View previous topic :: View next topic |
Hvordan går det i europacupkvalifiserigen? |
CL-gruppespill |
|
12% |
[ 40 ] |
EL-gruppespill |
|
45% |
[ 144 ] |
EL-play off |
|
29% |
[ 95 ] |
2. kvalrunde i CL |
|
12% |
[ 40 ] |
|
Total Votes : 319 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2017 20:32 Post subject: |
|
|
Slik som jeg skrev på forsida i går blir det onsdagskamper mot Celtic om vi går videre:
Supporterkoordinatoren til Celtic wrote: | If we qualify next home leg is confirmed as Wed, July 26, 1945. Away is Tues Aug 1 if Dundalk 19:45 KO and Wed, Aug 2 if Rosenborg 19:15 KO |
Vil tro avspark i Trondheim er oppgitt i lokal tid.
Ellers så pratet Ajer ut etter Lyon-kampen:
‘Rosenborg also have to get through but they are a good team who have done well in Norway. They would be a good opponent. They have strong attacking players who are good on the ball.
‘Celtic are a huge club with brilliant fans and a great history, so it would be big news for Norwegian football. Rosenborg are the biggest club in my country so it would get a lot of attention.
‘The Norwegian league is quite strong but it’s not that physical compared to here.
Read more: Celtic defender Kristoffer Ajer looks to Norwegian return as Bhoys eye Champions League progression
JB wrote: | Det er bra at vi begynner med bortekamp i Glasgow.
Klarer vi et "hederlig"resultat der borte, f.eks uavgjort, eller et knepent ettmålstap, så har jeg stor tro på at vi tar de hjemme på Lerkendal |
Har tenkt på det samme de siste dagene. Jeg tror ikke at Celtic makter å avgjøre dobbeltoppgjøret allerede neste onsdag. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.07.2017 21:25 Post subject: |
|
|
Demolith wrote: | Savner offensivitet i pratet til Kåre, noen ord om at vi skal gi de problemer f.eks i stedet for å snakke om hvor tøft det er i Europa og at hver kamp er vanskelig. Jeg tror ikke det gjør noe godt for spillernes mentalitet at han sier sånne ting i stedet for å være offensiv. Jeg frykter vi ser det samme som i Irland, og i kampen mot Sogndal, at vi lar de trille ball og spille seg til sjanser mot oss. Hva med å ta kommandoen selv da og diktere spillet? Vi skal da klare såpass, dette er ikke Rosenborg! |
KÃ¥re:
Quote: | - Vi skal styre kampen og vi skal angripe. Målet er selvsagt å vinne kampen. Men vi må angripe med hodet på rett plass. Dundalk vet at de må score mål, sier Ingebrigtsen til RBK.no.
|
Mike:
Quote: |
Det blir helt annerledes å spille her på Lerkendal kontra kunstgresset der borte. Her kan vi få mer tempo på ballen langs bakken, og det tror jeg fordel for oss, sier han.
- Hvordan er mentaliteten foran kampen? Skal vi ut og angripe selv om det holder med 0-0?
- Vi kommer til å angripe i 87-88 minutter. Men skulle det være 0-0 på det tidspunktet vil vi helt sikkert prøve å trygge inn. Men utgangspunktet er at vi skal angripe og vi går for å vinne kampen. |
Synes dette virker helt greit. Angripe med hodet rett på plass, ikke gi de noen gratismuligheter på overganger eller noe sånt. Dundalk må frem å score mål og det kan vi forhåpentligvis straffe de på. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.07.2017 23:19 Post subject: |
|
|
87-88 minutter... joda. Gir ikke flashbacks til APOEL-kampen i det hele tatt.
Rosenborg-Dundalk 0-1, (Danny McFlyingspunk 90+1) _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.07.2017 23:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det ingen journalister som griller Kåre om han har planlagt å bytte ut Mike med Bjørdal og legge om fra 4-1-5 til 5-2-3 i det 89. minutt om vi leder? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.07.2017 23:28 Post subject: |
|
|
Det trenger vi ikke få svar på. Det vet vi kommer til å skje. Mike sa det jo til og med til rbk.no i dag:
Quote: | - Vi kommer til å angripe i 87-88 minutter. Men skulle det være 0-0 på det tidspunktet vil vi helt sikkert prøve å trygge inn. Men utgangspunktet er at vi skal angripe og vi går for å vinne kampen. |
|
|
Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 20.07.2017 00:57 Post subject: |
|
|
Noen som har oversikt over hva som kreves for at vi blir seedet i eventuell europa league playoff?
Slik jeg leser det, må 9 lag som er seedet ryke ut for at vi skal bli seedet?
Malmø står listet opp før oss, men de røk allerede i går.
https://kassiesa.home.xs4...l2017.html _________________ Rosenborg! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.07.2017 01:00 Post subject: |
|
|
9 av de seedete lagene må ryke ja. Noe som ikke kommer til å skje. Ryker nok 2-4 til, men at 9 skal ryke ville vært eksepsjonelt. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.07.2017 03:23 Post subject: |
|
|
Så og si umulig å bli seedet ja, men jo flere som ryker jo bedre er det for RBK. Da vil flere lag med dårligere ranking rykke opp å bli mulig motstander i en eventuell EL play off. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 20.07.2017 09:07 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Så og si umulig å bli seedet ja, men jo flere som ryker jo bedre er det for RBK. Da vil flere lag med dårligere ranking rykke opp å bli mulig motstander i en eventuell EL play off. |
Vi er vel ikke seedet i EL-playoff? |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 20.07.2017 09:36 Post subject: |
|
|
Jakob wrote: | Vegard2711 wrote: | Så og si umulig å bli seedet ja, men jo flere som ryker jo bedre er det for RBK. Da vil flere lag med dårligere ranking rykke opp å bli mulig motstander i en eventuell EL play off. |
Vi er vel ikke seedet i EL-playoff? |
Nei, men de seedede lagene som slås ut vil bli erstattet med antatt svakere lag. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.07.2017 09:39 Post subject: |
|
|
Og disse laga om har dårlig rankingspoeng og kan bli seedet er blant annet klubben Nice. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 20.07.2017 10:13 Post subject: |
|
|
Noen med abonnement som kjapt kan referere hva Kroksæter skriver i Adeessa i dag? Ser han sier at vi kanskje aldri spiller CL igjen, men ikke mer. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 20.07.2017 10:23 Post subject: |
|
|
Han skriver at Celtic kanskje er det tøffeste motstanderen vi kunne ha fått. I neste setning skriver han at det kan bli enda tøffere dersom vi går videre. Han har med andre ord ikke helt oversikt over emnet.
Han anbefaler å skrinlegge drømmen om mesterligaspill, før det "selvpålagte presset sliter ut laget". Dette er ganske provoserende lesing, men dessverre noe jeg regner med en del ansvarlige på brakka vil trykke til sitt bryst. Det kan jo være litt slitsomt med disse høye kravene hele tiden. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2017 10:36 Post subject: |
|
|
I 2007 skrev Kroksæther at Rosenborg burde stille reservelaget i gruppespillkampene fordi man ikke hadde en sjanse uansett. Bare for å sette ting i perspektiv. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.07.2017 10:39 Post subject: |
|
|
What? Han skrev vel ikke det? Link? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2017 10:43 Post subject: |
|
|
Jeg leter febrilsk etter artikkelen nå. Skulle ikke fordundre meg om han slettet den sjøl. Den ble skrevet i August/September 2007 etter noen pinlige serietap.
Men det er ikke tvil om at han skrev det. Jeg har elefanthukommelse når det gjelder slike ting. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.07.2017 10:47 Post subject: |
|
|
RBKweb, 06.11.2007:
robbie wrote: | høsten 2005 mente han at rosenborg burde gi fra seg CL-plassen eller stille med reservelag fordi det ville gå til helvete uansett. han har antydet det samme i år også.
fyren er så bortreist at jeg blir skremt |
|
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 20.07.2017 11:25 Post subject: |
|
|
Europa er desserten, men det virker som de har glemt å gjøre unna middagen
på en ordentlig måte. Da blir det dårlig dessert, eller kanskje ingen. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Larslars Junior

|
Posted: 20.07.2017 11:29 Post subject: |
|
|
Rosenborg er fortsatt med i Champions League-kvaliken, men Adressa-kommentator Kjetil Kroksæter tror aldri trønderne kommer inn i det gode selskap igjen.
I en kommentar med tittelen «Aldri mer mesterliga på Lerkendal» i Adresseavisen skriver Kroksæter om sin tvil rundt Rosenborg og Champions League. Han mener de svarte og hvite ikke kommer til å spille gruppespill i den gjeveste klubbtureringen igjen, og peker på to grunner:
«Den første går på at laget er for langt unna nivået som kreves.
Den andre er justeringen av formatet.»
At siste mulighet var nå, i 2017, meldte han allerede i 2014.
Rosenborg skal spille mot Celtic to ganger 26. juli og 2. august. Vinner trønderne sammenlagt der, må de spille en siste play off-runde før de er klare for Champions League. Går det, renner omtrent 250 millioner kroner inn i klubbkassa.
http://www.vg.no/sport/fo.../24100867/ |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.07.2017 14:50 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Og disse laga om har dårlig rankingspoeng og kan bli seedet er blant annet klubben Nice. |
Nice har rykket opp siden Malmö røk ut. Men ser man på lagene som er neste på listen så tar jeg heller Astana, Midtjylland, Partizan, Rijeka, Panathinaikos, Maritimo og Sion istedet for mange av de antatte seedede lagene nå. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 20.07.2017 16:06 Post subject: |
|
|
Larslars wrote: | Rosenborg er fortsatt med i Champions League-kvaliken, men Adressa-kommentator Kjetil Kroksæter tror aldri trønderne kommer inn i det gode selskap igjen. |
Enig med Kroken.
Men, det gjør da ikke så mye? Europa League er artigere. Dessuten er det bare plastikklag i CL omtrent som vi kan møte, og disse er latterlig gode. Ikke artig å tape 5-0 hver kamp mot Tottenham, Barca og Bayern.
Også lettere å dra på bortekamp når kampen er torsdag. Vi samla mange hundre mann hos paven, og det var Europa League.
Det er også mer enn nok penger i EL.
EL > CL.
Dersom de gjør CL spiselig igjen er jeg selvsagt mer for CL igjen. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.07.2017 16:07 Post subject: |
|
|
Tror det er siste gang du har møtt paven, for å si det sånn.
Iallefall i "regi" av Kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2017 16:14 Post subject: |
|
|
Hva er det dere sier? At Kjernen fikk møte Pave Frans på Lazio-turen? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.07.2017 21:15 Post subject: |
|
|
NRK.no, september 2015:
RBK-supportere til audiens hos paven
– Jeg er ikke religiøs i det hele tatt, men vi tar med oss all den lykken vi kan få, og hvis det er et pavebesøk som gjør at RBK går til topps i Europaligaen, så gjerne for meg, sier den beryktede Alf Eliassen til NRK. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.07.2017 21:18 Post subject: |
|
|
Jøss. Jeg kan tenke meg at Olav Engebrektson vridde seg i graven av kombinert stolthet og sjalusi. |
|
Back to top |
|
 |
|