| View previous topic :: View next topic |
| Hvordan går det i europacupkvalifiserigen? |
| CL-gruppespill |
|
12% |
[ 40 ] |
| EL-gruppespill |
|
45% |
[ 144 ] |
| EL-play off |
|
29% |
[ 95 ] |
| 2. kvalrunde i CL |
|
12% |
[ 40 ] |
|
| Total Votes : 319 |
|
| Author |
Message |
Danserud Rutinert
|
Posted: 04.08.2017 11:20 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Vil ha en forklaring på de som mener at Ludogorets vil bli bra trekning. |
"Dette laget har jeg knapt nok hørt om, de er sikkert ikke så gode" |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2017 11:28 Post subject: |
|
|
| Danserud wrote: | | Mikkelsen wrote: | | Vil ha en forklaring på de som mener at Ludogorets vil bli bra trekning. |
"Dette laget har jeg knapt nok hørt om, de er sikkert ikke så gode" |
Du er bra nedsnødd om du tror folk her inne ikke har hørt om et så kjent lag som Ludogorets, som har vært i CL flere ganger siden sist vi var der.
Dette laget har tapt både mot Hapoel Be'er Sheva og Žalgiris Vilnius (Litauen) så langt i kvalifiseringen. De bør være overkommelige. Et utpreget hjemmelag som lekker som ei sil bakover. Vi kan ikke være redd for dette laget, som også er utenfor sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
knutg Junior
|
Posted: 04.08.2017 11:39 Post subject: |
|
|
| Ser vi på historien til Rosenborg mot russiske lag er det ikke lystig lesning. Må tilbake til 1992 for å finne siste enkelt seier, men har aldri beseiret de over 2 kamper. Vil helst unngå BATE, da fotballfilosofien deres er naturlig nok ganske lik den russiske og ukrainske og da blir det fort trøbbel. Tror Maccabi er det beste. |
|
| Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 04.08.2017 11:47 Post subject: |
|
|
men vi møter ingen russiske lag
Men fra spøk til alvor, overkommelig gruppe så lenge vi spiller på vårt beste og vi slipper å møte Ajax eller Fenerbahce |
|
| Back to top |
|
 |
NAO Junior
|
Posted: 04.08.2017 11:54 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: |
Konklusjon:
Møter vi Ajax er det over og ut!.
Møter vi Fenerbahce finnes det håp, men vanskelig
Møter vi Maccabi blir det som med Bahce, vanskelig, men håp.
Møter vi Ludogorets blir det nok får tøft, men det er håp
Møter vi BATE så er det 50-50, og vi får en tett kamp
Møter vi Zagreb så er det 50-50, og det blir jevnt!. |
Synes du bommer en del. Bate er et spesielt farlig lag å møte. De er i form og spiller i en tøff liga. Derimot er Maccabi Tel Aviv et lag som ikke er i form, og ligaen i Israel har sjelden gjort det særlig bra i Europa.
Lag vi ikke vil møte i rangert rekkefølge:
1. Ajax (nr 2 i EL)
2. Fenerbache (Bra liga, høyt nivå)
3. Bate (I form(!), ok liga)
4. Ludogorets (Dominerte sin liga i fjor, har mye erfaring)
5. Maccabi Tel Aviv(Sesongen er ikke i gang, middels liga)
6. Zagreb (Starten av sesongen, dårligste nivå på ligaen. Viste dårlige takter mot Odd)
Om vi møter Maccabi Tel Aviv eller Zagreb har vi gode sjanser og burde kun være fornøyd med å gå videre. Møter vi Bate eller Ludogorets vil vi få det meget tøft, spesielt mot Bate. Om vi går videre mot et av disse lagene imponerer vi. Da kan vi fort gjøre det ordentlig bra i et gruppespill.
Last edited by NAO on 04.08.2017 11:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 04.08.2017 11:54 Post subject: |
|
|
Kanskje på tide at vi også kan ha litt tur med ei trekning?
So lenge vi slipper Ajax eller fenerbache er jeg fornøyd . _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 04.08.2017 11:57 Post subject: |
|
|
| NAO wrote: | | niccolai wrote: |
Konklusjon:
Møter vi Ajax er det over og ut!.
Møter vi Fenerbahce finnes det håp, men vanskelig
Møter vi Maccabi blir det som med Bahce, vanskelig, men håp.
Møter vi Ludogorets blir det nok får tøft, men det er håp
Møter vi BATE så er det 50-50, og vi får en tett kamp
Møter vi Zagreb så er det 50-50, og det blir jevnt!. |
Synes du bommer en del. Bate er et spesielt farlig lag å møte. De er i form og spiller i en tøff liga. Derimot er Maccabi Tel Aviv et lag som ikke er i form, og ligaen i Israel har sjelden gjort det særlig bra i Europa.
Lag vi ikke vil møte i rangert rekkefølge:
1. Ajax (nr 2 i EL)
2. Fenerbache (Bra liga, høyt nivå)
3. Bate (I form(!), ok liga)
4. Ludogorets (Dominerte sin liga i fjor, har mye erfaring)
5. Maccabi Tel Aviv(Sesongen er ikke i gang, middels liga)
6. Zagreb (Starten av sesongen, dårligste nivå på ligaen. Viste dårlige takter mot Odd)
Om vi møter Maccabi Tel Aviv eller Zagreb har vi gode sjanser og burde kun være fornøyd med å gå videre. Møter vi Bate eller Ludogorets vil vi få det meget tøft, spesielt mot Bate. Om vi går videre mot et av disse lagene imponerer vi. Da kan vi fort gjøre det ordentlig bra i et gruppespill. | . Må si meg uenig.Ludo er et mye bedre lag enn BATE. BATE har tapt seg mye, og Maccabi er mye tøffere enn BATE. Så er det sagt. Så vi får være uenige  _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2017 11:59 Post subject: |
|
|
Skal ikke ha for sterke meninger om hvorvidt BATE er i form eller ikke, men de klarte iallefall bare 1-1 mot Alashkert (Armenia) i kvalifiseringen. Vant 3-1 borte og gikk videre, men spesielt imponerende er det jo ikke. Er vel omtrent som vår prestasjon mot Dundalk, tipper jeg.
Røyk så i neste runde mot Slavia Praha. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 04.08.2017 12:06 Post subject: |
|
|
| Kroatisk liga er ikke dårligst av disse. Osijek slo ut PSV. Rijeka slo ut Salzburg og Dinamo Zagreb er ofte i CL |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.08.2017 12:13 Post subject: |
|
|
Celtic fikk Astana og går nok greit til CL.
Med vår flaks blir det vel Ajax. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2017 12:15 Post subject: |
|
|
FCK møter Rijeka. Ikke det enkleste laget, det. Antakeligvis et par nivå over de to lagene de har slitt seg forbi frem til nå.
Edit: Falsk alarm. Feil på bildet til UEFA.
De ser ut til å møte Qarabak. Interessant! |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.08.2017 12:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | FCK møter Rijeka. Ikke det enkleste laget, det. Antakeligvis et par nivå over de to lagene de har slitt seg forbi frem til nå.
Edit: Falsk alarm. Feil på bildet til UEFA.
De ser ut til å møte Qarabak. Interessant! |
Er jeg en av de få, som holder med FCK og andre Skandinaviske lag, når vi ikke er med i Champions League? |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 04.08.2017 12:20 Post subject: |
|
|
| Jeg håpet faktisk på Austria igjen. Da kunne vi virkelig ha sett om vi har tatt steg eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.08.2017 12:22 Post subject: |
|
|
| varg88 wrote: | | Jeg håpet faktisk på Austria igjen. Da kunne vi virkelig ha sett om vi har tatt steg eller ikke. |
Hva får deg til å tro at vi kanskje er bedre i år? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.08.2017 12:22 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | | Er jeg en av de få, som holder med FCK og andre Skandinaviske lag, når vi ikke er med i Champions League? |
Hvorfor i alle dager holder du med FCK? Litt artig med Östersund, ellers er jeg fint lite intressert i hvordan andre lag gjør det, skandinaviske eller ei. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.08.2017 12:23 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | | varg88 wrote: | | Jeg håpet faktisk på Austria igjen. Da kunne vi virkelig ha sett om vi har tatt steg eller ikke. |
Hva får deg til å tro at vi kanskje er bedre i år? | Han gjorde ikke det. Han ville se OM vi hadde tatt steg eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.08.2017 12:26 Post subject: |
|
|
Når jeg ser hvilke lag som skal kvalifisere seg til gruppespillet og vet hvilke lag som ikke får sjansen til det, så får jeg faktisk forståelse for endringene til neste år. Det vil nok heve kvaliteten på CL, selv om det er svært dumt for oss. Det er ikke akkurat imponerende... Hvis du ser bort fra Liverpool, som har gjort en ok sesong i Premier League..
Qarabağ (AZE) v København (DEN)
APOEL (CYP) v Slavia Praha (CZE)
Olympiacos (GRE) v Rijeka (CRO)
Celtic (SCO) v Astana (KAZ)
H. Beer-Sheva (ISR) v Maribor (SVN)
İstanbul Başakşehir (TUR) v Sevilla (ESP)
Young Boys (SUI) v CSKA Moskva (RUS)
Napoli (ITA) v Nice (FRA)
Hoffenheim (GER) v Liverpool (ENG)
Sporting CP (POR) v FCSB (ROU) |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 04.08.2017 12:27 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | | Er jeg en av de få, som holder med FCK og andre Skandinaviske lag, når vi ikke er med i Champions League? |
Vi har i perioder konkurrert om de samme spillerne... Sportslig og økonomisk suksess har som regel gitt fordel FCK. Derfor synes jeg det er greit om de andre skandinaviske topplagene snubler. Så enkel er jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 04.08.2017 12:28 Post subject: |
|
|
mhm. Abdullayev. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Last edited by tombur on 04.08.2017 12:32; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.08.2017 12:29 Post subject: |
|
|
| Oslo øst wrote: | Når jeg ser hvilke lag som skal kvalifisere seg til gruppespillet og vet hvilke lag som ikke får sjansen til det, så får jeg faktisk forståelse for endringene til neste år. Det vil nok heve kvaliteten på CL, selv om det er svært dumt for oss. Det er ikke akkurat imponerende... Hvis du ser bort fra Liverpool, som har gjort en ok sesong i Premier League..
Qarabağ (AZE) v København (DEN)
APOEL (CYP) v Slavia Praha (CZE)
Olympiacos (GRE) v Rijeka (CRO)
Celtic (SCO) v Astana (KAZ)
H. Beer-Sheva (ISR) v Maribor (SVN)
İstanbul Başakşehir (TUR) v Sevilla (ESP)
Young Boys (SUI) v CSKA Moskva (RUS)
Napoli (ITA) v Nice (FRA)
Hoffenheim (GER) v Liverpool (ENG)
Sporting CP (POR) v FCSB (ROU) |
Ja, samme topplagene i CL hvert eneste år hurraaaaa! _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
andham93 Senior
|
Posted: 04.08.2017 12:29 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi trekker Zagreb! går vidre,
så håper jeg FCK, og Celtic ryker ut i sin playoff
så håper jeg vi havner i gruppe med FCK, Ajax og Celtic
det har blitt en arti høst |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.08.2017 12:34 Post subject: |
|
|
Vil aldri forstå noen som holder med FCK i CL med mindre vedkommende er dansk. Ber til høyere makter om at de ryker på hue og ræva ut av turneringen. Andre skandinaviske lag har jeg ikke noe forhold til av nevneverdig grad, men kult med Østersund!
Edit: Faen så nervøs jeg er før trekningen 
Last edited by robinla on 04.08.2017 12:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.08.2017 12:41 Post subject: |
|
|
VG on point som altid og melder at EL-trekningen er kl 12.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 04.08.2017 12:41 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg, eller er det fryktelig mye oppgulp fra diverse kommentatorer i diverse aviser om dagen? Morten P står jo kanskje fremst i sin negativitet.
http://www.dagbladet.no/s...e/68564441
Jeg mener det ikke står så ille til. Vi spilte jevnt med Celtic, og kunne fort ha stukket av med det. Vi hadde fortjent en seier i Celtic Park og vi tapte på et 1-av-tusen-stjerneskudd i mål.
Odd gikk ikke videre i går, men det var jo i grunn helt utrolig, etter spill og sjanser.
Det er marginer, så jeg syns ikke hverken Rosenborg eller Odd skal grave seg ned etter dette. Norsk fotball er ikke bra, men toppen av norsk fotball kan fort rote seg inn i Europa hvis de får noen stabile sesonger på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 04.08.2017 12:45 Post subject: |
|
|
| Det er helt hinsides med oppgulp. Men det største oppgulpet var det hovedgjøken i Adressa som sto for da han gravla alle håp for CL i all framtid for RBK flere dager FØR det første oppgjøret mot Celtic. Han fyren der er alene nok til at jeg aldri kommer til å betale ett jævla øre for Adresseavisen. |
|
| Back to top |
|
 |
|