English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Atle Roar HÃ¥land
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 13:36    Post subject: Reply with quote

Til dere som tviler på Håland; se noen av Startkampene som vises på TV. Jeg tror dere vil bli overbevist om at Håland er en meget god spiller. Dessuten vil vel ikke ledelsen i RBK tilby en spiller 2 mil i året viss han ikke holder mål.....
Back to top
View user's profile Send private message
Limax
Senior

PostPosted: 12.09.2006 13:42    Post subject: Reply with quote

Finnes nok av eksempler fra de siste åra som viser at det er akkurat sånt de har brukt å gjøre ...
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 13:46    Post subject: Reply with quote

Vi har riktignok unge., lovende typer på gang også i forsvaret, men det vil ta noen sesonger før en av de vil kunne være en spillende bærebjelke i midtforsvaret. De må utvikles videre, men i mellomtiden bør vi ha inn noen i et annet aldersskikt. Det blir feil å hele tiden bytte ut 33-36-åringer med 18-19-åringer, det er for store sprang. Du kan ha noen helt unge og noen ganske gamle, men vi vil alltid måtte ha spillere rundt Hålands alder som bærer laget gjennom sesongen.

Vi har riktignok hatt et stort aldersproblem, men det er ikke så kritisk lenger.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2006 15:35    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye vurderer kapteinsbytte
- Jeg har snakket med Atle Roar om dette flere ganger allerede. Dersom han signaliserer at han ønsker seg bort fra klubben, så må jeg selvfølgelig vurdere hva vi skal gjøre, men foreløpig har jeg ikke fått et slikt signal, sier Bjørnebye til Fædrelandsvennen.

Det er isåfall forståelig det, da.

Mindre forståelig:

KAN BLI VRAKET: Atle Roar Hålands dager som Viking-kaptein kan være talte.

Last edited by attach on 12.09.2006 15:37; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.09.2006 15:36    Post subject: Reply with quote

Syns det er tullete å bytte kaptein midt i sesongen pga. noe sånt. Bjørnebye kan umulig frykte at Håland ikke skal gi alt for Start, sjøl om han kanskje skriver under for RBK med det nærmeste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 15:48    Post subject: Reply with quote

HÃ¥land er ikke bedre enn de stopperene RBK alderede har..

Det å by Håland 2 mill i årslønn som bosman, er billig i mot å kjøpe han får en 5-6 mill og en lønn på 1-1,5 mill...

Jeg vil heller at RBK går inn for Reginussen..
mirar
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 15:52    Post subject: Reply with quote

Er fornøyd at vi henter Håland, om vi nok får han.

Skjønner ikke helt hvorfor folk er kritisk til Atle R. Håland. Greit nok at han små-gammel. Men hannes fotballhode og klokhet er noe som man gla for at man for med seg på laget!
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 18:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Håland kan fungere bra som bindeledd mellom den generasjonen vi har i forsvar nå og den neste. Han skulle helst vært et par år yngre, men han har nok en del år igjen som fotballspiller på toppnivå.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2006 18:56    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Håland er _øverste_ hylle. Men kan jo håpe jeg tar feil (hvis han blir hentet).
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 12.09.2006 19:10    Post subject: Reply with quote

Det er nok hurtigheten og Hålands meget kloke "fotballhode" som frister Tørum & co. Jeg personlig er veldig sikker på at Håland blir en nyttig tilvekst på Lerkendal. En sentrallinje bestående av; Håland - Sapara - Iversen tror jeg er veldig bra med tanke på at det er spillere med sterke personligheter og ledererfaringer. Både Håland og Sapara er/har vært kaptein for sin reprensentative klubblag. Tror Håland/Koppinen kan bli et meget bra stopperpar Cool !
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2006 19:12    Post subject: Reply with quote

Peto wrote:
HÃ¥lands meget kloke "fotballhode"

Personlig har jeg sett for lite til Håland til å kunne bedømme han godt nok, men jeg leste i et diskusjonsforum at en Start-supporter kritiserte Håland for posisjoneringsevnen. Det henger vel en del sammen med "fotballhode", så jeg er litt usikker på akkurat det området?
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 12.09.2006 19:12    Post subject: Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...466090.ece

Legger ut en liten link til Dere som ikke kjenner HÃ¥land veldig godt Tommel'n opp! !
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.09.2006 19:13    Post subject: Reply with quote

"- Vi har fulgt Atle Roar lenge. Han har en enormt god plasseringsevne, hurtighet og oser av trygghet. I tillegg spiller han på et lag som er i medgang, sier landslagsassistent Stig Inge Bjørnebye, til VG Nett."

Hehe, det tok vel livet av den diskusjonen Wink
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 12.09.2006 19:16    Post subject: Reply with quote

Tror ikke at den gutten akkurat mangler posisjoneringsevne for Dere som måtte tvile på det! Da Håland var yngre ble han sett på som et av Norges største talenter men dro i ung alder over til USA for å studere til Siviløkonom. Har også spilt fotball i USA. Cool
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 12.09.2006 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Håland spille mange ganger og spesielt ifjor var han meget god da Start hadde en formidabel sesong og overrasket de fleste. Håland er en spiller som spiller med hjertet utenpå drakten og gir alltid 100%. Han har også veldig bra fysiske forutsetninger med tanke på fysikk og hurtighet. Håland har alltid likt seg på Åråsen og det er i sånne type kamper han har en tendens til virkelig å blomstre og bli en kandidat til BB når laget skal ut i krigen. Det er en tøff spiller uten å være grisete. Tommel'n opp!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 19:24    Post subject: Reply with quote

Endelig får vi en rask midtstopper Tommel'n opp!
jarln
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

litt offTopic.. dersom vi får Håland går han inn i en lang rekke med fosvarsklipper i RBK med urkjedelige hårfrisyrer.. Egentlig litt morsomt.. men Basma, Hoftun, Kvarme, Bragstad, Håland osv er en lang og fin rekke med kjipe hårfrisyrer,, måtte bare få det ut Wink

Basert på håret tror jeg Håland blir en suksess i RBK.. RBK
Back to top
Peto
Senior

PostPosted: 12.09.2006 19:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tror en stopperduo bestående av Håland/Koppinen holder ihvertfall en meget bra tippeligastandard og vel så det Tommel'n opp! !
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.09.2006 21:55    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig både Kvarme og Basma er bedre stoppere enn Koppinen. Håland er også bra, men er han så mye bedre enn de vi har at han er verdt å bruke 2 mill i året i lønn på? Jeg er ikke sikker
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.09.2006 22:08    Post subject: Reply with quote

Kvarme er altfor treig Wink
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 03:45    Post subject: Reply with quote

Hør her alle sammen, Håland er god og meget habil TL-midtstopper. Men det er ambisjonsnivå jeg kritiskerer, for det første så bør den nye rutinerte midtstoppern vi kjøper være 28 eller under. Og deretter bør han være av klasse ala Antonsson (BF) og Karl Svensson. Vi trenger en klassespiller som uten tvil forsterker oss betraktelig og er et klart førstevalg, det gjør desverre ikke Håland.
Men jeg kan likså gjerne si velkommen til Atle, for han blir RBK-spiller nå, det er jeg ganske sikker på. Det eneste som kan "true" overgangen er at en god utlandsk klubb vil ha ham. Noe jeg håper vil skje, men det er nok ikke så sannsynelig.
Til forsvar for ledelsen i Brakka, vil jeg si at markedet er meget vanskelig nå og at en spiller med mine "kriterier" ikke vokser på trær. Og om vi finner en slik spiller så vil nok andre utlandske klubber ha ham ganske så kjapt. Og vi kan desverre ikke friste med CL-spill osv. nå. Kanskje i fremtiden?Wink

Til Adressa:
- Han nærmer seg 30 år, og ønsker å sikre seg økonomisk for fremtiden. Vi kan uansett ikke matche den lønnen som han ønsker, sier Solér.
Husker ikke hvor men jeg er ganske sikker på at jeg leste at, Strømstad og Hæstad ville ha lønn godt opp mot 2 millioner kroner. Kan ikke forstå at de ikke kan gi Håland det samme. Rolling Eyes
vemundo
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 09:46    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:

Til Adressa:
- Han nærmer seg 30 år, og ønsker å sikre seg økonomisk for fremtiden. Vi kan uansett ikke matche den lønnen som han ønsker, sier Solér.
Husker ikke hvor men jeg er ganske sikker på at jeg leste at, Strømstad og Hæstad ville ha lønn godt opp mot 2 millioner kroner. Kan ikke forstå at de ikke kan gi Håland det samme. Rolling Eyes

Hva skal han si? RBK er en kulere klubb enn Start, og vi kommer aldri til å få spille CL? Det enkleste å skylde på for ham og alle andre klubbledere er at de ikke kan matche lønn/betingelser, fans har en tendens til å svelge det, selv om det egentlig kanskje handler like mye om andre ting. Spillerne på sin side trekker kanskje frem manglende ambisjoner i klubben, løftebrudd, "komme videre i karrieren" osv., selv om det helt sikkert også handler minst like mye om penger.

De kan selvfølgelig matche lønna, men de vil ikke, eller Håland er ikke interessert selv om de gir like mye som RBK.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2006 13:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det er nevnt: Er ikke Håland straffetakeren til Start og er han ikke ganske god på det? Da har vi isåfall Iversen, Håland og sannsynligvis Sapara. Det trenger vi.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 13.09.2006 14:07    Post subject: Reply with quote

Håland er straffetakeren til Start, ja. Han er god på det ja, men bommet sist gang Start fikk straffe, så vidt jeg kan huske. Det var vel første gang i år han bommet.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 15.09.2006 10:12    Post subject: Reply with quote

Hvordan spilte HÃ¥land i kampen mot Ajax?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb