View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fab4fan Proff
|
Posted: 11.09.2006 23:52 Post subject: |
|
|
Drømmelag mot Tromsø:
Strategi: Kjøre over med offensiv trøkk, kreativt pasningspill og overganger
Lars
Strand - Basma - Koppinen - Dorsin
Tettey - Sapara - Skjelbred
Solli - Iversen - Storflor
---------------------------------
Best case scenario:
Vi leder med 2 eller flere mål i midten av andre omgang, byttene blir dermed som følger.
Iversen ut for Kone, 65 min
Solli ut for Hyka ,75 min
Riseth inn for Tettey, 85 min (Sapi skyves over til inderløper)
Resultat: 3-1, 4-1, 3-0....noe iden duren
---------------------------------------------------
Begrunnelse:
Strand, inn for å bidra med offensiv kraft og løp
Sapara, inn i midten der han skal være, vi kommer til å ha ballen mye og trenger hans servitør egenskaper mer enn Riseth sine fighting-egenskaper
Basma, har vist seg bedre enn Kvarme som stopper
Solli, mer defensiv kraft enn Jamtfall, kan hjelpe enn offensiv strand i arbeidet bakover
Tettey, stor løpshurtighet og kapasitet sammen med Sapara
Innhoppene:
Kone, markert seg sterkt på RBK2, vil nok ha spilletid og vise seg frem, viser gode avslutningsegenskaper, går kampen slik jeg ønsker kan vi godt spare ivers i 25-30 min
Hyka, inn med litt ung driblersk galskap på slutten, kansje løse opp litt mer i slitne tromsø forsvarere?
Riseth, inn for å krige og holde nullen de siste minuttene
Noen som er enig? Kommentarer?  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 11.09.2006 23:55 Post subject: |
|
|
Men formspiller Tettey, og mannen som kan bli tungen på vektskåla i høst, Sapara, risikerer vi da ute med skade etter en kamp mot et såkalt lett lag Baadshah? Hvis vi skal være redde for skader i hver kamp kan det bli en tafatt høst gitt. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 12.09.2006 00:57 Post subject: |
|
|
Nå må jo alle sammen få lov til å definere hva en lett kamp er. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 12.09.2006 00:58 Post subject: |
|
|
Enig med de fleste andre, forslaget til BT er bare bak mål. Begrunnelsen enda verre.
Med alle mann tilbake fra skade og ingen ute med karantene er det tydelig at vi har noe å velge i. Det er nok noen som kommer til å bli "vraket" mot Tromsø. Jeg har mest tro på at Tørum velger å beholde Vidar på midten, og kjører inn Tettey igjen. Jeg tror også han kommer til å la Sapara få en ny kamp som indreløper.
Jeg tror han vil gå for Basma - Beto - Koppinen - Dorsin i forsvar, her er jo trossalt alle forsvarsspillere i utgangspunktet. I angrep vil han nok helt sikkert kjøre Steffen på topp, og (dessverre) Braaten på venstre. For meg er det helt hipp som happ hvem som spiller vinger, jeg synes de er like dårlige alle mann. Kanskje med unntak av Storflor, som bruker å gjøre det bra som innbytter.
Det skulle bety at man ikke starter med Strand, noe som virker helt feil. Resonementet heller vel da dithen at Sapara benkes, og kommer innpå for Strand. Mange (de fleste her på forumet) vil nok være svært uenige i at Sapara skal starte på benken, og jeg er enig i at han lett kunne startet, men han har tross alt bare spilt én kamp, og det laget man står igjen med har jo ikke gjort det så verst i det siste.
Så gjenstår det å se om kantspillerne klarer å være litt gjennombruddshissige. Synes det er et godt forsvar og meget gode indreløpere som har stått bak den gode trenden i høst. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.09.2006 08:00 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | I angrep vil han nok helt sikkert kjøre Steffen på topp, og (dessverre) Braaten på venstre. |
Hm, Braaten er ute med karantene pga 3 gule kort, men skulle ønske han kunne spille. mente du desverre at han spiller på venstre eller desverre at han spiller i det hele tatt? Jeg mener at det er desverre at han ikke kan spille. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 12.09.2006 11:37 Post subject: |
|
|
Ok, det er han som er ute ja. Med desverre mener jeg at jeg ser helst at Braaten starter på benken.
martibs wrote: | Jeg synes Daniel Braaten er alt for ustabil, og ødelegger rytmen i lagspillet når han holder på ballen. Av og til gjør han noe magisk, men alt for sjelden blir det noe uttav det. |
Ting flyter for dårlig når ballen havner hos Daniel, og han stopper opp midt i en overgang. Da er jo hele momentet borte, og vi må alltid spille mot etablert forsvar. Mot slutten av kampene løsner det litt i organiseringen bak hos motstanderne, og det er derfor vi har scoret så mye i andre omgang. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 12.09.2006 11:46 Post subject: |
|
|
Jeg drømmer om dette laget:
Hyka
Solli - Tettey - Skjelbred - Alexander lund hansen
Dorsin - Jamtfall - Johnsen
Riseth - Basma - Stensaas
Benken:
Skammelsrud
Drillo
Strand
Iversen
Nordvik
 _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.09.2006 14:08 Post subject: |
|
|
Useriøse indlæg kan du skrive i Pratetråden eller Helt bak mål, her bør de holdes i hvertfald nogenlunde seriøse. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 12.09.2006 14:31 Post subject: |
|
|
Solli må naturligvis starte kampen. Det er jo farlig framover hver gang han har ballen. Har vi noen gang hatt en ving med like høy frekvens av mål og målgivende pasninger? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2006 16:39 Post subject: |
|
|
Tror nok Storflor er sjølskreven på venstrevingen nå som Braaten må stå over. To innhopp borte mot Viking og Sandefjord har gitt to mål, og han virker sulten. |
|
Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 12.09.2006 17:09 Post subject: |
|
|
Kelso wrote: | Er helt enig med Harald. Er tøv å sette ut nøkkelspillere i en så viktig og tøff kamp.
Mitt forslag er som følger
Lars
Strand-Basma-Riseth-Dorsin
Tettey-Sapara-Ciljan
Solli-Ivers-Storflor
Er usikker på å flytte Riseth ned, derfor er jeg glad at jeg ikke skal ta den avgjørelsen. |
Det laget der er jeg definitivt også for. Mener det er det sterkeste laget vi kan stille mot Tromsø, noe som er en selvfølge. OG B/T, hva har du røyka a. Man stiller jo ikke med et nærmest b-preget mannskap midt i gullstriden. Vi kan jo nesten ikke tape. Mener vi må ta dette som en tøff kamp på lik linje med alle de andre kamper. Et Tromsø i poengnød er slett ikke lett match. Dog lettere hvis rush ikke er med. _________________ Rosenborg - Ett eventyr i Svart OG Hvitt |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 12.09.2006 17:19 Post subject: |
|
|
Hirsch
Strand - Koppinen - Kvarme - Dorsin
Sapara - Riseth - Cilian
Solli - Iversen - Storflor |
|
Back to top |
|
 |
bodies Junior
|
Posted: 12.09.2006 17:41 Post subject: |
|
|
Hva med dette laget mot Tromsø?
Lund Hansen
Nordvik - Riseth - Basma - Dorsin
Tettey - Sapara - Ciljan
Jamtfall - Kone - Hyka
spennende lag! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.09.2006 17:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor Lund Hansen? Kamerat av B/T?
Hyka eller Jamtfall er greit, men Storflor bør spille den kampen, synes jeg.
Men velkommen skal du være |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 12.09.2006 18:08 Post subject: |
|
|
Laget mot Tromsø må selvfølgelig være det absolutt sterkeste en greier å få på banen. Allt annet er direkte tåpelig. 10% ned i kvalitet så vinner Tromsø.
3-0 så kan en begynne å tenke bytter. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.09.2006 18:10 Post subject: |
|
|
Synes det viktigste er midtbanen. At den blir Tettey - Sapara - Skjelbred. Det er den midtbanen som er rbks fremtid nå. |
|
Back to top |
|
 |
criw Junior

|
Posted: 12.09.2006 21:55 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Lund Hansen
Basma - Koppinen - Kvarme - Stensaas
Tettey - Sapara - Skjelbred
Jamtfall - Kone - Storflor |
Det henger ikke på greip å gjøre 5-6-7 bytter/omrokkeringer på et lag som har vunnet siste 5 kampene. Selv om argumentene dine er relevante hver for seg, men ikke i en så viktig fase av sesongen.
Tromsø kjemper for å overleve, RBK for gullet. Under Eggens tid, var det sjelden store utskiftninger, samhandlinga fungerer bedre når man spiller kamp etter kamp sammen, "lette" som vanskelige kamper. Kun utskiftning når det var nødvendig, stort sett.
Joda, Kone burde fått flere sjanser, kanskje komme innpå oftere, Jamtfall har vært moro å se litt mer, men kun når han er klar for det, psykologisk sett. Ikke noe poeng å sette ham under press for tidlig. Hadde gjerne sett ham utleid en halv sesong i 1. divisjon først.
Hirschfeld holdt oss inne i kampen, såklart han skal foretrekkes. Keepere spiller best med selvtillit, og det har han masse av nå. |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 12.09.2006 22:51 Post subject: |
|
|
Ingen andre enn meg som vil ha ROAR STRAND på høyrekanten? |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 12.09.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Synes det er bedre med Strand som vingback. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.09.2006 23:13 Post subject: |
|
|
Det jeg savner i år, er en brakseier eller to. Vel og bra at laget fungerer, og vinner kamper over en lav sko, men det hadde vært gøy med en 4-5-målsseier også. Bare for å få bekrefta at ting er i rute. Tror vel ikke vi har større sjangse til å overkjøre enn det vi har på Lerkendal til helga. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 13.09.2006 00:41 Post subject: |
|
|
Det meste vi har scoret i en enkelt kamp er vel 3 om jeg ikke husker feil. Det kommer nok 1 brakseier eller 2 i de neste 7 kampene da ting begynner å tilspisse seg.En av dem kommer på Brann stadion  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.09.2006 04:06 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hvorfor Lund Hansen? Kamerat av B/T?  |
Nei da, hehe, men han har imponert hver gang jeg har sett ham. I flere av FFKs kamper var han helt briliant. Ung og lovende, synes han fortjener noen/flere sjanser.
Langlaufer wrote: | OG B/T, hva har du røyka a. Man stiller jo ikke med et nærmest b-preget mannskap midt i gullstriden. Vi kan jo nesten ikke tape. Mener vi må ta dette som en tøff kamp på lik linje med alle de andre kamper. Et Tromsø i poengnød er slett ikke lett match. Dog lettere hvis rush ikke er med. |
Alle har hver sin mening jeg har begrunnet min, så synes du bør respektere den. Du trenger ikke å være enig selvfølgelig, men gjensidig respekt for en hvers mening bør man ha.
Er muslim, så jeg røyker og drikker ingenting!
Takk for forståelsen, criw. Selv om du er IQ-brems deluxse. = Kødder
Og tilsutt:
Velkommen til RBKweb-forumet, bodies!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.09.2006 14:40 Post subject: |
|
|
B/T, er ikke du buddhist? Du har det vitterlig skrevet det en gang. Husker jeg feil?
Er det en kamp jeg håper TILs sentrallinje svikter fullstendig er det i nettopp denne!
Jeg har alltid en dårlig følelse før kampene mellom RBK og TIL - jeg har blitt skuffet så veldig mange ganger i nettopp disse kampene.
For øvrig har Rushfeldt blitt erklært frisk fra lyskeskaden sin. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.09.2006 14:57 Post subject: |
|
|
Jeg håper Reginiussen kan spille, slik at dere kan danne dere et inntrykk.
Han har enda ikke trent denne uka pga den kraftige hjernerystelsen han fikk i siste U21 landskamp. Samtidig med denne skaden ble han matforgiftet. Da han kom til Norge ble han lagt inn på Universtets sykehuset Nord-Norge (UNN) for kontroll og ble der noen dager.
Av denne grunn fikk han spilleforbud en stund fremover (i tillegg hadde han for karantene pga kort. Dobbel utestengelse ). _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
|