English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Celtic - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
7%
 7%  [ 8 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 3 ]
Meling
8%
 8%  [ 9 ]
Jensen
21%
 21%  [ 23 ]
Konradsen
46%
 46%  [ 50 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
10%
 10%  [ 11 ]
de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 108

Author Message
knutg
Junior

PostPosted: 26.07.2017 10:40    Post subject: Reply with quote

Som en annen er inne på, det er fort i dag Rosenborg må gjøre det. Sinclair er ganske sikkert tilbake til returkampen, det kan fort også Dembele være.
Tror Rosenborg må ha seier i dag, for i dag møter man et svekket Celtic, kontra hva vi antageligvis møter på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 10:46    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Håper streamen holder bra kvalitet, for jeg kommer til å kjøpe fra hovedkilden og koble på 55-tommer i Drammen. Om noen er keen, skrik ut så får du øl og en nervesammensvoren.

Strålende tiltak. Dessverre jobber jeg sent i kveld, og må komme meg hjem etterpå.

Som Orion sier, så er vi flere i området, så det å treffes når det er storkamper hadde vært morsomt.

Det er jo flere Pub'er i byen hvor det bør være mulig ved en senere anledning Smile
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 10:47    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Må holde fortet hjemme i dag, ellers skulle jeg vurdert det, Driblevækk!

Vi er vel i det hele tatt nok RBKweb'ere i Drammen og omegn til at vi burde kunne samle oss til enkelte kamper.

Absolutt! Føler det er en del av oss, pluss en del som ikke vil innrømme det innenfor kommunens grenser.

PerO, så lenge jeg ikke jobber så ser jeg alt og vil alltid se med andre!

Sånn ellers, tror vi får et helvete første halvdel i førsteomgang. Må ri av den, som i Irland. Vil bli mye rom vi kan angripe i, men mangler typisk bakromsving. Er Levi med?

Last edited by Driblevækk on 26.07.2017 10:48; edited 1 time in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 10:47    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Drammensideen!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Tipper vi får se:

Hansen
Hedenstad Reginiussen Skjelvik Meling
Jensen Konradsen Midtsjø
Jevtovic Bendtner deLanlay

Noe annet vil overraske meg
Back to top
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 26.07.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

Sak fra Nettavisen:
http://www.nettavisen.no/...59127.html

Ikke noe nytt der, egentlig. Nettavisen skriver mest om Celtic TV - men Viasat har også lagt opp til et alternativ:
«Viasat har også et tilbud som kan være en mulig løsning. Viasat-kommentator Daniel Høglund skal sammen med Roar Stokke gå direkte på Viasat Fotballs Facebook-side underveis i kampen. De vil holde seerne løpende oppdatert på hva som skjer.»
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 26.07.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvis man ikke ønsker å betale for å se kampen, vil det trolig, men ikke sikkert, være mulig å finne en stream på diverse nettsider som ofte ikke opererer på riktig side av lovverket. Dette gjøres selvsagt på eget ansvar og er ikke noe Nettavisen oppfordrer til.

Syns denne var sprek Cool
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.07.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Kopierer denne til relevant diskusjon:

Jeg tror også at Bendtners kvaliteter som oppspillspunkt og pasningsspiller kan komme mye mer til sin rett mot en sånn motstander, gitt at vi faktisk spiller med hurtige kontringstrusler som Lanlay og Jevto på kantene, og ikke Matti og/eller Fredrik. Det er en potensielt giftig kombinasjon jeg ville vært ganske bekymret for som Celtic-trener, og det kan bidra til å dempe den offensive viljen til Celtic noe. Man kan si mye pent om Vilhjalmsson, men noen playmaker på kontringene er han nok ikke. Jeg skulle bare ønske vi hadde en enda råere kontringsspiller med bøttevis av fart til å jakte bakrommet.

Når det er sagt: kommer vi i en situasjon der vi ønsker/trenger å jakte scoringer, spille med høyere press og ta mer initiativ, så vil jeg helt klart ha Vilhjalmsson i boksen, enten som indreløper eller som midtspiss. Det høres altså ut som et scenario for hjemmekampen, eller i verste fall andreomgangen i Glasgow.

Jeg lander altså på at det er riktig å bruke Bendtner fra start i denne, og da helt uavhengig av 'sovende kjempe'-teorien som tross alt er utgangspunktet for å gi Bendtner så mye tillit som han har fått. Hvis villdyret våkner på den store arenaen, så kan det jo bli veldig gøy.

Jeg vil se (og tror egentlig vi får se)

Hansen

Hedenstad - Reginiussen - Skjelvik - Meling

Jensen - Konradsen - Midtsjø

Jevtovic - Bendtner - De Lanlay

Alternativt kan Matti spille som skjerm foran stopperne i etablert forsvar, og så ta indreløperrollen i angrep, mens Konradsen gjør motsatt. I så fall starter Midtsjø på benken.
Back to top
FisseMike
Junior

PostPosted: 26.07.2017 11:05    Post subject: Reply with quote

Ved i hvordan man ser kampen i Danmark? Bliver ikke vist i TV, men live stream er helt fint.

Fandt denne optakt: https://www.mesterbold.dk...ream-26-07

De skriver: "Der er på nuværende tidspunkt ingen danske TV-kanaler, der viser Celtic – Rosenborg, men vi holder dig opdateret, hvis der skulle ske noget.

Vi arbejder på at finde et live stream til kampen."

I øvrigt mener de vi har en fordel fordi Celtics sæson ikke er startet endnu, yaay!
Back to top
ErlingN
Junior

PostPosted: 26.07.2017 11:11    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:
Er det noen som har vært på O'reillys i Oslo her? Er det god plass der, mange tv-er? Usikker på om jeg skal dra dit eller sitte hjemme. Koselig med pub, men ikke hvis det er smekkfullt med dårlig utsikt til tv-skjermen.

Har vært der, en av de bedre fotballpubene i byen etter min mening; godt med skjermer, god stemning og passe sliten. Men ser de også skal sende to kamper fra WEURO samtidig - så usikkert hvor mange skjermer med hva. Men regner med denne blir prioritert. Er også en pub med en del kriker og kroker, så slipper å høre lyden fra en kamp og se bildet fra en annen, som på Pokalen.
O-Rex
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:12    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:
Er det noen som har vært på O'reillys i Oslo her? Er det god plass der, mange tv-er? Usikker på om jeg skal dra dit eller sitte hjemme. Koselig med pub, men ikke hvis det er smekkfullt med dårlig utsikt til tv-skjermen.

Jeg ser fotball der innimellom. Hyggelig sted, plass til litt folk og mange skjermer. Tror du skal ha utsikt til en skjerm uansett hvor du er så lenge du er inne. Spørsmålet er hvor mange skjermer de reserverer for RBK-fansen i kveld. Det er to damekamper i EM i kveld som også står på sendeskjemaet.

Jeg kommer i rett tid i kveld.
mrklin
Junior

PostPosted: 26.07.2017 11:12    Post subject: Reply with quote

Det hadde fint gått an å kjøre inn både Bendtner og Vilhjalmsson dersom sistnevnte hadde en inntrukket kantrolle. Problemet er at dette gjør det vanskelig å få nok bredde på den ene siden, og det krever litt. Tror jeg ville likt å se noe slikt:

........................Hansen
Hedenstad-Reginiussen-Skjelvik-Gersbach
.....Jensen-Konradsen-....Midtsjø
Jevtovic-......Bendtner-Vilhjalmsson

Farten til Gersbach og gjenvinningsegenskapene til Midtsjø, samt førsteforsvarer-jobbingen til Matti, ville kamuflert åpningen til venstre litt mer, samt at Midtsjø kunne ligget litt dypere som ett #2 alternativ for Bendtner når Konradsen markeres bort etter den lange.

Men det er jo ønsketenkning, alle vet jo hva Kåre stiller med Smile
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
andrezinho
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke tenke på annet enn kampen... Det gjør meg unødvendig nervøs med usikkerheten rundt dårlig stream fra CelticTV. Skulle Celtic kjøre over oss kommer jeg til å klikke helt av å høre på partiske kommentatorer.

Blir fort en tur til O'Reillys, sammen er vi sterke Tommel'n opp! Beer
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 26.07.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

FisseMike wrote:
Ved i hvordan man ser kampen i Danmark? Bliver ikke vist i TV, men live stream er helt fint.

Fandt denne optakt: https://www.mesterbold.dk...ream-26-07

De skriver: "Der er på nuværende tidspunkt ingen danske TV-kanaler, der viser Celtic – Rosenborg, men vi holder dig opdateret, hvis der skulle ske noget.

Vi arbejder på at finde et live stream til kampen."

I øvrigt mener de vi har en fordel fordi Celtics sæson ikke er startet endnu, yaay!

Hvis du er i København, så har jeg lige fået en mail fra The globe (nørregade 43) om at de viser kampen!

Edit: Gælder selvfølgelig også for alle andre der permanent eller midlertidigt befinder sig i København

Last edited by Johnny Rainbow on 26.07.2017 11:21; edited 4 times in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

kan ikke starte med urutinerte Gersbach borte på Celtic Park ass. Da ber man om baklengs.

Håper heller ikke vi får noe vondfot med midtsjø på ving. Hvis man ABSOLUTT skal starte med Bendtner får vi heller slenge inn Matti etter 45 min. Om Bendtner klarer å rive og slite litt i Ajer og co så kan Matti inn og sette måla med friske bein.

Kjenner man Ingebrigtsen rett så kommer ikke Mattibyttet før 63 min og da med Midtsjø ut og Matti som pseudospiss. Skeptisk.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:20    Post subject: Reply with quote

Stor forskjell på vanlig og premium mon tro? Står at du da får bilde i HD. 15/21 pund.
mrklin
Junior

PostPosted: 26.07.2017 11:21    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
kan ikke starte med urutinerte Gersbach borte på Celtic Park ass. Da ber man om baklengs.

"urutinert" var ett rart ord å bruke når Meling er alternativet, Gersbach har mye mer erfaring på ett høyere nivå en Meling har.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
apekatt
Senior

PostPosted: 26.07.2017 11:35    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Stor forskjell på vanlig og premium mon tro? Står at du da får bilde i HD. 15/21 pund.

Jeg ville gått for vanlig. Ser de hadde problemer med streaminga under forrige kvalikrunde, og da er det sikkert greit å velge den som krever minst båndbredde. (Men kan jo hende man fortsatt kan velge å vise i SD-kvalitet når det eventuelt oppstår problemer, selv om man kjøper HDpakken)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 26.07.2017 11:40    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Lol til de som irriterer seg over celtic, men likevel er villig til å betale dem for å se kampen.

Det er jo mulig at kjærligheten til Rosenborg er større enn irritasjonen over Celtic, hvem vet?

Hva tjener ROsenborg på at du betaler Celtic for å se kampen? Ikke bland manglende impulskontroll med kjærlighet for laget ditt
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.07.2017 11:41    Post subject: Reply with quote

mrklin wrote:
machiavelli wrote:

"urutinert" var ett rart ord å bruke når Meling er alternativet, Gersbach har mye mer erfaring på ett høyere nivå en Meling har.

Kan være Skjelvik er alternativet. Surprised
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:42    Post subject: Reply with quote

Jaha, og hva består mye mer erfaringen av? Noen innhopp og noen få kamper for Australia på landslagsnivå? Det er bare å se hvordan Gersbach ofte har spilt for oss. Han stresser mer enn Meling og han spiller ofte for naivt. Han gjorde en veldig god figur sist, men vil ikke ta sjansen på Gersbach.

Meling har spilt flere kamper på høyere nivå (ES vs A-League), men jeg vil heller ha Skjelvik der. Problemet er at vi har ingen til å gå inn ved siden av reginiussen i det tilfellet. Bjørdal er altfor svak. Rasmussen har man visst ingen tiltro til.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:43    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Lol til de som irriterer seg over celtic, men likevel er villig til å betale dem for å se kampen.

Det er jo mulig at kjærligheten til Rosenborg er større enn irritasjonen over Celtic, hvem vet?

Hva tjener ROsenborg på at du betaler Celtic for å se kampen? Ikke bland manglende impulskontroll med kjærlighet for laget ditt

Eller at man er glad i laget sitt og vil se de spille og antar at CelticTV tilbyr beste streamingløsningen.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Valgte premium jeg. Tar ingen sjanser på kornete bilde når jeg kobler på 55-tommer.

På en annen side så har de hele kampen mot Linfield i arkivet sitt. Celtic er ikke skremmende. Ikke så skremmende som mange skal ha det til hvertfall. Ja, de jobber hardt og strukturert, men de beste spillerene er ute med skade, samt at de er i oppkjøring.

Vi har en fair sjanse synes jeg. Ingen trodde vi kunne slå Valencia i 07 heller.
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 26.07.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Hva er lol med det? Man er jo forbannet på Celtic nettopp fordi de har gjort det slik at eneste måten å få se kampen på er å betale dem. Har store problemer med å se poenget ditt.

Ikke noe lol med det om du er 12 år ikke ikke ser sammenhenger. Ved å betale Celtic bidrar du dermed til å gjøre det lønnsomt å drive sånn, og du er en direkte årsak til problemet. Helt greit det, men ikke irriter deg eller klag på celtic da. Kan si hva man vil om Celtic, men det faktiske problemet er jo at folk faktisk går med på det. #Cuckedbyceltic
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2017 11:48    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Hva er lol med det? Man er jo forbannet på Celtic nettopp fordi de har gjort det slik at eneste måten å få se kampen på er å betale dem. Har store problemer med å se poenget ditt.

Ikke noe lol med det om du er 12 år ikke ikke ser sammenhenger. Ved å betale Celtic bidrar du dermed til å gjøre det lønnsomt å drive sånn, og du er en direkte årsak til problemet. Helt greit det, men ikke irriter deg eller klag på celtic da. Kan si hva man vil om Celtic, men det faktiske problemet er jo at folk faktisk går med på det. #Cuckedbyceltic

Wow. Flaue greier.

Sammenhengen her er at det har ingen verdi for en RBK-supporter å boikotte CelticTV fordi det har ingen påvirkning fremover i tid hvordan Celtic velger å løse hjemmekampene sine fordi vi kommer trolig ikke til å spille mot de igjen på LANG tid.

Verdien av å kjøpe en kamp og gi etter for Celtic for å se kanskje sesongens viktigste kamp til nå versus å "sette presedens ved å ikke gi etter" er ganske obviously vekta den ene veien ass.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 50, 51, 52  Next
Page 20 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb