View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 27.07.2017 14:59 Post subject: |
|
|
Litt tvilende til "gladnyheten" om at Helland kan bli klar. Bør starte på benken i så fall. Ser ikke at han skal styrke laget nevneverdig, heller at høyresiden blir vesentlig svekket bakover. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 27.07.2017 15:06 Post subject: |
|
|
Helt vilt bratt den salgskurven. Blir helt tullete fullt på onsdag.
Jeg tar turen. Noen som kjører fra/via Oslo til Lerkendal onsdag? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 27.07.2017 15:09 Post subject: |
|
|
ricko11 wrote: | Litt tvilende til "gladnyheten" om at Helland kan bli klar. Bør starte på benken i så fall. Ser ikke at han skal styrke laget nevneverdig, heller at høyresiden blir vesentlig svekket bakover. | Blir han friskmeldt så starter han dessverre. Og vi blir tvunget til et tidlig bytte pga skade. Enig i at dette er en "gladnyhet" ja. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 27.07.2017 15:13 Post subject: |
|
|
Helland håper jeg blir satt på opptrening og rehab ut sesongen. Mister totalt trua om han blir klar til kampen og starter. Som innbytter som kan komme inn og få til noe siste ti er jeg mer positiv til. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 27.07.2017 15:15 Post subject: |
|
|
Vet ikke helt om jeg kan ta det her. Men pytt pytt.
@Hedon. Jeg beklager oppførselen min. Selv om andre er drittsekker så behøver ikke jeg å være det og legge opp til mer kvalme enn det som kommer fra andre. Jeg skal gjøre mitt ytterste for å heve meg over småligheten til andre i fremtiden og prøve å la være å dumme meg ut selv. Jeg skjønner at mange har hvert sinte på meg etter Celtic-talk episoden. Og jeg har lært lærepenga mi, jeg var frustrert. Men tar ting internt heretter. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.07.2017 15:22 Post subject: |
|
|
Den grafen på førstesiden i denne tråden står det respekt av Alle mann til Lerkendal!  |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 27.07.2017 15:23 Post subject: |
|
|
Spørsmål. Vedr seeding til evt. play off.
Hvis vi skulle slå ut Celtic som er mye høyere ranket enn oss, vil vi da ta over rankingpoengene deres? Vil dette i så fall ha noe betydning for oss med tanke på seeding i trekninga til playoffrunden? Kjenner at jeg vet for lite om dette med seeding og ranking.
Noen som kan forklare dette? _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Last edited by JB on 27.07.2017 15:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
elguapato Junior
|
Posted: 27.07.2017 15:26 Post subject: |
|
|
Hei!
Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg gjenkjøper sesongkortplassen til Celtic kampen?
På forhånd takk! |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 27.07.2017 15:27 Post subject: |
|
|
Du har sikkert fått mail fra rbk. De pleier å være flinke til å opplyse om gjenkjøp. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 27.07.2017 15:33 Post subject: |
|
|
JB wrote: | Spørsmål. Vedr seeding til evt. play off.
Hvis vi skulle slå ut Celtic som er mye høyere ranket enn oss, vil vi da ta over rankingpoengene deres? |
Nei. Dette skjer i andre runde, men eneste grunnen til at det skjer er fordi trekningen gjøres før kampene er spilt.
Siden trekningen allerede er gjort blir det altså sånn at dersom det useedete laget vinner møter det et annet useedet lag (fordi trekningen er gjort med det høyest rangerte lage i minne). Dette skjer derimot kun i andre runde. I tredje runde gjøres trekningen etter kampen er spilt, og dermed blir vi (sannsynligvis) useedet. |
|
Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 27.07.2017 15:35 Post subject: |
|
|
elguapato wrote: | Hei!
Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg gjenkjøper sesongkortplassen til Celtic kampen?
På forhånd takk! |
PÃ¥ rosenborg.tmtickets.no. Logg deg inn med brukernavn/passord hos Ticketmaster. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:16 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: | Isolert sett så er det å ikke score på bortemål en potensiell dødsdom.
Forstå meg rett her. Det er bedre enn å tape, og jeg hadde absolutt ingen forhåpninger om noe mer enn et, etmåls tap.
Men veldig irriterende at vi ikke fikk det målet.
Med 0-0, er det faktisk en fordel Celtic her.
1-1 er de videre, 2-2 er de videre.. altså Vi må score.. . |
Ser man bort i fra prestasjoner og kun hva et godt resultat vil være, så ville jeg sagt 1-1, 2-2 borte hadde vært meget bra. 0-0 er faktisk dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:23 Post subject: |
|
|
NÃ¥ er det kun felt LB som har noe annet en enkeltplasser ledig  |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 27.07.2017 16:33 Post subject: |
|
|
tombur wrote: | Vet ikke helt om jeg kan ta det her. Men pytt pytt.
@Hedon. Jeg beklager oppførselen min. Selv om andre er drittsekker så behøver ikke jeg å være det og legge opp til mer kvalme enn det som kommer fra andre. Jeg skal gjøre mitt ytterste for å heve meg over småligheten til andre i fremtiden og prøve å la være å dumme meg ut selv. Jeg skjønner at mange har hvert sinte på meg etter Celtic-talk episoden. Og jeg har lært lærepenga mi, jeg var frustrert. Men tar ting internt heretter. |
Tips: hvis du skal legge deg flat, så ikke kall andre drittsekker i samme setning.
Litt off-topic, men noen som vet hvordan det går med Henderson? Så han var på kampen, men ikke en del av troppen. Spilte egentlig ganske bra når han var hos oss? |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:34 Post subject: |
|
|
Det jeg savner i laget er en god skyter. En som tørr å skyte på mål. Eneste personen slik som jeg ser det, er Jevtovic. Lanlay var god i fjor, håper han finner formen tilbake ganske fort. Bendtner skyter aldri/kommer ikke til de situasjonene. Midtsjø er håpløs på det området. Mike hadde internasjonal klasse på det i 2015, men blitt elendig nå.
Derfor er det faktisk viktig at vi starter med Matti. Vi trenger å score mål. Matti enten inn for Bendtner eller Midtsjø. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:38 Post subject: |
|
|
0-0 er på ingen måte fordel Celtic. Bare så det er sagt. Ser vi helt isolert på resultatet, så pleier 0-0 å gi en statistisk fordel for oss i leiet 65-35 eller sånn rundt der. Tallene er noe gamle, men er basert på et ganske stort statistisk grunnlag.
http://kassiesa.net/uefa/...192651.xml
I dette tilfellet snakker vi kanskje mer 50-50, men det er i hvertfall bedre enn man kunne forvente når Celtic kom opp av hatten. Jeg hadde ikke større forhåpninger enn at jeg ville være fornøyd om vi i det hele tatt hadde med oss et resultat som gjorde det mulig å gå videre. Med 0-0 og en såpass sterk prestasjon har vi alle muligheter til å gå videre, og sannsynligvis har vi fått masse selvtillit på veien. Det er supert! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 27.07.2017 16:41 Post subject: |
|
|
50-50 er glimrende foran siste kamp ja! Kan ryke ut og det vil føles mye bedre enn når vi røyk mot Qarabag/Apoel/Austria Wien også. Strålende fornøyd med at laget faktisk leverte årsbeste når de lovet at de skulle gjøre det! |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 27.07.2017 16:41 Post subject: |
|
|
Pokie wrote: | 0-0 er på ingen måte fordel Celtic. Bare så det er sagt. Ser vi helt isolert på resultatet, så pleier 0-0 å gi en statistisk fordel for oss i leiet 65-35 eller sånn rundt der. Tallene er noe gamle, men er basert på et ganske stort statistisk grunnlag.
I dette tilfellet snakker vi kanskje mer 50-50, men det er i hvertfall bedre enn man kunne forvente når Celtic kom opp av hatten. Jeg hadde ikke større forhåpninger enn at jeg ville være fornøyd om vi i det hele tatt hadde med oss et resultat som gjorde det mulig å gå videre. Med 0-0 og en såpass sterk prestasjon har vi alle muligheter til å gå videre, og sannsynligvis har vi fått masse selvtillit på veien. Det er supert! |
Ingen bør være overrasket over at det er nok kvalitet blant spillerne våre til å ta Celtic. De må bare få ut potensialet sitt som lag i slike kamper. (taktikk) _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:43 Post subject: |
|
|
Godt under 200 ledige billetter nå. Er vel noen billetter som legges ut i morgen, men sikkert ikke så mange. Begynner å bli noen år siden det var såpass rift om billettene til en kamp i Europa. Kanskje vi må tilbake til møtet med FC København i 2010? _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:49 Post subject: |
|
|
Quote: | I certainly wouldn't be panicking, we are still a far superior team to Rosenborg and will be favourites to win the match and progress. I really don't think they are any better than a mid-table Scottish Premiership side |
Skottene er jo mer innbilsk enn bergensere.  |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 27.07.2017 16:54 Post subject: |
|
|
toki wrote: | Godt under 200 ledige billetter nå. Er vel noen billetter som legges ut i morgen, men sikkert ikke så mange. Begynner å bli noen år siden det var såpass rift om billettene til en kamp i Europa. Kanskje vi må tilbake til møtet med FC København i 2010? |
Den kampen ble ikke utsolgt engang. Tro det eller ei. (Men det var ganske tett på Lerkendal da også ja). _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Marieek Junior
|
Posted: 27.07.2017 16:56 Post subject: |
|
|
Sesongkortene som ikke har blitt kjøpt igjen enda, ligger de under reserverte/ukjente ? |
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 27.07.2017 17:21 Post subject: |
|
|
Bra for forumet at Tombur tek sjølvkritikk, men detvar vel mange som skulle kaste seg over han og setje han på plass. Det held lenge at moderatorane gjer det. Vert fort slik at ein føler seg som ein hakkekylling som vert pressa ut av fellesskapet ellers.
No veit vi det til ein annan gong at det ikkje vert rekna som kult å fortelje sanninga om eige lag på andre sine forum. Då gjeld vel det VGD og, til dømes? Tombur tok støyten denne gong, og sto opp for det som han ikkje visste var dårleg kotyme. Eg skjønar at han er pissed på alle dei juniorane som skal blande seg inn og slakte han, men at Hedon og andre adm'ar seier i frå er vel rett. Og plenty. De andre kan gå attende til å denge ungane eller kjeringi. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 27.07.2017 17:33 Post subject: |
|
|
Pokie wrote: | 0-0 er på ingen måte fordel Celtic. Bare så det er sagt. Ser vi helt isolert på resultatet, så pleier 0-0 å gi en statistisk fordel for oss i leiet 65-35 eller sånn rundt der. Tallene er noe gamle, men er basert på et ganske stort statistisk grunnlag.
I dette tilfellet snakker vi kanskje mer 50-50, men det er i hvertfall bedre enn man kunne forvente når Celtic kom opp av hatten. Jeg hadde ikke større forhåpninger enn at jeg ville være fornøyd om vi i det hele tatt hadde med oss et resultat som gjorde det mulig å gå videre. Med 0-0 og en såpass sterk prestasjon har vi alle muligheter til å gå videre, og sannsynligvis har vi fått masse selvtillit på veien. Det er supert! |
Absolutt, men vi burde hatt minst 0-1 i går basert på sjansene vi skapte, og da snakker vi om rundt 90 % historisk sannsynlighet for å gå videre, noe som kanskje hadde gitt rundt 75 % i reell sannsynlighet på onsdag. Ganske stor forskjell på 50-50 og 75-25. Men selvfølgelig har sannsynligheten vår bedret seg siden før kampen, da jeg ville anslått rundt 70-30 favør Celtic for avansement. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 27.07.2017 17:36 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hvor mange sesongkortholdere som gjenkjøper plassen sin før midnatt. Klarer knapt vente til onsdag; fullsatt Lerkendal og kamp om gruppespill!
Last edited by MkBerg on 27.07.2017 20:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|