View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 24.05.2017 19:53 Post subject: |
|
|
Ja. Jeg har sterke meninger om ting jeg ikke har peiling på. Det er jeg ikke akkurat alene om her inne, eller hva?
(Bortsett fra TomH og Mikkelsen, de tar aldri feil) |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.05.2017 20:01 Post subject: |
|
|
Det viktigste her, dog, er om dere har peiling på Fredrik Midtsjø... |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.05.2017 09:43 Post subject: |
|
|
Robbie, greit nok at det er et diskusjonsforum, men jeg tenker at det ikke er særlig kult, selv her, å kombinere begrenset kunnskap med sterke meninger? Vi gjør det alle innimellom, men kanskje greit med litt ydmykhet og refleksjon når man så åpenbart blir "tatt med buksene nede"? Sikker på at du også ser at dette jo var litt komisk, som Henning skriver.
Der var et par grunner til at jeg mener det kan være en god idé å jobbe med Rodal. Det blir selvfølgelig antagelser siden jeg ikke kjenner ham personlig, men utelukkende baserer det på det han har gjort og sier i media. 1) Han er sannsynligvis en av de mest kunnskapsrike vi har i Norge hva gjelder fysisk trening for løping og eksplosivitet. Det er for øvrig totalt feil at 800m-løpere ikke trener hurtighet og eksplosivitet. Rodal er også mer enn smart nok til å kunne konstruere og tilpasse et treningsprogram til fotballspilleres behov. 2) Han er en god pedagog. Han er flink til å lytte til, prate med, og nå igjennom til folk. Høre på hva de sier og så si de rette tingene som kan føre til at de tar til seg ny kunnskap. 3) Han stiller høye krav til folk. Han sier tydelig i fra når folk underpresterer (i forhold til hva man burde kunne forvente). Han forventer at man er 100% mentalt investert og til stede når man trener. Han var toppidrettsutøver i ordets sanne forstand, og uten å si noe i den retning at dagens Rosenborgspillere ikke er toppidrettsutøvere, kan han vise fotballspillere hvor listen ligger for olympiske utøvere (gullmedaljevinnere) i andre idretter.
Kombinasjonen av dette mener jeg er veldig bra. Jeg tror han kan gjøre spillerne mye raskere og at de kan lære mye av ham. Så må selvsagt Rodals treningsprogram bakes inn og balanseres sammen med all den andre treningen spillerne gjør, spillerne må få tid til å adaptere til den nye treningen, samtidig som alle i sportslig apparat må være positiv til å få det hele til å fungere. Hvis prosjektet ikke fortsettes, vil jeg tro det er rundt punktene i foregående setning skoen trykker. Når Midtsjø forteller at han er sliten og sår i muskler han "vanligvis ikke bruker så mye" forteller dette meg mye. I positiv forstand. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.05.2017 10:11 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Slik jeg forstår det fra å ha lest folk som følger spansk fotball tett, ble hurtighet i Barcelona under Guardiola først og fremst trent ved å spille gris. Det høres ekstremt banalt ut. Men det virker som at det er ganske tydelig at de beste, offensive lagene i verden først og fremst trener med ball i beina. |
Nå snakker du om fellestreningene. Ser du noen gang noe om hvordan de individuelle treningene foregår og hvilke ressurser som hentes inn for å forbedre den enkelte spiller?
I RBK blir Rodal hentet inn for å hjelpe spillerne med hurtighet og du leser om det i avisa. I Barca er det kanskje hentet inn 5 sprinttrenere for å hjelpe 5-10 spillere som trenger hurtighetstrening, men du leser aldri om det fordi egentreningen aldri offentliggjøres.
Du tror vel ikke Ronaldo har gått fra en sped tenåring til den kroppen han har med fellestreninger med ball. Han har garantert hatt masse tid med spesialister på styrketrening, men du leser aldri noe om det for det er egentrening. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 25.05.2017 10:37 Post subject: |
|
|
Noen som vet om treningen(e) begynner kl 11? _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.05.2017 18:11 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | ? Vi gjør det alle innimellom, men kanskje greit med litt ydmykhet og refleksjon når man så åpenbart blir "tatt med buksene nede"? Sikker på at du også ser at dette jo var litt komisk, som Henning skriver |
Jeg har skrevet over 3000 innlegg her inn over ti år. Mange av innleggene er selvmotsigende. Mange av innleggene er om ting jeg ikke har peiling på. Det kommer jeg til å fortsette med. En av fordelene med å være aktivt på et slikt forum er jo tross alt at man blir utfordret av folk med et annerledes syn, og konsekvensene da er ofte at man faktisk tar det innover seg og skifter syn selv.
Min førsteimpuls da Rodal kom var positiv. Det har å gjøre med at Rodal er en av mine personlige helter. Det har også å gjøre med at jeg rent emosjonelt var mere positiv ovenfor hvilken retning klubben tar. Etter flere måneder har jeg utviklet en ganske sterk skepsis mot Rodal-prosjektet. Den skepsisen er ikke bygd på dyp kjennskap til fysisk trening eller noe sånt. Den er basert på formen til klubben akkurat nå og spesielt spillerne Jensen og Midtsjø.
Det kan godt hende at når det står August/September på kalenderen så fyker laget framover og vi kommer oss til CL med spillere i full fyr og flammer. Om det skjer kommer jeg til å juble og hylle jobben Rodal har gjort.
Det er mulig at Henning da kommer og arresterer meg på enda et inkonsekvent innlegg. Men det kommer ikke til å hindre meg i juble for laget - og for at jeg tok feil. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 25.05.2017 19:49 Post subject: |
|
|
Robbie,
jeg liker forresten at du bruker meg som mal.
Det er fornuftig. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 26.05.2017 07:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.05.2017 20:13 Post subject: |
|
|
Den siste diskusjonen er et godt argument for at Dunning Kruger-effekten har noe for seg.
Jeg lar John Cleese forklare: https://www.youtube.com/w...vVPdyYeaQU |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 26.05.2017 20:12 Post subject: |
|
|
Robbie  |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 31.05.2017 20:36 Post subject: |
|
|
Midtsjø har vært svak i mange kamper nå, klarer knapt å treffe med ei eneste pasning.
Tror han har godt av enten litt tid på benken eller ordentlig konkurranse |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 01.06.2017 12:40 Post subject: |
|
|
Vil påstå at Midtsjø har vært den som har ødelagt messt for oss i den offensive delen av spillet. Han har IKKE noe blikk rundt seg, kun på ball. Å da skal han på bakgrunn av enkelte føtter som dukker opp i blikket hans gjøre X antall vendinger og driblinger før han enten mister ball eller slår en helt udugelig pasning. Han irriterte meg så grenseløst under cup kampen igår at jeg holdt på å sprekke. La han vile nå, å vær innbytter i beste fall i et par kamper. Marius er selvfølge som sentral. Så kan Birger trekkes opp som indreløper fram til Konradsen er tilbake å kan spille indreløper i noen kamper for å vise litt alternative måter å spille indreløper på. For Midtsjø har gått seg bort nå iallefall!!!  _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.07.2017 10:11 Post subject: |
|
|
Dundalk-speiding:
Styrker: Veldig energisk spiller som dekker store deler av banen. Går på veldig gode offensive løp fra midtbaneposisjonen. Slår pasninger raskt og fremover når han kan, kan slå en dødelig pasning. Han har godt spekter langt og kort. Han er den mest kreative av midtbanespillerne så han må bli satt under press raskt. Veldig smart rundt motstanderens boks.
Svakheter: Han har ikke i nærheten av den samme lysten til å gjøre den defensive jobben. Du kan løpe fra ham fra en dypere posisjon. Tømmer midtbanen ofte så det kan være enorme rom å utnytte når spillet vendes. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Larslars Junior

|
Posted: 19.07.2017 09:11 Post subject: AZ følger nøye med Fredrik Midtsjø |
|
|
"I januar i år ble Jonas Svensson kjøpt fra Rosenborg til AZ Alkmaar for rundt 15 millioner kroner. Nå finsikter nederlenderne også kompisen Fredrik Midtsjø.
Det bekrefter klubbkilder overfor avisa Noordhollands Dagblad . Dagblad-journalist Theo Brinkman bekrefter videre interessen overfor Trønder-Avisa.
Midtsjø skal være en av flere navngitte spillere som AZ finner interessante."
http://www.t-a.no/sport/t...035950.ece |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 19.07.2017 11:10 Post subject: |
|
|
Tja..først når vi har røket ut av kvalik. Og vi må forsterke litt, det er tynt. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 19.07.2017 11:34 Post subject: Re: AZ følger nøye med Fredrik Midtsjø |
|
|
Larslars wrote: | "I januar i år ble Jonas Svensson kjøpt fra Rosenborg til AZ Alkmaar for rundt 15 millioner kroner. | Bjørnebye sa til VG nylig at vi har solgt egenproduserte spillere for 70 mill de siste to årene. Selnæs for 47 og Sørloth for småpenger (har jeg glemt noen da?). I så fall fikk vi rundt 20 mill for Svensson. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 19.07.2017 12:01 Post subject: |
|
|
Bolle-knægten til 1860 München? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.07.2017 12:02 Post subject: |
|
|
"egenproduserte" _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 19.07.2017 12:03 Post subject: |
|
|
The shame!
Edit: Hva med Per-Magnus Steiring til Sogndal? Regnes han som "egenutviklet"? Ikke at vi fikk store summer (om noe i hele tatt) for han, men..
Last edited by Vakker Blomst on 19.07.2017 12:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.07.2017 12:09 Post subject: |
|
|
Men noen lapper for Hou Sæter sikkert, og kanskje Steiring telles? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
AZRomulusAZ Junior
|
Posted: 19.07.2017 13:17 Post subject: |
|
|
Rumor is that AZ Alkmaar will buy this player. Is this news for you guys?
Oh and Svensson is doing great  _________________ AZ Alkmaar fan |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.07.2017 13:32 Post subject: |
|
|
Midtsjø is on the way to AZ aswell?
Interesting that you should pop in and leave this rumour here. What sources do you have and do you know if any fee has been discussed? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.07.2017 13:42 Post subject: |
|
|
moomoo, er du helt fjern? Det er nettopp ryktet om AZ som har vært diskutert i denne tråden i dag. |
|
Back to top |
|
 |
AZRomulusAZ Junior
|
Posted: 19.07.2017 17:42 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Midtsjø is on the way to AZ aswell?
Interesting that you should pop in and leave this rumour here. What sources do you have and do you know if any fee has been discussed? |
Two of our midfielders are told to find a new club. We have good experience with Rosenborg and this player is one of the better ones at your club (so I read). So that seems plausible.
The source is a dutch newspaper from the province. Not a very good source but also not very unreliable. Was hoping you guys would know more. AZ normally pays 2.5 million MAX for a player. It has been years since we paid more. _________________ AZ Alkmaar fan |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.07.2017 17:50 Post subject: |
|
|
Dette kan åpne for Levi inn sentralt, hvor han skal ha styrken sin. Forhåpentligvis. Orker ikke flere spillere ute av posisjon.
+ Adegbenro inn for Bakenga/Jevtovic/Helland. Da begynner det å likne noe. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.07.2017 17:56 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | moomoo, er du helt fjern? Det er nettopp ryktet om AZ som har vært diskutert i denne tråden i dag. |
Haha en smule :p Sliter med en saftig forkjølelse så det er sikkert ikke bare nesa som er tett om du skjønner xD
Tja hva tenker folk om Mitsj ut for 15-20mill?
Konradsen indreløper (endelig) Lundemo og evt nytt anker? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|