English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 105, 106, 107  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

Det at klubbledelsen lot Bolanos glippe i 2010 var med høy sannsynlighet avgjørende for at det ble FCK og ikke RBK som kvalifiserte seg til CL det året.

Har ikke sett nok av Adegbenro til å vurdere om han er på samme nivå, men nå som økonomien er på rett kjøl, tror jeg det er riktig med noen case der vi strekker oss litt lenger dersom vi er sikre på at spilleren vil være en klar forsterkning på plassen og for laget som helhet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

At vi manglet Annan var nok mer avgjørende enn at vi manglet Bolanos, tror jeg. Uansett er poenget valid. Etter mitt skjønn er Adegbenro en mye bedre spiller enn det Bolanos var. Ikke like "sexy", men han har et tempo og en råskap som funker på alle nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Gulkortet til Annan, ja - hadde fortrengt det...
Selvsagt hovedårsaken til at laget gikk opp i liminga i Køben.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Hvor bra er Adegbenro i den defensive jobbinga? Løper han mye, har han høy arbeidskapasitet? Det er en åpenbaring å ha både Jevto og Lanlay på vingene, begge jobber steinhardt hjemover, og er temposterke trusler fremover.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Adegbenro er en komplett spiller. Kan komme seg forbi 2-3 mann, legge innlegg, målfarlig og tempo. Ser på han som bedre enn de vingene vi har i dag, inkludert Lanlay.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 02.08.2017 11:40    Post subject: Reply with quote

Jevtovic har nok en bedre arbeidskapasitet enn Adegbenro og kan jobbe mer defensivt uten at det går utover det offensive. Adegbenro er sterkere i hodedueller og en habil ballvinner når han allerede er oppi motspillere. Han er nok et par hakk vanskeligere å komme seg forbi én-mot-én også.

Det er vanskelig å si om Adegbenro kan gjøre en like disiplinert jobb som Jevtovic, Rashani og De Lanlay ettersom han ikke har mange defensive oppgaver i Viking. Han er fortsatt milevis bedre enn Helland defensivt.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.08.2017 10:41    Post subject: Reply with quote

Bursaspor skal visst ha lagt inn et bid på €1,5millioner med nedbetaling fordelt over 4 betalinger.
Malmø skal visst også ha langt inn bud på €1,3millioner. Eikrem ryktes sterkt til Molde, Samuel er nok regnet som erstatteren.
Beklagee at jeg ikke får til å kopiere link med denne telefonen.

Edit: Kom meg på en pc.
https://www.bursasporluyu...eme-krizi/

Last edited by Hulken on 07.08.2017 10:51; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.08.2017 10:48    Post subject: Reply with quote

Håper vi matcher budet til Bursaspor, og håpe at han heller vil vinne ligaen og bli solgt til noe bedre enn Tyrkia om 1-2 år.

Det er disse spillerne vi må klare å signere, først da kan vi sikte mer seriøst på "Alltid Europa".
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2017 11:21    Post subject: Reply with quote

Alt dette har opphav i tyrkisk media, og hva de liksom får med seg av bud fra Rosenborg, Malmø og andre klubber her oppe - som ingen skandinaviske medier snapper opp - tror jeg akkurat hva jeg vil om. Synes det blir helt bakvendt når aviser i Stavanger skriver nyhetssaker om Viking der de bruker en random nettavis i Tyrkia som kilde.

Jeg tror ikke dette står om 12 eller 15 millioner, for da hadde vi blitt enige for lenge siden. Viking trekker ut denne saken så lenge de kan i håp om å få flere klubber på banen. Spilleren har også tydelig uttrykt (via agent) at han ikke ønsker å dra til Tyrkia, men sikter seg inn på 2. Bundesliga eller noe tilsvarende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Number10
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 11:25    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Bursaspor skal visst ha lagt inn et bid på €1,5millioner med nedbetaling fordelt over 4 betalinger.
Malmø skal visst også ha langt inn bud på €1,3millioner. Eikrem ryktes sterkt til Molde, Samuel er nok regnet som erstatteren.
Beklagee at jeg ikke får til å kopiere link med denne telefonen.

Edit: Kom meg på en pc.
https://www.bursasporluyu...eme-krizi/

Tror vi virkelig på at Viking går med på en nedbetaling på over 4 år, som akutt trenger penger nå...nope!
De vil ha betalingen sin nå. Og penger fra Tyrkia er vel heller ingen garanti i dag.
Ståle
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Viking er i rød sone når det kommer til økonomi, hvilket betyr at de vel følges opp tett av NFF, og forplikter seg til å holde seg strengt til budsjettet sitt. De har visstnok budsjettert med 8 millioner i spillersalg, og gitt at jeg har forstått dette riktig, så er de strengt tatt nødt (kan bli tvunget av NFF) til å godta bud som fyller denne posten i budsjettet. Ergo, er de vel strengt tatt tvunget til å takke ja til alle bud over 8 mill i dette overgangsvinduet, eller så kan NFF tvinge gjennom et salg?

Edit:
Link til artikkel i Adressa: http://www.adressa.no/100...8938b.html

Står at "I 2017 har Viking budsjettert med spillersalg for 8 millioner kroner. Dette beløpet plikter klubben å få inn." Det er vel pga. av rød sone at de "plikter å få inn beløpet"?
Back to top
Brattigol
Junior

PostPosted: 07.08.2017 12:31    Post subject: Reply with quote

Viking har mottatt bud på det prisnivået de ønsker. Visstnok ikke RBK, dessverre. Ifølge Sportslederen i Stavanger Aftenblad.
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.08.2017 13:06    Post subject: Reply with quote

Budet skal være på 14millioner ja.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 07.08.2017 13:31    Post subject: Reply with quote

Det står i artikkelen at Viking ikke aksepterer 4 terminer..
Vi får se hva det blir av dette. Mange tyrkiaavtaler har røket før
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 13:47    Post subject: Reply with quote

Verdt å ta med, selv om Hedon allerede har nevnt det :

Viking har fått bud på 14 millioner - men klubben frister ikke Adegbenro

Last edited by Hodor on 07.08.2017 13:48; edited 1 time in total
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.08.2017 13:48    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig vi er på banen her. ES klart beste spiller, så langt denne sesongen, og spiller i en posisjon hvor vi allerede har mistet Rashani, mens Bakenga er på vei ut. Jevtovic har kun kontrakt ut året, og Helland/Yanni er hel og halvkjeks.
Levi ser jeg på som et utviklingsprosjekt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.08.2017 13:57    Post subject: Reply with quote

Match nå budet til Bursaspor da, Viking bekrefter at budet deres nok blir godkjent, Adegbenro selv vil ikke dit. De vil heller til for eks Malmø, da burde vi også være interessante.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 22:20    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Håper virkelig vi er på banen her. ES klart beste spiller, så langt denne sesongen, og spiller i en posisjon hvor vi allerede har mistet Rashani, mens Bakenga er på vei ut. Jevtovic har kun kontrakt ut året, og Helland/Yanni er hel og halvkjeks.
Levi ser jeg på som et utviklingsprosjekt.

Gode poeng angående spillerlogistikk!

RBK må tørre å svi av 16-17 mill kr, han blir solgt om halvannet år viss suksess for det dobbelte. Adebegro for høyere lønn ute i Europa viss han kommer fra RBK og ikke Viking.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 23:12    Post subject: Reply with quote

Bare å legge denne død. Vi henter ikke inn kant nummer 5 nå. Hadde vi ikke signert Jevtovic på et nytt lån skulle jeg hatt litt trua, men nå er det rimelig urealistisk. Eneste sjanse er om noen kommer å legger 15 mill på bordet for Helland eller de Lanlay i løpet av de nærmeste dagene.
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 23:24    Post subject: Reply with quote

Klubben som tar sjansen på å svi av 15 mill for Helland nå bør helst ha et eller annet hedgefond i ryggen. Risikopenger!
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Bare å legge denne død. Vi henter ikke inn kant nummer 5 nå. Hadde vi ikke signert Jevtovic på et nytt lån skulle jeg hatt litt trua, men nå er det rimelig urealistisk. Eneste sjanse er om noen kommer å legger 15 mill på bordet for Helland eller de Lanlay i løpet av de nærmeste dagene.

Om det er som du tror, at Yølle og Jentoft er venstrevingene mens Helland og Levi dekker høyrekanten, så høres det både tynt og risikabelt ut. På stopperplass kan man for eksempel klare seg med tre og en halv spiller, men på vingene trenger man flere valg.

Vinger er historisk sett veldig skadeutsatte. De er også sårbare for dårlig form og slitasje. Jeg mener helt klart at vi trenger enda et alternativ på samme/høyere nivå som/enn Yølle og Helland.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.08.2017 23:54    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg også kunne tenkt meg Adegbenro inn, rett og slett fordi han er knallgod. Jeg sier bare at jeg tror virkeligheten er at klubben ser seg fornøyd med 4 spillere på to plasser. Litt av problemet har jo vært at Rashani har vært veldig skadeutsatt, nå er han erstattet med det vi bare kan håpe er en litt mer robust spiller. de Lanlay er tilbake etter en korsbåndsskade og ser bra ut. Jevtovic knapt misset en trening i år og Helland med en positiv sesong for han på skadefronten. Jeg tror de nøyer seg med 4.
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 08.08.2017 08:13    Post subject: Reply with quote

Dersom SIB / KI nøyer seg med 4 vinger der Helland knapt spiller en kamp uten å bli skadet og Levi er et stykke unna ES-nivået foreløpig blir jeg sjokkert. Kan bli fatalt med en skade på Yanni eller Jevtovic da!
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 08.08.2017 08:30    Post subject: Reply with quote

De vil trolig mene at de har Midtsjø, Vilhjalmsson og Skjelvik i tillegg til de fire... Tror neppe det blir noe Adegbenro-kjøp, dessverre.

RBK er på et slikt nivå at de ikke har råd til (om man tenker på spill i Europa) å ikke kjøpe klassespillere som Adegbenro, når man får muligheten til det, med lav risiko og innenfor ok økonomiske rammer. Det er tross alt ikke så mange «klassespillere» vi får muligheten til å hente.
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.08.2017 14:03    Post subject: Reply with quote

Tviler også, men sett under ett ville det vært en klar forsterkning som vi vet kan levere siden han allerede er aklimatisert.

15mil er nok kanskje i drøyeste laget, mne får vi det ned mot 10 og bakenga i bytte evt bjørdal så hadde vi kanskje fått noe utav det.

Ser ikke helt for meg problemet om vi selger Mitsjø for ca 20, henter adegbenro for 10+ (bytter), ny stopper for 5-10 og en midtbanespiller til for 10, da er vi jo opp i en samlet utgift på 10-15mill og har forsterket betraktelig :/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 105, 106, 107  Next
Page 13 of 107

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb