View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.06.2017 15:59 Post subject: |
|
|
Oslo øst wrote: |
Når det gjelder hvor god Bendner har vært i frem til nå, så er han ifølge VG nummer 126 på poengbørsen av 186... Det tyder vel ikke på at han har vært så veldig bra uten ball heller? |
Tja, VG-børsen er vel ikke akkurat bibelen på hvor god en spiller er..
Har Adagbenro gjort seg fortjent til å lede den listen soleklart f.eks? (selv om han har vært god i noen kamper har han strengt tatt som regel vært kun ok+) Han har for eksempel nesten ett helt poeng ( 0,8 ) i snitt bedre enn Andre Hansen, som har vært, som regel, MEGET god for oss i år.
Bentdner må involveres mer, da vil dette bli meget pent (som jo mange sier..). Ser tendenser i går hvor han både på målene og de største sjansene er veldig nære der ballen til slutt ender opp. Er bare marginer som gjør at ikke han kommer til flere sjanser og mest sannsynlig også scorer.
Jeg tipper det løsner, skikkelig, i løpet av de neste 2-3 kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.06.2017 16:08 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare marginer det står på. Det står på innsatsen han legger inn også. Han er nødt til å heve innsatsen og være mer "på", så vil han komme til flere sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.06.2017 16:11 Post subject: |
|
|
Kollegaene i nabokontorene holder med hhv. Arsenal og Nottingham Forest. De nikker gjenkjennende til Bendtners innsats og sier "Jada, der har vi gamle Labbetuss. Rusler rundt og venter."
Superb teknikk, dårlig mobilitet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 26.06.2017 16:15 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: | Han hentet jakka. Ro seg ned folkens! |
Mulig det er den offisielle årsaken, men fra der jeg sitter (rett ved spillertunnelen) så så han lite tilfreds ut da han gikk rett inn i garderoben.
Tove Dyrhaug, som stod i tunnelen, tok så en prat med Stig Inge, hvorpå han gikk inn for å hente Bendtner. Jeg har ingen tro på at han hadde kommet ut igjen av egen fri vilje igjen. Trist, men dette er helt klart mitt inntrykk fra min plass. _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 26.06.2017 18:23 Post subject: |
|
|
Pluss-sak i Adressa om Bendtner som nekter å snakke, noen med tilgang som kan gjengi essensen i saken? |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 26.06.2017 18:27 Post subject: |
|
|
Føler meg sikker på at Bendtner er på vei bort. Ser ikke ut som han trives noe særlig, og det at han plutselig nekter å snakke med meida, pluss at han virker noe tom, tankeløs og egentlig lite engasjert. Engasjementet har fosrvunnet, smilet har forsvunnet, og det ser ut som han ikke har det noe fint i klubben.
Nå kan det hende at jeg tar helt feil. Men dette er gjort på observasjoner. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 26.06.2017 18:36 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Pluss-sak i Adressa om Bendtner som nekter å snakke, noen med tilgang som kan gjengi essensen i saken? |
Gikk ikke gjennom mixed zone etter kampen. Storsak for journalister, ingen betydning for normale folk. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 26.06.2017 19:08 Post subject: |
|
|
Keyser Soze wrote: |
Tove Dyrhaug, som stod i tunnelen, tok så en prat med Stig Inge, hvorpå han gikk inn for å hente Bendtner. Jeg har ingen tro på at han hadde kommet ut igjen av egen fri vilje igjen. Trist, men dette er helt klart mitt inntrykk fra min plass. |
Dette inntrykket hadde jeg og. Bendtner var på vei ut, men ble stoppet. Han gav også beng i å feire målene (ja, han feiret bittelitt på det første, ved at han loffet bort til vilhjalmson og gav ham et lite klaps på skuldra). De to andre målene trasket han bare rett bort til midtstreken. Han virket rett og slett sur og vrang under hele kampen.
Ellers klarer jeg ikke helt å se at han vil bort, hva har han egentlig å hente på det? Det er karrieremord for Bendtner å slå seg vrang og ønske seg bort nå. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 26.06.2017 19:11 Post subject: |
|
|
Bendtner er selfølgelig skuffet over at han ikke prestert bedre, og ikke har helt optimalt samspill med lagkameratene. Hvor mange sjangser har han hatt egentlig siden han kom? - Kan ikke være så veldig mange flere enn de 4 målene hans.
Håper virkelig for B. og laget sin del at det løsner snart. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.06.2017 19:39 Post subject: |
|
|
Nå tror ikke jeg at det står så ille til som enkelte mener her, men om det er tilfelle er det bare å sette han ut av troppen først som sist - og erkjenne at vi satte lista litt for høyt og rev. Lite saft å klemme ut av en sur Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 26.06.2017 19:42 Post subject: |
|
|
Enig med JohnTiger. Kroppsspråket til Bendtner i går var annerledes. Ingen jubel når andre scorer. Litt sånn resignert konstatering av at ballen gikk i mål og noen andre scora. Han virker nedfor. Alle kan være det, men om prosjektet skal lykkes er det viktig at noen på brakka (Kåre) tar tak i situasjonen og mannen. Jeg veit ikke helt hva man skal tolke av det, men kampen mot Sogndal var et foreløpig bunnpunkt i kroppsspråk og entusiasme. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 26.06.2017 20:27 Post subject: |
|
|
Enig med det mange har observert, det son bekymrer mest med Bendtner er ikke at han har scoret lite, men den store forvandlingen i holdning på banen.
Tidligere så du en spiller som gledet seg med resten av laget, det vi så i får var ett absolutt bunn- nivå av NB i så henseende. Hvis dette fortsetter så har Kåre ett kjempeproblem på hånda. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 26.06.2017 20:57 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Enig med JohnTiger. Kroppsspråket til Bendtner i går var annerledes. Ingen jubel når andre scorer. Litt sånn resignert konstatering av at ballen gikk i mål og noen andre scora. Han virker nedfor. Alle kan være det, men om prosjektet skal lykkes er det viktig at noen på brakka (Kåre) tar tak i situasjonen og mannen. Jeg veit ikke helt hva man skal tolke av det, men kampen mot Sogndal var et foreløpig bunnpunkt i kroppsspråk og entusiasme. |
Det stemmer jo ikke helt. Han dro jo opp Vilmann når han lå på bakken etter scoring, og ga han en klem. Mulig det var mer sånn på scoringene til Jevtovic?
Ellers er Adressa pinlig i dekningen av Bendtner til tider. Bare katastrofeoppslag hele tiden. Kjedelig for oss som foretrekker mindre tabloid dekning av klubben fra de som bør kjenne den best. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.06.2017 21:32 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Hvis dette fortsetter så har Kåre ett kjempeproblem på hånda. |
Ikke større enn at han da evt må vrake/kvitte seg med det. Det har vi gjort før og kommet gjennom og det vil vi gjøre igjen. Ingen er større enn klubben her. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 26.06.2017 21:47 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Kroppsspråket til Bendtner i går var annerledes. |
Dette kan vel Juch dechiffrere for oss? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.06.2017 23:33 Post subject: |
|
|
Zzyzx wrote: | Mulig det var mer sånn på scoringene til Jevtovic? |
Det er ikke rart dersom Bendtner er litt frustrert.
Her har altså Kåre/Erik avlært ham å søke nærmere ballen og heller fått ham til å trekke på bakerste. Der blir han rimelig statisk og bortgjemt, og det er ikke bare på grunn av ham, men på grunn av at rytmen ikke sitter i handlinger/bevegelser før og etter. Ting går for tregt og forsvaret presses ikke på tid.
Vi har omtrent bare en mann i laget som på 8 av 10 forsøk kan treffe rimelig i nærheten av en med hvit trøye på innlegg, og det er ... Bendtner.
Derfor er altså spillideen "Bendtner på bakerste" dødfødt med dagens ferdighetsmiks, dersom man ikke ser noe positivt i at vi pøser på med svake og upresise innlegg inn i motspillere eller keepers klyper.
Enda mer i denne kampen enn i mange tidligere så man at Bendtner, tilsynelatende pålagt (det er noe unaturlig i bevegelsene), trakk seg så langt unna ballen/ballførersiden at man får vondt i hjernecellen av å gruble på hvorfor Kåre/Erik planlegger det slik når sjefstreneren gang på gang etter sjansefattige kamper prater om at de må servere ballen til Bendtner mye oftere.
På det første målet klarte ikke Helland å treffe Bendner på bakerste.
Normalt ville jo ikke dette ha blitt mål, men siden det var Vilhjálmsson og ikke Midtsjø som kom på løp, og Jevtovic lot ballen passere, fikk vi altså scoring allikevel. Mot normalt.
Når Helland før det andre målet endelig er nær ved å treffe Bendtner på bakerste med et innlegg, så dukker sannelig feltets laveste spiller opp på første stolpe og scorer med hodet. No-go-zone for Bendtner.
Ved det tredje målet var det Bendtner som skaffet Jevtovic rom ved å trekke med seg oppasseren ut av femmeteren.
Litt stygt å si at "Helland bommet på Bendtner der også", så vi får legge til grunn at han da faktisk siktet på pungen til Jevtovic.
Heldigvis bommet Midtsjø på ballen da han stormet inn på første stolpe for å prøve å heade utenfor.
Vilhjalmsson bommet på timingen, ellers ville det nok blitt et hederlig forsøk i stedet for en enkel "pung inn".
Nok om denne kampen.
Dersom Bendtner generelt fikk komme på første stolpe i stedet, ville vi ha kommet til langt flere avslutningsmuligheter.
Ikke nødvendigvis alle med Bendtner selv, men ved at han legger ned eller flikker videre når indreløper eller motsatt ving kommer i bedre avslutningsposisjon.
Bendtner kan i utgangspunktet bytte posisjon med Jevtovic/ving når de posisjonerer seg for innlegg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 28.06.2017 11:10 Post subject: |
|
|
Er enig med Søderlund i at det ikke er antall scoringer som er det mest bekymringsverdige, men at han "ødelegger" angrepene ved å gå etter ballen istedenfor å lage rom.. Akkurat nå er Bendtner en av grunnene til at angrepsspillet ikke er bra, istedenfor det motsatte (som da Søder var på topp)...
http://www.vg.no/sport/fo.../24083019/ |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 28.06.2017 14:06 Post subject: |
|
|
Det var vel tidvis utrolig mye frustrasjon over Søderlund her inne, men nå er han plutselig fasiten for hvordan er spiss i RBK skal spille? Jeg sier ikke at jeg er uenig i alt han sier, men synes ikke han er spillertypen Bendtner nødvendigvis skal etterstrebe å ligne på. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.06.2017 14:20 Post subject: |
|
|
At en spiss som er hentet inn og hauset opp som årets storscorer i et rosenborg som produserer "tonnevis" med sjanser og kun har 4 mål (på 7-8 sjanser?) i løpet av en halv sesong kan frustrere alle og enhver.
Legg på massivt mediafokus + random trøndere som banker på døren din så skjønner jeg at humøret ikke er på topp.
Håper og tror han putter 2-3 i løpet av de neste to matchene, dersom vi klarer å fortsette å spille fotball som vi skal og komme rundt på kantene vil det bare være et spørsmål om tid. |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 28.06.2017 14:21 Post subject: |
|
|
Bendtner har et kult navn og meget gode ferdigheter, men jeg heller mer og mer mot at jeg heller vil ha en rosenborgsk midtspiss som setter press og legger ned arbeid i å være førsteforsvarer. Det ser bare så giddalaust ut når han loffer rundt uten å gjøre noen ting. De gangene han treffer på flere fine stikkere og crossere så er det meste tilgitt, men når han ikke treffer på de en gang ser det helt katastrofe ut. _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 28.06.2017 17:06 Post subject: |
|
|
Skjønner godt at Nicklas er litt frustrert når alle ser ut til å score mål bortsett fra han. Kanskje han har tatt litt for lett på oppgaven og regnet med at det skulle være enklere, eller kanskje han er misfornøyd med instruksene han har blit gitt, og at de rævva innleggene aldri når han? Og nå er han helt "hvorfor scorer der forbandede islænding og den serbiske gøg mere end mig?"
Tror uansett at holdningen og innsatsen vil forbedre seg når han starter å score mål igjen, og at ting vil begynne å snowballe når han først har kommet i gang. Tror med andre ord at kuren til Jarlen er en god dose dopamin.
Last edited by TrønderBob on 28.06.2017 17:24; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.06.2017 17:12 Post subject: |
|
|
Han framsto også som en bedre spiller i begynnelsen da han fikk lov til å følge instinktene sine. I de første kampene ble han omtalt både som barista og måltjuv. Nå står han på bakerste og ser på at farlighetene kommer to meter for kort for at han kan innvolveres.
Det er i mine øyne enda et bevis på at å forsøke å finne opp fotballenen på nytt på tomannshånd over en kopp Kjeldsberg er en heller dårlig idé. |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 29.06.2017 00:32 Post subject: |
|
|
Han har godt overblikk og er flink til å slå både stikkere og crossere, ny sentral midtbane? Han spilte vel som bindeledd mellom midtbane og targetspiss i Arsenal i 4-4-1-1? _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 29.06.2017 07:05 Post subject: |
|
|
Sverre Brandhaug-sentral? |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 29.06.2017 09:00 Post subject: |
|
|
Helt utrolig at folk foreslår en slike labbetuss som sentral midtbane. Han dekker ingen rom, og er treg. |
|
Back to top |
|
 |
|