| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hedenstad |
|
2% |
[ 2 ] |
| Bjørdal |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reginiussen |
|
68% |
[ 58 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Midtsjø |
|
1% |
[ 1 ] |
| Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
24% |
[ 21 ] |
| Jevtovic |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 85 |
|
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.07.2017 11:40 Post subject: |
|
|
Dette er jo det KI har "trent" på i hele år.
Vi kommer til å ligge DYPT og være "kyniske", derav Bjørdal.
At det vil bite oss i r*** og forårsake et tap er åpenbart. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 10.07.2017 13:38 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Tipper fort vi slipper inn 3 mål fordi vi er altfor lite aggressiv. |
Får opptil 11 i odds for over 2.5 på Dundalk senador, her er det bare å sikre alderdommen med en gang
Forøvrig har oddsen på borteseier sunket fra ~2.1 til rundt 1.85. |
|
| Back to top |
|
 |
knutg Junior
|
Posted: 10.07.2017 14:32 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Nå kjenner jeg ikke til Dundalk, men hvis de setter inn en rask spiss mot RBK som godt kan være på 1div nivå så er jeg sikker på at den spissen spiller sin beste kamp og scorer 3 mål. Med Bjørdal har det vært katastrofe hver gang vi har møtt raske spisser.
Det er flere grunner til at man slipper inn mål, men jeg tror det er dumt å endre midtstopperparet. De kommuniserer dårlige og følger ikke mann etter den nye konstellasjonen.
Tipper fort vi slipper inn 3 mål fordi vi er altfor lite aggressiv. I tillegg gjør vi det vanskelig med elendig taktisk plan hvor det er enorme strekk i laget ved utspill. |
Hvis Dundalk fortsetter i samme spor som EL i fjor, blir jeg ikke overrasket om det ender med at Rosenborg eller Dundalk går videre med 1-0, 2-1 e.l. sammenlagt etter 2 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.07.2017 14:51 Post subject: |
|
|
Har vært litt bakpå med å oppdatere e-cupnavn i spillertroppen men siden Dundalk nærmer seg er det på tide med en revidering.
Har i år vendt blikket fra kun Italia til å inkludere de fleste store fotballnasjonene på kontinentet. Disse navnene er litt som den røde drakta med Jarlsberg-reklame, brukes kun i e-cupsammenheng.
1. Andrea Anezzeni (italienske foreldre)
24. Ali Özbö (født i Tyskland, tyrkisk opphav)
2. Weinert Heidenstadt (østerriker)
3. Berger Meeling (Sveits)
4. Torini Regenuzzi (Napolitaner)
5. Jacob Assfanny (Wales)
14. John Leather Bieurdál (ire med far fra Luxembourg)
16. Jürgen Schellweijk (Lynrask, flyvende hollender)
20. Aleksandr Kersbakh (Russisk-kazakhstaner)
32. Erwin Dallreijten (Nederland)
7. Michelangelo Fisselini (Italia)
8. Andrew Convoy (Hard skotte)
18. Magnusas Stamnuskas (skadeplaget litauer)
21. Frederic Michieu (fransk)
25. Mario Luna de Mo (Spania)
9. Grev Nicholas 1. av storhertugdømmet Schleswig-Holstein
10. William Mattsson (svensk potet)
11. Jan Erik Dølland Lie (homegrown)
15. Eldar Rukjan (eget produkt)
19. Andrija Elmovic (Serbia/Haag)
23. Paul Andrew Elland Road (brite)
26. Ivar Jamtvik (lån fra Blink)
27. Joar Bakeng (Hitra)
32. Eric Finehouse (brite) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 15:19 Post subject: |
|
|
Stadion kapasitet på 6k,men jeg har hørt hvordan 500 supportere kunne høres ut som 5 000 (bortesupportere i Championship) tipper hardbarka Irer ikke står noe tilbake...nok om det....
Håper inderlig RBK har lært av fadesen i Kypros og ikke legger seg feige bakpå,men kommer til Irland for å spille fotball! |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.07.2017 15:24 Post subject: |
|
|
Kampen på Kypros var ikke så ille som alle skal ha det til. Apoel hadde vel knapt en sjanse frem til Svensson fikk hjerneblødning. Og vi hadde den desidert største ved Konradsen.
Last edited by Barney on 10.07.2017 15:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 10.07.2017 15:26 Post subject: |
|
|
Helt enig, jeg følte meg relativt trygg på avansement frem til 90' på kypros. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 15:42 Post subject: |
|
|
| Jeg også følte meg trygg på avansement,men det kler ikke RBK å være defensiv mot svært overkommelig motstand... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 10.07.2017 16:12 Post subject: |
|
|
| Mener å huske jeg satt og bet negler siste kvarteret da vi så ut til å bare prøve å mure igjen bakover for å gå videre, på 0,5 måls margin, en strategi jeg ikke kan huske eksempler på at vi noen gang har lyktes med. Spesielt da vi byttet Jensen mot Bjørdal skjønte jeg at nå ble det et uavbrutt kjør mot RBK-målet... |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 10.07.2017 16:17 Post subject: |
|
|
Apropos bite negler: Jeg kan ikke engang lese denne tråden uten at jeg kjenner nervøsiteten melde seg.
Jeg sjekker inn på onsdag igjen, kan ikke dere andre bare løse alle problemene med 1) manglende midtbanegeneral, 2) trege midtstoppere, 3) target-spisser som ikke scorer og 4) annet forefallende som måtte behøve tilsyn. Takk! |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 16:21 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
27. Joar Bakeng (Hitra) |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 10.07.2017 16:22 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Har vært litt bakpå med å oppdatere e-cupnavn i spillertroppen men siden Dundalk nærmer seg er det på tide med en revidering.
Har i år vendt blikket fra kun Italia til å inkludere de fleste store fotballnasjonene på kontinentet. Disse navnene er litt som den røde drakta med Jarlsberg-reklame, brukes kun i e-cupsammenheng.
27. Joar Bakeng (Hitra)
32. Eric Finehouse (brite) |
Genialt! Ler så jeg griner her! Takk!
Min favoritt: Frederic Michieu. Det klang så godt.. Ruller av tunga! hahaha |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 10.07.2017 17:00 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Helt enig, jeg følte meg relativt trygg på avansement frem til 90' på kypros. |
Følte meg helt trygg til Bjørdal entret banen. Husker jeg tenkte "Hva svarte er det du gjør, Kåre?". Forferdelig minne! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.07.2017 17:09 Post subject: |
|
|
| Ahakrim wrote: | | Jeg også følte meg trygg på avansement,men det kler ikke RBK å være defensiv mot svært overkommelig motstand... |
Du er av typen som mener Dundalk er svært overkommelig motstand? Selvfølge at vi vinner liksom? |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 17:47 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Jevto kan vise seg å være "Mikkelsen-alibiet" vi trenger i Europa. Ujevn, som Mikkelsen var, men kjapp og teknisk og har potensialet i kontringer. |
Milan er ikke først og fremst noen kontringsspiller etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 17:55 Post subject: |
|
|
Jeg ville foretrukket dette laget til kampen i Dundalk:
Hansen
Hedenstad
Reginiussen
Skjelvik
Meling
Konradsen
Jensen
Midtsjø
Helland
Bendtner
Jevtovic
Men virker som det blir Bjørdal fordi vi skal være sterke i luftrommet, og den kjøper jeg ikke fra Kåre, altså. Skal vi bare ligge bakpå og stange ut baller der borte da?????? Huff da blir det tungt, håper på det beste dog for å ryke ut i denne runden er bare ikke aktuelt eller akseptabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.07.2017 18:02 Post subject: |
|
|
| Hva er det som.gjør det uakseptabelt? Vi møter et lag som vi kan anta er på vårt nivå og vi har absolutt ikke vært bra denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.07.2017 18:08 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke noe fan av Bjørdal selv, men om Kåre mener han tilfører laget hodestyrke mot en motstander som er god på nettopp det, så er vel det et helt greit argument? Jeg kan ikke i mine beste vilje skjønne at det skal bety at vi skal ligge bakpå og stange unna av den grunn. Mulig det ender med at vi gjør det, men da er det mer sammensatt enn at Bjørdal blir foretrukket som stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 18:23 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hva er det som.gjør det uakseptabelt? Vi møter et lag som vi kan anta er på vårt nivå og vi har absolutt ikke vært bra denne sesongen. |
Du får stå for det du skriver her da. Jeg mener det er uakseptabelt for Rosenborg å ryke ut allerede i 2.kvalifiseringsrunde nettopp fordi vi er seedet i denne runden og møter et lag med lite erfaring fra europa og en liten stadion og økonomi. Jeg forventer at vi går videre her rett og slett |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 18:28 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Jeg er ikke noe fan av Bjørdal selv, men om Kåre mener han tilfører laget hodestyrke mot en motstander som er god på nettopp det, så er vel det et helt greit argument? Jeg kan ikke i mine beste vilje skjønne at det skal bety at vi skal ligge bakpå og stange unna av den grunn. Mulig det ender med at vi gjør det, men da er det mer sammensatt enn at Bjørdal blir foretrukket som stopper. |
Om det er et helt greit argument kommer jo helt anpå hva det argumentet baseres på. Og utifra det jeg har sett er det ikke noe utbredt i dundalk og spille på hodestyrken, det er mer generell duellstyrke, og da er det viktigere og ha spillere som er kvikke og hurtige og som leser motstanderens trekk og da mener jeg meling burde vært på banen og skjelvik inn som stopper, bjørdal på benk. Men jeg blir gjerne positivt overrasket da |
|
| Back to top |
|
 |
Jitta138 Proff

|
Posted: 10.07.2017 18:39 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | Jeg ville foretrukket dette laget til kampen i Dundalk:
Hansen
Hedenstad
Reginiussen
Skjelvik
Meling
Konradsen
Jensen
Midtsjø
Helland
Bendtner
Jevtovic
Men virker som det blir Bjørdal fordi vi skal være sterke i luftrommet, og den kjøper jeg ikke fra Kåre, altså. Skal vi bare ligge bakpå og stange ut baller der borte da?????? Huff da blir det tungt, håper på det beste dog for å ryke ut i denne runden er bare ikke aktuelt eller akseptabelt. |
Agreed. Plus Bjordal for luftsterk does not make sense to me after Kristiansunds second goal |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.07.2017 18:41 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Har vært litt bakpå med å oppdatere e-cupnavn i spillertroppen men siden Dundalk nærmer seg er det på tide med en revidering.
27. Joar Bakeng (Hitra)
32. Eric Finehouse (brite) |
DEN fortjener nesten egen tråd!!! Steiki de der va lattermildt :p
Du er genial! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.07.2017 19:01 Post subject: |
|
|
| Micmac wrote: | | hello wrote: | | Jeg er ikke noe fan av Bjørdal selv, men om Kåre mener han tilfører laget hodestyrke mot en motstander som er god på nettopp det, så er vel det et helt greit argument? Jeg kan ikke i mine beste vilje skjønne at det skal bety at vi skal ligge bakpå og stange unna av den grunn. Mulig det ender med at vi gjør det, men da er det mer sammensatt enn at Bjørdal blir foretrukket som stopper. |
Om det er et helt greit argument kommer jo helt anpå hva det argumentet baseres på. Og utifra det jeg har sett er det ikke noe utbredt i dundalk og spille på hodestyrken, det er mer generell duellstyrke, og da er det viktigere og ha spillere som er kvikke og hurtige og som leser motstanderens trekk og da mener jeg meling burde vært på banen og skjelvik inn som stopper, bjørdal på benk. Men jeg blir gjerne positivt overrasket da |
Det er skuffende dersom vi blir slått ut, men vi er ikke så gode at det vil være uakseptabelt å bli slått ut av et lag som deltok i gruppespill sist sesong (uten å dumme seg ut). |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 10.07.2017 19:07 Post subject: |
|
|
| ok, du synes ikke det er uakseptabelt, jeg synes det. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.07.2017 21:35 Post subject: |
|
|
Og hva er konsekvensen hvis du ikke aksepterer det? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|