English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dundalk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Bjørdal
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
68%
 68%  [ 58 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Midtsjø
1%
 1%  [ 1 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
24%
 24%  [ 21 ]
Jevtovic
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 85

Author Message
Micmac
Rutinert

PostPosted: 10.07.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

Konsekvensene blir jo store for klubben, går glipp av store inntekter. Håper de fleste her bryr seg om det..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.07.2017 22:28    Post subject: Reply with quote

Finfint med inntekter og alt mulig annet, men hva skjer, liksom, når du ikke aksepterer det? Bytter du lag? Begynner du å heie på curling?
kristobal
Legende

PostPosted: 10.07.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er det uakseptabelt dersom Rosenborg ryker for Dundalk.

Gjør man det har man bommet totalt. Dette er tredje sesong i den nye tid, og en naturlig progresjon må det være. Når klubben i tillegg har lagt svært mye i å hente en spiller med bakgrunn fra store ligaer, åpenbart med en tanke om at det skal være tungen på vektskålen i de avgjørende kampene, så er det bare rett og rimelig at lista ligger på å minst komme seg inn i Europa League.

Nå har jeg riktignok også troen på at det skal la seg gjøre. Forhåpentligvis har man truffet bedre med formtoppen i år enn i fjor og forrigfjor, da laget gikk fra å være tidvis glimrende i mai og juni til å være en god del dårligere i juli og august.

Jeg tror også at Bendtner kan bli litt som Iversen de første sesongene etter returen, det var i de litt avgjørende øyeblikkene han stod frem selv om det var mye rart innimellom.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 10.07.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

Ryker vi mot Dundalk har vi hatt motsatt progresjon over tre sesonger. I 2015 nådde vi gruppespiller (et år for tidlig), i fjor ønsker vi å nå Europa, men mislyktes. I år SKAL vi nå Europa i følge klubben.

Jeg er veldig spent på hva som skjer dersom vi ikke klarer det for, ryker vi mot Dundalk har klubben mislyktes. Da nytter det ikke for KI å stå å snakke om at alle i trøndelag krever CL hvert år blablab, det er vanskeligere å vinne tippeligaen osv.

Personlig vil jeg ikke sparke KI om vi ryker, men jeg regner med at styret tar grep og tupper KI på baken ut av treningsfeltet og SIB ut av Brakka.
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 10.07.2017 23:11    Post subject: Reply with quote

Litt kuriosa om irsk idrett generelt og fotball spesielt kan være greit å ha med seg når vi skal vurdere nivået der borte. I popularitet er fotball på tredjeplass etter de særirske idrettene gælisk fotball (rugby-variant) og hurling (lagspill med køller og en liten ball). Sport på toppnivå er i hovedsak regnet som amatøridrett, hvor lønn i prinsippet ikke skal eksistere, selv om mindre summer er tillatt og større summer går under bordet, omtrent som norsk fotball tidligere. Hva gjelder fotball så er toppdivisjonen semiprofesjonell. Ligaen har imidlertid en historie med mye kaos, omorganiseringer og økonomiske krisetilstander. Vil du tjene penger på fotball er med andre ord ikke Irland landet å spille i.

Denne overskriften fra slutten av fjoråret er ganske betegnende, "The Professional Footballers' Association of Ireland (PFAI) have confirmed that for the first time, every League of Ireland player has received full wages before Christmas."
https://amp.independent.i...13562.html
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 10.07.2017 23:11    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Finfint med inntekter og alt mulig annet, men hva skjer, liksom, når du ikke aksepterer det? Bytter du lag? Begynner du å heie på curling?

Det er da vel ikke opp til meg hva konsekvensene av et tap blir, hallo?? At det er uakseptabelt for klubben er det jo ingen tvil om vil jeg tro, og nettopp derfor stiller jeg meg bak det. Fordi jeg vil klubben det beste.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.07.2017 23:13    Post subject: Reply with quote

Rumensk dommer.
Radu Marian Petrescu er 34 år ung og har naturlig nok ikke voldsomt mye erfaring fra internasjonale kamper.
Statistikken forteller at han relativt hyppig viser frem gulkort.

989 gule fremvist over 223 kamper blir 4,43 pr kamp. Så må det nevnes at de aller fleste kampene er i rumensk fotball.

En summering av kun internasjonale kamper på Transfermarkt viser at han har delt ut 100 gule på 33 kamper. Det skulle bli omtrent 3,03 pr kamp.

På worldfootball.net har han imidlertid 2,93 gule i snitt (80 gule) på 30 UEFA og FIFA-kamper.

I all hovedsak er de internasjonale kampene hans u-kamper.

Fredrik Midtsjø fikk gult av Petrescu i U19-landskamp borte mot Nederland i 2012.

Dommerteamet fra UEFA.com:
Referee: Radu Petrescu (ROU)
Assistant referees: Radu Ghinguleac (ROU), Mircea Grigoriu (ROU)
Fourth official: Marcel Birsan (ROU)
hello
Veteran

PostPosted: 10.07.2017 23:15    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Personlig vil jeg ikke sparke KI om vi ryker, men jeg regner med at styret tar grep og tupper KI på baken ut av treningsfeltet og SIB ut av Brakka.

Jeg tror jeg nesten kan garantere at ingen av de to får sparken på bakgrunn av en exit fra ecup. Det må litt mer til enn som så om noe så drastisk skal bli aktuelt, såpass har de fortjent.

Skulle resten av sesongen, og litt til, gå rett i dass, så kan det derimot spille inn på en fremtidig avgjørelse.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 10.07.2017 23:22    Post subject: Reply with quote

Dette går så bra, gutter, vi tar dem RBK Tommel'n opp!
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 10.07.2017 23:45    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Ahakrim wrote:
Jeg også følte meg trygg på avansement,men det kler ikke RBK å være defensiv mot svært overkommelig motstand...

Du er av typen som mener Dundalk er svært overkommelig motstand? Selvfølge at vi vinner liksom?

Det var snakk om Apoel fra i fjor...

Det ble jo i etterpåklokskapens ånd nevnt at RBK burde satsa offensivt som FCK gjorde det,mot slik motstand så tenker jeg at angrep er beste forsvar....

Selvfølge kan jeg ikke si at det er,men det jeg kan si er at klarer de ikke å slå Dundalk over et dobbeltoppgjør;så har de ingenting i e-cup å gjøre,
Der bør seriøst lista ligge...
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 00:49    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
Dette går så bra, gutter, vi tar dem RBK Tommel'n opp!

Kjenner at det er greit å ha en mamma her på forumet når vi har CL-kvalikk Very Happy
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 01:02    Post subject: Reply with quote

Sikkert blitt forklart tidligere men, hvor mange lag må vi slå for å komme oss inn i Champions league?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 01:25    Post subject: Reply with quote

Tre lag. Over to oppgjør hver. Dundalk er det første. Så kommer runde 3 før runde 4, eller playoff som den kalles, er siste hinder. Så det er en vei å gå for å si det mildt.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 07:53    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hva er det som.gjør det uakseptabelt? Vi møter et lag som vi kan anta er på vårt nivå og vi har absolutt ikke vært bra denne sesongen.

Hvorfor antager vi, at de er på vores nivå? Vores lag er dobbelt så mye verd som hele den irske ligaen tilsammen ifølge transfermarkt. Ikke at det nødvendigvis er fakta, men et forsøg på at sætte tingene i perspektiv.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2017 08:08    Post subject: Reply with quote

Men som vi vet fra glansdagene, - et lag som spiller god fotball kan slå mye dyrere lag.
Henri
Legende

PostPosted: 11.07.2017 08:42    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at de er ca på vårt nivå fordi de spilte gruppespill i EL i fjor uten å dumme seg ut, samt at vi har spilt mye dårlig fotball i år.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Vi bør kanskje huske vår egen historie også.

Ingen norske lag hadde gjort det bra i Europa ut over enkeltkamper, og Norge var utrolig lavt ranket, inntil NAE knakk koden og vi begynte å kvalifisere oss hvert år. Det dro etter hvert med flere lag fra Norge også.

Ingen av oss kan vite om Dundalk nå er i samme posisjon, at de i fjor knakk koden, slik at de vil gjøre en god kvalik i år også, og neste år dermed være et lag ranket like høyt som vi er i dag.

Å diskutere om trener etc bør sparkes FØR vi har sett hva Dundalk presterer både mot oss og ev. videre vil være veldig dumt.

Normalt skal de være walk over, men har de funnet sin NAE, kan de være en veldig vanskelig motstander.
Back to top
Eguren
Junior

PostPosted: 11.07.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

er på ferie i Bilbao. Hvor kan jeg se kampen? Noen med erfaring fra byen som vet om norskvennlige puber som sender?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.07.2017 10:21    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...s/68491142
Back to top
Bjørkis
Senior

PostPosted: 11.07.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor Kjernen skal møtes i morgen før kampen?
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.07.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

@ Eguren

Har ikke fotballpuberfaring fra byen nei, men ta deg den tur til et par puber eller to og spør pent så ordner det seg nok. Nevn gjerne at du hater Real Madrid Wink
Micmac
Rutinert

PostPosted: 11.07.2017 13:27    Post subject: Reply with quote

Dundalk spiller visst på kunstgress
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.07.2017 13:28    Post subject: Reply with quote

De har byttet tilbake til gress igjen.

Edit: Flott stadion da.

Micmac
Rutinert

PostPosted: 11.07.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

Ã…ja, smart
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 11.07.2017 13:44    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...55975.html

Planta notater på fortauet som "tilfeldig" forbipasserende finner og går til media med, lukter utpsykingstaktikk lang vei.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Next
Page 7 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb