English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Celtic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 45, 46, 47  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Synes vi sånn sett gjør det hederlig over to kamper mot Celtic. at vi ryker med 1-0 over to kamper. Greit nok, hadde kanskje ikke forventa at vi skulle slå dem heller, men det er måten vi taper på....

At vi så godt som produserer nada på lerkendal er jo elendig. Vi har jo gjort det før mot gode lag, selv i starten da vi ble knust produserte vi sjangser, men nå er det nesten totalt fraværende ><

synes det er veldig veldig synd at det har blitt sånn at vi er "redde" for å slipper inn mål, for det som skjer er at spillerne våre posisjon for posisjon ikke er sterke nok mot gode lag og VIL gjøre feil og da er vi plutselig i bakleksa.

Tror ikke vi skal forsøke å være Sogndal i Europa eller øve på det i TL, men vær oss selv, skap vår identitet å stå for det så edruelig som det er mulig!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Hansen: 8: God nok for BL
Hedenstad: 5:
Bjørdal: 5:
Skjelvik: 5
Meling: 3:

Jensen: 6
Konradsen: 6
Midtsjø: 2

Jevtovic: 3
Bendtner:3
de Lanlay: 4
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Per wrote:
Smerte.

Jeg har det helt jævlig nå.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:47    Post subject: Reply with quote

Sliter wrote:
Spørs om vi ikke mister 3 spillere nå.
Midsjø
Skjellvik
Hansen

Satser på god trekning på fredag.

Litt avhengig av neste kamp kan du nok føye Bendtner til den lista. Spørs om han gidder et år med høkkertkamper. Synd, synes vi så en god del av nivået hans i kveld.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:48    Post subject: Reply with quote

Under Eggen gikk vi ut å sjokket motstanderen. Det burde vi gjort i første omgang i dag også. Hvis vi skal utvikle laget må vi tørre å ta mere risiko
konrad4ever
Veteran

Endret børs og satte ned Jevtovic en karrakter.

konrad4ever wrote:
Hansen: 8
Hedenstad: 4
Bjørdal: 5
Meling: 4

Jensen: 7
Konradsen: 6
Midtsjø: 6

Jevtovic: 4
Bendtner: 7
de Lanlay: 5

Last edited by konrad4ever on 02.08.2017 22:50; edited 1 time in total
Back to top
sukram
Veteran

Blant livets store gåter er:

Hvorfor vi får bud på Skjelvik, men Andre Hansen fortsatt spiller hos oss.

Jeg rablet noe om at Konradsen var BB, men helt enig i at det var Hansen, uten tvil.

Må tidlig opp i morgen, og burde lagt meg sånn ca nå. Men jeg kommer til å få sove før om ørten timer.. Off, jeg er så jævlig skuffet..
Back to top
nidaros997
Veteran

Feil strategi, KÃ¥re.

Burde ha spilt mer offensivt ut fra start, i stedet for å legge seg i forsvar slik som i bortekampen. Vi blir spilt lave, for lavt til å få gode gjennombrudd, og vi i stedet for Celtic blir springende etter ballen. Da hjelper det ikke at vi er bedre trent og midt i sesong. I hele første omgang så det ut som om Celtic spilte på hjemmebane. Jeg synes dette er for lite Rosenborg slik vi ønsker å se laget når vi visste vi måtte skåre minst ett eller to mål for å gå videre.

Vi mangler også målskårere på banen, og i så måte burde både Vilhjalmsson og Helland kommet på banen mye tidligere, gjerne i pausen. Vilhjalmsson kunne også ha startet kampen, for eksempel for Midtsjø, som går for mye med ballen inntil han går seg fast, og er ellers ingen målfarlig indreløper.

Alt i alt, en kamp vi kunne vunnet, om vi hadde turt mer, og her mener jeg taktikken og byttene er KÃ¥res ansvar.

Går vi til EL er det godkjent, men feiler vi også der, så må det kjøres en ny evaluering av trenerteamet, inkludert Kåres taktiske evner. Synes også det mangler litt Hamrensk attityd i denne utgaven av Rosenborg.
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

Førsteomgangen er skikkelig dårlig. Ellers syns jeg vi er bra over to kamper mot Celtic.

Vi taper kampen på sjansene i Glasgow.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

For mange enkle personlige feil... rett og slett ikke gode nok. Synes KI har en riktig tilnærming til kampen og strukturen i laget ser bra ut. Man spiller av og til bra fotball men blir for stresset i de avgjørende øyeblikkene. Konradsen og Jensen, kanskje skjelvik hadde en av sine beste kamper i år. Midtsjø var komplett udugelig med ball. Vingene var rett og slett ufarlige og dårlige. Bendtner gjorde noe bra, men burde gjøre mer ut av seg. Flere katastrofale feil av bjørdal og meling. Hedenstad.. tja, ikke i nærheten av svensson elendige innlegg, elendige dødballer. Fikk kjørt seg skikkelig i 1.omg. Ikke god nok. Hansen er klasse!

Hansen: 9
Hedenstad: 2
Bjørdal: 3
Meling: 3

Jensen: 5
Konradsen: 5
Midtsjø: 2

Jevtovic: 2
Bendtner:3
de Lanlay: 3

Last edited by enojado on 02.08.2017 22:51; edited 2 times in total
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 02.08.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
Sliter wrote:
Spørs om vi ikke mister 3 spillere nå.
Midsjø
Skjellvik
Hansen

Satser på god trekning på fredag.

Litt avhengig av neste kamp kan du nok føye Bendtner til den lista. Spørs om han gidder et år med høkkertkamper. Synd, synes vi så en god del av nivået hans i kveld.

Om Bendtner gidder??
Hvem vil ha Bendtner etter de måndene han har hatt på Lerkendal? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
Kommandør
Junior

PostPosted: 02.08.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Skjelvik var jo rene Pirlo i dag. Traff vel på nesten alt av pasninger som gikk forbi 1-2 ledd.

Synd de to gigasjansene i Glasgow ble avgjørende. Skulle minst hatt 0-2 derfra.
Back to top
Virrvarr
Junior

PostPosted: 02.08.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Faen dette var surt. Alt, sist kamp og denne, frem til målet var en gedigen berg- og dalbane og jeg følte bare luften gikk ut av meg etter målet. Nå er det bare å krysse fingre og det som kan krysses for at det blir gruppespill i EL!
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Alt for svakt på siste tredjedel, dårlige innlegg, dårlige løsninger, upresise pasninger. Først og fremst marginer som avgjorde, med tur kunne det gått, med (litt) u-tur gikk det ikke.

1. Spesielt innlegg synes jeg RBK har vært dårlige på i hele år. Ikke bare dårlige, men nærmest elendige. Det er ikke enkelt å være spiss om man ikke får noenting å jobbe med.

2. Upresist, svakt og nølende spill - også en svakhet i hele år. Spillet må gå betydelig raskere og spillet må være mye mer presist.

3. Dødball... Er vel knappest noe lag som er mer ufarlige på dødball enn det RBK er i år.

Men oppløftende annen omgang frem til målet, kanskje er det noe på gang? Litt mer presise innlegg så hadde RBK vunnet, det føler jeg meg nesten sikker på.

Last edited by Robin on 02.08.2017 22:53; edited 1 time in total
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:53    Post subject: Reply with quote

Det er vondt når det føles så nære, men realistisk sett så hadde vi endt opp i Europa League-gruppespill hadde vi vunnet denne kampen. Det har vi fremdeles mulighet til. Gutta bør ha selvtillit etter disse møtene med Celtic.
Det er ikke vanskelig å se hvor vi mangler kvalitet på banen. Hedningen og Melis på back holder ikke til dette nivået. Et hav mellom de og Svensson/Dorsin i sin tid. 20 mill for Midsjø? Skal personlig levere han i trillebår for 5 mill, helt uinteressant for et RBK med ambisjoner og fullstendig ubrukelig.
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Ekstremt skuffende. Det som irriterer meg mest er at vi bruker så latterlig mye tid i angrep og er så lite effektiv; vi utnytter aldri de viktige sjansense vi får.

Hansen: 8
Hedenstad: 4
Bjørdal: 5
Skjelvik: 6
Meling: 5

Jensen: 7
Konradsen: 5
Midtsjø: 4

Jevtovic: 4
Bendtner: 7
de Lanlay: 5

Last edited by TrønderBob on 02.08.2017 22:56; edited 2 times in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Det man gjør etter 0-1 viser at man rett og slett ikke er gode nok. Spillerne blir for feige, men klarer samtidig å kløne det til bakover. Man skaper absolutt ingenting. Treneren står på sidelinjen og sprer depresjon. Det er pinlig å se på de siste 20 minuttene.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 02.08.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Som Roar Stokke sa, etter 180 min, så skiller det 1 mål. Å det er flaks av Celtic... Tenkt om Dølle hadde scoret i Glasgow, da hadde vi sitter her med et helet annet resultat.. Det er rett å slett uflaks at det er Celtic og ikke vi som er i Play-Off..

Det der er rett og slett pissprat. HAdde vi hatt 1-0 i sekken fra borteoppgjøret så hadde vi gått ut akkurat likt, bare i 2 omganger heller en 1, og gått på 0-2 etter å ikke våget å gått for utligning etter 0-1.
Det er ikke utur når dette skjer gang på gang. Vi har ingen vilje til å bli et bedre fotballag som ka nstole på vårt eget spill kontra å demme opp for motstanderen, og vi har en trener som ikke evner å reflektere mer over resutlatene enn at vi enten blir for feige, eller må tørre mer, eller må skjønne hvor gode vi er osv. La oss bare være ærlige. vi er ikke gode nok, vi er ikke samspilte nok, vi er ikke beslutsomme foran mål. Både mike og midtsjø hadde brukbare muligheter til å skyte på blankt i fart, men valgte enten å spille en upresis og forutsigbar gjennombruddspasning eller stoppe fullstendig opp og hjelpeløst se etter alternativer. Sånt blir det lett for motstanderen å demme opp for. De spiller nærmest en autistisk form for fotball til tider, der midtsjø enten må løpe helt inn til det sier stopp, eller bremse ned til at overlappen kan nå han igjen selv om det er bedre mulighet til å spille gjennombrudd eller gå for skudd, og mike gjør sine klassiske fremsteg for så å bare vende hjemover å irritere seg over at helland er der han alltid er osv. De de driver med holder ikke mål internasjonalt dessverre
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Skuffet!

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor vi ikke trøkker mer til i første omgang. Samtidig kommer målet deres ut av ingenting etter at vi har kjørt dem i 15-20 minutter.

Og jeg er mest skuffet over at spillerne ser ut til å miste trua på 0-1.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 02.08.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

Vi var gode i de første fem minuttene av andre omgang. Hadde vi forsatt sånn i et kvarter til hadde vi vært i playoff nå. Men det blir for mye Hest dessverre. Det skal trygges, sikres og feiges. Spiller man sånn går det til helvete. Akkurat som i dag.
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Første omgang var jo helt bortkastet? Vi parkerte bussen og lempet ballen ut hver gang. FEIGT utgangspunkt.
Frem til scoringen ga vi jernet i 2omg og det var morro å se på, men det er noe som mangler, vi har ikke den siste pasningen eller spilleren som åpner opp og klemmer ballen inn når celtic var et eneste kaos.

Og når vi ikke klarer å skape noe i den gode perioden scorer selvsagt Celtic. Og Meling... Jeg må bare få det ut en siste gang, forferdelige innlegg og døballer. Han bruker evigheter på å komme opp i ballfører, var mange episoder hvor han surra rundt på midtstopperplass mens celticvingen avanserte 20-30meter! Og når han først møter ballfører ble han runda hver gang!

Skuffende, jeg forventa ikke CL, men å ryke på en sånn måte mot et så svakt lag som jeg synes Celtic var over 2 kamper er tungt.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 22:58    Post subject: Reply with quote

Konradsen og AH er store i dag! Jensen og Bendtner er også gode. Synd at Helland og EDL ikke er 100 % fit.

Jeg er svært svært skuffet, men burde kanskje ikke være det?
Back to top
Konnyaku
Junior

PostPosted: 02.08.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Hansen 8

Hedenstad 6
Bjørdal 6
Skjelvik 7
Meling 4 - bra kamp egentlig, men må få trekk når det var hans sjanse de scoret på

Mike 7
Konradsen 7
Midstjø 3 - så skuddredd han ville spilt støttepasning på straffespark

Jevto 3
Bendtner 7 - skulle fått pasning tilbake etter å ha brystet ned til dølle
Dølle 5 - scoret ikke når han valgte å ta skuddet
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Og jeg er mest skuffet over at spillerne ser ut til å miste trua på 0-1.

Jeg er ikke noen fan av den psykologiske vinklingen, der problemet påstått alltid er det psykologiske som at: spillerne mistet troa, spillerne blir for ukonsentrert osv.

Faktum er at vi er vesentlig svekket offensivt fra 2015 og også fra 2016. Vi "mister trua" fordi vi har nedprioritert angrepsspill. Der vi i 2015 alltid visste at vi kom til å score har vi ingenting lenger. Vi vet aldri om vi kommer til å score, og det skyldes IKKE at spillerne "ikke har trua", det skyldes bevisste valg fra trenerteamet foran denne sesongen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 23:01    Post subject: Reply with quote

Konnyaku wrote:

Midstjø 3 - så skuddredd han ville spilt støttepasning på straffespark

Det ville blitt en feilpasning!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 45, 46, 47  Next
Page 42 of 47

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb