det som fascinerte meg mest er at alle i og rundt klubben jobber mot de samme målene, og alle drar i samme retning for å oppnå suksess. Derfor er jeg sikker på at det ligger en stor fremtid i vente.
Les mer: @elbarashani på Instagram
Elbasan Rashani har signert en kontrakt med varighet på 3,5 år. Rashani er spilleberettiget til både serie og cup. Det betyr at han kan få sin re-debut allerede mot Sogndal på søndag.
Elba får drakt nummer 11.
Les mer: Elba tilbake til Odd |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 04.08.2017 20:16 Post subject: |
|
|
Stort av Elba å hylle Kjernen og alle RBK supportere. Lykke til i Odd _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 04.08.2017 20:35 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke forstå annet enn at denne "sommerryddinga" i klubben betyr annet enn at de gjør plass til noen nykommere i dette vinduet..
Vi selger Elba, "gir bort" Joar Bakenga , og åpner for salg av Mitsj.
Det er klart at det skal handles. Og det ganske kjapt.
Tipper de blar opp det som trengs for å sikre seg både Trondsen og Adegbendro. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 04.08.2017 21:04 Post subject: |
|
|
Trist. Kommer til å savne Rashani. En gladgutt som virket ordentlig glad i klubben som også viste at han hadde nivået inne når han fikk litt tillit over tid.
Dette bør bety at vi er i ferd med å lande en klasseving. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 04.08.2017 21:16 Post subject: |
|
|
Syns det er flott at vi selger til norske klubber. Selv om de fleste av våre konkurrenter skyr oss som pesten så trenger vi å havne på samme nivå.
Dvs vi åpner for salg til alle så lenge det er en riktig markedspris.
At duden fra Viking og sarpsborg er god vet vi alle. At de er verd opp mot 20 millioner er galskap. Denne pengegaloppen skal vi ikke være med på. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 04.08.2017 21:17 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Hulken wrote: | Nå sitter folk og griner over at norsk fotball er så dårlig, og at vi ikke kommer oss ut i europa grunnet for dårlig matching i ES. Nå plutselig sutrer folk over at vi selger vårt 4. Valg på vingen til Odds, da han muligens forsterker dem...  |
Så du mener nivåhevingen i ES bør skje gjennom dumsnillhet fra RBK på overgangsmarkedet? Forsterkning av et par topplag gjør minimalt med nivået i ligaen som helhet. Det er ikke toppoppgjørene som er problemet vårt i forhold til matching. Det er de 20-talls andre kampene, hvor nivået tidvis er pinlig lavt, som gjør at omstillingen til et europeisk midtskikte blir fryktelig vanskelig å håndtere. |
Hadde vært enig med deg om vi solgte noen av førstevalgene våre, men her er det snakk om et fjerdevalg, og da er det helt greit at han går til en konkurrent, slik at de kanskje kan være med å pushe oss litt.
Ja, vi skulle hatt færre lag, og bunnivået i ES burde vært høyere, men bare det at vi har 2-3 lag i ryggen på oss, og ikke 5-10-15p. bak, gjør at vi ikke får noen hvileskjær utover sesongen, og at spillerne må være på tå og hev til enhver tid for å holde unna. Det er disse hvileskjærene når vi er milevis foran på tabellen som gjør det vanskelig å plutselig omstille seg etter min mening. At Elba går til Odds, ser jeg bare som positivt. En flott fyr, som verdsetter vår klubb, får sjansen til å spille fotball. Han er dog ikke så god at han kommer til å skyte Odds til seriegull foran oss, men kanskje vippe noen kamper i Odds favør, slik at våre spillere må være litt ekstra på tå og hev. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.08.2017 21:25 Post subject: |
|
|
Fikk dessverre sett mer av Elba på "Ingen banker RBK" enn på banen, men jeg ønsker ham oppriktig lykke til med karrieren videre. Denne typen "avskjedsbrev" til supportere, by o.l. er vel blitt litt mainstream ute i den store idrettsverdenen kanskje, men jeg velger å benytte meg av trangsynet som supporter og lar meg treffe av den, og kommer til å huske ham med glede, selv om han ikke fikk ut potensialet her.
Kjempefyr! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|