English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Dundalk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs beste mot Dundalk?
Andre Hansen
14%
 14%  [ 18 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
45%
 45%  [ 56 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 3 ]
Meling
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
9%
 9%  [ 11 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
4%
 4%  [ 5 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 2 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
17%
 17%  [ 21 ]
Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 122

Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.07.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Good Apollo wrote:
No sir, det har jeg selvsagt ikke fått med meg. Men synes det høres ut som en unnskyldning for å slippe å delta. RBKTV skal filme, gutta skal synge.


Han var jo bra med på synginga tidligere.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 19.07.2017 23:15    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Han var jo bra med på synginga tidligere.


Joda, jeg får spise min bittre ord med fløte og sukker på.. Embarassed Hadde som sagt ikke fått med meg at han filmer. Har trodd de siste 10-12 kampene at han rett og slett ikke ville være med på det der 'sha-la-la tullet'. Ser også at han jubler temmelig heftig på målene også idag.
Igjen; følelsesladde rants rett etter en trasig europacup-kamp går sjeldent bra.

I'll be quiet now..
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 19.07.2017 23:18    Post subject: Reply with quote

Ikke alle liker å vise følelser og synge høylydt foran kamera. Det er liksom ikke helt der problemet med Bendter ligger føler jeg Confused
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.07.2017 23:21    Post subject: Reply with quote

Det sosiale er greit. Og så har han kvaliteter. Men ikke som vi får brukt noe særlig ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 19.07.2017 23:25    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Det er liksom ikke helt der problemet med Bendter ligger føler jeg Confused


Veldig enig.
Følte jeg bare måtte unnskylde min feilinformerte rant etter å ha trampa litt i salaten der. Det er helt klart viktigere problemer å ta tak i med Bendtner enn tant og fjas foran kameraet.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 19.07.2017 23:36    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hva om vi sendte Hoftun på studietur, kunne det være en tanke?


Hva om vi heller sender Hoftun ut på en evig studietur? Ca. den tiden han trenger på lære nok til å bidra for klubben.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.07.2017 23:38    Post subject: Reply with quote

De der studieturene tror jeg egentlig er roten til det latterlige vi ser nå, når Knoll og Tott skal reise rundt og revolusjonere Rosenborg-fotballen. Jeg ville nedlagt forbud mot studieturer lenger enn til Fannrem fra nå av, for det er rett og slett ikke råmateriale der til å skape virkelig gode trenere. Begge mangler evnen til å lære av erfaring,og erkjenne hva de ikke kan.

Vi har startet på en spiral nå som vi vet hvor ender - med tilhengere som håper på stortap hyppig nok til å provosere fram endring. Det er skuffende å vite at de neste par årene blir av den sorten, men det fins neppe parametere hos ledelsen som lar de identifisere trenerproblemet før de prøver å kjøpe seg ut av nedturen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.07.2017 23:41    Post subject: Reply with quote

Studietur-kommentaren min var et humoristisk stikk til gisp! som har maset om kompetanseheving av Hoftun som en av sine kjernesaker i lang tid nå uten å få gehør.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 19.07.2017 23:43    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully klokken 20.48 wrote:
Fy flate som de har micet opp Dundalk-supporterne da.

Har ikke hørt TV-lyden, men uttaler meg på bakgrunn av opplevd lyd på Lerkendal.
Hvis dette var omtrent da de kunngjorde publikumstallet i kveld, så kan jeg melde at Dundalksupporterne i svingen faktisk hørtes helt for jævlig bra på Lerkendal rett etter.
Mulig de fikk litt energi av å kunne klare å overdøve over 14 000 hjemmesupportere?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 19.07.2017 23:53    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Virker som andre lag øver på gode dødballvarianter...

Kanskje de ikke har forvekslet egenskapene "kjempetrivelig" og "kjempekompetent"?

Det nevnt så er det ikke bare dødball som gjør at dette trenerteamet virker noen nummer for svake til å nå målsettingene om Europa-nivå.

Snarlig studiepermisjon til Hoftun kan være en styrke for både prosjektet med å utvikle en kjempegod trener av Kåre og å ta vare på sine ansatte. Hoftun kommer jo uansett til å være ansatt i klubben i mange, mange år. Da er det et ledelsesansvar å sørge for nødvendig kompetanseheving.

Den som tror han er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 19.07.2017 23:57    Post subject: Reply with quote

Synes dere alle kan spise en bolle. En stor en. Første halvtimen var traurige greier, men etter pause kom laget ut med tydelig plan med å gå i høyt, hardt press - og det fungerte. Har ikke sett noe i nærheten av et sånt trykk i kamper tidligere i år. Laget jobbet sammen for at den ballen skulle være rosenborgs. Vet ikke hvor mange gjenvinninger og dueller som ble vunnet, men det var mange.

Nei, alt som skjedde der på siste tredjedel var ikke noe å skrive hjem om, men på den annen side så var det først og fremst der ballen var. At irene kommer til for mange farligheter med tanke på hvor lite spill som var i nærheten av rosenborg sitt mål synes jeg er betydelig mer bekymringsverdig.

Må tydeligvis ha sett en annen kamp enn dere. Kanskje dere så bortekampen i reprise? DEN var rævva. Der fikk ikke rosenborg til noen ting, hadde jo knapt ballen i laget mer enn tre pasninger i slengen...

...med forbehold om at sol i øynene og topp stemning på øvre øst har ødelagt min fotballforståelse for godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.07.2017 00:03    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Studietur-kommentaren min var et humoristisk stikk til gisp! som har maset om kompetanseheving av Hoftun som en av sine kjernesaker i lang tid nå uten å få gehør.

Tror nok det er mange flere enn gisp! som syns Hoftuns rolle er problematisk, meg selv inkludert. Jeg tror imidlertid hovedproblemet ligger i at hovedtreneren ikke tror på RBK-fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 20.07.2017 00:12    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Synes dere alle kan spise en bolle...etter pause kom laget ut med tydelig plan


Jeg vil spise det samme som deg. Fluesopp?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 20.07.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

Sier meg forøvrig enig med Oyvindh, i andreomgang hadde vi tidvis et meget godt press som faktisk fungerte og vi gjenvant ballen om og om igjen, men presisjonen på siste tredel var ræva. Holdt på å rive meg i håret da ballen ble lagt inn foran et åpent mål og ingen Rosenborg-spillere var i nærheten til å bare rote den inn i kassa.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 20.07.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

At laget besto av elleve sinte og forbanna menn som var fast bestemt på å vinne kampen, skal ikke misforståes med at laget gikk ut med en tydelig plan. Det gjorde det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 20.07.2017 00:18    Post subject: Reply with quote

Alså.

Dundalk er ett lag med ett budsjett på størrelse med ett lag i toppen av første divisjon/bunnen av Tippeligaen. Vi snakker om lag som Mjøndalen (skrekkelig eksempel, jeg vet)
Det at vi har dominert banespillet er mye pågrunn av at de lar oss gjør det. I store deler av kampen har de full kontroll da de er godt organisert bakover. De tar sine sjangser og det var ytterst små marginer at det ikke holdt ved en flott redning av Andrè og ett skudd i tverrleggeren. Vi hadde marginene på vår side idag, hadde det fullstendig hodeløse forsvares spillet vårt inn i mot slutten fått de konsekvensene det kunne og faktisk burde ha fått ville vi vært ute.
Men sånn er cup, marginene er små og marginer faller ofte i favør til det beste laget.

Jeg syns vi gjør en svak kamp. Ikke på grunn av at vi ikke har ferdighetene men fordi vi mangler ett tydlig mønster. Det som i fjor vår var merkevare med en tydlig spillestil der alle kjente sin rolle har blitt til at ingen vet helt hvor dem skal vær og at det gjør at angrep stopper opp da løpene ikke er samkjørte.

Det holder knapt til å lede en av europas dårligaste ligaer og da holder det såvidt idag.

Kampen mot Celtic blir annerledes, selv om jeg tror vi taper så vil kanskje kampbildet passe oss bedre.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 20.07.2017 00:22    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
oyvindh wrote:
Synes dere alle kan spise en bolle...etter pause kom laget ut med tydelig plan


Jeg vil spise det samme som deg. Fluesopp?


Jeg tipper hestefór og ketamin. 🐴🐎
_________________
https://twitter.com/djuptjuv


Last edited by Largactyl on 20.07.2017 00:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 20.07.2017 00:23    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
oyvindh wrote:
Synes dere alle kan spise en bolle...etter pause kom laget ut med tydelig plan


Jeg vil spise det samme som deg. Fluesopp?


Heh, kreativ siteringsteknikk...

Hvis du skal gjøre noe med ballen begynner det med at du må ha den. Må jo være fullstendig sveiseblind for å ikke se at spillerne hadde fått tydelig beskjed om at dét skulle de i alle fall sørge for. Det slappe presset som har kjennetegnet laget i år ("vi skal la motstanderen holde på ballen") var som forduftet når de kom ut av spillertunnellen for andre gang.

Hvorfor tror dere at stemningen var elektrisk på stadion i dag? Det fine været? Det var selvføkgelig fordi folk så et lag som ville noe og jobba hardt for hverandre.

Så kan vi godt diskutere den (manglende?) offensive planen/gjennomføringsevnen, samt spill rundt og i egen boks som gir folk nerveproblemer.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 20.07.2017 00:27    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 5
Reginiussen 7
Skjelvik 4
Meling 5

Jensen 6
Konradsen 5
Midtskill 5

Jetson 2
Bendtner 2
De Lanlay 5
Willmann 7
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 20.07.2017 00:49    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Er det ikke slik at NÃ…R vi SLÃ…R Celtic overtar vi deres ranking i turneringa?

Ingen tar noen gang over noens ranking. Hadde for eksempel Linfield slått ut Celtic ville de ikke tatt over rankingen deres og deretter blitt trukket mot Rosenborg. De ville kun møtt oss fordi trekningen allerede er gjort. Trekningen av playoffen gjøres først etter at alle kampene i tredje kvalifiseringsrunde er spilt. Og da er Celtic, og seedingen deres, ute - ikke med i beregningen i det hele tatt.


Last edited by vegardj on 20.07.2017 01:14; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 20.07.2017 00:51    Post subject: Reply with quote

Snapshot fra Viasat 4's sending under første ekstraomgang: Man kan enkelt høre bortesupporterne prate med hverandre mens Kjernen synger av full hals. Så klippes det til et nærbilde av en Dundalk fan som klapper uentusiastisk - hvert enkelt klapp høres klart og tydelig på sendingen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 20.07.2017 01:24    Post subject: Reply with quote

Bardal i Adressa sin børs:

Hansen 7

Hedenstad 6
Reginiussen 7
Skjelvik 4
Meling 4

Jensen 5
Konradsen 6
Midtsjø 5

Jevtovic 3
Bendtner 3
de Lanlay 5

Vilhjalmsson 6
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 20.07.2017 01:48    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 6
Tore 6 BB
Skjelvik 5
Meling 5
Jensen 6
Konradsen 6
Midtsjø 5
Jevtovic 2
Bendtner 4
Dølle 5
Villmannj 6
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 20.07.2017 06:03    Post subject: Reply with quote

Hansen 7
Hedenstad 5
Tore 8 BB
Skjelvik 4
Meling 4
Jensen 5
Konradsen 4
Midtsjø 4
Jevtovic 2
Bendtner 3
Dølle 4
Villmannj 7
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 20.07.2017 06:43    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
eksil wrote:
oyvindh wrote:
Synes dere alle kan spise en bolle...etter pause kom laget ut med tydelig plan


Jeg vil spise det samme som deg. Fluesopp?


Heh, kreativ siteringsteknikk...

Hvis du skal gjøre noe med ballen begynner det med at du må ha den. Må jo være fullstendig sveiseblind for å ikke se at spillerne hadde fått tydelig beskjed om at dét skulle de i alle fall sørge for. Det slappe presset som har kjennetegnet laget i år ("vi skal la motstanderen holde på ballen") var som forduftet når de kom ut av spillertunnellen for andre gang.

Hvorfor tror dere at stemningen var elektrisk på stadion i dag? Det fine været? Det var selvføkgelig fordi folk så et lag som ville noe og jobba hardt for hverandre.

Så kan vi godt diskutere den (manglende?) offensive planen/gjennomføringsevnen, samt spill rundt og i egen boks som gir folk nerveproblemer.


1+
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Next
Page 35 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb