English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flaav
Veteran

PostPosted: 29.07.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Ser på Insta at utbyttet av dagens Oslo-tur var en leke/kunst-figur til flere tusen kroner. Har man penger så hvorfor ikke bruke de liksom.

Ser jeg på feil instagram, eller ser man flere bilder om man følger han?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 29.07.2017 23:47    Post subject: Reply with quote

Det er på storyen hans, klikk deg inn på profilen hans så trykker du på profilbildet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 01:37    Post subject: Reply with quote

Selg
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 03:44    Post subject: Reply with quote

Montana: Konstruktivt. /s
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.07.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Hørte i dag at ryktet er bare bambus av en tyrker på pizzasjappa.

ryktet var bare kastet ut der pga gammel interesse og så har det spunnet på seg ala 1 fjør ble ti høns etc... bambus ifølge ham :p
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 31.07.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at denne tyrkeren på den lokale pizzasjappa di avkrefter dette.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.08.2017 00:14    Post subject: Reply with quote

Spurte du Kebab-mannen om å oversette artikkelen eller på vegne av Tyrkia offisielt avkrefte ryktet?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:50    Post subject: Reply with quote

Et spørsmål: kan noen forklare meg taktikken med en spiss som hverken skaper målsjanser eller mål?
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.08.2017 00:52    Post subject: Reply with quote

Bendtner var med en del i det oppbyggende spillet idag. Men jeg begynner også å gi opp prosjekt Bendtner.
hello
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 00:56    Post subject: Reply with quote

I dag er virkelig ikke dagen for å kritisere Bendtner. En av hans beste i RBK-trøya. Enorm i det oppbyggende spillet.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 03.08.2017 01:02    Post subject: Reply with quote

Bendtner var god i dag. Ferdig snakka.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 01:09    Post subject: Reply with quote

En 4-3-3 spiss:

+ God i boksen. Lukte mål og være smart.
+ Bra på hodet
+ Duellsterk, oppspillspunkt. 185cm +
+ MÃ¥ltyv

- Som regel er disse spissene trege og har sneglefart. Holde ikke i Europa.
- Mangel på bakromstrussel. Oppstår sjeldent 1v1 situasjoner med keeper. Der de fleste måla kommer for spisser altså.

Konklusjon: Spissen er avhengig av at laget fungerer for at disse fordelene skal kunne komme til rette. Dette er en type spiss som ikke kan gjøre ting på egenhånd. Spørsmålet er da om det holder i dagens fotball ute i Europa.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.08.2017 07:36    Post subject: Reply with quote

Når Bendtner får spille som jam gjorde mot Celtic er han enorm i det oppbyggende spillet. Langt over ES standard... Av en eller annen grunn så skjer det nesten aldri at han blir involvert innenfor 16 meteren selv om han ofte løper i riktige rom og er klart spillbar. Om dette skyldes at andre spillere ikke har nok overblikk vet jeg ikke, men dersom vi skal bruke ham fast på topp må de andre også få med seg at han er der i gode posisjoner. Trenes kanskje for lite på samhandling og relasjoner på topp... Jeg tipper det løsner etter hvert om vi er tålmodige og de faktisk trener på å få mer flyt på topp, men selv en meget god spiller kan være feil i et lag som ikke bruker ham riktig.
Robin
Rutinert

PostPosted: 03.08.2017 15:32    Post subject: Reply with quote

Har nevnt det tidligere i tråden også tror jeg. Feilen ligger ikke hos Bendtner etter min mening. Han får for lite (ingenting) å jobbe med. Er jo ingen Maradona som kan skape noe ut av ingenting. Men vi har sett glimt, i går var han jo for eksempel en gigant, etterhvert sitter forhåpentligvis resten av spillet og han vil få sjanser.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 03.08.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Bendtner er dyktig på flere områder. Ett fantastisk oppspillspunkt, bra spelsinn og teknikk.

Bendtner har gitt oss alt vi trenger bortsett fra målpoeng. Det er det minste man kan forlange av en spiss, uansett om du heter Bendtner, Bakenga eller Vilmann.

Jeg er en enkel sjel. En spiss skal først å fremst score mål, eller i det minste sette opp sine lagkamerater i gode avslutnings posisjoner.

Bendtner gjør ingen av delene..

Bør han bli? Tja om vi fikk inn 1-2 vinger som er målfarlig, innehar hurtighet og som er god 1 mot 1.
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 04.08.2017 01:19    Post subject: Reply with quote

Eggen påpekte hans største svakhet tidlig. Han må komme seg i posisjon etter han har spilt fra seg ballen. Dette har han helt åpenbart ikke tatt til etteretning da han sluntrer avgårde når vingene og backene jobber ved cornerflagget med å få ballen inn i midten.

Som møtende spiss er han fabelaktig, som target spiss er han rett og slett dårlig, som kanskje forklarer hvorfor han er Rosenborg spiller.

Spørsmålet er om dette holder som ensom spiss i 4-3-3, i hvert fall uten lynraske vinger som går på løp mot mål når han mottar ballen.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 02:28    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Har nevnt det tidligere i tråden også tror jeg. Feilen ligger ikke hos Bendtner etter min mening. Han får for lite (ingenting) å jobbe med. Er jo ingen Maradona som kan skape noe ut av ingenting. Men vi har sett glimt, i går var han jo for eksempel en gigant, etterhvert sitter forhåpentligvis resten av spillet og han vil få sjanser.

Får ingenting å spille med når resten av laget spiller 10 mot 11. Smile

Lite involvert, når han faktisk er involvert står han helt stille å ser på i etterkant.
Så litt bedre ut i siste kampen mot Celtic men når man faktisk får se hva en god spiss yter, slik som Griffiths så ser han umiddelbart dårlig ut.

Håpet er vel at han faktisk kommer seg i form å begynner å løpe, kanskje da vil han være brukelig, per dags dato er han en lat og svak versjon av Søderlund.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 09:12    Post subject: Reply with quote

Bendtner minner meg litt om Steffen Iversen da han var her med Prica. God på å skjerme, slippe ballen på riktig tidspunkt etc, sterk, klok og stort sett konstruktiv. Synd vi ikke har en Prica til å profittere.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 09:21    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
Bendtner minner meg litt om Steffen Iversen da han var her med Prica. God på å skjerme, slippe ballen på riktig tidspunkt etc, sterk, klok og stort sett konstruktiv. Synd vi ikke har en Prica til å profittere.

Bentner skulle skute oss til CL. Han har sålangt kun vært et oppspillspunkt, med varierende kvalitet. Det er faktum.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 09:21    Post subject: Reply with quote

Jo bedre laget fungerer rundt Bendtner, jo flere mål vil han score. Per nå trengs han dypere i banen for at man skal greie å etablere et godt offensivt spill, og blir da mindre tilstede i boksen. Bendtner er ikke en dårlig spiss bare fordi han ikke scorer mål. Han er som noen skriver ikke en spisstype som skaper ting på egenhånd, men en som er avhengig av et godt lag rundt seg.

Ser man på de målene han faktisk har scoret i år så oser det klasse av flere av dem. Får han sjanser, så scorer han.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.08.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

Problemet er nettopp det, han må få sjanser. Ganske begrensende for en spiss.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 04.08.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Disclaimer: Jeg prøver virkelig å ikke trolle på andre sine forum.

Men jeg stusser veldig på en ting. Hvorfor går Bendtner aldri i press? Er han virkelig helt fritatt for defensive oppgaver? Hvilke moderne spisser er det? Må vi ikke tilbake til 80-tallet for å finne en tid der det var vanlig med spisser som hadde helt fri? Er Bendtner "for god" for det? Spillere som Sinclair og Griffiths (og forsåvidt alle andre spisser) jobber som førsteforsvarere. Men ikke i RBK? Underlig.

I ES er kanskje RBK så overlegen at det ikke spiller noen rolle. Men når du kommer til Europa så må da de norske lagene sette inn full pinn på det eneste punktet vi kan matche andre lag; innsats og løpskraft.

Det blir ekstremt behagelig å spille mot lag der forsvarsfireren får sentre upresset. Evt. en indreløper løper ut av "rammen" for å sette press.

Jeg stusser veldig på at dette skal være måten å få RBK til Europa på.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 04.08.2017 10:12    Post subject: Reply with quote

Tanken bak det er strategisk. Han skal ligge tett på midtstopperne for å binde opp disse for å hindre at de deltar i frispilling bakfra.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 10:22    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:

Tja, Vilhjalmsson kunne jo vaert vaar Prica - forskjellen eller vel heller at vi spiller 4-3-3 og ikke 4-4-2
puckno
Veteran

PostPosted: 04.08.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Synes det er interessant å vite om Bendtner er - og har vært - i langt dårligere fysisk form enn hva har blitt diskutert i media osv. Synes å se tegn til mer lettbenthet nå i det siste. Innbiller meg at det er mye oppside på det fysiske, og at vi vil se mer arbeid i press jo mer av dette som kommer på plass. Det er kanskje å håpe på for mye, jeg vet ikke.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 297, 298, 299  Next
Page 83 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb