View previous topic :: View next topic |
Hvordan går det i europacupkvalifiserigen? |
CL-gruppespill |
|
12% |
[ 40 ] |
EL-gruppespill |
|
45% |
[ 144 ] |
EL-play off |
|
29% |
[ 95 ] |
2. kvalrunde i CL |
|
12% |
[ 40 ] |
|
Total Votes : 319 |
|
Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 16.07.2017 16:01 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: | Artig at folk skriver at vi ikke har kjangs, dette er altså Rosenborg vi snakker om. Vi har mildt sagt slått bedre lag før. Legg på det faktum at dette er fotball så kan veldig mye skje |
Jeg underholdte meg selv nettopp med å lese gamle tråder fra 2007. Helgen før Valencia-kampen tapte vi 1-4 på Åråsen. Stemningen her inne var ikke noe særlig.
Som vanlig var senador en av de mest poetiske i pessimismen sin. Men han var langt fra alene:
senador wrote: | Vi sliter å få til et godt angrepsspill mot lag som er 1000000000ganger dårligere enn Valencia. Mot Vålerenga den første 30 og mot Tampere de første 45 var det så å si ikke en sjanse. Hvordan dette går sier seg selv...
Kone og Konan har ikke sjans mot så gode spillere. De gjorde ikke akkurat noen praktkamp mot Tampere bortsett fra målet til Konan. |
|
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 16:05 Post subject: |
|
|
Det er sikkert nevnt før i tråden, ment fant det ikke i farten; hvem kan vi møte i EL-kval om vi ryker mot Celtic? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 16.07.2017 16:11 Post subject: |
|
|
Bir vel lagene som pr. dags dato er listet i 4th Qualifying Round?
Athletic Bilbao, blant andre.
Last edited by MkBerg on 16.07.2017 16:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 16.07.2017 16:16 Post subject: |
|
|
Faen det der ser mørkt ut. Håpe på Malmö da. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 16.07.2017 16:18 Post subject: |
|
|
Blir vel Steaua da... _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 16:19 Post subject: |
|
|
Shit, Celtic blir jo barnematen i forhold til en del av lagene der!
Om vi slår Celtic overtar vi deres seedingplass eller rykker laget med best seeding fra den useeda gruppen opp? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 16.07.2017 16:43 Post subject: |
|
|
Av de 22 laga, er det vel kun 4 vi kan ha sjanse å vinne mot:
Malmø, Astra Giurgiu, Maccabi Tel Aviv og Dinamo Zagreb.
Det sier seg selv at det ser mørkt ut mtp. på Europa-spill i år. Da må vi være jævlig heldige med EL-playoff trekningen. Selv de nevnte laga er minst like gode som oss. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2017 16:48 Post subject: |
|
|
Vi må bare sørge for å kvalifisere oss til e-cup-spill hvert år og vente på det året hvor vi har ekstrem flaks med trekningen... |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 18:41 Post subject: |
|
|
Davy Wathne har trua på oss mot Celtic, og mener at Celtic er overvurdert!  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 16.07.2017 18:46 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Shit, Celtic blir jo barnematen i forhold til en del av lagene der!
Om vi slår Celtic overtar vi deres seedingplass eller rykker laget med best seeding fra den useeda gruppen opp? |
Vil også vite dette. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 16.07.2017 18:52 Post subject: |
|
|
Man tar aldri over noens seeding.
- Kjello (side 16).
Last edited by Nordens Lokomotiv on 16.07.2017 18:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Celtic-supporter Junior
|
Posted: 16.07.2017 18:52 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Hva skjedde på australske foraer? Noen med link? Forøvrig virker det som Celtic-fansen undervurderer oss ganske kraftig basert på at vi røyk mot St. Johnstone. Deilig med en kamp hvor vi er underdogs, jeg har trua!
Kjello wrote: | Nei, ingen RBK-ere har så langt skrevet på noe Celtic-forum. Men jeg blir ikke overrasket om det skjer skulle vi gå videre mot Dundalk. |
En RBKer som har slaktet oss på Celtic-forumet.  |
Yes, that result has come up, but it was three years ago right? I think most will realise that you are much better than that, but it also is a demonstration that you are not the same as when you were regularly in the CL group stages. That is the context in which people refer to that game.
Last season the team which worried us most was Norrkoping, and you defeated them. So while we will respect Rosenborg, I think most Celtic fans are confident that we should win, but we always fear the worst in these games. Always. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2017 18:53 Post subject: |
|
|
Hyggelig at Davy har trua, men jeg tror han har nada oversikt over Celtic (som det meste annet). |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 16.07.2017 18:53 Post subject: |
|
|
4 years ago, back in 2013. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 18:58 Post subject: |
|
|
Luckily we´re miles ahead of where we were i 2013. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Celtic-supporter Junior
|
Posted: 16.07.2017 19:01 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Kjello, det er dessverre mer håp enn tro. Spillet vårt går så utrolig langsomt. Vi spiller ikke bra fotball.
Celtic er ikke Barcelona eller Real Madrid. Men det finnes en mellomting. Vi ligger ikke bak disse laga, men det gjør Celtic. Vi ligger langt unna. Jeg følgte jo med på Celtic i CL i fjor. De tapte endel kamper, men det var kun pga. defensive problemer. Vet ikke om de har fikset på det defensive, men det offensive var enormt bra.
Skulle vi slå ut Celtic, ville jeg ikke fryktet noen som helst i CL-playoff, og da tenker jeg at denne kampen ville vært en vendepunkt. Men, sannsynligheten er ikke stor for at vi slår Celtic.
https://www.youtube.com/w...Mwn35B62u8 For de som vil se Celtic mot Aberdeen i cupfinalen. |
The Aberdeen goalscorer that day, Jonny Hayes, has since signed for Celtic.
Here's a good game https://www.youtube.com/w...g7s_L_-y0E |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 19:04 Post subject: |
|
|
How do you view your strengths and weaknesses so far this pre-season Celtic-supporter? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Celtic-supporter Junior
|
Posted: 16.07.2017 19:25 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | How do you view your strengths and weaknesses so far this pre-season Celtic-supporter? |
It's actually quite difficult to say so far. I was hoping we would pick up where we left off at the end of last season, with a lot of attacking flair. We had so much possession of the ball against Linfield, and enough chances to win 5 or 6-0. If we had been on top of our game then I think we would have won by that much. Their GK had a great game though.
Defensively again it is difficult, we had 0-0 draws against Slavia Prague and Rapid Vienna in friendlies. Dedrick Boyata is injured and so our defence will be Jozo Simunovic, who is powerful and solid, and Sviatchenko, who is decent but I'm not sure everyone is convinced by him. Going forward generally we are pretty good with guys like Sinclair, Griffiths, Dembele, Armstrong & Rogic. We will create chances home and away, but the defensive side of things will probably be our worry. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.07.2017 19:28 Post subject: |
|
|
Jeg følger en del på skotsk fotball jeg også, og jeg synes det viktigste punktet hvor Celtic har blitt bedre er på trenersida. De spiller rett og slett bedre fotball med Rodgers enn med Deila. Grunnstammen i laget er den samme. Det er spillere som Tom Rogic, Nir Bitton og neandertaleren Scott Brown. Ingen av disse er nødvendigvis bedre enn Mike Jensen og Fredrik Midtsjø.
Forskjellen ligger i måten de spiller på. Ballen går rett og slett mye kjappere under Rodgers. De presser kollektivt og beveger ballen mye bedre enn under Deila. Dette gjør at laget under ett ser mye bedre ut nå enn før.
Jeg ville faktisk likt å sett hva Rodgers kunne gjort med vårt lag akkurat nå. Celtic per nå spiller mere eggensk enn hva vi gjør.
Ellers er svakheten deres det defensive. Akkurat som da Rodgers trente Liverpool. Det er ofte mye bakrom siden de presser så høyt. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 16.07.2017 19:29 Post subject: |
|
|
Faan for noen negative supportere en del av dere er. Virker som det er opplest og vedtatt på forhånd at vi er kommer til å ryke for Celtic.. Skotsk PL er ikkke bedre enn eliteserien, og Celtic er overvurdert kun pga tidligere prestasjoner. Jeg har fulgt de gjennom hele fjoråret, og de er ikke så himla gode.
Ta dere ei lykkepille da for helvette, eller sjå te å få pult litt, sånn at en del av dere får bort den evindelige negativiteten. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 16.07.2017 19:29 Post subject: |
|
|
Det var som jeg sa. Celtic var gode offensivt i CL i fjor og ganske dårlige defensivt. Men det vil være typisk KI å parkere bussen på bortebane slik at Celtic får spilt på sine styrker. Og i tillegg spiller vi på våres svakhet. Vi er nødt til å score på bortebane, for de kommer garantert til å score mot oss på hjemmebane. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 19:47 Post subject: |
|
|
JB wrote: |
Ta dere ei lykkepille da for helvette, eller sjå te å få pult litt, sånn at en del av dere får bort den evindelige negativiteten. |
Hvor får du fra at trenden her inne utelukkende er negativ? Synes folk flest er forsiktige optimister, selv om samtlige selvsagt forstår at Celtic var noe av det verste vi kunne trekke. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 16.07.2017 20:57 Post subject: |
|
|
Jeg legger merke til at dersom vi skulle ryke ut for Dundalk i år faller koeffisienten vår til 8-tallet. Det må vel være det laveste vi noen gang har hatt? Vi bør virkelig komme oss i et gruppespill i år for å opprettholde litt ranking. Er det forøvrig noen som vet hva vår høyeste ranking har vært? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 16.07.2017 21:02 Post subject: |
|
|
Om vi ryker mot Dundalk kommer jeg til å gå i dvale resten av sesongen. Hadde vært en enorm skuffelse. |
|
Back to top |
|
 |
|